Gå til innhold

Vondt i armene når jeg løper, hva kan jeg gjøre?


Topsi

Anbefalte innlegg

Ok  jeg har et løpeprogram jeg har fått av PT min. Nå skulle jeg løpe litt og så 2km x 3 på mølle. Jeg trodde beina skulle være den store utfordringen, men jeg merker at jeg faktisk klarer løpingen godt. Problemet er at jeg får så sykt vondt i armene når jeg løper, overarmuskelen på begge sider. Jeg slenger sikkert litt med armene eller noe, men det er det som hindrer meg i å fullføre økten

Noen tips om hvordan unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med "overarmmuskelen"? Biceps? Triceps? Hvor på armen er det vondt? 

Det høres ut som om du må lære deg å slappe av i armene, rett og slett. Og da må du bare fokusere på det, være bevisst, og øve. Når du kjenner at du strammer, så slapp av. 

Anonymkode: 56414...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje begynner du å bli syk? De få gangene jeg har fått vondt i armene av løping så har det kommet av at en forkjølelse/influensa har stått for døren.

Uansett, lave skuldre, løst grep (tenk at du holder en fuglunge eller noe du helst ikke vil krøste i hånden; hva vet jeg, kanskje hater du fugler), ikke krysse midtlinjen og så videre er alle gode retningslinjer for hva å gjøre med armene når du løper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva mener du med "overarmmuskelen"? Biceps? Triceps? Hvor på armen er det vondt? 

Det høres ut som om du må lære deg å slappe av i armene, rett og slett. Og da må du bare fokusere på det, være bevisst, og øve. Når du kjenner at du strammer, så slapp av. 

Anonymkode: 56414...017

Fremre overarmsmuskel, litt høyt oppe, vet ikke helt.  Tror også det er det at jeg ikke slapper av ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheAtl skrev (3 timer siden):

Kanskje begynner du å bli syk? De få gangene jeg har fått vondt i armene av løping så har det kommet av at en forkjølelse/influensa har stått for døren.

Uansett, lave skuldre, løst grep (tenk at du holder en fuglunge eller noe du helst ikke vil krøste i hånden; hva vet jeg, kanskje hater du fugler), ikke krysse midtlinjen og så videre er alle gode retningslinjer for hva å gjøre med armene når du løper.

Ikke forkjølet, tror jeg anstrenger meg, jeg er generelt en anspent person 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Topsi said:

Ikke forkjølet, tror jeg anstrenger meg, jeg er generelt en anspent person 

Skjønner, da er det jo ikke nødvendigvis så lett "bare å slappe av" heller. Har noe lignende med pusten, blir fort veldig stakkato, hjelper ikke nødvendigvis å fokusere for mye på det heller. Det beste er nok å føle etter med jevne mellomrom heller enn konstant å terpe på det om man klarer. Kanskje en mager trøst, men sånne ting har en tendens til å bedre seg om man bare gir det tid.

Endret av TheAtl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...