AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #1 Del Skrevet 9. september 2022 Fikk lappen for et par uker siden, er 29 år nå, så tok meg lenger enn mange. Men har aldri trengt bil før, så lot det være. Kanskje det er derfor det er så skummelt for meg. Jeg merket det ikke før jeg var alene i bilen vår for første gang. Fikk nesten panikkanfall av å kjøre alene! Andre som har det slik? Gikk det over etter et par ganger? Tok det en stund og bare mengdetrening fikk det til å gå over? Anonymkode: bb012...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. september 2022 #2 Del Skrevet 9. september 2022 Nei, var bare litt rart den første kjøreturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. september 2022 #3 Del Skrevet 9. september 2022 (endret) Min første alenetur med lånt bil....skjedde midt på vinteren og det jeg trodde var et greit, strødd vinterføre ble til en panikkartet tur, for jeg la veien om et vakkert natursted hvor det var blank is hele veien og veien var skjev, slik at grøfta truet hele tiden. Hjerte i halsen-tur! ...men det gikk seg til og jeg kjørte og kjørte og så ble jeg vant til det ganske fort og i all tid siden har jeg elsket å kjøre bil alene. Langt, lengre enn langt, ingen hindring og uansett vær. Vi har noen veldig lange tunneler og hårnålssvingete bakker her i landet og det er bare å hive seg uti og kjøre etter forholdene. Det vil helst gå bra. Så har vi det flotte som heter NAF etc. og de folkene har hjulpet meg mang en gang. Meld deg inn om du ikke allerede har gjort det, for det gir trygghet langs veien. Å kjøre bil er kjempetrivelig. FRIHET here I come! Endret 9. september 2022 av Hoppetaujenta 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow91 Skrevet 9. september 2022 #4 Del Skrevet 9. september 2022 Følte at jeg gjorde noe som ikke var lov i noen dager 😂 men det gikk over. Godt å ha lappen! Jeg var 26 når jeg tok førerkortet, å mer voksen og da mer redd enn når jeg var 18, så jeg var kanskje litt ekstra nervøs når jeg skulle kjøre alene. Elsker å kjøre nå da ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Del Skrevet 9. september 2022 Jeg var nervøs også i begynnelsen etter jeg fikk lappen. men å trene og kjøre jo lettere og bedre gikk det. Bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: a0e89...259 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #6 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fikk lappen for et par uker siden, er 29 år nå, så tok meg lenger enn mange. Men har aldri trengt bil før, så lot det være. Kanskje det er derfor det er så skummelt for meg. Jeg merket det ikke før jeg var alene i bilen vår for første gang. Fikk nesten panikkanfall av å kjøre alene! Andre som har det slik? Gikk det over etter et par ganger? Tok det en stund og bare mengdetrening fikk det til å gå over? Anonymkode: bb012...cdd Det er normalt. Men bare husk at det er du som har kontroll over bilen ikke bilen. Følg regler og aldri ta sjanser som kan skape fare. Det går over etter hvert. Ikke tenk på de bak deg har de dårlig tid så får de skylda for og skape en farlig situasjon. Kjør rolig og ta deg god tid i trafikken så skal du merke at med ukene så løsner det seg. Det er jo litt skummelt i starten. Jeg har jo hatt lappen i snart to år og syntes det kan være litt skummelt ig kjøre på steder jeg ellers ikke kjører til. Men det er bare og ta seg god tid. Og så klart overholde regler. Så går det helt fint. Ikke over stress eller tenk for mye go with the flow. Er det noe som plager deg så gjerne spør de rundt deg som har førerkort om hva man kan gjøre bedre. Du får det til. Ingen som eier veiene. Vi eier dem alle sammen. Tenk heller sånn. Tenker at jeg kjører en radio bil når jeg er ut på veien og alle det samme. Merkelig nok så beroliger dette meg. Når jeg er ute på veien. Det går over ❤️ ta det helt med ro. Pust med magen og stol på at dette kan du. Det er nettopp derfor du besto 😉😉😉 Lykke til ❤️ U can do it!!! Anonymkode: 093a0...8f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Del Skrevet 9. september 2022 Følte meg nervøs og at jeg gjorde noe ulovelig. Nå er det null problem. Anonymkode: e19cb...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Del Skrevet 10. september 2022 Første turen etter oppkjøring hadde jeg med passasjer, så var ikke ordentlig skummelt. Var bare veldig rart og jeg følte at jeg gjorde noe ulovlig, haha. Første og andre tur alene (kjørte til og fra jobb dagen etter oppkjøring) var skummelt. Var en periode hvor jeg vekslet litt på å føle at det var helt OK, gøy og litt småekkelt om hverandre. Det kunne også veksle under samme kjøretur. Etter et halvt års tid var det plutselig bare en helt vanlig greie jeg gjorde hver dag uten å tenke noe mer over det. Ble som å gå på do og klø seg på foten. Men jeg må innrømme at den første turen med min hysteriske mor som passasjer (som i tillegg var på glatta en julaften formiddag..) føltes som den første kjøreturen alene om igjen. 😂 Anonymkode: 8ea10...bce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 10. september 2022 #9 Del Skrevet 10. september 2022 Husker det var en fantastisk følelse! Jeg elsker å kjøre bil, det blir bare bedre og bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Del Skrevet 11. september 2022 Ja, synes det er ubehagelig å måtte følge med heletiden når jeg kjører. Mer behagelig å sitte på eller ta buss. Men jeg tok bare lappen fordi det kan være behov for å kjøre i jobben min, men det er ikke ofte. Jeg har heller ikke kjørt noe særlig etter jeg tok lappen, så trenger nok mer mengdetrening. Anonymkode: 7b6a7...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg var dritnervøs første gangen jeg kjørte alene. Kjørte til et kjøpesenter, hvor det var helt forferdelig smale parkeringsplasser, og så stilte selvsagt en gammel mann seg opp for å GLO da jeg skulle parkere.. HerreGUD så svett jeg var.. Men gikk seg veldig fort til Anonymkode: 037f1...25a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissKatt Skrevet 13. september 2022 #12 Del Skrevet 13. september 2022 Ja, jeg var veldig nervøs, men etter en uke gikk det over. I fjor tok jeg MC-lappen og kjøpte motorsykkel. Det skjedde det samme da, var kjempenervøs i en uke og var nær ved å levere tilbake sykkelen. Så gikk det seg til. Blir også nervøs hvis jeg leier bil eller scooter i utlandet. Men dette med kjøring er bare noe man er nødt til å mestre tenker jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Del Skrevet 13. september 2022 Dette er en grunn til at ikke alle skal ha lappen...som deg. Ikke alle er skikket til å kjøre bil, her kommer dessverre kvinner ut som flertallet. Anonymkode: a881b...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er en grunn til at ikke alle skal ha lappen...som deg. Ikke alle er skikket til å kjøre bil, her kommer dessverre kvinner ut som flertallet. Anonymkode: a881b...7a0 Slutt, du driter deg ut. Dess mer du kjører, dess mer mestring vil du føle, ts. Til slutt har du god tro på egen kjøring Det største problemet vi har i trafikken er overdreven tro på egne evner til å kjøre bil. Du er ydmyk og har beina på bakken, så det vil ikke bli noe problem for deg. Anonymkode: 84aed...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Del Skrevet 13. september 2022 Takk for svar 😄😄 Føler meg litt bedre nå! Det går nok over etter hvert! 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en grunn til at ikke alle skal ha lappen...som deg. Ikke alle er skikket til å kjøre bil, her kommer dessverre kvinner ut som flertallet. Anonymkode: a881b...7a0 Tror ikke jeg hadde stått på første forsøk og ikke hatt noen problem om jeg ikke burde ha lappen Var bare det å kjøre helt alene som plutselig var skummelt, har ikke skjedd noe slikt før, så det kom veldig uventet på! TS. Anonymkode: bb012...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Del Skrevet 13. september 2022 Tok lappen for 1 år siden som 30 åring og er fortsatt redd når jeg kjører. Har vondt i magen flere timer når jeg vet jeg må ut å kjøre. Men gir en enorm mestringsfølelse etterpå:-) håper det blir bedre og føles helt normalt å sitte seg i en bil. Anonymkode: 2047e...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Del Skrevet 13. september 2022 Bare noen få dager. Men passet på å kjøre MYE til å begynne med. Jeg tror nok det er mye av grunnen. Aaahhh, så deilig følelse å kunne kjøre, og alene til og med. For en frihet! Anonymkode: bef41...bbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #18 Del Skrevet 17. september 2022 Det gikk helt fint! Rart de første turene og jeg følte at jeg gjorde noe ulovlig, og at politiet var bak hver busk. Jeg fant ut at å høre på beroligende musikk eller en podcast gjorde meg veldig avslappet. Den rutinen har jeg fremdeles, hører alltid på noe så fremt at jeg kjører alene. Nå koser jeg meg bak rattet Anonymkode: 69b95...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #19 Del Skrevet 17. september 2022 Aldri hatt problemer med å kjøre alene Anonymkode: 87bf4...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #20 Del Skrevet 19. september 2022 Ja, jeg svetter i hjel når jeg kjører. Tok lappen pga av og til må jeg kjøre i jobben (typ mindre enn en gang i måneden). Tok den i april og er 37. Men jeg har nesten ikke kjørt etter jeg tok lappen.. Anonymkode: 7b6a7...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå