Gå til innhold

Torpet 2022


Irja

Anbefalte innlegg

Benjamin har pakket sammen og vært på tur ut nå 3 ganger iløpet av 7 uker på Farmen og Torpet, men han ser ikke ut til å ha det i seg å faktisk forlate. 

Det virker mer som om at han bruker denne forlate-dramatikken som en forsvarsmekanisme for å høste sympati og positiv oppmerksomhet utav en kjip situasjon han har havnet i. For det er ikke måte på hvor trøstet, opphauset og tilbedt han blir når folk prøver å få Benjamin til å bli og/eller føle seg velkommen i gruppen igjen. Og det tror jeg han har lagt merke til og spiller på, om ikke annet ubevisst.

Jeg vet ikke. Synes mentaliteten er håpløs å forstå seg på, og den stikker nok dypere enn hva vi skjønner. Men jeg observerer at offerkortet spilles ut som et barnslig ess i situasjonene, og det er rimelig tåpelig. Det går faktisk an å håndtere det annerledes. Særlig siden han har dette behovet for å belære alle og kontrollere alt selv, men tåler ikke å bli snakket til.

Hadde helst sett at han dro for godt denne gang. 

For øvrig tror jeg samtlige i nåværende Torpet-gjeng ville slitt inne på Farmen. For Farmen er noe helt annet enn det hvilehjemmet Torpet ser ut til å være. Det sagt, så heier jeg på Vilde av de tre som er inne nå. Men hvem jeg håper bør vinne Torpet 2.0 får jeg se an alt utifra hvem som kommer inn. Kommer Bente inn så heier jeg på henne. For Bente er hel ved. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (29 minutter siden):

Benjamin har pakket sammen og vært på tur ut nå 3 ganger iløpet av 7 uker på Farmen og Torpet, men han ser ikke ut til å ha det i seg å faktisk forlate. 

Det virker mer som om at han bruker denne forlate-dramatikken som en forsvarsmekanisme for å høste sympati og positiv oppmerksomhet utav en kjip situasjon han har havnet i. For det er ikke måte på hvor trøstet, opphauset og tilbedt han blir når folk prøver å få Benjamin til å bli og/eller føle seg velkommen i gruppen igjen. Og det tror jeg han har lagt merke til og spiller på, om ikke annet ubevisst.

Jeg vet ikke. Synes mentaliteten er håpløs å forstå seg på, og den stikker nok dypere enn hva vi skjønner. Men jeg observerer at offerkortet spilles ut som et barnslig ess i situasjonene, og det er rimelig tåpelig. Det går faktisk an å håndtere det annerledes. Særlig siden han har dette behovet for å belære alle og kontrollere alt selv, men tåler ikke å bli snakket til.

Hadde helst sett at han dro for godt denne gang. 

For øvrig tror jeg samtlige i nåværende Torpet-gjeng ville slitt inne på Farmen. For Farmen er noe helt annet enn det hvilehjemmet Torpet ser ut til å være. Det sagt, så heier jeg på Vilde av de tre som er inne nå. Men hvem jeg håper bør vinne Torpet 2.0 får jeg se an alt utifra hvem som kommer inn. Kommer Bente inn så heier jeg på henne. For Bente er hel ved. 

Jeg tenker det også er en litt umoden emosjonell måte han regulerer seg på. Det er ikke noe i veien med å forlate noen og gå litt unna, ta seg en tur på egenhånd og roe seg ned. Det blir bare så umodent og barnslig når det ender opp med å pakke sekken. 

Får håpe han utvikler seg med tiden og finner litt mer hensiktsmessige måter å regulere seg på. 

Uansett var det fint å se de sitte sammen og ha en prat etterpå, når følelsene var under kontroll. Og hvordan det viste seg videre neste dag, i at de hadde en helt annen tone med hverandre. Så å renske luften var definitiv en bra ting for alle. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Benjamin har pakket sammen og vært på tur ut nå 3 ganger iløpet av 7 uker på Farmen og Torpet, men han ser ikke ut til å ha det i seg å faktisk forlate. 

Det virker mer som om at han bruker denne forlate-dramatikken som en forsvarsmekanisme for å høste sympati og positiv oppmerksomhet utav en kjip situasjon han har havnet i. For det er ikke måte på hvor trøstet, opphauset og tilbedt han blir når folk prøver å få Benjamin til å bli og/eller føle seg velkommen i gruppen igjen. Og det tror jeg han har lagt merke til og spiller på, om ikke annet ubevisst.

Jeg vet ikke. Synes mentaliteten er håpløs å forstå seg på, og den stikker nok dypere enn hva vi skjønner. Men jeg observerer at offerkortet spilles ut som et barnslig ess i situasjonene, og det er rimelig tåpelig. Det går faktisk an å håndtere det annerledes. Særlig siden han har dette behovet for å belære alle og kontrollere alt selv, men tåler ikke å bli snakket til.

Hadde helst sett at han dro for godt denne gang. 

For øvrig tror jeg samtlige i nåværende Torpet-gjeng ville slitt inne på Farmen. For Farmen er noe helt annet enn det hvilehjemmet Torpet ser ut til å være. Det sagt, så heier jeg på Vilde av de tre som er inne nå. Men hvem jeg håper bør vinne Torpet 2.0 får jeg se an alt utifra hvem som kommer inn. Kommer Bente inn så heier jeg på henne. For Bente er hel ved. 

Han pakket sekken i uke 5 og han pakket sekken på torpet denne uken, men når mener du han pakket sekken for 3 gang? For det har ikke jeg fått med meg.

Og han sa denne uken at han hadde dratt dersom han fikk reise, så det virker som om produksjonen var med inne i bilde ift at han ikke reiste denne gangen.

Vi ser jo ikke alt som skjer og det merkes jo at de andre ikke jobber like mye. Og dersom du såg det klippet da han sto på kjøkkenet med Vilde så synst jeg han ikke hadde en så «belærende» tone. Da var han mer støttende og sa bare støttende ord om Vilde på kjøkkenet. 

Hvordan hadde du håndtert å være isolert på et lite område der det er to andre som ikke bidrar, og blir sur for at du ikke vil vaske opp klokken 19:00 når du vil vaske opp klokken 20:00 da det er mørkt? Siden du sitter å maler ute mest det er lyst. Og du jobber for to siden den andre som snekrer ligger inne med dårlig rygg? For meg virker det som mye av ansvaret for gruppen hviler på skuldrene til benjamin, og at han ikke får så mye forståelse på framdriftsplanen for arbeidet. Jeg hørte jo Vilde sa at de var avhengig av å få goder fra mentor, men samtidig mener hun at benjamin fokuserer for mye på arbeidsoppdragene. Jeg hadde klikka jeg også om jeg skulle hatt det slik vertfall. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørkeved skrev (6 timer siden):

Han pakket sekken i uke 5 og han pakket sekken på torpet denne uken, men når mener du han pakket sekken for 3 gang? For det har ikke jeg fått med meg.

Og han sa denne uken at han hadde dratt dersom han fikk reise, så det virker som om produksjonen var med inne i bilde ift at han ikke reiste denne gangen.

Vi ser jo ikke alt som skjer og det merkes jo at de andre ikke jobber like mye. Og dersom du såg det klippet da han sto på kjøkkenet med Vilde så synst jeg han ikke hadde en så «belærende» tone. Da var han mer støttende og sa bare støttende ord om Vilde på kjøkkenet. 

Hvordan hadde du håndtert å være isolert på et lite område der det er to andre som ikke bidrar, og blir sur for at du ikke vil vaske opp klokken 19:00 når du vil vaske opp klokken 20:00 da det er mørkt? Siden du sitter å maler ute mest det er lyst. Og du jobber for to siden den andre som snekrer ligger inne med dårlig rygg? For meg virker det som mye av ansvaret for gruppen hviler på skuldrene til benjamin, og at han ikke får så mye forståelse på framdriftsplanen for arbeidet. Jeg hørte jo Vilde sa at de var avhengig av å få goder fra mentor, men samtidig mener hun at benjamin fokuserer for mye på arbeidsoppdragene. Jeg hadde klikka jeg også om jeg skulle hatt det slik vertfall. 

Pakket han ikke sekken i uke 2 eller 3 også? Er ganske sikker på det, men husker ikke eksakt når og hvorfor. 

Nå snakket jeg ikke om den ene gangen han var belærende, men totalt sett. For øvrig reagerte Vilde på hans unødvendige kontroll og overvåkning på kjøkkenet i den episoden du siktet til, når det var Vilde som skulle lage mat. Hun ba vel heller ikke om hjelp, men Benjamin tok den rollen på seg når han egentlig skulle gjort andre ting.

Vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville reagert siden boblen er så intens. Men jeg ville ikke pakket sekket og dratt for så lite. Dèt vet jeg. Og jeg ville iallefall gjort en innsats med å prate med mine to meddeltakere på ordentlig vis. For både Vilde og ordføreren virker å være åpen for dialog hvis man ellers går inn for det. Og ingen av de var "sint" på Benjamin når de pratet til han, selv om Benjamin mente det. 

Vilde og ordføreren har også sine problemområder de kunne skjerpet seg på, og kunne vært mye bedre og delaktig på ting og tang. Så det er ikke det. Men Benjamin håndterer og reagerer rundt samspillet i gruppa på en dårlig måte. Det er så overdramatisk at det halve kunne vært nok. Jeg klarer ikke å se at Benjamin er det offeret han presenterer seg som. Og det er ikke slik at Benjamin driver gården alene.

Og faktisk mener jeg at Benjamin feilprioriterte når han valgte å fortsette på melkerampen når andre ting helt klart hastet mer å få gjort. Det er jo ikke slik at den melkerampen stikker av. Og at Vilde og ordføreren valgte å påpeke dette synes jeg er helt innafor. Og det var ingenting krenkbart ved det. 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (6 timer siden):

Bare i tilfelle du ikke vet så er man ikke nødt til å bruke spoilertagg her :) men så klart helt greit om man har lyst å bruke det :)

Ah ok. Jeg så episoden så tidlig, så tenkte det var kutymen gjøre her om man ville skrive om noe fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Ah ok. Jeg så episoden så tidlig, så tenkte det var kutymen gjøre her om man ville skrive om noe fra det.

Det jeg synes er befriende med egen torpet tråd fremfor å bare poste i farmen tråden er at man slipper å tenke på å spoile 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (12 timer siden):

Så kjekt det ble etterpå da 😃 

Så koselig episode! Veldig glad for at Benjamin er tilbake, og at de fikk renset luften.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (3 minutter siden):

Så koselig episode! Veldig glad for at Benjamin er tilbake, og at de fikk renset luften.

Nå er de som en liten familie, far, bror og lillesøster 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (43 minutter siden):

Nå er de som en liten familie, far, bror og lillesøster 😄 

Haha ja sant det😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (4 minutter siden):

Haha ja sant det😅

Eneste som mangler er at det kommer en intro i neste episode som er slik som denne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (4 minutter siden):

Eneste som mangler er at det kommer en intro i neste episode som er slik som denne

 

😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørkeved skrev (9 timer siden):

Han pakket sekken i uke 5 og han pakket sekken på torpet denne uken, men når mener du han pakket sekken for 3 gang? For det har ikke jeg fått med meg.

Helt i starten av farmen. Var noe uenighet om en brødskive, og han satt seg sutrende utenfor og fortalte Bente at han bare kunne reise hjem.

Så tre ganger har han truet med å reise når noe butter han imot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Travel-edderkopp skrev (1 time siden):

Helt i starten av farmen. Var noe uenighet om en brødskive, og han satt seg sutrende utenfor og fortalte Bente at han bare kunne reise hjem.

Så tre ganger har han truet med å reise når noe butter han imot.

Bare på grunn av en brødskive? 🤨🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 22.10.2022 den 0.27):

Bare på grunn av en brødskive? 🤨🤣

Hvis jeg husker rett så var det mer en brødskiva. Han hadde vært på kjøkkenet og ordnet med kaffe til alle og da han kom tilbake var det tomt for brød. Alle skulle få en og en halv skive, han hadde bare fått en. Han spurte om dette og det kom da frem at mens han hadde vært på kjøkkenet hadde det blitt spurt om alle hadde fått en og en halv brødskive, og alle rundt bordet hadde det. Han sa da at han ikke hadde vært tilstede rundt bordet da, og virker såret over at de ikke hadde husket han. Jeg tror derfor sette bunnet mye i følelsen av å bli glemt der inne. Jeg tror han følte seg utenfor.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cambria skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg husker rett så var det mer en brødskiva. Han hadde vært på kjøkkenet og ordnet med kaffe til alle og da han kom tilbake var det tomt for brød. Alle skulle få en og en halv skive, han hadde bare fått en. Han spurte om dette og det kom da frem at mens han hadde vært på kjøkkenet hadde det blitt spurt om alle hadde fått en og en halv brødskive, og alle rundt bordet hadde det. Han sa da at han ikke hadde vært tilstede rundt bordet da, og virker såret over at de ikke hadde husket han. Jeg tror derfor sette bunnet mye i følelsen av å bli glemt der inne. Jeg tror han følte seg utenfor.

Snakk om å være hårsår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (2 timer siden):

Hvis jeg husker rett så var det mer en brødskiva. Han hadde vært på kjøkkenet og ordnet med kaffe til alle og da han kom tilbake var det tomt for brød. Alle skulle få en og en halv skive, han hadde bare fått en. Han spurte om dette og det kom da frem at mens han hadde vært på kjøkkenet hadde det blitt spurt om alle hadde fått en og en halv brødskive, og alle rundt bordet hadde det. Han sa da at han ikke hadde vært tilstede rundt bordet da, og virker såret over at de ikke hadde husket han. Jeg tror derfor sette bunnet mye i følelsen av å bli glemt der inne. Jeg tror han følte seg utenfor.

Snakk om å overreagere gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kommende uke er siste uken med torpet, jeg sjekket på play og de tidligere sesongene har hatt 32 episoder og dagens episode var nummer 28 så da blir nok neste søndags episode siste, håper han ordføreren kommer inn fordi jeg tror det kan bli morsomt 😅 men hadde også vært herlig å se Benjamin og Bente bli gjenforent 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 timer siden):

Jeg tror kommende uke er siste uken med torpet, jeg sjekket på play og de tidligere sesongene har hatt 32 episoder og dagens episode var nummer 28 så da blir nok neste søndags episode siste, håper han ordføreren kommer inn fordi jeg tror det kan bli morsomt 😅 men hadde også vært herlig å se Benjamin og Bente bli gjenforent 😄 

Noe så kjedelige personer som  Tore og Vilde skal de lete lenge etter. Håper ingen av de kommer inn på Farmen igjen. Håper Stine vinner kampen, og får bli der inne. Og at kampen står mellom Stine og Benjamin om å få komme inn på Farmen igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...