Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Million skrev (2 minutter siden):

Nå husker jeg ikke den detaljen helt fra dokumentaren The Tinder Swindler, men jeg mener å huske det var en måned omtrent. Det var i hvert fall det Hallgeir i  Luksusfellen-episoden oppsummerte det til, "dere hadde vært sammen i ca fire uker da han...blablabla", altså da Simon begynte å be om penger og fikk det.

Det stemmer, det var hele opplegget hans, det. Å lure penger ut av damer, og så bruke dem på andre damer igjen. Cecilie finansierte hans oppvarting av andre damer, flyreiser og restaurantbesøk, og andre damer finansierte (uten å vite det) hans oppvarting av Cecilie. Slik jeg forsto det i dokumentaren. Han byttet på litt hvem han var hos eller hadde med seg osv. Ingen av damene visste selvfølgelig at pengene de hjalp han med gikk til å finansiere luksuslivet hans med andre damer.

Er stort sett sympatisk , men i dette tilfellet blomstrer ikke sympatien min . Tenker hun må stå ansvarlig for det hun har gjort . Syns synd i folk som havner i uføre pga sykdom , ulykker etc . Men henne , nei . 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (3 timer siden):

Vil gå så langt som å kalle HENNE en svindler jeg . Folk med vett og forstand flyr ikke verden rundt for å ta opp lån i ulike banker , for så å legge skylda på banken . Fysj . 

§ 361.Dokumentfalsk

Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som

a. ettergjør eller forfalsker et dokument, eller anskaffer et ettergjort eller forfalsket dokument med forsett om bruke det eller la det fremstå som ekte eller uforfalsket,
b. rettsstridig bruker et dokument som nevnt i bokstav a og lar det fremstå som ekte eller uforfalsket, eller
c. utsteder et dokument og uriktig tillegger seg en stilling som er av vesentlig betydning for dokumentets bevisverdi, og lar dokumentet fremstå som riktig.

Med dokument menes i dette kapittel en informasjonsbærer som gjelder et rettsforhold eller ellers egner seg som bevis for et rettsforhold.

§ 365.Uriktig erklæring bestemt til bruk som bevis

Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som

a. i et dokument utstedt som ledd i forvaltningens virksomhet, i rettspleie eller i en helseattest gir en uriktig erklæring som er bestemt til å brukes som bevis,
b. bruker som riktig en slik erklæring, eller
c. forsettlig eller grovt uaktsomt utferdiger uriktig dokument som er egnet som bevis for å oppnå skatte- eller avgiftsmessige fordeler.

Adgangen til å reise straffesak eller avsi straffedom etter første ledd bokstav c faller bort etter 10 år.

§ 370.Forberedelse av dokumentfalsk

Den, som til forberedelse av dokumentfalsk tilvirker, erverver, innfører, utfører, overdrar, besitter eller oppbevarer falsk segl, stempel eller merke eller andre gjenstander, som tilkjennegir seg som bestemte til å benyttes til ettergjørelse eller forfalskning, eller i slik hensikt tilvender seg et ekte segl, stempel eller merke, straffes med bot eller med fengsel inntil 3 år.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-14#KAPITTEL_2-14

Det er flere paragrafer som kunne vært aktuelle for lovbruddene Cecilie begikk.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 timer siden):

Nå husker jeg ikke den detaljen helt fra dokumentaren The Tinder Swindler, men jeg mener å huske det var en måned omtrent. Det var i hvert fall det Hallgeir i  Luksusfellen-episoden oppsummerte det til, "dere hadde vært sammen i ca fire uker da han...blablabla", altså da Simon begynte å be om penger og fikk det.

Det stemmer, det var hele opplegget hans, det. Å lure penger ut av damer, og så bruke dem på andre damer igjen. Cecilie finansierte hans oppvarting av andre damer, flyreiser og restaurantbesøk, og andre damer finansierte (uten å vite det) hans oppvarting av Cecilie. Slik jeg forsto det i dokumentaren. Han byttet på litt hvem han var hos eller hadde med seg osv. Ingen av damene visste selvfølgelig at pengene de hjalp han med gikk til å finansiere luksuslivet hans med andre damer.

Indirekte gikk altså sikkert en del av pengene (i en eneste smørje, hvem finansierte hva) til Cecilie selv, siden hun var  med på luksuslivet hans og flyturer osv. MOREN hennes derimot, sto og understreket hardt i Luksusfellen at "Cecilie har ikke fått EN KRONE av de pengene! Ikke EN krone!"..... 🙄 Fullstendig blåst, begge to. Selvfølgelig har hun fått nyte godt av mye av de pengene!

Vel, moren hennes har jo delvis rett, da. Etter den første daten, hvor hun fikk middag og en tur med privatfly, gikk pengestrømmen kun en vei. Fra Cecilie til Simon. Cecilie har ikke fått en krone av pengene HUN ga han. Han brukte alt på seg selv og andre kvinner, mens Cecilie satt hjemme og tok til takke med en og annen telefonsamtale og melding. Blant annet var det vel en episode hvor han fikk penger fra henne og dro rett på nattklubb i Stockholm og nærmest delte ut penger til champanjejenter. Pengebruken var såpass klein at den svenske damen, som også ble svindlet, dro fra stedet.

Jeg tror at dette er en av årsakene til at hun tok det så tungt. Ikke bare ble hun svindlet, men han gjorde det veldig tydelig hvor lite hun betydde for han. Kvinnene Simon ble tiltrukket av var typiske trofekjærester, mens Cecilie var en søt, ikke pur ung jente fra Norge. Han slang henne et bein en gang i blant, men det er flaut å se hvor lite hun tok til takke med. Han har svindlet mange, men Cecilie må være den han fikk mest ut av ut i fra innsatsen han la ned. Rett og slett veldig lettjente penger.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 timer siden):

Vel, moren hennes har jo delvis rett, da. Etter den første daten, hvor hun fikk middag og en tur med privatfly, gikk pengestrømmen kun en vei. Fra Cecilie til Simon. Cecilie har ikke fått en krone av pengene HUN ga han. Han brukte alt på seg selv og andre kvinner, mens Cecilie satt hjemme og tok til takke med en og annen telefonsamtale og melding. Blant annet var det vel en episode hvor han fikk penger fra henne og dro rett på nattklubb i Stockholm og nærmest delte ut penger til champanjejenter. Pengebruken var såpass klein at den svenske damen, som også ble svindlet, dro fra stedet.

Jeg tror at dette er en av årsakene til at hun tok det så tungt. Ikke bare ble hun svindlet, men han gjorde det veldig tydelig hvor lite hun betydde for han. Kvinnene Simon ble tiltrukket av var typiske trofekjærester, mens Cecilie var en søt, ikke pur ung jente fra Norge. Han slang henne et bein en gang i blant, men det er flaut å se hvor lite hun tok til takke med. Han har svindlet mange, men Cecilie må være den han fikk mest ut av ut i fra innsatsen han la ned. Rett og slett veldig lettjente penger.

Men hun måtte da vel seriøst stikke fingeren i jorda før hun lånte han alle de pengene etter et så kort bekjentskap . Varselbjeller ville ringt hos de fleste andre , hvis en mann etter to -tre dater ba om å låne hundrevis av tusen . Fatter ikke hvordan det er mulig å bli så blendet av en mann. Komplett ubegripelig . 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (11 timer siden):

Men hun måtte da vel seriøst stikke fingeren i jorda før hun lånte han alle de pengene etter et så kort bekjentskap . Varselbjeller ville ringt hos de fleste andre , hvis en mann etter to -tre dater ba om å låne hundrevis av tusen . Fatter ikke hvordan det er mulig å bli så blendet av en mann. Komplett ubegripelig . 

Ja enig. Det er virkelig ikke slik at dette kunne skjedd med alle som noen påstår. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (5 minutter siden):

Ja enig. Det er virkelig ikke slik at dette kunne skjedd med alle som noen påstår. 

Det samme tenker jeg. Flertallet er ikke så blottet for sunn fornuft.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (12 timer siden):

Hundrevis av tusen? Til sammen var det vel sånn ca 3 millioner? 1 million på lovlig vis i England, og 2 millioner på uredelig vis i Norge. 

De engelske bankene gikk med på en gjeldsordning, hvor de blant annet tillot at hun bodde i den svindyre leiligheten fordi det var nær jobben hennes. Hun sluttet jo raskt i den jobben, for å bli influenser på heltid, så sånn sett kunne hun bodd hvor som helst. Funkygine bor på Jessheim og Caroline Berg Eriksen bor i Sarpsborg, London sentrum er virkelig ikke et yrkeskrav...

Hvis jeg ikke husker feil, så etterga de engelske bankene etterhvert gjelden hennes. Og det er derfor hun synes de norske bankene er urimelige, for i Cecilies verden burde de behandle henne på samme måte. Hun hopper elegant over at hun selv behandlet bankene svært forskjellig. De engelske lånene ble tatt opp på vanlig vis, de norske lånene svindlet hun til seg. Hva er det som er så urettferdig, synes hun?

Jeg tror Cecilies manglende selvinnsikt, og dertil manglende ydmykhet, er grunnen til at folk reagerer. Hun hevder hele tiden at dette kunne skjedd alle, og at det er derfor hun står frem. Men dette kunne virkelig ikke skjedd alle! Og det er mulig hun hadde ett eller annet nobelt motiv for å stå frem i begynnelsen, men nå er det hele en karrierevei. Og jeg tror på, og hadde sympati for, at Cecilie var langt nede etter at hun avslørte luftslottet. Men at hun fremdeles trekker frem selvmordstanker så fort hun får litt kritikk, synes jeg lite om. Det skal aldri brukes som brekkstang for å få viljen sin, og det er slik det fremstår i dag.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (6 timer siden):

Hundrevis av tusen? Til sammen var det vel sånn ca 3 millioner? 1 million på lovlig vis i England, og 2 millioner på uredelig vis i Norge. 

Iflg Luksusfellen-episoden, som jeg så på nytt for et par dager siden, lånte hun 2,2 millioner i Norge. Men det har stått og rentet seg, og er over 3 mill i dag, ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (17 timer siden):

Iflg Luksusfellen-episoden, som jeg så på nytt for et par dager siden, lånte hun 2,2 millioner i Norge. Men det har stått og rentet seg, og er over 3 mill i dag, ja.

hun fikk et tilbud hun avslo via luksusfellen, hva var summen hun skulle betalt over noen år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (Akkurat nå):

hun fikk et tilbud hun avslo via luksusfellen, hva var summen hun skulle betalt over noen år? 

Det husker jeg ikke om de sa. Men de sa at det først skulle gjøres en engangsinnbetaling på 950 000, som var GoFundMe pengene (andelen til Cecilie), og så deretter en avtale om å betale 5000 pr mnd i to år. 

Regnestykket sier jo da at det blir 5000 x 24 = 120 000 bare. 

120 000 + 950 000 GoFundMe kroner = totalt 1.070.000 (en million og sytti tusen) 

Det var jo en fantastisk bra avtale...som hun avslo. Forstå det den som kan!

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (10 timer siden):

Det husker jeg ikke om de sa. Men de sa at det først skulle gjøres en engangsinnbetaling på 950 000, som var GoFundMe pengene (andelen til Cecilie), og så deretter en avtale om å betale 5000 pr mnd i to år. 

Regnestykket sier jo da at det blir 5000 x 24 = 120 000 bare. 

120 000 + 950 000 GoFundMe kroner = totalt 1.070.000 (en million og sytti tusen) 

Det var jo en fantastisk bra avtale...som hun avslo. Forstå det den som kan!

Det er utrolig at hun har avslått en slik tabbe. Hun har visst nok sluttet i sin jobb i London, forstå den som vil det også. 

Til dem som kjenner henne før hun gikk på en slik tabbe, ville nok forutsett at hun ville gå på en slik felle uansett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...