Gå til innhold

Ellen Aabol


S0lstraalen

Anbefalte innlegg

Marsipan123 skrev (3 timer siden):

At utvasken ikke var bra er jo kjedelig og irriterende, men ikke verre en at en kan bestille et vaskebyrå om en ikke vil ta det selv. At komfyrvakta ikke virker kan jo være noe så enkelt som dårlig batteri. Hengslene på kjøkkenet kan enkelt og rimelig byttes ut til softclose. Listene i gangen kan enkelt festes. At skapdørene ikke passer til skapene er heller ingen krise. Sånn er det med innmat og skyvedører fra IKEA. Ikke noe av det ovennevnte forringer verdien på leiligheten. Det mest kjedelige er disse billene, men også de kan en få has på. Billene tenker jeg hun kan klage på sammen med utvasken, men alt det andre er bare et tegn på at leiligheten har et liv før henne. Til og med i nybygg er det feil og mangler. 

Enig, man må forvente noe. Regner med de billene kan bekjempes greit og som oftest har man det i forsikringen sin til noen få tusenlapper. Og de andre tingene er små bagateller i det store og hele. 
Med det sagt har jeg selv overtatt bolig hvor ting mildt sagt ikke var som forventet og det er skikkelig kjedelig og dritt. Jeg hadde også boligkjøperforsikring, men de var mest på selgers side og hjelp ikke oss noe særlig. 
 

Håper ting ordner seg og hun kan falle seg til ro - leiligheten ser skikkelig fin ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har likt henne godt og føler i grunnen med henne. Hun skal ta det videre med forsikring og sånn og kjøre saken. Det er ok. Men syns da det er litt uproft å gå ut slik med det på snap. Ville vært bedre bare å ta det litt kort og enkelt der da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at i lys av livssituasjonen hennes for tiden så blir dette med leiligheten dråpen i begeret som får det til å flyte helt over, og det er ganske forståelig. Når man står midt i en livskrise så trenger man at det praktiske går på skinner, og når man da får det ene slaget i trynet etter det andre så er det forståelig at man blir helt frynsete. Spesielt når man blir lovet at på grunn av livssituasjon så skal det hele gå på skinner, så da føler man seg vel ekstra lurt. 

  • Liker 14
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongletoppen
blåbærpai skrev (7 timer siden):

Såg tilfeldigvis ranten om leilligheta.. bortskjemte lille pike tenkte jeg da😂 

Du tror ikke situasjonen hennes ellers med en alvorlig syk far kan påvirke hvordan hun reagerer / tar ting ellers i livet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har vært veldig heldig som kom seg tidlig inn på boligmarkedet og kan kjøpe og selge sånn som hun gjør, men hun virker ganske ålreit.

Kanskje hun provoserer de som har mindre flaks økonomisk siden man kan få et inntrykk av at hun tar litt lett på det med penger, men etter det med faren føler jeg ikke det er riktig å bruke det mot henne heller. Ønsker henne alt godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (18 minutter siden):

Hun har vært veldig heldig som kom seg tidlig inn på boligmarkedet og kan kjøpe og selge sånn som hun gjør, men hun virker ganske ålreit.

Kanskje hun provoserer de som har mindre flaks økonomisk siden man kan få et inntrykk av at hun tar litt lett på det med penger, men etter det med faren føler jeg ikke det er riktig å bruke det mot henne heller. Ønsker henne alt godt.

Men hun har jo jobbet for det, det er ikke penger som bare er plassert i hendene hennes. Hun slo gjennom som artist i 2015 og har siden da jobbet både med musikk og matlaging. Sånn sett er hun ikke direkte heldig som har kommet tidlig inn på boligmarkedet, men hun har jobbet hardt og forvaltet pengene sine fornuftig. (Dette er ikke ment som kritikk til ditt svar, bare tilleggsinformasjon da mange ikke vet at Ellen har en mangeårig bakgrunn og kommer fra MGP junior/musikk, ikke blogg)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (5 minutter siden):

Men hun har jo jobbet for det, det er ikke penger som bare er plassert i hendene hennes. Hun slo gjennom som artist i 2015 og har siden da jobbet både med musikk og matlaging. Sånn sett er hun ikke direkte heldig som har kommet tidlig inn på boligmarkedet, men hun har jobbet hardt og forvaltet pengene sine fornuftig. (Dette er ikke ment som kritikk til ditt svar, bare tilleggsinformasjon da mange ikke vet at Ellen har en mangeårig bakgrunn og kommer fra MGP junior/musikk, ikke blogg)

Jo, hun er heldig. Foreldrene hennes tok opp lån i hennes navn og hun betalte ned lånet. Hun er glad i å fortelle verden at hun er så flink med penger og var flink og smart som kjøpte bolig så tidlig - men sjeldent hun nevner at foreldrene hennes kjøpte den. Hun betalte basically husleie til de til lånet var nedbetalt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Har fulgt henne en god stund, og liker henne egentlig veldig godt.

Men dette med boligkjøpet og hvor ille det var med alle skjulte feil og mangler reagerte jeg på.

Flere av de tingene hun nevner er vel ikke å anse som skjulte feil. Hengslene feks, de var der på visning, selv om hun ikke så det. Det koster ikke allverdens for dempere som klikkes på hengslene.

Dørene til garderoben var nok slik på visning og overtakelse, evt så må de nok bare justeres.

Balkongdøren var sannsynligvis slik på overtakelsen og visningen. Det samme med lyden fra vannrørene.

Utvasken skulle vært kommentert på overtakelsen.

Jeg har full forståelse for at hun har det tøft på andre plan i livet nå, og at feilene med leiligheten derfor kan føles veldig ille. Men det å henge ut tidligere eier på denne måten reagerer jeg på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Får virkelig helt vondt av Ellen som mister faren sin til kreft :( Han har ikke vært syk så lenge heller etter hva jeg forstår, så dette må være fryktelig grufullt og sjokkerende. 
 

Hun er etter mitt syn en utrolig fin ung kvinne med gode verdier. 

  • Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen92 skrev (På 15.10.2022 den 22.33):

Enig, man må forvente noe. Regner med de billene kan bekjempes greit og som oftest har man det i forsikringen sin til noen få tusenlapper. Og de andre tingene er små bagateller i det store og hele. 
Med det sagt har jeg selv overtatt bolig hvor ting mildt sagt ikke var som forventet og det er skikkelig kjedelig og dritt. Jeg hadde også boligkjøperforsikring, men de var mest på selgers side og hjelp ikke oss noe særlig. 
 

Håper ting ordner seg og hun kan falle seg til ro - leiligheten ser skikkelig fin ut!

Men samtidig så får hun beskjed om at hun kom til å miste faren til kreft, så hun var nok bare veldig stresset:/

Endret av user123
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iskaffe123 skrev (7 timer siden):

Får virkelig helt vondt av Ellen som mister faren sin til kreft :( Han har ikke vært syk så lenge heller etter hva jeg forstår, så dette må være fryktelig grufullt og sjokkerende. 
 

Hun er etter mitt syn en utrolig fin ung kvinne med gode verdier. 

Enig. Fikk så vondt av henne etter å ha sett storyen hennes i dag. Så utrolig vondt det må være.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (På 16.10.2022 den 12.42):

Såg tilfeldigvis ranten om leilligheta.. bortskjemte lille pike tenkte jeg da😂 

Visste du at hun fikk beskjed på den tiden at hun kom til å miste faren

Endret av user123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, user123 said:

Visste du at hun fikk beskjed på den tiden st faren kom til å dø?

Hun hadde gått ut med sykehistorien hans på det tidspunktet ja, hun har vært åpen om at han har mottatt palliativ behandling og at han ikke «kan reddes» men at målet med behandlingen var å lindre symptomene hans. Ufint av deg å antyde noe annet. Stakkars familie.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nysgjerrigpernille skrev (2 minutter siden):

Hun hadde gått ut med sykehistorien hans på det tidspunktet ja, hun har vært åpen om at han har mottatt palliativ behandling og at han ikke «kan reddes» men at målet med behandlingen var å lindre symptomene hans. Ufint av deg å antyde noe annet. Stakkars familie.

Hva søren antyder jeg? Faren ligger på sykehuset nå 

Endret av user123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (4 timer siden):

Hun hadde gått ut med sykehistorien hans på det tidspunktet ja, hun har vært åpen om at han har mottatt palliativ behandling og at han ikke «kan reddes» men at målet med behandlingen var å lindre symptomene hans. Ufint av deg å antyde noe annet. Stakkars familie.

Jeg tror dere misforstår hverandre. Brukeren du siterte reagerer på at noen kalte henne en bortskjemt liten pike og lurer på om vedkommende da var klar over at faren hennes var syk og likevel får seg til å skrive dritt om henne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

user123 skrev (7 timer siden):

Visste du at hun fikk beskjed på den tiden at hun kom til å miste faren

Spiller det noen rolle? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...