Gå til innhold

Spør du etter folks foretrukne pronomen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eh nei. Det er ikke alltid enkelt. Min kompis som er transmann ser helt ut som en mann. Ingen vil se på ham at han er født kvinne. Det kommer helt an på hvor tidlig man går i gang med behandling. Det ville ikke falt noen inn å kalle ham dame ved å se på ham.

Anonymkode: fcdd5...47f

Da regner jeg med at han synes det er veldig greit at folk ikke begynner å spørre etter pronomene hans? Siden han ønsker å fremstå som en mann. 

Jeg spør aldri, og jeg presenterer meg ikke med pronomer heller.

Det er svært få mennesker som går for hen, dem eller hva det skulle være, og det får være opp til de å gi beskjed. 

Anonymkode: a2981...444

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvordan ser en jente ut? 

Anonymkode: 240e9...961

Innovertiss, utstående pupper, som regel langt hår og hår i rompa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig spør jeg ikke etter folks foretrukne pronomen. Jeg spør dem heller ikke om de er veganere eller om de er kristne. 

Anonymkode: c5d5c...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bruker å fortelle meg det når vi blir kjent uansett om de bruker et annet enn, så har aldri trengt å spørre. Og folk bruker uansett riktig pronomen om meg. Jeg møter et par personer av og til jeg ikke vet pronomen på, men det er settinger det ikke vil være behov for å spørre om. 

Jeg forstår meg ikke på alle definisjonene, men det er uansett ikke poenget. Så bruker jeg bare det pronomen folk ønsker. 

Anonymkode: 70a09...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (18 minutter siden):

Innovertiss, utstående pupper, som regel langt hår og hår i rompa. 

Jeg har ikke pupper, innovertissen ser ingen siden jeg pleier å være påkledd, men selv da jeg hadde barbert hode en periode var det ingen som trodde jeg var en mann, det er jo kjempelett å se. Og samtidig, hadde du satt på min mann en lang parykk og brystproteser hadde han likevel ikke sett ut som en kvinne. Man kan ikke svare på "hvordan ser en kvinne ut", men man kan nesten alltid si om det er en mann eller en kvinne, selv om mannen har lagt hår, eller kvinnen har kort hår, flat brystkasse og går i dress.

De fleste transkvinner ser ut som karikaturer av kvinner, med alt for mye sminke og krampeaktige feminine klær. 

Anonymkode: 07195...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke pupper, innovertissen ser ingen siden jeg pleier å være påkledd, men selv da jeg hadde barbert hode en periode var det ingen som trodde jeg var en mann, det er jo kjempelett å se. Og samtidig, hadde du satt på min mann en lang parykk og brystproteser hadde han likevel ikke sett ut som en kvinne. Man kan ikke svare på "hvordan ser en kvinne ut", men man kan nesten alltid si om det er en mann eller en kvinne, selv om mannen har lagt hår, eller kvinnen har kort hår, flat brystkasse og går i dress.

De fleste transkvinner ser ut som karikaturer av kvinner, med alt for mye sminke og krampeaktige feminine klær. 

Anonymkode: 07195...22d

Jo, fysisk kan man beskrive hvordan så og si alle kvinner ser ut. Alle har innovertiss. Ingen kvinner har utovertiss. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møffins skrev (26 minutter siden):

Innovertiss, utstående pupper, som regel langt hår og hår i rompa. 

Mhm pleier alltid å sjekke hvor mye hår noen har i rumpa for å være sikker på hva slags kjønn de er

Anonymkode: c1bc0...079

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri! Og jeg kjenner jeg ser ned på enhver som hopper på dette pronomensirkuset.

Mann og kvinne, thats it. Det går helt fint å skifte fra det ene til det andre, ja (selv om man aldri fullt ut kan bli det motsatte kjønn biologisk). Men det tredje kjønn - og alle de X antall andre variantene - er humbug. 

Dette har jeg for øvrig diskutert med en god del mennesker, og i mange ulike sammenhenger, og enda har jeg til gode å oppleve noen som støtter dette med non binary. Folk er bare stille om det fordi man risikerer å bli dømt nord og ned om ytrer seg offentlig.

Anonymkode: e73c5...d48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mhm pleier alltid å sjekke hvor mye hår noen har i rumpa for å være sikker på hva slags kjønn de er

Anonymkode: c1bc0...079

Du har dårlig humor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (1 time siden):

Du har dårlig humor

Jeg er jo bare enig med deg. Kvinner har svære tits, innovertiss, mensen og masse hår i rumpa. Hvis noen ikke har 4/4 rette på denne lottoen er de ikke kvinner.

Anonymkode: c1bc0...079

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det bir jo som å si de, som i norge er en høflig måte å si du på. 

Anonymkode: ce0ca...565

Nei. Den høflige tiltaleformen er De og Dem, ikke de og dem. 

Anonymkode: 5067c...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Den høflige tiltaleformen er De og Dem, ikke de og dem. 

Anonymkode: 5067c...841

Det var det jeg selv først men var usikker. Uansett blir det jo ikke akkurat brukt mer da, med mindre man snakker med Hans Kongelige Majestet eller noe. 

Anonymkode: ce0ca...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var det jeg selv først men var usikker. Uansett blir det jo ikke akkurat brukt mer da, med mindre man snakker med Hans Kongelige Majestet eller noe. 

Anonymkode: ce0ca...565

Uansett blir det helt feil å omtale én person med de/dem. 

Anonymkode: 5067c...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke pupper, innovertissen ser ingen siden jeg pleier å være påkledd, men selv da jeg hadde barbert hode en periode var det ingen som trodde jeg var en mann, det er jo kjempelett å se. Og samtidig, hadde du satt på min mann en lang parykk og brystproteser hadde han likevel ikke sett ut som en kvinne. Man kan ikke svare på "hvordan ser en kvinne ut", men man kan nesten alltid si om det er en mann eller en kvinne, selv om mannen har lagt hår, eller kvinnen har kort hår, flat brystkasse og går i dress.

De fleste transkvinner ser ut som karikaturer av kvinner, med alt for mye sminke og krampeaktige feminine klær. 

Anonymkode: 07195...22d

Det er fordi kvinner og menn har forskjellig kroppsspråk, fakter, holdning, gange, stemme, oppførsel. Det er like mye dette som spiller inn som ytre karakteristikker. 

Endret av Djungelvrål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det bir jo som å si de, som i norge er en høflig måte å si du på. 

Anonymkode: ce0ca...565

De liker å reise.  Ja da ville man selsagt tenkt at det var snakk om fler en en person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...