Gå til innhold

Er konebytting bra?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Innenfor menneskearten er monogami den dominerende samlivsform, og har vært det på tvers av kulturer og tidsperioder siden steinalderen. Basisen for dette er selvsagt evolusjonsbiologisk. Avikere finnes det selvsagt alltid. Noen (få) mangler behovet for og/eller evnen til dypere menneskelig tilknytning, noen har selvdestruktive trekk, og noen har glede av å påføre andre smerte eller ydmykelse. 

Anonymkode: 5c0d4...28d

Det er jo fordi folk tror de eier partneren sin. Er så mye sjalusi, usikkerhet og eiesyke mennesker i forhold som tror de eier partneren. 

Hvis jeg vil ha sex med andre eller dama ha sex med andre, javel da har vi sex med andre. Slutt å vær så kontrollerende og tro at du er så spessiell så skal du se ekteskapet har større sjangse for å overleve. 

Anonymkode: 3f969...610

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan anbefale å ta noen drinker på en swingers - club. Ikke for å planlegge noe, men er noe med å være i et rom som sprekker av seksuell stemning. Så kan man se på at noen koser seg og la det utvikle seg naturlig. En bedre overgang enn å snakke om det med gullrekka i bakgrunnen 🙂

Anonymkode: d3662...f6f

Takk for tipset og jeg er enig, men vi bor slik til at vi må reise langt (med fly) for å finne en swingers-club. Kanskje en mulighet neste gang vi er i "Syden". Får se hva fruen vil, men tviler på at hun ønsker et slikt besøk.

ClausSaus skrev (2 timer siden):

Du bytter da for faen ikke bort motorsaga…!

🤣😂

Gjest Paramount
Skrevet

Hva som er bra må hver enkelt finne ut av selv. For oss vil partnerbytte bare fungere dersom vi gjør det med noen vi begge liker, som personer. Det må være en god kjemi mellom oss som begrunner handlingen, det gjør det ufarlig og uanstrengt. Da er vi på samme frekvens, og kan se på det som riktig, og som en utelukkende fysisk opplevelse, med noen vi respekterer på samme måte som de respekterer oss. Og ingen av oss behøver å skjemmes av det, og vi kan møtes og være oss selv etterpå. Vi har gjort noen forsøk, det har vært veldig spennende, men vi kom ikke dit vi ville. En gang riktig er så mye bedre enn 10 ganger feil, tålmodighet lønner seg.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Innenfor menneskearten er monogami den dominerende samlivsform, og har vært det på tvers av kulturer og tidsperioder siden steinalderen. Basisen for dette er selvsagt evolusjonsbiologisk. Avikere finnes det selvsagt alltid. Noen (få) mangler behovet for og/eller evnen til dypere menneskelig tilknytning, noen har selvdestruktive trekk, og noen har glede av å påføre andre smerte eller ydmykelse. 

Nå er vel monogami den dominerende samlivsform kun i samfunn basert på kristen/jødisk tradisjon (selv om polygami ansees som helt normalt i bibelen). Trenger ikke gå lenger enn Islam, så er polygami helt greit, men kun for menn.

I et likestilt samfunn vil det uansett bli litt krøll, la oss ta følgende tankeeksperiment:
Jeg skaffer meg 3 koner til, da får jeg også tre svigermødre til. Jeg er glad i min svigermor, men vil ikke ha tre til. I tillegg må jo da min kone kunne ha 3 menn i tillegg til meg. Blir da hennes svigermødre også mine svigermødre, og hva med disse 3 mennenes andre koner, hvordan er mitt forhold til dem?

Tror heller jeg tar meg en øl til, og priser meg lykkelig for at jeg er gift med verdens mest fantastiske kvinne, jeg trenger ikke flere koner, eller ektemenn.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du gjør jo akkurat det samme? 

Anonymkode: bf448...e23

På hvilken måte? Jeg synes monogami verken er skadelig eller for folk som "mangler noe" ☺️ 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 12.34):

Det er noe som passer for ytterst få mennesker; først og fremst de som enten mangler noen naturlige, biologiske instinkter som de aller fleste er utstyrt med, eller som har glede av å skade seg selv eller andre.

Hør: Det er helt ok å ikke forstå alt, men for å ikke ende opp som en klovn, så må du slutte uttale deg så bastant om alle disse tingene. 

Anonymkode: 61ef1...a03

• Liker 4
Skrevet
On 9/10/2022 at 12:24 PM, Woah0 said:

Er ideen at man låner bort kona si for å fullfure seksuelle lyster av å ha sex med flere. Men at man aldri vil gi ifra seg kjærligheten til den ene personen.

Sikkert for å føle at man ikke dolker noen i ryggen.

Bare lurer hva du tenker på det? Føler det virker som eneste teoretiske forhold der man kan ha sex med flere uten at man sårer personen man er med.

Fordi i poly ekteskap blir det helt sikkert 100% krøll. Men hvis man gjør en låne ting så føles det ikke det samme.

Hadde samboeren min bare foreslått denne ideen for meg hadde jeg blitt totalt knust. 

Anonymkode: 5f68a...c8b

• Liker 4
Skrevet
ClausSaus skrev (21 timer siden):

Du bytter da for faen ikke bort motorsaga…!

Bingo! Motorsaga er hellig.

• Liker 1
Skrevet
MrKennedy75 skrev (18 timer siden):

Nå er vel monogami den dominerende samlivsform kun i samfunn basert på kristen/jødisk tradisjon

Feil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hør: Det er helt ok å ikke forstå alt, men for å ikke ende opp som en klovn, så må du slutte uttale deg så bastant om alle disse tingene. 

Anonymkode: 61ef1...a03

Kutt ut avsporingene og hold deg til saken.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde samboeren min bare foreslått denne ideen for meg hadde jeg blitt totalt knust. 

Anonymkode: 5f68a...c8b

Basert på min erfaring er det sjeldent det begynner med rent partnerbytte. Som regel endel mykere inngang enn det i form av trekant med enten en ekstra kvinne eller ekstra mann. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kutt ut avsporingene og hold deg til saken.

Er jo veldig on point å trekke frem at du ikke forstår deg på dette da. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 17.01):

Din oppfatning er basert på dine verdier. Det forstår du vel? Fint du nå legger til et forbehold om at din personlige oppfatning kan være feil, for det er den absolitt.

Men siden du kom med påstanden - kom gjerne med kilde for at personer som har et sexliv der de har andre sexpartnere enn ektefelle / samboer, er folk som liker å skade seg selv eller andre.

Hvis du ikke forstår forskjellen på deskriptiv og normativ, gidder jeg rett og slett ikke å diskutere med deg. Hold deg til noe du har greie på. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke forstår forskjellen på deskriptiv og normativ, gidder jeg rett og slett ikke å diskutere med deg. Hold deg til noe du har greie på. 

Samme gjelder deg. Oppfør deg bra, selv om du er uenig i hvordan folk lever livene sine.

Du glemte forresten å dokumentere at personer som bytter sexpartnere ønsker seg selv og andre vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo veldig on point å trekke frem at du ikke forstår deg på dette da. 

Nei, det er faktisk en hjelpeløs ad hominem-avsporing. Hvis du ikke bare er her for å forrsøple diskusjonen, kan du jo prøve å komme med et synspunkt på trådens tema.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme gjelder deg. Oppfør deg bra, selv om du er uenig i hvordan folk lever livene sine.

Du glemte forresten å dokumentere at personer som bytter sexpartnere ønsker seg selv og andre vondt. 

Jeg gidder som sagt ikke å diskutere med undermålere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 17.01):

Din oppfatning er basert på dine verdier. Det forstår du vel? Fint du nå legger til et forbehold om at din personlige oppfatning kan være feil, for det er den absolitt.

Men siden du kom med påstanden - kom gjerne med kilde for at personer som har et sexliv der de har andre sexpartnere enn ektefelle / samboer, er folk som liker å skade seg selv eller andre.

Folk som maser om kilder er uopplyste,uvitende individer.

Skrevet
Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Folk som maser om kilder er uopplyste,uvitende individer.

Og folk som slenger ut påstander uten dekning er..?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er faktisk en hjelpeløs ad hominem-avsporing. Hvis du ikke bare er her for å forrsøple diskusjonen, kan du jo prøve å komme med et synspunkt på trådens tema.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gidder som sagt ikke å diskutere med undermålere.

(forsøple med en r forresten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...