Gå til innhold

Førjulstråden 2022 - skrytetråd for oss som er i gang.


Bombasi

Anbefalte innlegg

Er dere med på en tråd hvor vi kan skryte av hva man har fått til og fått gjort nå inn mot julestriden? 

Har dere handlet noe julevarer, julepynt eller julegaver? 

Hva planlegger dere nå framover? 

Tenk og skryt høyt om førjulsstriden. Åpen debatt! 

God førjulstid ;) 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sånn smått begynt å tenke på min egen ønskeliste og julegaver til andre. Bruker å være ferdig med julegaver til midten av november, så har 2 måneder nå med intensiv jakt :) 

Handlet meg en ny julestjerne for ikke så lenge siden. Ikke rabatt eller noe, men MÅTTE ha den ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny julekule i sommer. Jeg vil ha så mange ferieminner som mulig når vi pynter juletreet hvert år ❤️

Anonymkode: 9951e...611

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med julegavene 😁 Sånn smått begynnt å tenke på hvor jeg skal plassere alle de 250-300 nissene 😍 

Anonymkode: 8baca...568

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud🙄

Anonymkode: c6065...cff

Nei i julen feirer vi Jesus ;) 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjøpte ny julekule i sommer. Jeg vil ha så mange ferieminner som mulig når vi pynter juletreet hvert år ❤️

Anonymkode: 9951e...611

Så bra. Den må ha vært spesiell siden du valgte den? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snart ferdig med julegavene 😁 Sånn smått begynnt å tenke på hvor jeg skal plassere alle de 250-300 nissene 😍 

Anonymkode: 8baca...568

Oy, såpass. Har en tante som også snart er ferdig. Hun begynner i januar! ;) 

Har ikke nissene faste plasser? Mine har det 😜 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns julen burde vare lenger enn det den er. For etter nyttårsaften pakker de fleste ned julen og det blir så mørkt og stusselig syns jeg. Har rett og slett blitt litt deprimert etter julen har vært i noen år. Men men man kan ikke få alt som en ønsker seg heller her i livet. Må bare godta det og gjøre så godt en kan. 

Anonymkode: 571c8...c68

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Er dere med på en tråd hvor vi kan skryte av hva man har fått til og fått gjort nå inn mot julestriden? 

Har dere handlet noe julevarer, julepynt eller julegaver? 

Hva planlegger dere nå framover? 

Tenk og skryt høyt om førjulsstriden. Åpen debatt! 

God førjulstid ;) 

Jeg også prøver å planlegge, og bli ferdig med gaveinnkjøp i november. Desember liker jeg å slappe av

Anonymkode: 7faea...761

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flere år handlet julegaver og gaver året rundt. Fra januarsalget begynner osv. Nå har jeg kun få gaver igjen til jul så er jeg ferdig. Har masse julepynt så det blir ikke kjøpt. Men må kjøpe lysslynge til altanen min siden jeg bor i ny leilighet. Håper julestjernen min funker i år og. Må og se igjennom noen gaver om jeg har fått med meg alt.

Anonymkode: 571c8...c68

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 timer siden):

Nei i julen feirer vi Jesus ;) 

Så bra. Den må ha vært spesiell siden du valgte den? 

Oy, såpass. Har en tante som også snart er ferdig. Hun begynner i januar! ;) 

Har ikke nissene faste plasser? Mine har det 😜 

Begynnte også i januar 😁 kjøper stort sett en til to gaver i mnd :) Handla masse da vi var i danmark i sommer. Kjente merker som hadde opprinnelig pris på over 500 kr, men som var satt ned til 100 kr 😍 

Syns så synd på nissene hvis de må sitte på samme plass hele tiden 🙈 de største nisssene mine på 150 cm står stort sett på samme plass da...😂😂 

Anonymkode: 8baca...568

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet jeg hvor mange vi blir på julaften. Og jeg har begynt på pakkekalenderen hennes.

Gavene begynner jeg på senere,når det er tid for å spørre etter gaveønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syns julen burde vare lenger enn det den er. For etter nyttårsaften pakker de fleste ned julen og det blir så mørkt og stusselig syns jeg. Har rett og slett blitt litt deprimert etter julen har vært i noen år. Men men man kan ikke få alt som en ønsker seg heller her i livet. Må bare godta det og gjøre så godt en kan. 

Anonymkode: 571c8...c68

Enig. Hos meg henger det oppe til 6. januar. Altså 13. dag jul. Men hadde jeg bodd litt mer usentralt så tror jeg nok at jeg ville latt adventsstakene, stjernene og juletreet stå til kanskje 20. januar. Min far kommer fra et gårdsbruk der det var vanlig å ha juletre og adventsstake oppe til midten av februar. Jeg tenker at folk bør få gjøre som de vil. :) 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg også prøver å planlegge, og bli ferdig med gaveinnkjøp i november. Desember liker jeg å slappe av

Anonymkode: 7faea...761

Dette er min plan også. Når adventa slår inn skal skuldrene senkes! :) 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har i flere år handlet julegaver og gaver året rundt. Fra januarsalget begynner osv. Nå har jeg kun få gaver igjen til jul så er jeg ferdig. Har masse julepynt så det blir ikke kjøpt. Men må kjøpe lysslynge til altanen min siden jeg bor i ny leilighet. Håper julestjernen min funker i år og. Må og se igjennom noen gaver om jeg har fått med meg alt.

Anonymkode: 571c8...c68

Da er du godt i gang! Jeg har egentlig fått unnagjort to gaver allerede i år kontra i fjor. Ene gaven har jeg kuttet (vi ble enige om det her i sommer) og den andre gaven...vel, mottaker er død. Så.. Kun 9 igjen! :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynnte også i januar 😁 kjøper stort sett en til to gaver i mnd :) Handla masse da vi var i danmark i sommer. Kjente merker som hadde opprinnelig pris på over 500 kr, men som var satt ned til 100 kr 😍 

Syns så synd på nissene hvis de må sitte på samme plass hele tiden 🙈 de største nisssene mine på 150 cm står stort sett på samme plass da...😂😂 

Anonymkode: 8baca...568

Deilig å kommer over slike tilbud. Dette burde jeg vært bedre på. Å bruke hele året. Men familien utveksler gaveønsker rundt 1. oktober, så derifra bruker det å være plankekjøring. :) 

Nisseempati. Hehe :) Kanskje jeg bør gi dem nye omgivelser jeg også. Blir bare flere og flere nisser hvert år. Kjøper 2-4 nye hver november. Jeg klarer ikke styre unna :D 

sommermor skrev (1 time siden):

Her vet jeg hvor mange vi blir på julaften. Og jeg har begynt på pakkekalenderen hennes.

Gavene begynner jeg på senere,når det er tid for å spørre etter gaveønsker.

Men da er du i gang! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere at i år så er har vi den lengste mulige adventen som er mulig å få, ettersom julaften er på en lørdag? Det betyr at stjerne, staker, utelys og gardiner kan henges opp tidlig i år. :) Bare et par måneder igjen før det braker løs! 

Har et stort hus så bruker å gå i gang med "julevask" allerede fra oktober. Boder, vaskerom, garasje og pusse alt av vindu inne og ute tar jeg i oktober. Må det hvis jeg skal bli ferdig til advent :) 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å kjøpe julegaver, for synes det blir så dyrt å kjøpe alt rett før jul. Mangler bare en, faktisk. 
 

Den ene adventskalenderen jeg har ansvar for, er levert. Og jeg har fått den ene min. 
 

Den andre har jeg samlet gaver til, men ikke pakka inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julevasken tok jeg i juli. I januar kjøpte jeg alle gaver på salg. Mye av matem handlet jeg inn på salg etter jul i fjor og frøs ned. Vurderer å sette ribba på slow cook i midten av november. Blir jaggu jul i år og, og jula varer helt til påske!

Anonymkode: cbaa8...7d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg opptatt med å kjøpe høst- og vinterklær til meg selv 😃. Kjøper julegaver i november.

Anonymkode: 0a001...e6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CrazyCatLady2500 skrev (6 minutter siden):

Har begynt å kjøpe julegaver, for synes det blir så dyrt å kjøpe alt rett før jul. Mangler bare en, faktisk. 
 

Den ene adventskalenderen jeg har ansvar for, er levert. Og jeg har fått den ene min. 
 

Den andre har jeg samlet gaver til, men ikke pakka inn. 

Du er jo egentlig nesten ferdig med julegavene siden du mangler bare en :) 

Så du er jo veldig godt i gang! 

Kanskje jeg må ta meg noen runder på nettet i ettermiddag etter tips og inspirasjon til gaver. Har et excel-ark hvor jeg skriver inn potensielle gaver til mine, og det begynner å fylle seg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har forberedt til jul på nåværende tidspunkt er at jeg skal jammen ikke ha opp alle lys lenkene, lyspynten og alt jeg synes er det fineste med julepynt med disse strømprisene....

Anonymkode: 000d2...7e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eneste jeg har forberedt til jul på nåværende tidspunkt er at jeg skal jammen ikke ha opp alle lys lenkene, lyspynten og alt jeg synes er det fineste med julepynt med disse strømprisene....

Anonymkode: 000d2...7e8

Du vet at hvis lysene er av LED, så utgjør det nesten ingenting av forbruk? F.eks så har jeg en julelenke ute på buskene som er full av små LED-lys, og hele denne lenken bruker faktisk bare 2,5 W i timen. Med andre ord så bruker den ca. 1800 W iløpet av desember hvis den står på hele døgnet. Og med en pris på 400 øre kWt så koster dette ca. 2 kr etter strømstøtten. 

Slår du lysene av fra kl 2300 til 0800 så koster det enda mindre.

Så det er liksom ikke LED-lysene som drar lasset. Med mindre du har ekstremt mye av det...

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med de dyreste gavene, dvs til ungene. Har en plan for hva jeg skal kjøpe til resten. Blir enkelt i år, for jeg har hatt et slitsomt år. 

Anonymkode: 714c1...fa4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...