Gå til innhold

Jeg skal på slektstreff og har gått ned 20 kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er like høy og folk merket noe enormt på meg bare jeg gikk fra 70 til 62! Får kommentarer i hytt og pine. 

Ts, kos deg masse på festen og nyt oppmerksomheten du garantert vil få ❤️

Anonymkode: f909a...9c2

Enig. Jeg er 175 og har gått fra 65 til 60 kg som betyr at jeg plutselig har flat mage og ingen love handles lenger. Så ja, det er veldig stor forskjell med 20 kg! 

Anonymkode: e3a0c...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vel ingen som skal diskutere det, men det skader ikke at noen sier at man ser bra ut. 

Anonymkode: e3a0c...6db

Men hvorfor skal man si noe om noe som man ikke ønsker å snakke om da? I tillegg så vil man i det man sier det også si "du var en stygg blubbe før" og det er jo unødvendig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor skal man si noe om noe som man ikke ønsker å snakke om da? I tillegg så vil man i det man sier det også si "du var en stygg blubbe før" og det er jo unødvendig. 

 

Komplimenter er frivillige da. Jeg føler at om folk tolker det på den måte så må de ta litt selvkritikk på det, når det ikke var det som faktisk ble sakt. 

Å ikke få noen komplimenter på der fra nær familie synes jeg egentlig er litt kaldt. 

Anonymkode: e3a0c...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Komplimenter er frivillige da. Jeg føler at om folk tolker det på den måte så må de ta litt selvkritikk på det, når det ikke var det som faktisk ble sakt. 

Å ikke få noen komplimenter på der fra nær familie synes jeg egentlig er litt kaldt. 

Anonymkode: e3a0c...6db

Man kan jo få komplimenter på mange forskjellige måter for veldig mange ting, vekt er ikke det eneste som er nevneverdig med en person. Jeg synes ikke det er nødvendig å nevne vekt når det finnes så mye annet å rose folk for. Det er jo også veldig overfladisk og da virker det ikke ektefølt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når du er såpass høy så er det ikke sikkert det blir så merkbart annet enn at du ser bedre ut

Anonymkode: f5d3e...0d5

Hehe, morsom du. Selvsagt ser folk det når man går fra overvektig til slank 😅

Anonymkode: f3325...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt syns det når man går ned 20 kg!  På meg syns 3-4 kg.  Det er bare når man er veldig stor 100 kg ++ at så mye ikke vil synes. 

Anonymkode: e2354...a9a

For noe tull. Jeg gikk ned fra 101 kg til 86 kg, og mange la merke til det. Jeg ser det selv også når jeg ser meg selv på bilder. Spesielt ansiktet, magen og lårene har blitt en god del mindre.

Anonymkode: 4abe1...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (3 minutter siden):

Man kan jo få komplimenter på mange forskjellige måter for veldig mange ting, vekt er ikke det eneste som er nevneverdig med en person. Jeg synes ikke det er nødvendig å nevne vekt når det finnes så mye annet å rose folk for. Det er jo også veldig overfladisk og da virker det ikke ektefølt heller.

Det kommer jo an på hvem som gir komplimentet. Jeg regner med at de som selv er overvektige holder kjeft, men mest av alt fordi de ikke unner hun det. Jeg veit at familien min gledes av at jeg holder meg innen normal BMI, og sånn er det nok for mange, og det burde ikke være en rar ting. Nei, det er faktisk ikke bare overfladisk heller. 

Anonymkode: e3a0c...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når du er såpass høy så er det ikke sikkert det blir så merkbart annet enn at du ser bedre ut

Anonymkode: f5d3e...0d5

Å jo da. 20kg er MYE. 

Anonymkode: 3e420...303

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så utrolig god du har vært! 😁👍

Når det er sagt: det er overraskende få som legger merke til det ned vektnedgang! 

Jeg er 174,altså ganske høy som deg, og har gått ned fra 98 til 76. Hadde forventet at folk jeg ikke hadde sett på lenge ville kommentere 22 kg men neida. Syns mange er helt fin før, ingen kommentarer og når jeg selv har sagt det i en bisetning at jeg har gått ned over tjue kg, så sier folk "oi har du det? Tenkte jeg ikke på". Folk ser rett og slett ikke sånt. 

Største forskjell hos meg er at folk må kaller meg, sikkert ubevisst, slank mens tidligere ble jeg kalt kraftig. I tillegg får jeg oftere høre at jeg ser godt ut. 

Vær uansett veldig stolt av deg selv! 👍 😊 ❤️ 

Anonymkode: 3a301...3cb

Bullshit. De fleste ser om folk har gått opp eller ned i vekt, og spesielt om det er så mye som i ts tilfelle. Grunnen til at mange ikke velger å påpeke det er at det rett og slett er udannet, og lett å gå i baret hvis du ikke vet bakgrunnen til at vekta er gått opp eller ned.

Hvis det ikke er greit å kommentere på at folk har lagt på seg, så er like ugreit å kommentere på at folk har gått ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 minutter siden):

Bullshit. De fleste ser om folk har gått opp eller ned i vekt, og spesielt om det er så mye som i ts tilfelle. Grunnen til at mange ikke velger å påpeke det er at det rett og slett er udannet, og lett å gå i baret hvis du ikke vet bakgrunnen til at vekta er gått opp eller ned.

Hvis det ikke er greit å kommentere på at folk har lagt på seg, så er like ugreit å kommentere på at folk har gått ned i vekt.

Jeg er egentlig litt uenig. Og man kan også komplimentere på vektoppgang dersom det ikke er snakk om overvekt. Men man burde kanskje se an personen selvfølgelig. Det er ikke nødvendigvis at samme regel passer for alle, og er man i tenårene og sånt så burde det kanskje være off limits.

Anonymkode: e3a0c...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er egentlig litt uenig. Og man kan også komplimentere på vektoppgang dersom det ikke er snakk om overvekt. Men man burde kanskje se an personen selvfølgelig. Det er ikke nødvendigvis at samme regel passer for alle, og er man i tenårene og sånt så burde det kanskje være off limits.

Anonymkode: e3a0c...6db

Hvis du ikke vet noe om bakgrunnen for endringen i vekt, så virker det åpenbart for meg at det ikke er noe å kommentere.

Å kommentere vekt er i det hele tatt temmelig lavmåls, og er noe folk med lav grad av dannelse gjør.

Man kan gjerne komplimentere en versjon av «så bra du ser ut»! Men den der «så tynn du er blitt, så flink du er», er bare feilslått og flaut å høre på hvis ikke man er 100% sikker på at det ligger en positiv grunn bak vektendringen. Og selv da så er slike kommentarer en måte å implisere at tynn = bra, som igjen er med på å øke fokuset på kroppspress og utseende.

Det er jo et paradoks at man blir fortalt at man er god nok som man er, helt til man går ned i vekt - Da er man plutselig enda bedre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...