Gå til innhold

Bør jeg lære kickboksing eller Muay Thai for selvforsvar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Muay Thai.

-Muay Thai bruker albuer og knær, det gjør ikke kickboksing 

-Klinsjen i Muay Thai er mer "realistisk". 

-Muay Thai har lowkicks, i kickboksing sparkes det ikke under beltestedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er best?

Anonymkode: 3a77d...82f

Nei. Ta hvem som helst av dem men ikke tro at det har noe med selvforsvar å gjøre.

Altså bruk det som fysisk trening og trening på å slå/unngå slag, det er bra og nyttig i selvforsvarssituasjoner, men resten handler om å maksimere vinnersjanse basert på regelbok som er irrelevant for virkeligheten, og som trolig vil ha negativ effekt. Prøver du å sparke motstanderen i selvforsvar situasjon havner du nok på bakken med han over deg og det vil du ikke lære deg å håndtere på kurset ditt siden der sier regelboken at det er ikke lov !

Anonymkode: 9bec8...97a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muay Thai har flere fantastiske trips i klinsjen. Du lærer å gå inn/mot en motstander istedenfor å gå bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert gøy å trene kampsport, så kjør på med det. Personlig ville jeg likt kickboksing best. Men til selvforsvar? Pepperspray 😅

Som kvinne er jeg veldig klar over at de fleste menn hadde kunnet legge meg rett i bakken uten problemer, selv om jeg er sterk for å være dame da..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på 17 år driver med kickboxing og brasiliansk jiu-jitsu, han har nå svart test-dan. Da han begynte i vgs var det noen som ikke visste om det og trodde han var et potensiell mobbeoffer, dyttet og sparket. Tok vel 5 sekunder da lå han i bakken i kvelertak. Sønnen min skadet ham ikke, bare gjorde det klart at her ble det ikke mobbing.

Jeg anbefaler kampsport. Det er ikke bare kondis men gir selvtillit, man lærer disiplin og tålmodighet, respekt for andre og ikke minst hvordan man forsvarer seg selv hvis nødvendig. Aldri angripe selv.

Anonymkode: 82281...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Min sønn på 17 år driver med kickboxing og brasiliansk jiu-jitsu, han har nå svart test-dan. Da han begynte i vgs var det noen som ikke visste om det og trodde han var et potensiell mobbeoffer, dyttet og sparket. Tok vel 5 sekunder da lå han i bakken i kvelertak. Sønnen min skadet ham ikke, bare gjorde det klart at her ble det ikke mobbing.

Jeg anbefaler kampsport. Det er ikke bare kondis men gir selvtillit, man lærer disiplin og tålmodighet, respekt for andre og ikke minst hvordan man forsvarer seg selv hvis nødvendig. Aldri angripe selv.

Anonymkode: 82281...521

Lurt, for gir man feil person juling så kommer de igjen senere og hevner seg. Kanskje har de en gjeng, kanskje har de eldre søsken, kanskje står de og venter på deg når du er alene. Kanskje har de med våpen. 

Så gjelder å prøve å skvære opp og sørge for at det ikke er noe hat i ettertid. 

Anonymkode: b4f61...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For rent selvforsvar er nok Krav Maga det mest realistiske og effektive. Slåsskamper ender ofte på bakken, så det kan være lurt å trene noe som har med det aspektet, som ju-jutsu.

Men hvis valget står mellom kickboksing og muay thai: definitivt det siste.

Anonymkode: 9ec84...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...