Gå til innhold

Venninne som spiser "alt" pålegget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjære vene. Altså, hvis dere synes pålegget går altfor fort så kjøp dobbelt så mye da. Det er en liten pris for at hun lar dere bo der. 

Anonymkode: 848b6...97a

Vi betaler leie, strøm og nett. Hun er lite hjemme og det er til stor hjelp for økonomien hennes at vi bor her. Hun sparer over 5000 i måneden. 

Anonymkode: 4f8d3...3e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi betaler leie, strøm og nett. Hun er lite hjemme og det er til stor hjelp for økonomien hennes at vi bor her. Hun sparer over 5000 i måneden. 

Skulle da bare mangle om dere ikke betalte leie. Men, ha hver deres hylle i kjøleskapet. Er jo ikke verre enn det 

Anonymkode: 8f88f...9ef

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kjøper du så mye hvis du ikke bruker av det?

Anonymkode: 5019f...cbe

Fordi jeg vil jo ha LITT av det, men når det er tomt så må jeg jo kjøpe mer. Samboeren min vil jo også ha litt.

Kjøpte en pakke forrige lørdag og på mandag sendte min samboer melding om ikke jeg kunne kjøpe skinke for det var nesten tomt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare la være å kjøpe TS? Om du strengt tatt ikke spiser det uansett. Kjøp de dagene du skal ha og da kjøper du det billigste siden du bare spiser litt av det. Så får hun fylle på selv?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spiser aldri frokost fordi jeg ikke har matlyst og kan spise gratis på jobb. Når jeg er ferdig på jobb spiser jeg ofte ikke før middag i sjutiden. Og da spiser jo ikke jeg noe til kveldsmat.

Hvorfor kjøper du da inn pålegg hvis du ikke spiser noen måltider hjemme?

Anonymkode: c8ff5...bab

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kjøper du da inn pålegg hvis du ikke spiser noen måltider hjemme?

Jeg spiser jo f.eks av det i dag når jeg har fri. Og mest sannsynlig i morgen. Min samboer spiser av det. Syns det er greit å ha ost i hus uansett til sånne ting som taco, pizza, lasagne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver deres hylle høres ut som en bra løsning.

Eventuelt:

- Kjøp inn pålegg samme dag eller dagen før du har fri
- Ikke kjøp inn noe fordi det er "greit å ha i hus" fordi det blir spist. Kjøp ost når dere faktisk skal lage taco/pizza/lasagne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor kjøper du så mye hvis du ikke bruker av det?

Anonymkode: 5019f...cbe

Et godt råd, Finn dere et annet sted å bo for vennskapet her kommer bare til å bli dårligere å dårligere pga din og samboers gjerrighet. Dere bor der på uviss tid… herregud

Endret av Kaneel
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bor hos en venninne. Det kommer ikke fram hva dere ble enige om- tidsperspektivet bl.a. Jeg hadde begynt å stress-spise dersom jeg fikk vite at venninnen og hennes samboer hadde så god tid på å finne annen bolig. Hvis ambisjonen er å finne egen bolig i løpet av et halvt år risikerer dere vennskapet, er jeg redd. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere bor der og er til stor hjelp for henne? Herregud.. hun er greit hjelpsom hun også. Gi henne ost. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mener du dere betaler henne litt over 5000 til sammen, du og samboer, eller mener du noe annet? Vet ikke hvor dere bor jeg men det er vel veldig billig for dere, alt inkludert. 

Dere kan jo ha hver deres ost, men om dette er det dere betaler, så føler jeg det ikke er så mye å klage på egentlig.

Anonymkode: e05da...eea

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet ikke hvor lenge vi skal bo her. Frem til vi finner noe annet, men tror ikke det blir med det første siden leiemarkedet her er vanskelig. Så blir nok ikke før neste vår. Vi betaler leie og deler strømmen i tre.

Da ville jeg hatt egen hylle i kjøleskapet . Det er helt vanlig både i kollektiv og i andre bo-enheter der flere deler kjøkken . Evn invester i et lite kjøleskap å sett på soverommet 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olsen skrev (3 minutter siden):

Dere bor hos en venninne. Det kommer ikke fram hva dere ble enige om- tidsperspektivet bl.a. Jeg hadde begynt å stress-spise dersom jeg fikk vite at venninnen og hennes samboer hadde så god tid på å finne annen bolig. Hvis ambisjonen er å finne egen bolig i løpet av et halvt år risikerer dere vennskapet, er jeg redd. 

Som sagt så er hun bare glad for at vi bor her og hjelper til økonomisk. Og hun har alltid spist så mye, så det er ikke vår feil 😅 Nå må dere ikke begynne å finne på egne historier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du dere betaler henne litt over 5000 til sammen, du og samboer, eller mener du noe annet? Vet ikke hvor dere bor jeg men det er vel veldig billig for dere, alt inkludert. 

Dere kan jo ha hver deres ost, men om dette er det dere betaler, så føler jeg det ikke er så mye å klage på egentlig.

Det er generelt billig å leie her vi bor, men er vanskelig å finne leilighet fordi det er mest hybler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt.

Dere får bo hos henne så lenge dere trenger det (ja, har fått med meg at dere betaler leie+strøm), og du bryr deg om at hun spiser mer ost enn dere gjør?

Du fremstår som ekstremt gnien.

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (Akkurat nå):

Ærlig talt.

Dere får bo hos henne så lenge dere trenger det (ja, har fått med meg at dere betaler leie+strøm), og du bryr deg om at hun spiser mer ost enn dere gjør?

Du fremstår som ekstremt gnien.

Nå må du kutte ut. Jeg er jo virkelig ikke det. Jeg kjøper jo alt til tross for at hun spiser det opp. Men det må jo gå an å fatte å begripe at det kan være litt irriterende? Ingen krise. Men jeg hadde igrunnen ikke planer om å handle i dag fordi jeg trodde vi hadde ost til dagens middag. For i går var her en halv ost. Nå er det bare en liten, tynn bit igjen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må nesten ha en samtale om hvordan dere skal gjøre det med fordeling av mat, ikke gå rundt og irritere dere bak hennes rygg. Folk spiser ulik mengde mat, sannsynligvis tenker hun ikke over det. Det enkleste er at dere har hver deres hylle i kjøleskapet til pålegg og slikt, og ellers rullerer på middagslaging (dersom dere spiser sammen.) Slik prisene er nå regner jeg med hun vil forstå det. Samtidig kan dere godt ha i mente at dere tross alt får lov til å bo der for en svært billig penge (selv hun sier dere hjelper henne), så dere kan godt være litt rause i ny og ne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er generelt billig å leie her vi bor, men er vanskelig å finne leilighet fordi det er mest hybler.

Har dere eget soverom og er leiligheten i grei stand? Er nysgjerrig på hvor det er så billig nå til dags, litt over 2500 per person alt inkludert. Er tilsvarende boforhold akkurat like billig eller har hun redusert litt fordi det er snakk om venner? Hvis hun har redusert litt, så ville ikke jeg klaget på osten. Hvis det faktisk er normal pris, så kan dere kanskje be om at alle kjøper egen ost hvis dere synes det er viktig.

Men generelt, dere bor billig og jeg som student betaler over dobbelt av det dere gjør per person, og det er normalt. At det er nyttig for henne å tjene litt er bra, men hun er fortsatt raus. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...