Gå til innhold

Venninne som spiser "alt" pålegget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ulven skrev (7 minutter siden):

Til sammenligning bor sønnen min i en egen 50 kvadrat leilighet inkl strøm i en mindre by for 8000. Da blir 6500 for et rom med tilgang til kjøkken og bad, samt ekstrautgifter til dyr kost og deling av strøm ikke spesielt billig etter min mening.

Strøm og internett var også forresten integrert i TS sitt estimat på 6500, husker jeg hun skrev. 

Anonymkode: e05da...eea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og samboer betaler kanskje 6500 til sammen, også betaler hun resten. Lånet er på 10 000 til sammen, men hun betaler litt mer som enslig person siden vi bare har et lite rom i kjelleren og ikke kan pakke ut alle tingene våre ( fordi det blir for fullt). Vi var alle enige om at dette var den beste måten å gjøre det på foreløpig.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lurer veldig på hvor dere bor 2 stk i et rom i kjelleren og disponerer resten av boligen for 6500 i mnd inkl strøm og nett? Det høres veldig billig ut. 

Anonymkode: dc55c...432

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

6500 tenker jeg blir inkludert strøm og internett. Sånn ca. 

Anonymkode: 4f8d3...3e2

 

Ulven skrev (1 minutt siden):

Men husk at de betaler strøm i tillegg, så når de bor i et helt hus, er det nok dyrere for TS å bo hos venninnen enn i en egen leid leilighet.

Viser til hvor TS skrev at strøm/internett var inkludert i estimatet. 

Anonymkode: e05da...eea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Viser til hvor TS skrev at strøm/internett var inkludert i estimatet. 

Anonymkode: e05da...eea

Du har rett. Men det er fremdeles rimelig for et rom i et kollektiv i deler av landet. Ikke alle bor i en av storbyene. Her jeg bor får man rom i bofelleskap/kollektiv for under 5000 kroner pr måned. Og da har man iallefall sin egen mat for seg selv. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (6 minutter siden):

Men husk at de betaler strøm i tillegg, så når de bor i et helt hus, er det nok dyrere for TS å bo hos venninnen enn i en egen leid leilighet.

Nei, det var jo med strøm og nett. Totalt. Og venninnen er nesten ikke hjemme. 

Anonymkode: dc55c...432

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (14 minutter siden):

Interessant problemstilling 😂

Jeg forstår faktisk at det er irriterende, men jeg forstår ikke hvorfor dere er blitt enige om å dele alt. Er en del av dealen at all mat skal handles inn av dere? Det er jo litt underlig for slik det fremstilles så handler ikke venninnen din inn mat i det hele tatt? Kan du ikke bare be henne kjøpe mer ost?

Vi ble enige om det fordi det hørtest mest praktisk ut. Det blir for dumt at jeg kjøper en pakke mel om det allerede er to i hus. Eller en ny pakke med pasta om vi allerede har. Jeg var bare ikke klar over at hun brukte så mye pålegg 😅 Jeg og samboer hadde motsatt problem før. Ofte ble osten dårlig fordi vi ikke rakk å spise den opp. Derfor kjøpte jeg ofte skivet.

Og hun handler hun også. Men hun handlet f.eks ting som kanskje ikke blir brukt så mye. Skjønner ikke helt hvorfor hun ikke bare kjøper en ost når hun vet at det blir tomt uansett 😅 

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven skrev (3 minutter siden):

Du har rett. Men det er fremdeles rimelig for et rom i et kollektiv i deler av landet. Ikke alle bor i en av storbyene. Her jeg bor får man rom i bofelleskap/kollektiv for under 5000 kroner pr måned. Og da har man iallefall sin egen mat for seg selv. 😅

Om vi hadde flytta til nabobygda kunne vi fått en nyoppusset leilighet, passelig størrelse, til ca 7000 pluss strøm i måneden. Det er ikke alle som bor i Oslo o.l

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 6500 var bare sånn ca. Denne måneden fikk vi 900 kr i strømregning. Det blir jo da delt på tre. Blir såklart høyere vinterstid.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste løsning er at dere finner et annet sted å bo og det litt kjapt. 

Anonymkode: a3463...f87

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og 6500 var bare sånn ca. Denne måneden fikk vi 900 kr i strømregning. Det blir jo da delt på tre. Blir såklart høyere vinterstid.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

 

Svarte feil innlegg.

 

Endret av Fufu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (Akkurat nå):

Kanskje dere skal gjøre det?

 

Gjøre hva?

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om vi hadde flytta til nabobygda kunne vi fått en nyoppusset leilighet, passelig størrelse, til ca 7000 pluss strøm i måneden. Det er ikke alle som bor i Oslo o.l

Anonymkode: 4f8d3...3e2

 

Kanskje bedre å gjøre det enn å slite ut venninnen deres?

 

(forutsatt at dette er reelt da. Det tror jeg ikke.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette er et stort problem ts, en liten Jarlsberg kan jo velte store lass. Jeg ser kun én løsning: opprett en spleis slik at dere kan finansiere det enorme osteforbruket til denne kvinnen! Jeg er sikker på at samtlige i denne tråden vil bidra.

(Om du ikke tok den ts, som de fleste andre her synes jeg du er i overkant gjerrig. Det er rett og slett trist at du avskriver så mange enige kg-brukere som kranglefanter bare fordi de ikke er enige med deg, hva var vitsen med tråden da?)

Anonymkode: abcc8...f1e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven skrev (9 minutter siden):

Du har rett. Men det er fremdeles rimelig for et rom i et kollektiv i deler av landet. Ikke alle bor i en av storbyene. Her jeg bor får man rom i bofelleskap/kollektiv for under 5000 kroner pr måned. Og da har man iallefall sin egen mat for seg selv. 😅

Enig i at alt ikke er like dyrt som i Oslo. Man kan få noe relativt rimelig her også med tanke på kollektiv, men likevel 3250 per person alt inkludert er nok ganske billig de aller fleste delene av landet så vidt jeg vet. Tror ikke man finner noe så billig her jeg bor, til tross for at det finnes rimeligere alternativer. 

Anonymkode: e05da...eea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (1 minutt siden):

 

Kanskje bedre å gjøre det enn å slite ut venninnen deres?

 

(forutsatt at dette er reelt da. Det tror jeg ikke.)

Jeg har jo sagt flere ganger nå at hun er glad for å ha oss her, så jeg forstår ikke hva du krangler på? 

Anonymkode: 4f8d3...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne måtte betalt 10 000 alene om vi ikke bodde her. Hun er glad for at vi bor her og det var hennes forslag. Hun sparer mye penger. Skjønner ikke hva som er så galt med det.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okey, dette ER faktisk irriterende, uavhengig om man bor hos en venninne eller i en vanlig familie. Svigermora mi spiser en hel boks leverpostei på to brødskiver, det går jo greit, men det er fryktelig irriterende med påleggsmaulere. 

Ene datteren min er også sånn, og jeg merker jeg blir sur av det med skinke og ost her og. Jeg kjøper ost og skinke hele tiden føles det som, og får såvidt noe av den selv. En pakke skinke bør faktisk holde lenger, denne uken har jeg kjøpt 6 pakker skinke, og jeg har spist eb croissant med det. Ungen min spiser ikke så mye av noe annet enn pålegg, og påleggsmaulere er plagsomme. Jeg kan ikke slutte å mate barnet mitt, men jeg hadde glatt sluttet mate venninna mi, hennes hus eller ei.

Anonymkode: 8ffe7...96c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere ikke en felles matkonto? Dere spiser vell felles middag og alle forsyner seg av melk, pålegg og brød? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min venninne måtte betalt 10 000 alene om vi ikke bodde her. Hun er glad for at vi bor her og det var hennes forslag. Hun sparer mye penger. Skjønner ikke hva som er så galt med det.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Nei nei, det er jo fint at dere har et leieforhold begge drar fordel av. 

Vi får bare får litt og litt informasjon og da dukker det opp spørsmål og tanker vi ikke med en gang har svar påe. Og det er vel ikke så rart å bli litt nysgjerrig på hvor det er såpass billig leie heller. 

Er ikke det at man ikke synes det er fint at dere er fornøyde med leieforholdet. 

Finner du ut av hva du skal gjøre tror du? Spørre om å slutte å dele eller fortsette som før?

Anonymkode: e05da...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig i at alt ikke er like dyrt som i Oslo. Man kan få noe relativt rimelig her også med tanke på kollektiv, men likevel 3250 per person alt inkludert er nok ganske billig de aller fleste delene av landet så vidt jeg vet. Tror ikke man finner noe så billig her jeg bor, til tross for at det finnes rimeligere alternativer. 

Anonymkode: e05da...eea

Jeg bor i 170 m2 enebolig med stor hage på landet, 45 min til nærmeste by. Betaler 6500 i mnd, det er inkludert internett👍🏼

Anonymkode: a30a1...e56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...