Gå til innhold

Han jeg dater bruker ikke våtservietter 😳 hvordan reagere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uten å ha lest hele tråden - men utrolig lite bærekraftig og miljøvennlig å skulle bruke engangsservietter som man kaster i restavfall etter hver gang man er på do. Ikke mye håp for framtiden.

Anonymkode: e9623...42f

Er ikke dasspapir også engangspapir? For jeg håper seriøst ikke du bruker dasspapiret du har tørka deg i ræva med flere ganger?!

Anonymkode: ab4b9...e6c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tørker meg godt ned dopapir. Hender jeg fukter det også.

Men aldri om jeg hadde dette i søpla.

Anonymkode: 4cfae...a73

Kommer fra et land som ikke alltid kan kaste dopapir i doen pga. rørene. Vi bruker håndholdt bidè så det er sjeldent rester på papiret, men jeg har hatt besøk som bare bruker papir og kaster det. Så lenge søpla tømmes hver dag (gjerne en eller to ganger til om man får det til) går det fint. Det lukter da like mye om man kaster tamponger/bind og jeg håper da at de fleste ikke lar det ligge i dagevis i søpla på badet.

Anonymkode: 4bd8e...969

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med miljøet? Å bruke så mye engangsservietter er ikke bra, bruk da heller tøykluter. Seriøst .

Anonymkode: 0a1f6...563

Nei, æsj. Dopapir holder lenge.

Anonymkode: 3137d...f4a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer fra et land som ikke alltid kan kaste dopapir i doen pga. rørene. Vi bruker håndholdt bidè så det er sjeldent rester på papiret, men jeg har hatt besøk som bare bruker papir og kaster det. Så lenge søpla tømmes hver dag (gjerne en eller to ganger til om man får det til) går det fint. Det lukter da like mye om man kaster tamponger/bind og jeg håper da at de fleste ikke lar det ligge i dagevis i søpla på badet.

Anonymkode: 4bd8e...969

Jeg har også tilbragt tid i land der det ikke var vanlig å kaste toalettpapir i do, så vet godt at dette er vanlig noen steder.

Men da har man jo e rutine og en forståelse for at der, der kaster man slikt papir, hvis det brukes.

Søpla på badet mitt er liksom ikke tiltenkt avføringsservietter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med miljøet? Å bruke så mye engangsservietter er ikke bra, bruk da heller tøykluter. Seriøst .

Anonymkode: 0a1f6...563

Tøykluter? Så du kaster inn en klut full av dritt med skittentøyeti vaskemaskinen? Kult når man begynner få maisrester og diverse frø på klærne sine.

Anonymkode: ab4b9...e6c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke First Price :)

Nei, men det tetter doen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men det tetter doen.

Det har jeg aldri opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Har aldri sett våtservietter ved toalettet eller hørt om at noen bruker dette før nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjer bare hjemme, og etter at alle andre har lagt seg. Dusjer etterpå. 

Våtservietter er fulle av dritt  og bruker dem hverken  på ungene eller meg selv.

Anonymkode: bf106...02a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, klarinetta said:

Det letteste er å spyle seg med hånddusjen.  De fleste dusjer har hånddusj. Men offentlige bad har ikke det. Uansett må man vaske sine intime steder mens andre kanskje ser på. Det er ikke alle så komfortable med. Bla.a jeg. Derfor tar jeg i offentlige bad en tur på toalettet og vasker meg med papir i tillegg, i tilfelle. 

Jeg er bare over gjennomsnittet opptatt av å ta hensyn til alles beste når jeg bader med andre, mulig det er en funksjonsnedsettelse. 

Men du, å vaske seg med vann og dopapir er IKKE tilstrekkelig før et offentlig bad! Du må vaske deg med såpe! Hjelper ikke at du synes det er ubehagelig, get over it. 

Og folkens, hva slags mirakler er dere egentlig dere tror disse våtserviettene gjør??? Det er ikke antibac dere renser rumpa med! Bakterier vil bli igjen, og det er helt greit, det er en rumpe... 

Angående munnsexdiskusjonen: please, å vaske seg med våtservietter er EKKELT. Det smaker rart fordi våtservietter etterlater seg et belegg, det er jo derfor de er frarådet å bruke daglig på barn! For et jævla misforstått hygienekonsept! 

Tissen vaskes med vann (såpe ved behov) , rumpa med vann og såpe. Rumpa trenger ikke være gullende ren og bakteriefri til enhver tid. Det er større fare for at du frakter med deg ekle basiller rundt med hendene dine enn med rumpa di. Hva faen er folk så hysteriske for?? 

Hånddusj på doen er genialt, men det konsepter mangler fullstendig her i Norge. 

Anonymkode: beada...54e

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg oppriktig lurer på hva folks tilegnelse for avføringsflekkede våtservietter i søpla er. Især siden disse står på bad som ofte er varmere enn resten av boligen, oftest med varme i gulvet.

Hva gjør du når du reiser i land der dopapir ikke kan kastes i do, men må i søpla? 😱 Siden innholdet i andres søppelbøtter er så viktig for deg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dritten er jo der selv om du ikke ser den. Du vasker kanskje ikke hendene heller før du ser at de er skitne?

Anonymkode: c330c...610

Man lager mat med hendene og stryker seg selv og andre over ansiktet. Du lager vel ikke mat med endetarmsåpningen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Man lager mat med hendene og stryker seg selv og andre over ansiktet. Du lager vel ikke mat med endetarmsåpningen?

Poenget var at mange tydeligvis mener de er helt rene bak etter å ha tørket seg. Er vel ikke nødvendig å vaske hendene etter å ha vært på dass heller da, kan vel bare tørke de med litt papir? Hvis ræva blir rein på den måten blir vel hendene det også.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du ikke ødelegger rørene og tetter de, ved å kaste våtserviettene i do. Har du hemorider eller noe siden du må bruke de etter du har vært på do?

Anonymkode: 420a8...7d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (15 timer siden):

Man får ikke brukt hånddusj til å spyle seg i rumpa.

Jeg har ikke opplevd dette, men jeg tror ikke enema blir sett på som noe positivt på et offentlig bad.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Poenget var at mange tydeligvis mener de er helt rene bak etter å ha tørket seg. Er vel ikke nødvendig å vaske hendene etter å ha vært på dass heller da, kan vel bare tørke de med litt papir? Hvis ræva blir rein på den måten blir vel hendene det også.

Poenget er at hendene har helt andre bruksområder enn rumpa. 

Hendene bruker man til å lage mat med, og hendene er hele tiden i eget og andre ansikter.

Rumpa brukes stort sett bare til å vente på mer avføring, så der er det mer snakk om at (eventuelle mikrorester av) gammel avføring møter ny avføring.

Sammenligningen din mellom hygiene i endetarm og på hender er uten verdi og en digresjon i denne diskusjonen.

Selvsagt vasker man hendene! Er du gal!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (5 minutter siden):

Poenget er at hendene har helt andre bruksområder enn rumpa. 

Hendene bruker man til å lage mat med, og hendene er hele tiden i eget og andre ansikter.

Rumpa brukes stort sett bare til å vente på mer avføring, så der er det mer snakk om at (eventuelle mikrorester av) gammel avføring møter ny avføring.

Sammenligningen din mellom hygiene i endetarm og på hender er uten verdi og en digresjon i denne diskusjonen.

Selvsagt vasker man hendene! Er du gal!

Men det er altså ikke det jeg diskuterer, så du får ta med deg stråmannen din til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen som tror de er bakteriefri i rumpa, men det blir man ikke om man bruker våtservietter  heller. 

håper du bruker såpe på hendene, hendene skal jo tross alt være borti andre ting I løpet av dagen. Det skal ikke endetarmsåpningen, den er godt pakket inn i rumpeballer😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du når du reiser i land der dopapir ikke kan kastes i do, men må i søpla? 😱 Siden innholdet i andres søppelbøtter er så viktig for deg? 

Da gjør jeg det som er normalt der, ref. innlegg litt over. Der det er skikken er det også rutiner for å håndtere denne typen avfall.

Å kaste avføringsflekkede våtservietter sammen med q-tips og annet avfall blir litt feil for meg. Da hadde jeg heller valgt å ha en egen bøtte for avføringsserviettene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er altså ikke det jeg diskuterer, så du får ta med deg stråmannen din til noen andre.

Du har jo med deg en egen gedigen stråmann... 😂 Er ingen som tror at rumpa er bakteriefri etter tørking med papir? Men den er ren nok

Du vasker vel ikke hendene bare med våtservietter heller etter dobesøk. Fordi for hendene er det ikke rent nok. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss har svart at vi putter det i søpla. Man tørker seg først med papir. Så med våtserviett, som brettes sammen. Så den mengden som havner i vår søppel, tilsvarer den mengden du går rundt med bak. Derfra kan vi vel diskutere om det lukter, og hvor vi helst vil ha den lukta? 

Sammen med tamponger og truseinnlegg, rester fra sluken, tånegler, brukte plaster.... som totalt sett gjør at søpla tas jevnlig. 

Anonymkode: ab04a...307

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...