Snublefot62 Skrevet 12. september 2022 #1 Del Skrevet 12. september 2022 I helgen sluttet bilen min å fungere. Bilberger oppdager etter kort tid tegn på at mus/gnagere har vært i motorrommet og hatt fest. Ingen synlige skader på ledningsnett eller elektronikk men bilen fungerer fortsatt ikke som den skal, og startet ikke. Så bilberger tok den med seg til verksted for sjekk (og evnt utbedring). Etter å ha lest litt så virker dette ut til å kunne være et større problem enn jeg var klar over. Heldigvis har jeg god forsikring så den skal dekke dette (eller ny bil dersom vi havner der). Men ble litt skremt når jeg leser om det. I en artikkel (link) estimerer ene forsikringsselskapet at de kan komme opp i så mye som 10 millioner årlig. Og det var kun det ene selskapet. Ene bilen der hadde skader for 300k. Det er en del. Så vær obs. Hold bilen ryddig og følg litt med. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er matrester i bilen min som har lokket de inn men jeg har ikke tenkt over at det øker risikoen heller. 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 12. september 2022 #2 Del Skrevet 12. september 2022 Ja dette er et problem jeg aldri tenkte på før jeg fikk det selv. Jeg fikk mus i ventilasjonsanlegget som døde der.... Men ingen problemer etter jeg fikk meg katt heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12. september 2022 #3 Del Skrevet 12. september 2022 Samme opplevde jeg selv kostet meg 500 kroner å reparere selv splitta ledningsnettet og skiftet ledningene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 12. september 2022 #4 Del Skrevet 12. september 2022 Gnagere liker iedningsisolasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå