Woah0 Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Er ideen at man låner bort kona si for å fullfure seksuelle lyster av å ha sex med flere. Men at man aldri vil gi ifra seg kjærligheten til den ene personen. Sikkert for å føle at man ikke dolker noen i ryggen. Bare lurer hva du tenker på det? Føler det virker som eneste teoretiske forhold der man kan ha sex med flere uten at man sårer personen man er med. Fordi i poly ekteskap blir det helt sikkert 100% krøll. Men hvis man gjør en låne ting så føles det ikke det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Det er noe som passer for ytterst få mennesker; først og fremst de som enten mangler noen naturlige, biologiske instinkter som de aller fleste er utstyrt med, eller som har glede av å skade seg selv eller andre. Anonymkode: 5c0d4...28d 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er noe som passer for ytterst få mennesker; først og fremst de som enten mangler noen naturlige, biologiske instinkter som de aller fleste er utstyrt med, eller som har glede av å skade seg selv eller andre. Anonymkode: 5c0d4...28d Biologiske instinkter? Monogami er vel først og fremst et menneskeskapt begrep. De aller fleste arter har ikke faste partnere. Det finnes også flere kulturer hvor det er vanlig å bytte partnere. Når ca halvparten av alle ekteskap ender i skilsmisse sier det vel sitt og.. Ser heller ikke hvordan bytting av partner skader andre eller seg selv. Vi har gjort det med stor suksess ☺️ Anonymkode: d3662...f6f 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Biologiske instinkter? Monogami er vel først og fremst et menneskeskapt begrep. De aller fleste arter har ikke faste partnere. Det finnes også flere kulturer hvor det er vanlig å bytte partnere. Når ca halvparten av alle ekteskap ender i skilsmisse sier det vel sitt og.. Ser heller ikke hvordan bytting av partner skader andre eller seg selv. Vi har gjort det med stor suksess ☺️ Anonymkode: d3662...f6f Innenfor menneskearten er monogami den dominerende samlivsform, og har vært det på tvers av kulturer og tidsperioder siden steinalderen. Basisen for dette er selvsagt evolusjonsbiologisk. Avikere finnes det selvsagt alltid. Noen (få) mangler behovet for og/eller evnen til dypere menneskelig tilknytning, noen har selvdestruktive trekk, og noen har glede av å påføre andre smerte eller ydmykelse. Anonymkode: 5c0d4...28d 15 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Innenfor menneskearten er monogami den dominerende samlivsform, og har vært det på tvers av kulturer og tidsperioder siden steinalderen. Basisen for dette er selvsagt evolusjonsbiologisk. Avikere finnes det selvsagt alltid. Noen (få) mangler behovet for og/eller evnen til dypere menneskelig tilknytning, noen har selvdestruktive trekk, og noen har glede av å påføre andre smerte eller ydmykelse. Anonymkode: 5c0d4...28d Nettopp. Menneskapt. Takk. Anonymkode: d3662...f6f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Woah0 skrev (48 minutter siden): Er ideen at man låner bort kona si for å fullfure seksuelle lyster av å ha sex med flere. Men at man aldri vil gi ifra seg kjærligheten til den ene personen. Sikkert for å føle at man ikke dolker noen i ryggen. Bare lurer hva du tenker på det? Føler det virker som eneste teoretiske forhold der man kan ha sex med flere uten at man sårer personen man er med. Fordi i poly ekteskap blir det helt sikkert 100% krøll. Men hvis man gjør en låne ting så føles det ikke det samme. Spyr av språket ditt! «Bytter bort kona» - som om hun er en gjenstand på linje med motorsaga di. Når det er sagt, nei takk til partnerbytte, det er ikke noe for meg. Det er ikke en eneste av mine venninners menn jeg tenner på, og om det hadde vært det ville jeg ikke orket å ha sex med en venninnes mann, ikke engang om jeg hadde vært single og det var greit for henne. Anonymkode: 05a76...253 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nettopp. Menneskapt. Takk. Anonymkode: d3662...f6f Ja. Men menneskeskapt betyr ikke at det kun er noe vi har fått for oss. Alle arter har sine særpreg. Man sier ikke flåeste at fuglers trang til å fly er "fugleskapt" (og dermed iplisitt bare tull) bare fordi de er de eneste virveldyra som kan fly... Anonymkode: 3319b...0a4 7 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja. Men menneskeskapt betyr ikke at det kun er noe vi har fått for oss. Alle arter har sine særpreg. Man sier ikke flåeste at fuglers trang til å fly er "fugleskapt" (og dermed iplisitt bare tull) bare fordi de er de eneste virveldyra som kan fly... Anonymkode: 3319b...0a4 Om fugler ikke flyr, så blir de på bakken og arten dør ut. Det er en svært god grunn til å fly. (Spesielt) menn er av flere svært gode grunner biologisk anlagt til å ha flere partnere. Anonymkode: d3662...f6f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Menneskapt. Takk. Anonymkode: d3662...f6f Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: 5c0d4...28d 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: 5c0d4...28d Hva som får folk som deg til å føle seg berettiget til å påtvinge andre dine verdier. Anonymkode: d3662...f6f 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva som får folk som deg til å føle seg berettiget til å påtvinge andre dine verdier. Anonymkode: d3662...f6f For det første: jeg gir uttrykk for et deskriptivt/faktisk synspunkt; ikke en verdioppfatning eller et etisk syn. For det andre: jeg målbærer min egen oppfatning, og påtvinger ingen å mene det samme. Anonymkode: 5c0d4...28d 2 2
911 Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Woah0 skrev (3 timer siden): Er ideen at man låner kona si for å fullfure seksuelle lyster av å ha sex med flere. Men at man aldri vil gi ifra seg kjærligheten til den ene personen. Sikkert for å føle at man ikke dolker noen i ryggen. Bare lurer hva du tenker på det? Føler det virker som eneste teoretiske forhold der man kan ha sex med flere uten at man sårer personen man er med. Fordi i poly ekteskap blir det helt sikkert 100% krøll. Men hvis man gjør en låne ting så føles det ikke det samme. Jeg tenner på det samme, men man LÅNER ikke bort kona eller kjæresten. Man tillater at hun har sex med andre om hun ønsker og tenner på det selv, og med de(n) hun selv finner attraktiv. Det er en vesentlig forskjell. Jeg har gitt min kone "fribillett", men hun ønsker ikke benytte seg av den og det er også greit. Likevel fantaserer jeg ofte om dette. Dessverre ser det ikke ut som om jeg får oppleve dette. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er noe som passer for ytterst få mennesker; først og fremst de som enten mangler noen naturlige, biologiske instinkter som de aller fleste er utstyrt med, eller som har glede av å skade seg selv eller andre. Anonymkode: 5c0d4...28d AnonymBruker skrev (16 minutter siden): For det første: jeg gir uttrykk for et deskriptivt/faktisk synspunkt; ikke en verdioppfatning eller et etisk syn. For det andre: jeg målbærer min egen oppfatning, og påtvinger ingen å mene det samme. Anonymkode: 5c0d4...28d Nei, du gir ikke uttrykk for noe faktisk, men din egen subjektive oppfatning av vanlige folk som praktiserer et annet sexliv enn du er komfortabel med. Ikke nok med at du ikke er det, som er en grei sak, men du er ukomfortabel med hva andre velger som ikke påvirker deg i det hele tatt. Du påtvinger ingen å mene det samme som deg, men de som gjør det "mangler noen naturlige instinkter" og "har glede av å skade andre". Anonymkode: d3662...f6f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #14 Skrevet 10. september 2022 911 skrev (18 minutter siden): Jeg tenner på det samme, men man LÅNER ikke bort kona eller kjæresten. Man tillater at hun har sex med andre om hun ønsker og tenner på det selv, og med de(n) hun selv finner attraktiv. Det er en vesentlig forskjell. Jeg har gitt min kone "fribillett", men hun ønsker ikke benytte seg av den og det er også greit. Likevel fantaserer jeg ofte om dette. Dessverre ser det ikke ut som om jeg får oppleve dette. Kan anbefale å ta noen drinker på en swingers - club. Ikke for å planlegge noe, men er noe med å være i et rom som sprekker av seksuell stemning. Så kan man se på at noen koser seg og la det utvikle seg naturlig. En bedre overgang enn å snakke om det med gullrekka i bakgrunnen 🙂 Anonymkode: d3662...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #15 Skrevet 10. september 2022 Motbydelig. Anonymkode: 4743a...f67 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #16 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, du gir ikke uttrykk for noe faktisk, men din egen subjektive oppfatning av vanlige folk som praktiserer et annet sexliv enn du er komfortabel med. Ikke nok med at du ikke er det, som er en grei sak, men du er ukomfortabel med hva andre velger som ikke påvirker deg i det hele tatt. Du påtvinger ingen å mene det samme som deg, men de som gjør det "mangler noen naturlige instinkter" og "har glede av å skade andre". Anonymkode: d3662...f6f Jeg gir uttrykk for en oppfatning om hvordan folk faktisk opptrer, og hvorfor de gjør det. Det er absolutt min personlige oppfatning, men den handler om objektive («faktiske»), fenomer, og kan i prinsippet være riktig eller uriktig. Et verdisyn er normativt, og handler ikke om fakta. Anonymkode: 5c0d4...28d 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #17 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gir uttrykk for en oppfatning om hvordan folk faktisk opptrer, og hvorfor de gjør det. Det er absolutt min personlige oppfatning, men den handler om objektive («faktiske»), fenomer, og kan i prinsippet være riktig eller uriktig. Et verdisyn er normativt, og handler ikke om fakta. Anonymkode: 5c0d4...28d Din oppfatning er basert på dine verdier. Det forstår du vel? Fint du nå legger til et forbehold om at din personlige oppfatning kan være feil, for det er den absolitt. Men siden du kom med påstanden - kom gjerne med kilde for at personer som har et sexliv der de har andre sexpartnere enn ektefelle / samboer, er folk som liker å skade seg selv eller andre. Anonymkode: d3662...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #18 Skrevet 10. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva som får folk som deg til å føle seg berettiget til å påtvinge andre dine verdier. Anonymkode: d3662...f6f Du gjør jo akkurat det samme? Anonymkode: bf448...e23 2
ClausSaus Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spyr av språket ditt! «Bytter bort kona» - som om hun er en gjenstand på linje med motorsaga di. Når det er sagt, nei takk til partnerbytte, det er ikke noe for meg. Det er ikke en eneste av mine venninners menn jeg tenner på, og om det hadde vært det ville jeg ikke orket å ha sex med en venninnes mann, ikke engang om jeg hadde vært single og det var greit for henne. Anonymkode: 05a76...253 Du bytter da for faen ikke bort motorsaga…! 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #20 Skrevet 10. september 2022 Nei, det er nok neppe noe bra. Så fremt du selv er en "normal" fyr når det kommer til forhold/sex så bør du nok avstå fra slikt. Tror nok dette er forbeholdt kun spesielle mennesker. Å tåle å stå i noe slikt krever nok mye og er ikke for alle, er noe jeg tenker. Har også hørt fra en mann som forsøkte noe slikt. Mitt råd, avstå. Anonymkode: 93302...221 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå