Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)

Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Misselue skrev (4 minutter siden):

Det klippet der 😅

Hvorfor orker hun, hadde hun tatt avtalen med LF så hadde hun sluppet å bruke mer energi på denne mannen og dette problemet. Hun vil jo ikke bli ferdig med dette eller gjøre en innsats selv.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvitstrietapet skrev (2 minutter siden):

Hvorfor orker hun, hadde hun tatt avtalen med LF så hadde hun sluppet å bruke mer energi på denne mannen og dette problemet. Hun vil jo ikke bli ferdig med dette eller gjøre en innsats selv.

Hun burde tatt tilbudet fra luksusfellen. Forklaringen om hvorfor hun takket nei var bare merkelig. Som andre her inne har nevnt før ønsker hun å være kjendis og influencer.

Endret av Misselue
  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (9 minutter siden):

Hun burde tatt tilbudet fra luksusfellen. Forklaringen om hvorfor hun takket nei var bare merkelig. Som andre her inne har nevnt før ønsker hun å være kjendis og influencer.

Hun er en dårlig influenser. Hvis hun vil være en god en, kan hun heller se hva Kristin Gjelsvik har gjort og gjør. Det er en god influenser.

Jeg mener at jeg så et bilde i en av avisene der Cecilie stod og smilte til svindleren da hun "konfronterte" han. Har hun ikke kommet over han enda?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Hun er en dårlig influenser. Hvis hun vil være en god en, kan hun heller se hva Kristin Gjelsvik har gjort og gjør. Det er en god influenser.

Jeg mener at jeg så et bilde i en av avisene der Cecilie stod og smilte til svindleren da hun "konfronterte" han. Har hun ikke kommet over han enda?

Hun melker den samme gamle kua for å holde seg aktuell ser det ut som.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (1 minutt siden):

Hun melker den samme gamle kua for å holde seg aktuell ser det ut som.

Hvilken ku snakker du om nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Misselue said:

Det klippet der 😅

At han svindlet hun modellen Kate også hadde jeg faktisk ikke trodd han skulle gjøre 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (På 30.12.2022 den 19.29):

At han svindlet hun modellen Kate også hadde jeg faktisk ikke trodd han skulle gjøre 😅

Det var vel bare et tidsspørsmål. 
men ekstra flaut for Kate siden hun forsvarte han så varmt i et tidligere intervju. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hun er med i israelsk versjon av program, der støter hun på svindleren. Er det ikke en grunn vi har politi? Skal ikke politi ta tyver?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (9 timer siden):

Det var vel bare et tidsspørsmål. 
men ekstra flaut for Kate siden hun forsvarte han så varmt i et tidligere intervju. 

Hvem Kate? Har ikke fått med meg det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pompadeur
Hvitstrietapet skrev (På 30.12.2022 den 17.37):

Men da hadde hun jo ikke vært i media lenger, det er jo det som åpenbart er det viktigste her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindelofferet har mistet all troverdighet for min del. Det var et svært fornuftig og realt tilbud om løsning hun fikk gjennom LF, men det ønsket hun ikke for hun "måtte" bli ferdig med saken med en eneste gang, for det var så tungt og tøft osv. 

Men melke dette for alt det er verdt ved å fortsette å være med i dokumentarer osv - det er ikke tungt og tøft. 

Hun lot seg lure, hun har faktisk GITT BORT penger, han har ikke rappet bankinnloggingen hennes og tappet kontoen akkurat. Hun lot seg blende av at han var så rik - og gikk på absolutt alle limpinnene som er. 

Nå blir dette bare tragikomisk. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Svindelofferet har mistet all troverdighet for min del. Det var et svært fornuftig og realt tilbud om løsning hun fikk gjennom LF, men det ønsket hun ikke for hun "måtte" bli ferdig med saken med en eneste gang, for det var så tungt og tøft osv. 

Men melke dette for alt det er verdt ved å fortsette å være med i dokumentarer osv - det er ikke tungt og tøft. 

Hun lot seg lure, hun har faktisk GITT BORT penger, han har ikke rappet bankinnloggingen hennes og tappet kontoen akkurat. Hun lot seg blende av at han var så rik - og gikk på absolutt alle limpinnene som er. 

Ja, det er også dette jeg tenker. Hun har gitt bort pengene sine av fri vilje. Om han virkelig var så rik som han skulle ha det til, ville han selvsagt klart å få tak i de pengene han trengte på andre måter enn igjennom en person han egentlig ikke kjenner engang. 

Og det er mulig jeg har misforstått noe her, men er det ikke faktisk Cecilie som har svindlet her? Har hun ikke fått lån i banker under falske premisser? Og likevel nektet hun å ta i mot den gode avtalen som ble fikset med bankene hun har svindlet, og står fast på at det er hun selv, som ga bort pengene frivillig, som ble svindlet. Det er ganske sykt. Hun burde vært mer ydmyk, med tanke på at hun selv svindlet bankene. 

Om noe håper jeg at andre lærer av denne saken: Aldri lån bort penger du ikke har råd til å miste! 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Isild said:

Hun elsker opmerksomheten og håper det kan være en karriærestarter. Håper norske medier kan slutte å gi henne spalteplass.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName

Hun virker dum som et naut. Virkelig et fantastisk eksempel på at man kan være skoleflink men totalt blåst for "common sense". Alle gjør et stort nummer ut av at hun har en mastergrad,  god jobb og er fra ordentlige kår og greier, men hun lot seg likevel lure i håp om å leve som en styrtrik influenser av en lite overbevisende fyr. 

Endret av DislayName
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (31 minutter siden):

Ja, det er også dette jeg tenker. Hun har gitt bort pengene sine av fri vilje. Om han virkelig var så rik som han skulle ha det til, ville han selvsagt klart å få tak i de pengene han trengte på andre måter enn igjennom en person han egentlig ikke kjenner engang. 

Og det er mulig jeg har misforstått noe her, men er det ikke faktisk Cecilie som har svindlet her? Har hun ikke fått lån i banker under falske premisser? Og likevel nektet hun å ta i mot den gode avtalen som ble fikset med bankene hun har svindlet, og står fast på at det er hun selv, som ga bort pengene frivillig, som ble svindlet. Det er ganske sykt. Hun burde vært mer ydmyk, med tanke på at hun selv svindlet bankene. 

Om noe håper jeg at andre lærer av denne saken: Aldri lån bort penger du ikke har råd til å miste! 

Helt enig! 

Hun var 100% naiv, og det kan hun ikke skylde på noen. Ja, hun ble manipulert på den måten at han spilte på følelser og frykt. Men at det ikke ringte noen bjeller hos henne ift at hun var den ENESTE som liksom kunne hjelpe han mot dette svært alvorlige som fiktivt skjedde han? Da må man faktisk jobbe med blåøydheten sin. 

Hun ga bort penger hun selv svindlet bankene for å få tak i. 

Etter luksusfellen er det ingen sympati igjen hos meg. Hun har blitt "kjendis" gjennom dette, og det nyter hun og melker hun. Det har blitt bare kvalmt etter at hun takket nei til den veldig gode løsningen hun fikk. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirisiri10
Isild skrev (3 timer siden):

Hun lot seg lure, hun har faktisk GITT BORT penger, han har ikke rappet bankinnloggingen hennes og tappet kontoen akkurat

Det er derfor det kalles svindel, ikke ran.

Veldig enkelt å være etterpåklok, noe helt annet å stå i selve situasjonen. Det skal vi være glad for at Cecilie deler for å muligens kunne hindre at flere havner i slik svindel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (På 24.9.2022 den 5.16):

Empati for hva da? Som man reder, ligger man. Er man dum nok til å forfalske lønnsslipper for å lure til seg lån, så går det sånn. Hun skal vel være glad hun slipper fengsel, siden hun svindlet bankene med overlegg.

Hvorfor blir ikke dette straffeforfulgt, egentlig? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, jokke1 said:

Hvem Kate? Har ikke fått med meg det. 

Han var kjæreste med en israelsk modell som forsvarte han og sa blant annet at Cecilie var en løgner. I dokumentaren blir hun trøstet av Cecilie fordi hun ble svindlet hun også

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (4 minutter siden):

Han var kjæreste med en israelsk modell som forsvarte han og sa blant annet at Cecilie var en løgner. I dokumentaren blir hun trøstet av Cecilie fordi hun ble svindlet hun også

I dokumentaren? Er det laget en dokumentar til? Jeg kan ikke huske noen israelsk modell ved navn Kate i den opprinnelige Netflix dokumentaren The Tinder Swindler? Hvilken dokumentar mener du?

Kinder skrev (9 timer siden):

Det er helt riktig. Cecilie svindlet bankene med fullt overlegg, ved å sende inn forfalskede lønnsslipper som Simon frembragte og ga henne. En svimlende månedslønn. Ikke rart bankene kastet penger etter henne, de trodde jo på henne. 

Jeg kan ikke fatte hvordan hun har mage til å sitte der med store, tårefyllte øyne og sutre på tv over at HUN ble svindlet, gang på gang, men ikke nevne med et eneste jævla ord hvilken svindel hun selv begikk, gang på gang! For det var jo akkurat det hun gjorde, bedro bankene!

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...