Gå til innhold

Venninne som spiser "alt" pålegget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har flyttet inn hos en venninne mens vi leter etter leilighet. Problemet er at hun spiser så sykt mye. Min samboer kjøpte en jarlsberg for ca en uke siden. Jeg har kun brukt et par skiver av den i dag og den er straks tom. Min samboer har også bare tatt litt av den et par ganger.

Jeg kjøpte en pakke med skinke og allerede dagen etter var halve pakken vekk og jeg hadde ikke tatt noe av den. Jeg og min samboer er småspiste så vanligvis varer pålegg lenge hos oss.

Jeg spiser aldri frokost fordi jeg ikke har matlyst og kan spise gratis på jobb. Når jeg er ferdig på jobb spiser jeg ofte ikke før middag i sjutiden. Og da spiser jo ikke jeg noe til kveldsmat.

Blir bare litt irriterende å bruke penger på pålegg som vi ikke bruker. Vi har liksom avtalt at vi må dele på alt fordi de blir for dumt å kjøpe dobbelt opp. 

Hun innrømmer selv at hun spiser ekstreme mengder med ost.

Lurer på om vi bare må slutte å kjøpe pålegg? Men vi spiser jo NOE av det, så det blir jo dårlig gjort at hun skal ta alt. 

Blir bare helt ekstremt overrasket over at hun spiser mer enn meg og samboer til sammen.

Hva tenker dere er den beste løsningen?

Anonymkode: 4f8d3...3e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må si ifra på en fin måte, sånn omtrent "Klart du kan få en skive, men det er alt brødet og pålegget jeg har denne uken", eller "Vi kan dele på en pizza, vipps over penger så bestiller jeg".

Endret av Embla Othea
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dere selvsagt betaler husleie, strøm, nett etc.?

Tenker man likevel kan være litt raus når hun kanskje har vært det (nå vet jeg ikke hvor mye hun tar seg betalt), å ha dere boedne der gir jo mer slitasje på bolig og interiør og sånt som kanskje ikke er regnet inn, pluss hun mister litt privatliv.

Siden hun innrømmer dette med osten så kan du kanskje ta opp akkurat det, si at du ser den går sykt fort, så kanskje dere skal ha hver sin med akkurat ost. Jeg hadde ikke syntes det var smålig, jeg hadde syntes det var helt greit å ha egen ost, slipper jeg å bli flau over inntaket 😅

Men altså.. om dere bare skal bo der veldig kort, sånn noen måneder, så hadde jeg ofret litt ost for et godt vennskap.. Noen ting er det bare ikke vits i å fyre seg opp over, sånn bare for egen del.

Anonymkode: 224cb...e6f

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge skal dere bo der da, og betaler dere leie? Tror ikke jeg hadde orket å bry meg når oppholdet er midlertidig.

Anonymkode: 3a9a8...fea

Vet ikke hvor lenge vi skal bo her. Frem til vi finner noe annet, men tror ikke det blir med det første siden leiemarkedet her er vanskelig. Så blir nok ikke før neste vår. Vi betaler leie og deler strømmen i tre.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kjøpe ost 😅

Men en blokk Jarlsberg er ikke nødvendigvis så stor? Den minste er jo eks 400 gram og forsvinner fort om man er tre som deler på den. Tror ikke jeg hadde tatt dette opp altså. Hun er sjenerøs som åpner hjemmet sitt. Hadde heller droppet å kjøpe den osten og kanskje kjøpt pålegg som "krever mer" innsats å spises, fks egg, avokado

Anonymkode: 8c972...094

  • Liker 35
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg bodde i kollektiv (ikke ulikt det dere gjør nå), hadde alle hver sin hylle i kjøleskapet. Kan dere gjøre noe sånt? Dere kjøper deres egen ost og annet pålegg som står i deres hylle. Hun kjøper til seg selv. Dere kan ikke ta fra hverandre.

Anonymkode: 8b361...a30

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regner med dere selvsagt betaler husleie, strøm, nett etc.?

Tenker man likevel kan være litt raus når hun kanskje har vært det (nå vet jeg ikke hvor mye hun tar seg betalt), å ha dere boedne der gir jo mer slitasje på bolig og interiør og sånt som kanskje ikke er regnet inn, pluss hun mister litt privatliv.

Siden hun innrømmer dette med osten så kan du kanskje ta opp akkurat det, si at du ser den går sykt fort, så kanskje dere skal ha hver sin med akkurat ost. Jeg hadde ikke syntes det var smålig, jeg hadde syntes det var helt greit å ha egen ost, slipper jeg å bli flau over inntaket 😅

Men altså.. om dere bare skal bo der veldig kort, sånn noen måneder, så hadde jeg ofret litt ost for et godt vennskap.. Noen ting er det bare ikke vits i å fyre seg opp over, sånn bare for egen del.

Anonymkode: 224cb...e6f

Hun har vært kjempegrei! Så det plager meg ikke sånn voldsomt med dette pålegget 😅 Men ost er ganske dyrt og når jeg får fire skiver av en ost til over hundre kroner så tenker jeg jo litt ekstra over det 😛 Og nå må jeg igjen kjøpe en ny ost i dag fordi hun ikke er hjemme. Og den ser jeg mest sannsynlig ikke noe mer av 😅 Tenker bare at hun kanskje stort sett burde kjøpe osten kanskje. Så kan jeg og samboer kjøpe når vi skal lage lasagne/pizza o.l.

Vi har jo vel og merke vært veldig grei med henne også. Om vi har laget middag så får hun forsyne seg så mye hun vil av det. Vi er ikke vanskelige på noen måte og deler på alt vi har.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun lar dere bo hos dere, og du blir sur og smålig for litt ost og skinke????

Anonymkode: 58ba6...7c8

Det er ikke snakk om litt 😅

Anonymkode: 4f8d3...3e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg har kjøpt fire pakker skinke bare denne iuka og jeg har tatt fire skiver.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dere ha dyrt pålegg? 

Jeg bor alene da, men kjøper aldri ost, synes det er for dyrt. 

Anonymkode: d2b9e...645

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å bli et irritasjonsmoment på sikt. To hyller i kjøleskapet. Dere er ikke like mange. Dere spiser ikke like mye pålegg. Dere prioriterer kanskje ulikt. 
 

 

Anonymkode: cfec5...8c9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må dere ha dyrt pålegg? 

Jeg bor alene da, men kjøper aldri ost, synes det er for dyrt. 

Anonymkode: d2b9e...645

Må ikke. Men jeg syns ost er godt. Og det har ikke vært så dyrt for meg tidligere. Da har jeg gjerne osten i to uker.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har vært kjempegrei! Så det plager meg ikke sånn voldsomt med dette pålegget 😅 Men ost er ganske dyrt og når jeg får fire skiver av en ost til over hundre kroner så tenker jeg jo litt ekstra over det 😛 Og nå må jeg igjen kjøpe en ny ost i dag fordi hun ikke er hjemme. Og den ser jeg mest sannsynlig ikke noe mer av 😅 Tenker bare at hun kanskje stort sett burde kjøpe osten kanskje. Så kan jeg og samboer kjøpe når vi skal lage lasagne/pizza o.l.

Vi har jo vel og merke vært veldig grei med henne også. Om vi har laget middag så får hun forsyne seg så mye hun vil av det. Vi er ikke vanskelige på noen måte og deler på alt vi har.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Kjære vene. Altså, hvis dere synes pålegget går altfor fort så kjøp dobbelt så mye da. Det er en liten pris for at hun lar dere bo der. 

Anonymkode: 848b6...97a

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må ikke. Men jeg syns ost er godt. Og det har ikke vært så dyrt for meg tidligere. Da har jeg gjerne osten i to uker.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Så kjøp tre stykk samtidig nå da, så blir det ost på alle. 

Anonymkode: 848b6...97a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen løsninger;

•Ha hver deres hylle i kjøleskapet 

•kjøp billigere pålegg 

•snakk med henne å vis hvor lite rause dere er mot en person som lar dere bo hos seg på uviss tid 

Anonymkode: 8f88f...9ef

  • Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror faktisk jeg har kjøpt fire pakker skinke bare denne iuka og jeg har tatt fire skiver.

Anonymkode: 4f8d3...3e2

Hvorfor kjøper du så mye hvis du ikke bruker av det?

Anonymkode: 5019f...cbe

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...