Gå til innhold

Lar du fremmede eller andre i familien lage mat på kjøkkenet ditt? Eller er du redd for at de skal ødelegge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt! Det er passe kontrollfreak å nekte nærstående å lage mat på kjøkkenet ditt. 

Anonymkode: 0680d...493

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nøyaktig så sær at jeg ikke liker fremmede (herunder nær familie og gode venner) løpende fritt på mitt kjøkken. Blir superstresset når noen «bare skal hjelpe til»!! Samboer er velkommen under tvil og under oppsyn. Basta bom😂

Endret av Nappetass1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmede eller andre i familien? Har ikke så mange fremmede i familien. Og pleier ikke ha behov for at besøkende bruker kjøkkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du at de skal kunne ødelegge?

Anonymkode: c6cc2...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg lar eksmannen min lage mat der. Han er av og til innom på middagsbesøk for å treffe sønnen sin, og da overlater jeg matlagingen til han, som regel. Han har etter hvert lært hvor ting ligger, og presterer å be meg flytte kjøkkenredskaper som øser og stekespade til DEN skuffen i steden for DEN skuffen. Nei, de ligger fint der de er.

Ellers er det ingen andre som har hatt behov for å lage mat på mitt kjøkken alene. Det har hendt en venninne kommer og hjelper til med å kutte opp noe e.l. når jeg lager middagen vi skal spise, men det er det hele.

Ingen andre som har lagd mat alene på mitt kjøkken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri falt meg inn å være redd for at andre skal lage mat på mitt/vårt kjøkken, til tross for at vi investerte ganske mye i det da det ble bygget.

Anonymkode: 43e99...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i en situasjon der fremmede skulle ha brukt for å låne mitt kjøkken. 
 

men venner og familie; selvfølgelig får de bruke kjøkkenet mitt!

Anonymkode: 435d6...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan lage mat her. Er bare familie og venner som er innom. Kjøkkenet er fra 1973/74, så er ikke redd for at noe skal bli ødelagt. Vi har malt gamle kjøkkenet som mamma/pappa og svigers byttet ut. De bygget hus omtrent samtidig. Så de  hadde nesten likt kjøkken. Vi har planer om å skifte det ut, men har utsatt det litt til. 

Anonymkode: f62a9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg har en allergi, og jeg kan bli syk av selv bittesmå mengder. Så jeg har en regel om at ingen får ta med mat med dette allergenet inn i på kjøkkenet. Om folk overholder den regelen kan de slå seg løs med kokkeleringen.

Anonymkode: 09bef...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 21.48):

Som f eks brødre, søstre osv.

Anonymkode: eb6a5...b86

Klart det - hva kan de ødelegge ? Om de knuser ett glass, so What?

Anonymkode: b6dbb...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fremmede hjemme hos meg, og det hadde vært veldig unaturlig om et fremmed menneske skulle laget mat hos meg. 

Anonymkode: e0fa3...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er kjipt å ha nødt til å vaske etter mannen. 

Skal andre bruke kjøkkenet mitt så må de vaske skikkelig etter seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei på besøk her for noen uker siden. Hun lot jeg ikke få lage middagen, hun er den største grisen jeg vet. Det hadde endt meg at jeg hadde måtte vaske det ned etterpå. Det er gris nok etter at hun har lagd seg knekkebrød liksom.

Så det kommer rett og slett an på hvem det er.

Anonymkode: 28768...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Det er større fare for at jeg ødelegger kjøkkenet da det er et sted jeg er livredd, så har ikke hatt noe i mot at andre brukte det. Selv hater jeg matlaging. Enklere å lage kaffe og te. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...