Gå til innhold

Hva har du spist til frokost? (Bilde)


Gjest TSN
Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei, minner om at denne tråden er for de som ønsker å dele bilder av frokosten sin! Innlegg uten bilder vil derfor kunne slettes for avsporing. De av dere som ønsker å diskutere temaet uten å dele bilder oppfordres til å vise hensyn overfor deltagerne i denne tråden, ved å heller poste i ''Hva har du spist til frokost (uten bilde)''. Mvh Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

skreppamedleppa skrev (På 25.8.2024 den 14.45):

Skiver m ost/skinke/garnityr, en halv m egg og en halv m hvitost og hjemmelaget dronningsyltetøy. Plommer, yoghurt med bær, O boy og te (som normalt) ble dagens frokost 

Screenshot_20240825_144424_Gallery.thumb.jpg.e28cbb6b18122a8a1579196c7f0acae2.jpg

Hvilke bær brukes i dronningssyltetøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (3 timer siden):

Hvilke bær brukes i dronningssyltetøy?

Dronningsyltetøy består av 50% blåbær og 50% bringebær 😊

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Dronningsyltetøy består av 50% blåbær og 50% bringebær 😊

Det høres veldig godt ut! så et glass i en butikk hvor det sto dronningssyltetøy på. Da skal jeg kjøpe det :nikke:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden for bananpannekakegrøt er her 🥰😋🍁🍂

Havregrøt med havregryn, havrefiber, chiafrø, soyamelk, økologisk kanel, soyamelk, (og litt vann denne gangen), og de ekstra gode ingrediensene: revet gulrot, litt fryst banan, og søtningsdråper med lønnesirupsmak 😋 (Kjøpt på Tights.no, men de har ikke de samme lengre 😢)

Toppet med fryste kirsebær og blåbær 🥰

Jeg lager i mikroen, og jeg bruker chiafrø som har ligget i vann så de får svelle ekstra godt. Blir ordentlig kremet og fyldig grøt 😍😚

Godt med skivet banan på toppen også, andre bær, og en kan godt ha litt proteinpulver for de som ønsker det i, og bare havregryn og ikke havrefiber. Nøttesmør, Nutella, og/eller peanøttmel er også en hit i. (Jeg liker Valsoia sin melkefrie "Nutella". Kjøper på de fleste matbutikker i allergihyllen.) Tåler en melk så vil nok cottage cheese passe godt i. 

Mulighetene er mange, og en kan lage for flere dager om en vil. Jeg river selv gulrot for flere dager og har chiafrø i bløtt fast i kjøleskapet. En kan lage det som kjøleskapsgrøt som en varmer når en skal spise det, eller en koker en større gryte, hvor en tar en porsjon og evt tilsetter litt væske når en skal varme den.

Ble en avhandling dette her, men vet noen tenker "dette har de ALDRI tid til", og for meg tar det ikke lange tiden da det går på autopilot, men en kan altså preppe det for å spare tid i en hektisk hverdag 😊

Godt er det i hvert fall 😋

20240901_093215.jpg

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (21 timer siden):

Det høres veldig godt ut! så et glass i en butikk hvor det sto dronningssyltetøy på. Da skal jeg kjøpe det :nikke:

Ja det er en innmari go kombo🤩

I dag ble det litt (sein) frokost bonanza...

Et halvt rundstykke m røkt ørret og eggesalat+juice. Eplemufins, plommer, kakao, og lapper m syltetøy. 

20240901_113911.thumb.jpg.8d4d49f2eb6db67e8322d0acf181b777.jpg20240901_114928.thumb.jpg.3fab0519166290c07a13230e48ae06f1.jpg

 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat-1892183352.thumb.jpg.d4af04619f5cbdd07f1650fdbf469e31.jpg

Skiver med speilegg, avokado og sitronpepper, noen tomater, kaffe. Godt å kjenne matlysten komme tilbake, men kaffen smakte ikke så godt i dag.

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosyoghurt, cottage cheese, blåbær, bjørnebær og mandelsmør☺️

IMG_6066.jpeg

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt tidlig i dag ble det resten av denne boksen her og så en solid tallerken med oppkuttet salat, skinke, ost, gulrot og dressing. 
7d7b8dcf-99e6-4558-bb41-fcadaa5084e8.jpg
                                                                                                                                                      :nigo: 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så spennende siden jeg posta det samme i lunsjtråd i går.. men tar den med her jeg, siden det ble frokost i dag også. 
Oreo-proteinskål. Og kylling, salat og ost.

IMG_6078.jpeg

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste faktisk en solid frokost i dag, sånn rundt 10.30, men glemte å poste bildet.

20240908_110036.thumb.jpg.67aab65319e06a388bf383fef7b3d9fa.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...