Gå til innhold

Venninne som må fortelle alt hun gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei god venninne. Vi har kontakt daglig med sms eller snap. Men er litt lei av at hun noen dager må fortelle alt hun gjør. Hun jobber bare 2 dager i uken, men de andre dagene før jeg melding på melding om hva hun har gjort og skal gjøre. Kjenner at jeg er lei, men vet ikke hva jeg skal si til henne. Noen forslag? Vil ikke såre henne. Hun har ikke mann og barn og heller ikke mange venner. Men jeg jobber 100% og har mann og 3 aktive barn. Så jeg har nok med mitt føler jeg 

Anonymkode: ba5ef...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer du henne hver gang? Hva med å mute henne og heller åpne meldingene fra henne en gang om dagen? Så kan du gi et generelt svar og følge opp dagen etterpå igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tangent skrev (Akkurat nå):

Svarer du henne hver gang? Hva med å mute henne og heller åpne meldingene fra henne en gang om dagen? Så kan du gi et generelt svar og følge opp dagen etterpå igjen. 

Jeg svarer ikke bestandig nei. Men det var ett bra forslag. 

Noen ganger kan hun f eks sende ett spørsmål. Svarer jeg ikke innen kort så sender hun ny melding. Og en ny igjen etter ei stund 

Anonymkode: ba5ef...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gjort noe annet enn å svare i din tid. Altså når du syns det er passende å svare for deg. Men hadde tatt av notifications, slike ting gjør meg gal. Å høre på lyden av meldinger som dropper inn

Anonymkode: 25afc...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei sånn. Har sagt ifra tusen ganger men ho bare kverulerer tilbake. Ho er også sliten feks. Så ho skjønner ikke greia, så da svarer jeg ikke. Svarer kun på ting jeg vil og når jeg vil. Respekterer ikke ho at jeg ikke orker d evinnelig gnålet hennes og ikke har tid til å sende tusen svada snaps og meldinger så respekterer ikke jeg at ho blir furten og krever at jeg skal svare på ting asap. 

Anonymkode: bdca2...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei sånn. Har sagt ifra tusen ganger men ho bare kverulerer tilbake. Ho er også sliten feks. Så ho skjønner ikke greia, så da svarer jeg ikke. Svarer kun på ting jeg vil og når jeg vil. Respekterer ikke ho at jeg ikke orker d evinnelig gnålet hennes og ikke har tid til å sende tusen svada snaps og meldinger så respekterer ikke jeg at ho blir furten og krever at jeg skal svare på ting asap. 

Anonymkode: bdca2...401

Ja, jeg har en sånn veninne som melder daglig om alt mulig. Hvilken form hun er i, hva hun har spist etc. En gang spurte jeg om hun ikke heller ville skrive dagbok, men da ble hun kjempesint. Jeg får ikke gjort noe med formen hennes🧐Er forøvrig syk selv uten at jeg føler for å dokumentere det. Vet ikke hvorfor noen har så ekstremt oppmerksomhetsbehov.Synes det er kjempeslitsomt!!

Anonymkode: fe0a8...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg har en sånn veninne som melder daglig om alt mulig. Hvilken form hun er i, hva hun har spist etc. En gang spurte jeg om hun ikke heller ville skrive dagbok, men da ble hun kjempesint. Jeg får ikke gjort noe med formen hennes🧐Er forøvrig syk selv uten at jeg føler for å dokumentere det. Vet ikke hvorfor noen har så ekstremt oppmerksomhetsbehov.Synes det er kjempeslitsomt!!

Anonymkode: fe0a8...9c7

Veldig slitsomt. De dagene hun jobber er hun sliten og da må jeg få beskjed om det 🤣. Men når hun har fri så skal jeg orke å bli med på ting etter jobb. Jeg er sliten også etter jobb også. 

Anonymkode: ba5ef...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok familien hennes. En nærmeste. Sånn som folk i parforhold småsnakker med partner om… Det er veldig ensomt å leve uten at noen merker det, på en måte. Venner kan fylle rollen som nærmeste, men det fungerer jo ikke når du har livet fullt, og hun er mye alene.

Anonymkode: 220d7...db9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Har ei god venninne. Vi har kontakt daglig med sms eller snap. (...) Kjenner at jeg er lei, men vet ikke hva jeg skal si til henne. Noen forslag? Vil ikke såre henne.  

Anonymkode: ba5ef...e75

Hvis du ikke vil ha daglig kontakt med henne, så må du slutte å svare henne ørten ganger i løpet av en dag. Du skal ikke forklare det, bare gjøre det. Ikke svar på ting du ikke gidder svare på, eller ting hun bare kan google. Hvis det ramler inn med meldinger fordi du ikke svarer umiddelbart, så slå notifikasjoner av og vent et døgn før du evt. svarer. Ellers lærer hun bare at hvis hun spammer deg med meldinger så svarer du til sist. 

 

 

Anonymkode: ee34b...80b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninna mi og jeg er sånn. Vi snakker sammen 1-3 ganger i uka og gir hverandre full rapport om hva vi har gjort, hvor vi har vært og sammen med hvem, hva vi har spist, kjøpt, lest og sett på tv. Det tar som regel en times tid og er kjempekoselig 😊

Anonymkode: 4964a...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...