Gå til innhold

Venninne som spiser "alt" pålegget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tok ca fem sider før noen ga det helt INNLYSENDE enkle svaret på osteproblemet, som ga seg selv egentlig. Men ts har ikke kommentert det, så jeg gjentar:

KJØP REVET OST.

Anonymkode: 8f195...5ed

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men uansett. 

Kjøpt skivet ost. Pakk den inn i noe annet. Samme med skinke. Bare gjem det. 

Anonymkode: 8ffe7...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tok ca fem sider før noen ga det helt INNLYSENDE enkle svaret på osteproblemet, som ga seg selv egentlig. Men ts har ikke kommentert det, så jeg gjentar:

KJØP REVET OST.

Anonymkode: 8f195...5ed

Ja, men jeg vil jo ha det som pålegg av og til. Sånn som i dag. 

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (11 minutter siden):

Hvorfor har dere ikke en felles matkonto? Dere spiser vell felles middag og alle forsyner seg av melk, pålegg og brød? 

Noe sånt er vel også en mulighet TS, kanskje heller ved at man har felles mat men skriver ned hva det koster på en liste, eller lager et oppgjør på vipps. Hvis dere ønsker. 

Likevel, det er ikke sikkert det endrer på så mye hvis problemet er at venninna spiser mer ost. Og kanskje det heller ikke blir rettferdig med tanke på at venninna er der mye mindre enn dere. 

Anonymkode: e05da...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av osten som jeg og min samboer har tatt kanskje tolv skiver av til sammen. 

20220917_124329.jpg

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke lagd noen sak av. Vet ikke hva du betaler venninna di, men uansett tenker jeg du skal la dette gå. Hun er snill som lar dere være der hele tiden, bruke badet, møkke til huset osv osv. Det er dyrt og ha folk i hus. Syns hun fortjener å spise såpass med ost jeg. Kjøp heller mer neste gang du er i butikken. 

Anonymkode: 68114...737

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg bor i 170 m2 enebolig med stor hage på landet, 45 min til nærmeste by. Betaler 6500 i mnd, det er inkludert internett👍🏼

Anonymkode: a30a1...e56

Så en del dyrere "per person" enn TS. Samtidig får du vel et bra hus med hage på kjøpet? :)

Kan ikke generelt så mye om leiepriser, men vet litt om hva det koster å leie i kollektiv som ofte er det billigste. Og per i dag vil ikke jeg finne noe så billig per person som det TS betaler, her jeg bor i alle fall. Kanksje det er normalt der hun bor men generelt sett i Norge tror jeg den prisen er nokså billig! 

Anonymkode: e05da...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi betaler leie, strøm og nett. Hun er lite hjemme og det er til stor hjelp for økonomien hennes at vi bor her. Hun sparer over 5000 i måneden. 

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Dere betaler altså 5000 sammen, 2500 for å bo der? Det er rimelig det. Det virker ikke som at hun leier ut for å spare, hun kunne leid ut til hvem som helst, men leier ut til dere for å være grei. Syns for øvrig alle skal handle kun til seg selv.

Anonymkode: 3251d...551

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at dere er kjipe. Så lenge deler betaler leie og strøm og det som medfølger burde det være en selvfølge at dere ikke deler på maten. Begynn å merke maten med navn og åpningsdato, så kanskje hun stusser litt på det før hun forsyner seg. Hvis hun tar det opp kan dere bare si at dere har et fikset matbudsjett, og at det blir for utforutsigbart hvis hun spiser av det. Så kan du heller foreslå å ha kosekvelder med felles middag, hvor dere spleiser på matvarene. Med tanke på hva ost og kjøttpålegg koster nå til dags, så trenger dere ikke være generøse. Gjør noe med dette straks, så slipper dere gå rundt å være bitre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp ost å ha den liggende, er det mulig!! Du spiser ikke frokost så du trenger ikke ost på morgenen. Det vil si at du kan handle ost etter jobb de dagene du trenger det eller har lyst på det. Er det til middag kjøper du revet, vil du ha det på skiva kjøper du skivet ost å gjemmer resten av pakken under noe annet nederst i kjøleskapet så hun ikke ser den. Da betaler du bare for det du bruker, og trenger ikke bruke 100 kr på ost hver gang. Problem løst! 

Eventuelt kan du jo SNAKKE med henne. Sannsynligvis framstår du da gnien siden hun lar dere bruke huset hennes og kanskje dasspapir, shampo, qtips, ved, vaskemiddel, maten hun kjøper inn, støvsugerposer og slike ting som også koster penger. Men hva vet jeg, du kjenner henne best og vet nok best hvordan hun reagerer. Det 

Anonymkode: 56ff3...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lag middag uten ost da vel, bare for å demonstrere og få henne til å tenke seg litt om.. hun synes sikkert ikke det er så spennende med pizza eller lasagne uten ost, og hvis hun kommenterer det, så bare si at du hadde kjøpt masse ost som skulle rekke til middagen, men så var det visst tom plutselig..

Anonymkode: a30a1...e56

Mmm passiv aggressiv pizza😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er irriterende å tro at man har noe, og så er det stadig borte. De er jo også enige om husleie og strøm, så uavhengig av hvem som eier bolig er dette nå et kollektiv. 

Om ikke egne hyller i kjøleskapet fungerer (det hadde jeg og venninne da vi bodde sammen, i hennes leilighet), så hadde jeg kjøpt meg et minikjøleskap eller liten fryseboks (ala til camping) som går på strøm, så jeg kunne ha noen få ting jeg syntes var kjipt at stadig var tomt når jeg ville ha det. Så hadde jeg nok likevel kjøpt ost til kjøleskapet også, men sikret at det ikke var oste- løst akkurat når jeg ønsket ost med å ha en i reserve. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det er åpenbart hun som spiser, hvorfor kjøper dere det da? Og dere kan egentlig kjøpe sammen, dobbelt opp for det blir jo tydeligvis spist opp 🫣😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først og fremst. Hvorfor i alle dager må dere kjøpe Jarlsberg? Skivet ost (350 g) fra First Price koster 39,90. Bikker 2 pakker med ost hele budsjettet deres? Det er å lage et problem ut av ingenting.

Vær glad for at hun lar dere bo hos henne. Leien som dere betaler er jo ingenting, i forhold til det dere hadde måtte betale andre steder. Å være raus er en fin egenskap. 

Anonymkode: 5a33e...e42

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Først og fremst. Hvorfor i alle dager må dere kjøpe Jarlsberg? Skivet ost (350 g) fra First Price koster 39,90. Bikker 2 pakker med ost hele budsjettet deres? Det er å lage et problem ut av ingenting.

Vær glad for at hun lar dere bo hos henne. Leien som dere betaler er jo ingenting, i forhold til det dere hadde måtte betale andre steder. Å være raus er en fin egenskap. 

Anonymkode: 5a33e...e42

Jeg er ikke ts, men det er en ganske vesentlig smaksforskjell, det er vel ganske åpenbart?

Anonymkode: abcc8...f1e

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke si: "vi øker husleien vår til 7 000 kr mnd, og så kjøper alle hver sin mat.  Middager kan vi ta felles når det passer seg slik" ?

 

 

Anonymkode: bc196...ca1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...