Gå til innhold

Hva synes du om #villebarepratelitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tror neppe den har hatt noen effekt. Men jeg skulle ønske den hadde det. Jeg vil gå på gata i fred, jeg vil sitte på bussen i fred, jeg vil gå i butikken i fred. 

Anonymkode: 56e5b...a86

Samme her. Jeg er såå drittlei. En ting er om noen spør om de kan få låne stolen ved bordet jeg sitter ved, eller andre praktiske ting, men slike som bruker enhver anledning til å innynde seg … piss off. Jeg sitter ikke her fordi jeg prøver å lokke til meg noen, jeg sitter her fordi jeg vil være i fred, men samtidig slippe å være hjemme. Synes det er helt håpløst at man blir forvist til hjemmet sitt fordi det er eneste stedet man kan få være i fred. 

Anonymkode: 3d095...588

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herzeleid skrev (8 minutter siden):

Helt klart. Det skriver jeg jo også i innlegget du siterer. Hvorvidt kvinner flest, eller flertallet av bidragsyterne til kampanjen, egentlig ønsket dette spørs. 

Misforståelse var ordene til personen jeg siterte som følte at kampanjen egentlig ikke var rettet mot "vanlige menn som tar kontakt på en ordentlig måte". 

Når jeg leser om denne studenten som klager over at det ikke bare er å gå bort til jenta som står og venter på banen, få henne til å ta ut øreproppene sånn at han kan få "prate litt" og be henne på en kaffe, så tror jeg de fleste kvinner får litt samme reaksjon.. nei takk, la meg være i fred. Samme om han er høflig og hyggelig.

Og det er ikke bare fordi det er slitsomt - selv om det er grunn nok i seg selv - men det er jo også det lille elementet med frykt oppi det. Jeg har tatt buss langt forbi mitt stoppested jeg, fordi noe sånt skjedde og jeg ville ikke at han skulle følge etter meg når jeg gikk av. Så jeg ventet med å gå av helt til han hadde gått av på sitt stoppested. Det er eksempel på sånn greier vi kvinner gjør hele tiden som ikke alle menn forstår.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (28 minutter siden):

Helt klart. Det skriver jeg jo også i innlegget du siterer. Hvorvidt kvinner flest, eller flertallet av bidragsyterne til kampanjen, egentlig ønsket dette spørs. 

Misforståelse var ordene til personen jeg siterte som følte at kampanjen egentlig ikke var rettet mot "vanlige menn som tar kontakt på en ordentlig måte". 

Ikke kall meg en som føler for liksom å gi din egen mening et objektivt skinn. Dette var en debatt med skitt og kanel i salig røre og mange misforståelser. Skal jeg skrive at du føøøølte at kampanjen var rettet mot ham som skrev innlegget. Du synes det er en fruktbar debatteknikk?

Anonymkode: 3d84b...fed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (7 minutter siden):

Når jeg leser om denne studenten som klager over at det ikke bare er å gå bort til jenta som står og venter på banen, få henne til å ta ut øreproppene sånn at han kan få "prate litt" og be henne på en kaffe, så tror jeg de fleste kvinner får litt samme reaksjon.. nei takk, la meg være i fred. Samme om han er høflig og hyggelig.

Og det er ikke bare fordi det er slitsomt - selv om det er grunn nok i seg selv - men det er jo også det lille elementet med frykt oppi det. Jeg har tatt buss langt forbi mitt stoppested jeg, fordi noe sånt skjedde og jeg ville ikke at han skulle følge etter meg når jeg gikk av. Så jeg ventet med å gå av helt til han hadde gått av på sitt stoppested. Det er eksempel på sånn greier vi kvinner gjør hele tiden som ikke alle menn forstår.

Dette! Uansett hvor snill du som mann er, ikke ta kontakt på den måten. Vi kan IKKE vite hva slags hensikter du har, eller hvem du er. Jeg har mange opplevelser med ufyselige menn i slike settinger, mange. Flere ganger har jeg rett og slett vært livredd. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å flørte å sjekke opp folk, skal man gå å være redd for det også nå? Så lenge man respektere et nei, ikke kommer med slibrige kommentarer, skjønner at denne jenta ikke vil prate eller trekkes seg bort og godtar det. Så ser jeg ingen problem med å prate med andre mennesker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fortsatt bare venstrevridde subs som holder til på twitter, er det ikke? 
Aldri hørt om villebarepratelitt, men jeg nekter å tro at en eneste en av dere har opplevd ett slikt problem. 
Men så bra at venstresidens kvinner klarte å få pisket betamennene til å bli mer underkuet, stå på!

En vakker dag så sitter dere der med skjegget i postkassen mens jeg har ett harem av menn for megselv

Anonymkode: 8ce3e...029

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette! Uansett hvor snill du som mann er, ikke ta kontakt på den måten. Vi kan IKKE vite hva slags hensikter du har, eller hvem du er. Jeg har mange opplevelser med ufyselige menn i slike settinger, mange. Flere ganger har jeg rett og slett vært livredd. 

Ja! Hvis jeg så mye som ber om veiretning for hva som helst, så gjør jeg meg selv om til noe så lite farlig som mulig, og takker stort for hjelpen, fordi jeg forstår at det er generelt sett ubehagelig med randoms som popper opp i synsfeltet som ønsker et eller annet, når hjernen er et helt annet sted. Man blir litt tatt på senga og vet ikke alltid hvor man skal gjøre av seg, og det er det som er provoserende med tilfeldige som bare vil prate litt, man blir låst i et hjørne, hvor man febrilsk prøver å komme seg unna situasjonen, samtidig som at man må late som ingenting, hehe. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Witchy skrev (14 minutter siden):

Det må da være lov å flørte å sjekke opp folk, skal man gå å være redd for det også nå? Så lenge man respektere et nei, ikke kommer med slibrige kommentarer, skjønner at denne jenta ikke vil prate eller trekkes seg bort og godtar det. Så ser jeg ingen problem med å prate med andre mennesker. 

Når jeg sitter for meg selv på t-banestasjonen og venter på t-banen så vil jeg ikke bli sjekket opp altså. Jeg er bare glad til om det ble slutt på slikt. Er det ikke egne apper for slikt i dag?

Anonymkode: 059d8...c10

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Witchy skrev (14 minutter siden):

Men det er mange av oss som blir redd når noen avvises, som kanskje har veldig høye krav på hvordan avvisning skal gå for seg. For eksempel at de krever et veldig høyt nivå på sjarmføring for at noen skal få slippe unna. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel fortsatt bare venstrevridde subs som holder til på twitter, er det ikke? 
Aldri hørt om villebarepratelitt, men jeg nekter å tro at en eneste en av dere har opplevd ett slikt problem. 
Men så bra at venstresidens kvinner klarte å få pisket betamennene til å bli mer underkuet, stå på!

En vakker dag så sitter dere der med skjegget i postkassen mens jeg har ett harem av menn for megselv

Du kan gjerne få et harem av eldre menn som bryter inn når du sitter og leser eller begynner å snakke med deg når du sitter med hodetelefoner på og ikke tar hint og derfor aldri gir seg, værsågod. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan gjerne få et harem av eldre menn som bryter inn når du sitter og leser eller begynner å snakke med deg når du sitter med hodetelefoner på og ikke tar hint og derfor aldri gir seg, værsågod. 

Sitter ikke du allerede i en "safe zone" da, hvor dine sarte tanker ikke trenger å bryne seg på virkeligheten? 
Jeg tar imot alle sammen, ung som gammel. Men det nytter ikke å komme og gråte i etterkant og be om å få noen tilbake, for det skjer ikke 😈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sitter ikke du allerede i en "safe zone" da, hvor dine sarte tanker ikke trenger å bryne seg på virkeligheten? 
Jeg tar imot alle sammen, ung som gammel. Men det nytter ikke å komme og gråte i etterkant og be om å få noen tilbake, for det skjer ikke 😈

Nei, det gjør jeg ikke. Henger med helt normale menn og klarer fint å la mine tanker bryne seg. Ta det du lyster :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hilsen mann

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne sitte på en benk og vente på bussen i fred. Jeg vil også sitte og ta en kaffe i fred, eller ta toget i fred. Faktisk regner jeg med at de fleste tenker som meg. Når jeg da møter noen som ikke gjør det (for eksempel han «hyggelige» fyren på trikken som begynner å spørre meg om boken jeg leser i, eller kommenterer isen jeg spiser på), så reagerer jeg. Fordi for meg er det ikke normalt for en voksen å være så ensom eller pratesyk at du gir deg inn på en prat med en fremmed. Da ringer alarmen hos meg. Så bare ikke gjør slikt. Hvis du vil prate, kan du oppsøke arenaer hvor det er underforstått at man skal prate og bli kjent. Men ikke tro at en jente skal bli glad og smigret fordi du som en fremmed prøver å starte en samtale på bussen. 

Anonymkode: 6d298...291

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske menn var interessert i meg og ville snakke og ta på meg. INGEN vil ha meg, og feminister gjør det bare vanskeligere for oss kvinner som ønsker maskuline menn og en ordentlig familie

Anonymkode: 9c9ad...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, kampanjen var ikke rettet mot ham. Det var rettet mot et fenomen.

Jo kampanjen ble faktisk opprettet som et direkte svar på innlegget hans:

https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213

Så er det klart at kampanjen også rettet seg mot noe mer generelt og vagt. 

Cuntzilla skrev (1 time siden):

Kanskje, kanskje ikke, og nettopp det kunne vært et interessanttilsvar til innlegget til studenten om en hadde klart å føre en voksen samtale om temaet med innestemme heller enn å opprette en kampanje mot seksuell trakassering. 

I en tid der mange er ensomme og mange klager over de begrensede arenaene å treffe noen på synes i det minste en ung student på søken etter venner bør kunne si hei på banen uten at vi skal trekke inn seksuell trakassering. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke kall meg en som føler for liksom å gi din egen mening et objektivt skinn. Dette var en debatt med skitt og kanel i salig røre og mange misforståelser. Skal jeg skrive at du føøøølte at kampanjen var rettet mot ham som skrev innlegget. Du synes det er en fruktbar debatteknikk?

Dette var litt rart. Det var jo du selv som skrev om hva du følte. Da virker det litt pussig å klage på at andre gjengir det du skriver:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror den bommet litt. Er jo forskjell på vanlige menn som tar kontakt på en ordentlig måte og de jeg føler kampanjen ble rettet mot, som ofte er sosiale utskudd som er ekle og frempå, ofte eldre menn. Men det ble bare en eneste stor misforståelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Jo kampanjen ble faktisk opprettet som et direkte svar på innlegget hans:

https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213

Så er det klart at kampanjen også rettet seg mot noe mer generelt og vagt. 

Kanskje, kanskje ikke, og nettopp det kunne vært et interessanttilsvar til innlegget til studenten om en hadde klart å føre en voksen samtale om temaet med innestemme heller enn å opprette en kampanje mot seksuell trakassering. 

I en tid der mange er ensomme og mange klager over de begrensede arenaene å treffe noen på synes i det minste en ung student på søken etter venner bør kunne si hei på banen uten at vi skal trekke inn seksuell trakassering. 

Dette var litt rart. Det var jo du selv som skrev om hva du følte. Da virker det litt pussig å klage på at andre gjengir det du skriver:

Kampanjen var ikke mot ham selv om det var et tilsvar til hans innlegg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Nei, det som var rart er at du fremhever det som en diskreditering av min mening. Dine meninger er også meninger og ispedd følelser, selvfølgelig. Å tro noe annet er naivt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (13 minutter siden):

Jeg fulgte aldri Twitter-tråden, men debatten som var i avisene var da voksen nok, den.

Synes nå heller det er sånne som deg som kan være litt "barnslige" som ikke vil lytte til det kvinner faktisk forsøker å si, og fremdeles klager på at menn ikke får lov til å "bare snakke litt".

Hvis denne studenten bare søkte etter venner, så kan han vel si hei til menn på banen da. Men han skriver jo nærmest rett ut at han er interessert i å sjekke opp denne jenta, og forkler alt litt i en kritikk av at vi nordmenn ikke er sosiale nok. 

Så forsøker noen kvinner å forklare hva som er problemet, men da var de vel for hysteriske for din smak eller noe.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hashtagen #villebarepratelitt er dårlig.

De fleste tenker umiddelbart at det har gått for langt, uten å høre den lange forklaringen som hører til.

Det er dårlig kommunikasjon og en dårlig kampanje. Den snakker kun til menigheten.

En god kampanje skyver ikke bort dem man vil nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...