fotosyntesen Skrevet 25. september 2022 #221 Del Skrevet 25. september 2022 Ax2020 skrev (9 minutter siden): Igjen, så greier du ikke å svare på det jeg kommenterer. Hvorfor skal modellen ha plikt til å vise "respekt" for ei gammel, engelsk dame, såkalt "dronning" som har levd nesten 100 år i luksus? Du og flere andre her, sliter med å forklare hvorfor absolutt alle personer på denne kloden, må vise "respekt" ? Det dør titusener av barn av sult i løpet av ei uke her i verden, er det noen som holder skikkelig seremoni for de? Nei, for det er ikke så nøye, gitt, de er jo bare brune barn. Viktig å hylle en hvit, gammel, engelsk "dronning" som rundet nesten hundrings (100 år) i luksus. Du må gjerne henvise til hva modellen skal ha sagt om nordmenn som er så "fælt", ifølge deg, men akkurat nå reageres det hardt mot modellen fordi modellen ikke gidder å vise "respekt" for en gammel, hvit, luksus-dronning fra England som har levd i nesten 100 år. En norsk-afrikansk modell har NULL plikt til å vise "sorg eller respekt" for en gammel, luksus-dronning i England. På samme måte som du driter selvsagt hardt i at det dør brune barn av sult hver eneste dag. Du vet som de sier, den som tier, samtykker. Men jeg bruker det ikke mot deg. At du skiter hardt i at brune barn dør hver dag og aksepterer det 100% med god samvittighet skal jeg ikke holde mot deg, men du og dine likesinnede bør også roe ned et par hakk når noen ikke viser såkalt "respekt" for en Imperie dronning. Ingen krever at den norsk-afrikanske modellen skal vise respekt for luksusdronningen. Hun er jo opptatt med å promotere hijab mens blodet renner i gatene fra jenter som ikke bruker hijab riktig i Islam-diktaturer. 12 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 25. september 2022 #222 Del Skrevet 25. september 2022 fotosyntesen skrev (1 time siden): Ingen krever at den norsk-afrikanske modellen skal vise respekt for luksusdronningen. Hun er jo opptatt med å promotere hijab mens blodet renner i gatene fra jenter som ikke bruker hijab riktig i Islam-diktaturer. De kraftige utbruddene hennes mot dronning Elizabeth var ganske pussige i grunn mtp at hijabbruken hennes vanskelig kan tolkes som annet enn uttrykk for støtte for læren til en religiøs skikkelse som etter sigende skal ha bedrevet både landeveisrøveri, krigføring, slavehold og slavehandel. 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 25. september 2022 #223 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) Klossmajor skrev (6 minutter siden): De kraftige utbruddene hennes mot dronning Elizabeth var ganske pussige i grunn mtp at hijabbruken hennes vanskelig kan tolkes som annet enn uttrykk for støtte for læren til en religiøs skikkelse som etter sigende skal ha bedrevet både landeveisrøveri, krigføring, slavehold og slavehandel. Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.» (Johannes 8, vers 7) Et kjent sitat fra kristendommen som vi alle bør forholde oss til, religiøs eller ikke. Det sies at Koranen henter mye fra bibelen. Det er helt åpenbart at dette sitatet ikke ble med med..😉 Endret 25. september 2022 av fotosyntesen 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. september 2022 #224 Del Skrevet 25. september 2022 Ax2020 skrev (2 timer siden): Jeg er ikke triggered overhodet. Det er ikke jeg som vræler her i tråden side etter side om hvor "fæl" en "afrikansk" - NORSK - modell er. Du vet om Irland, som er et EU-land og nordmenn kan flytte fritt til Irland og irer kan flytte fritt til Norge. Som de sier i Irland: "Vi trenger ikke noe jævla dronning - Republikken Irland i vårt hjerte". Tenker at du og noen av dine likesinnede her hadde ikke vært like høye i hatten av å prøve å forsvare den såkalte "dronninga" Elizabeth i en av mange puber i Dublin, nei. 😂 Man kan vel trygt si at dere hadde fått en litt dårlig dag, for å si det mildt? Og nei, det er ingenting ufyselig ved å la være å vise respekt ovenfor ei som har levd et luksusliv i nesten 100 år. Det komiske med Right-Wingere er også lett å se i USA. De som plutselig begynte å forsvare den såkalte "dronningen" Elizabeth er Trumpister som er Republikanere og som egentlig ikke skal like Monarkiet, men kun deres kjære Oransje Fuhrer og denne konstitusjonen som ble skrevet for 250 år siden av hvite, gamle menn. Men så gikk Trumpister helt berserk på vegne av Elizabeth mot ho professoren som uttalte seg kritisk om Elizabeth, kun fordi Trump Fans ble triggered av at professoren har brun farge og er ellers på venstresiden politisk sett. Engasjementet og språkbruken sier noe annet. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. september 2022 #225 Del Skrevet 25. september 2022 fotosyntesen skrev (2 timer siden): Ingen krever at den norsk-afrikanske modellen skal vise respekt for luksusdronningen. Ja det kan virke som vedkommende sitter og hisser seg opp (blir triggered) over en stråmann. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 25. september 2022 #226 Del Skrevet 25. september 2022 Ax2020 skrev (6 timer siden): Igjen, så greier du ikke å svare på det jeg kommenterer. Hvorfor skal modellen ha plikt til å vise "respekt" for ei gammel, engelsk dame, såkalt "dronning" som har levd nesten 100 år i luksus? Du og flere andre her, sliter med å forklare hvorfor absolutt alle personer på denne kloden, må vise "respekt" ? Det dør titusener av barn av sult i løpet av ei uke her i verden, er det noen som holder skikkelig seremoni for de? Nei, for det er ikke så nøye, gitt, de er jo bare brune barn. Viktig å hylle en hvit, gammel, engelsk "dronning" som rundet nesten hundrings (100 år) i luksus. Du må gjerne henvise til hva modellen skal ha sagt om nordmenn som er så "fælt", ifølge deg, men akkurat nå reageres det hardt mot modellen fordi modellen ikke gidder å vise "respekt" for en gammel, hvit, luksus-dronning fra England som har levd i nesten 100 år. En norsk-afrikansk modell har NULL plikt til å vise "sorg eller respekt" for en gammel, luksus-dronning i England. På samme måte som du driter selvsagt hardt i at det dør brune barn av sult hver eneste dag. Du vet som de sier, den som tier, samtykker. Men jeg bruker det ikke mot deg. At du skiter hardt i at brune barn dør hver dag og aksepterer det 100% med god samvittighet skal jeg ikke holde mot deg, men du og dine likesinnede bør også roe ned et par hakk når noen ikke viser såkalt "respekt" for en Imperie dronning. Jeg vil bare gjenta at det er forskjell på "å sørge og vise respekt" og å be folk brenne i helvete. Ikke sant? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. september 2022 #227 Del Skrevet 26. september 2022 Anne907 skrev (11 timer siden): Jeg vil bare gjenta at det er forskjell på "å sørge og vise respekt" og å be folk brenne i helvete. Ikke sant? For noen er det enten det ene eller det andre. De klarer ikke å ha to tanker i hodet samtidig. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. september 2022 #228 Del Skrevet 26. september 2022 Honey Dew skrev (22 minutter siden): For noen er det enten det ene eller det andre. De klarer ikke å ha to tanker i hodet samtidig. Jepp, spesielt litt enkle mennesker klarer ikke å forstå begreper som "mellomting". 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ax2020 Skrevet 26. september 2022 #229 Del Skrevet 26. september 2022 Anne907 skrev (15 timer siden): Jeg vil bare gjenta at det er forskjell på "å sørge og vise respekt" og å be folk brenne i helvete. Ikke sant? Nei, det er det ikke, for begge er gyldige holdninger. Det du og dine likesinnede ikke greier å forstå er at noen kan ha de meningene om den såkalte "dronningen", og det må du bare finne deg i. Jeg gjentar igjen. Folket i India liker ikke "Queen". Folket i Russland driter også hardt i Queen. Folket i Irland liker henne heller ikke. Folket i Argentina liker henne heller ikke, og ja, mange folk i Afrika liker henne heller ikke. At du ikke greier å sette deg inn i følelsene til folket i Irland / en rekke afrikanske land / Argentina / Russland / India - bare for å nevne noen land - er ikke mitt problem. De folkene der synes at det er like kvalmt å sørge over og respektere henne. Sånn er det bare. Jo før du greier å se ting fra begge sider, jo bedre er det. Men nå skal jeg ikke holde pusten akkurat. Personlig ser jeg ikke noe poeng i å hylle verken en kvinne eller en mann for den slags skyld som har levd hele livet i luksus og nærmet seg 100 år. Det er faktisk ingenting å synes synd på eller sørge over. Heller tvert imot, de fleste mennesker, kan bare drømme om et slikt liv, nemlig et liv med nesten 100 år i luksus. Skulle jeg liksom sørget over Gorbatsjov også? Igjen, ironisk at det er vi i Vesten som sørget mest over han. Men du spurte aldri hva russere synes om den tullingen - og hint, de liker han ikke. Ingenting å synes synd på folk som har bikket over 90 år og stormet nesten mot 100 år. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. september 2022 #230 Del Skrevet 26. september 2022 Ax2020 skrev (1 minutt siden): Nei, det er det ikke, for begge er gyldige holdninger. Det du og dine likesinnede ikke greier å forstå er at noen kan ha de meningene om den såkalte "dronningen", og det må du bare finne deg i. Jeg gjentar igjen. Folket i India liker ikke "Queen". Folket i Russland driter også hardt i Queen. Folket i Irland liker henne heller ikke. Folket i Argentina liker henne heller ikke, og ja, mange folk i Afrika liker henne heller ikke. At du ikke greier å sette deg inn i følelsene til folket i Irland / en rekke afrikanske land / Argentina / Russland / India - bare for å nevne noen land - er ikke mitt problem. De folkene der synes at det er like kvalmt å sørge over og respektere henne. Sånn er det bare. Jo før du greier å se ting fra begge sider, jo bedre er det. Men nå skal jeg ikke holde pusten akkurat. Personlig ser jeg ikke noe poeng i å hylle verken en kvinne eller en mann for den slags skyld som har levd hele livet i luksus og nærmet seg 100 år. Det er faktisk ingenting å synes synd på eller sørge over. Heller tvert imot, de fleste mennesker, kan bare drømme om et slikt liv, nemlig et liv med nesten 100 år i luksus. Skulle jeg liksom sørget over Gorbatsjov også? Igjen, ironisk at det er vi i Vesten som sørget mest over han. Men du spurte aldri hva russere synes om den tullingen - og hint, de liker han ikke. Ingenting å synes synd på folk som har bikket over 90 år og stormet nesten mot 100 år. Så mye tekst, så lite mening... P.S.: det heter dronning på norsk. Alternativt, Elizabeth II. Queen er et band. 5 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. september 2022 #231 Del Skrevet 26. september 2022 fotosyntesen skrev (22 timer siden): Ingen krever at den norsk-afrikanske modellen skal vise respekt for luksusdronningen. Hun er jo opptatt med å promotere hijab mens blodet renner i gatene fra jenter som ikke bruker hijab riktig i Islam-diktaturer. Snakk om å befinne seg i feil land. 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 26. september 2022 #232 Del Skrevet 26. september 2022 Ax2020 skrev (3 minutter siden): Nei, det er det ikke, for begge er gyldige holdninger. Det du og dine likesinnede ikke greier å forstå er at noen kan ha de meningene om den såkalte "dronningen", og det må du bare finne deg i. Jeg gjentar igjen. Folket i India liker ikke "Queen". Folket i Russland driter også hardt i Queen. Folket i Irland liker henne heller ikke. Folket i Argentina liker henne heller ikke, og ja, mange folk i Afrika liker henne heller ikke. At du ikke greier å sette deg inn i følelsene til folket i Irland / en rekke afrikanske land / Argentina / Russland / India - bare for å nevne noen land - er ikke mitt problem. De folkene der synes at det er like kvalmt å sørge over og respektere henne. Sånn er det bare. Jo før du greier å se ting fra begge sider, jo bedre er det. Men nå skal jeg ikke holde pusten akkurat. Personlig ser jeg ikke noe poeng i å hylle verken en kvinne eller en mann for den slags skyld som har levd hele livet i luksus og nærmet seg 100 år. Det er faktisk ingenting å synes synd på eller sørge over. Heller tvert imot, de fleste mennesker, kan bare drømme om et slikt liv, nemlig et liv med nesten 100 år i luksus. Skulle jeg liksom sørget over Gorbatsjov også? Igjen, ironisk at det er vi i Vesten som sørget mest over han. Men du spurte aldri hva russere synes om den tullingen - og hint, de liker han ikke. Ingenting å synes synd på folk som har bikket over 90 år og stormet nesten mot 100 år. Det er fortsatt veldig rart at du ikke tar poenget mitt. Personlig har det ingenting å si for meg hva de synes om dronningen og det britiske monarkiet. Jeg synes forsåvidt det er forskjell på den institusjonen og det den har stått for oppgjennom tidene, og dronning Elizabeth personlig. Skal hun brenne i helvete for noe som skjedde før hun engang ble født, er det virkelig riktig? Og du sier at jeg ikke forvente at de skal sørge over henne, men det har jeg da aldri forventet? Men det jeg forventer er normal folkeskikk. Ser du forskjell på dette: "Jeg føler ingen sorg over dronningens død, for meg var hun et symbol på undertrykkingen folket mitt har blitt utsatt for av det britiske imperiet i flere hundre år" og dette: "hun er en heks, hun kan brenne i helvete, hun burde dødd på bursdagen min"? Ser du ikke at det første inneholder folkeskikk og klokskap, mens det andre bare er usaklige og hodeløse fornærmelser? 7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. september 2022 #233 Del Skrevet 26. september 2022 Drizzt skrev (2 minutter siden): Snakk om å befinne seg i feil land. Jepp 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ax2020 Skrevet 26. september 2022 #234 Del Skrevet 26. september 2022 Anne907 skrev (2 minutter siden): "Jeg føler ingen sorg over dronningens død, for meg var hun et symbol på undertrykkingen folket mitt har blitt utsatt for av det britiske imperiet i flere hundre år" og dette: "hun er en heks, hun kan brenne i helvete, hun burde dødd på bursdagen min"? Ser du ikke at det første inneholder folkeskikk og klokskap, mens det andre bare er usaklige og hodeløse fornærmelser? Folkeskikk og folkeskikk. Jeg kan ikke be et voldtektsoffer, noe mange land i den tredje verden var, når det gjelder det britiske Imperiet, om å oppføre seg og komme med diplomatiske fraser. Jeg er enig med deg i at man kan formulere seg slik du sier, men det er som sagt, mer diplomatiske fraser som ambassadører til de ulike landene holder på med. Det hun sa, er mer rett fra levra, som man sier. Så kan man sikkert argumentere at hun heller kunne ha formulert seg annerledes, men det jeg sier er at det hun har sagt finner du et meget kort flytur unna, nemlig i EU-landet Irland, som ligger geografisk sett til og med nærmere enn det England gjør i forhold til Norge. Hvis du helt oppriktig mener at de som kritiserer henne, gjør det kun på grunn av uttalelsen, så ser jeg ikke så mye vits i å skrive mer angående dette temaet egentlig, for jeg har sagt det jeg trenger å si. Det er ingen tvil i at flere kastet seg på kritikken av henne på grunn av hijab og hennes bakgrunn / hudfarge, for mitt poeng er at det finnes en haug med hvite folk i Europa, og andre steder i Latin-Amerika som ikke liker Dronningen i det hele tatt, men ingen "hopper" så hardt på disse menneskene. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 26. september 2022 #235 Del Skrevet 26. september 2022 Ax2020 skrev (1 minutt siden): Folkeskikk og folkeskikk. Jeg kan ikke be et voldtektsoffer, noe mange land i den tredje verden var, når det gjelder det britiske Imperiet, om å oppføre seg og komme med diplomatiske fraser. Jeg er enig med deg i at man kan formulere seg slik du sier, men det er som sagt, mer diplomatiske fraser som ambassadører til de ulike landene holder på med. Det hun sa, er mer rett fra levra, som man sier. Så kan man sikkert argumentere at hun heller kunne ha formulert seg annerledes, men det jeg sier er at det hun har sagt finner du et meget kort flytur unna, nemlig i EU-landet Irland, som ligger geografisk sett til og med nærmere enn det England gjør i forhold til Norge. Hvis du helt oppriktig mener at de som kritiserer henne, gjør det kun på grunn av uttalelsen, så ser jeg ikke så mye vits i å skrive mer angående dette temaet egentlig, for jeg har sagt det jeg trenger å si. Det er ingen tvil i at flere kastet seg på kritikken av henne på grunn av hijab og hennes bakgrunn / hudfarge, for mitt poeng er at det finnes en haug med hvite folk i Europa, og andre steder i Latin-Amerika som ikke liker Dronningen i det hele tatt, men ingen "hopper" så hardt på disse menneskene. Det er jo ikke dronning Elizabeth som har voldtatt noen, så jeg forstår det ikke. Og jeg tror at hvis du setter deg på en pub i Belfast Nord-Irland og spør: "er det det britiske imperiet du er forbannet på, eller er det dronning Elizabeth personlig?" Så tror jeg alle oppegående personer ville svart at "det er imperiet, koloniseringen, historien". Det finnes selvfølgelig idioter der også som retter rasieriet mot personen Elizabeth, men dette har jo ingenting for seg (når hun verken har ønsket det eller forårsaket det). Som jeg har skrevet før så kunne jeg forstått lettelsen over hennes død hvis det faktisk ENDRET noe, at det betydde slutten på det britiske monarkiet. Men det gjør det jo ikke. Og da kan man vel spare seg for å snakke stygt om døde mennesker. Synes det blir noe annet med f.eks. Hitler som PERSONLIG ønsket, planla og gjennomførte alt det forferdelige han gjorde. Det har ikke elizabeth gjort, derfor blir det bare rart i mine øyne. 8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. september 2022 #236 Del Skrevet 26. september 2022 Anne907 skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke dronning Elizabeth som har voldtatt noen, så jeg forstår det ikke. Og jeg tror at hvis du setter deg på en pub i Belfast Nord-Irland og spør: "er det det britiske imperiet du er forbannet på, eller er det dronning Elizabeth personlig?" Så tror jeg alle oppegående personer ville svart at "det er imperiet, koloniseringen, historien". Det finnes selvfølgelig idioter der også som retter rasieriet mot personen Elizabeth, men dette har jo ingenting for seg (når hun verken har ønsket det eller forårsaket det). Som jeg har skrevet før så kunne jeg forstått lettelsen over hennes død hvis det faktisk ENDRET noe, at det betydde slutten på det britiske monarkiet. Men det gjør det jo ikke. Og da kan man vel spare seg for å snakke stygt om døde mennesker. Synes det blir noe annet med f.eks. Hitler som PERSONLIG ønsket, planla og gjennomførte alt det forferdelige han gjorde. Det har ikke elizabeth gjort, derfor blir det bare rart i mine øyne. Jepp, det er ekstremt rart. Det var jo stort sett under Elizabeth det ble SLUTT på koloniveldet. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ax2020 Skrevet 26. september 2022 #237 Del Skrevet 26. september 2022 Anne907 skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke dronning Elizabeth som har voldtatt noen, så jeg forstår det ikke. Og jeg tror at hvis du setter deg på en pub i Belfast Nord-Irland og spør: "er det det britiske imperiet du er forbannet på, eller er det dronning Elizabeth personlig?" Så tror jeg alle oppegående personer ville svart at "det er imperiet, koloniseringen, historien". Det finnes selvfølgelig idioter der også som retter rasieriet mot personen Elizabeth, men dette har jo ingenting for seg (når hun verken har ønsket det eller forårsaket det). Som jeg har skrevet før så kunne jeg forstått lettelsen over hennes død hvis det faktisk ENDRET noe, at det betydde slutten på det britiske monarkiet. Men det gjør det jo ikke. Og da kan man vel spare seg for å snakke stygt om døde mennesker. Synes det blir noe annet med f.eks. Hitler som PERSONLIG ønsket, planla og gjennomførte alt det forferdelige han gjorde. Det har ikke elizabeth gjort, derfor blir det bare rart i mine øyne. Her ser du hvordan folket feiret i flere land over at hun er død, og de kom med kanskje litt mildere uttalelser, men essensen er uansett at de er glad for at hun er borte. https://www.newsweek.com/queen-elizabeth-dead-ireland-india-commonwealth-republic-1741243 Og du har selvsagt alle de som er glade for at Dronningen er død, men går ikke på Twitter (eller ikke har tilgang til Twitter hvis de bor i fattige land) for å skrive offentlig om det heller på sin profil. Nå husker jeg hvordan mange angrep Meghan for å ha antydet i intervjuet med Oprah at det er en viss rasisme i kongehuset, og en hel haug med hvite menn på høyresiden tente på alle plugger både i England og USA. Fakta er at mange av disse kritikere liker rett og slett ikke tanken på at det blir nå produsert "blandede" avkom / barn, og det er de samme som til og med ikke likte at Prins Harry giftet seg med Meghan i utgangspunktet. Her er jeg faktisk helt annerledes. Jeg har absolutt ingenting imot Prins Harry, og jeg likte hans mor Princess Diana utrolig godt. Kanskje du kan se på den store forskjellen mellom Princess Diana og denne såkalte "Dronninga" Elizabeth. Jeg kan ikke huske at noen har sagt et veldig vondt ord om Princess Diana etter hennes død, "as in - vi er glade for at Princess "heksa" er borte. Så godt som alle var veldig triste for at Princess Diana døde. Ironisk nok, er det rykter om at visse folk likte selvsagt ikke at en Princess som Diana var sammen med en "muslim" fra Egypt, og nå opplever Prins Harry noe av den samme hetsen - nemlig det å date noen med en annen etnisk bakgrunn. Så jeg har respekt for avdøde Princess Diana, nåværende Prins Harry og ikke minst kona hans Meghan og barna deres. Full respekt. Men jeg trenger ikke å ha respekt for den såkalte "Dronningen", like lite som jeg har respekt for Thatcher. Enig med deg i at man kan formulere seg annerledes, men det fjerner ikke det modellen mener i hodet sitt angående den avdøde Dronningen, og vi kan ikke kritisere de følelsene som er såpass sterke. Argentinere hater den dama mer enn det ISIS hater sine motstandere, og det bare fordi de hadde krig om Falklandsøyene i 1982. Akkurat nå har vi krig mellom to land i Europa der begge har flertall av innbyggere med hvit hudfarge, og situasjonen er at russiske og ukrainske menn massakrerer hverandre i hopetall og kaller hverandre for ting som ikke egner seg her på trykk, men det har du sikkert fått med deg allerede. Og da skjønner du som følge av denne konflikten mellom Russland og Ukraina hvorfor begge sider kan bruke totalt nedverdigende ord om hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 26. september 2022 #238 Del Skrevet 26. september 2022 Ax2020 skrev (4 minutter siden): Her ser du hvordan folket feiret i flere land over at hun er død, og de kom med kanskje litt mildere uttalelser, men essensen er uansett at de er glad for at hun er borte. https://www.newsweek.com/queen-elizabeth-dead-ireland-india-commonwealth-republic-1741243 Og du har selvsagt alle de som er glade for at Dronningen er død, men går ikke på Twitter (eller ikke har tilgang til Twitter hvis de bor i fattige land) for å skrive offentlig om det heller på sin profil. Nå husker jeg hvordan mange angrep Meghan for å ha antydet i intervjuet med Oprah at det er en viss rasisme i kongehuset, og en hel haug med hvite menn på høyresiden tente på alle plugger både i England og USA. Fakta er at mange av disse kritikere liker rett og slett ikke tanken på at det blir nå produsert "blandede" avkom / barn, og det er de samme som til og med ikke likte at Prins Harry giftet seg med Meghan i utgangspunktet. Her er jeg faktisk helt annerledes. Jeg har absolutt ingenting imot Prins Harry, og jeg likte hans mor Princess Diana utrolig godt. Kanskje du kan se på den store forskjellen mellom Princess Diana og denne såkalte "Dronninga" Elizabeth. Jeg kan ikke huske at noen har sagt et veldig vondt ord om Princess Diana etter hennes død, "as in - vi er glade for at Princess "heksa" er borte. Så godt som alle var veldig triste for at Princess Diana døde. Ironisk nok, er det rykter om at visse folk likte selvsagt ikke at en Princess som Diana var sammen med en "muslim" fra Egypt, og nå opplever Prins Harry noe av den samme hetsen - nemlig det å date noen med en annen etnisk bakgrunn. Så jeg har respekt for avdøde Princess Diana, nåværende Prins Harry og ikke minst kona hans Meghan og barna deres. Full respekt. Men jeg trenger ikke å ha respekt for den såkalte "Dronningen", like lite som jeg har respekt for Thatcher. Enig med deg i at man kan formulere seg annerledes, men det fjerner ikke det modellen mener i hodet sitt angående den avdøde Dronningen, og vi kan ikke kritisere de følelsene som er såpass sterke. Argentinere hater den dama mer enn det ISIS hater sine motstandere, og det bare fordi de hadde krig om Falklandsøyene i 1982. Akkurat nå har vi krig mellom to land i Europa der begge har flertall av innbyggere med hvit hudfarge, og situasjonen er at russiske og ukrainske menn massakrerer hverandre i hopetall og kaller hverandre for ting som ikke egner seg her på trykk, men det har du sikkert fått med deg allerede. Og da skjønner du som følge av denne konflikten mellom Russland og Ukraina hvorfor begge sider kan bruke totalt nedverdigende ord om hverandre. Det er ikke slik at jeg ikke FORSTÅR at man er fortvilet over koloniseringen som skjedde og rasisme er jo forkastelig i seg selv. Men du sier at du har full respekt for Diana, hun giftet jo seg med en av disse djevlene da, av egen fri vilje? Det er vel nesten verre enn Elizabeth som ble ufrivillig født inn i det. Det ville kostet Elizabeth mye mer å frasi seg tronen enn det ville gjort for Diana og Meghan å si at "dette vil vi ikke være en del av". Og please ikke kall meg Trumpist, i mine øyne er Trump og hans holdninger i nå mye farligere enn Elizabeth. Men uansett, bra du er enig i at Rawda kunne formulert seg annerledes. I mine øyne ville det til og med gitt henne en verdifull plattform! Jeg tror denne diskusjonen mellom deg og meg handler mye om hvordan vi ser Elizabeth. Jeg ser henne som en person, du/dere ser henne som et symbol på det britiske imperiet, og det er vel kanskje ikke så rart det heller. Uansett, ha en fin dag! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 26. september 2022 #239 Del Skrevet 26. september 2022 Det er noen ting jeg virkelig lurer på. Når skal folk i Afrika, Midt-Østen og Asia ta oppgjør med sin historie med slavevirksomhet, voldtekter, folkemord og imperialisme, der mye pågår den dag i dag? Hvorfor er deres forbrytelser mot menneskeheten ikke gjenstand for kritikk og fordømmelse? Hvorfor kreves det ingen innrømmelser eller beklagelser fra dem? Hvorfor bor Rawdah på et kontinent hvis folk hun virker å avsky, og jobber i en bransje hvis folk hun virker å avsky enda mer? 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 26. september 2022 #240 Del Skrevet 26. september 2022 Ichiko skrev (2 minutter siden): Det er noen ting jeg virkelig lurer på. Når skal folk i Afrika, Midt-Østen og Asia ta oppgjør med sin historie med slavevirksomhet, voldtekter, folkemord og imperialisme, der mye pågår den dag i dag? Hvorfor er deres forbrytelser mot menneskeheten ikke gjenstand for kritikk og fordømmelse? Hvorfor kreves det ingen innrømmelser eller beklagelser fra dem? Hvorfor bor Rawdah på et kontinent hvis folk hun virker å avsky, og jobber i en bransje hvis folk hun virker å avsky enda mer? Veldig gode spørsmål. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå