Gå til innhold

Erfaringer fra språkkurs og/eller selvlærte språk?

Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Gjest Anonobilis

Hei!

Er det noen her som har erfaringer å dele fra språkkurs hos tilbydere som f.eks. Folkeuniversitetet? Generelle erfaringer om hvordan dere har lært dere et nytt språk er også interessant :) 

Selv har jeg de siste årene hatt veldig lyst til å lære meg tysk, men jeg sliter veldig med å komme i gang. Jeg har innsett at jeg trenger et spark bak og sannsynligvis en setting som involverer flere enn meg selv for å få disiplin (f.eks. klasseromsundervisning eller en-til-en/tandem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Prøvd duo lingo? Hello talk? Jeg liker begge.

Se på tyske filmer/serier, så du blir vant til språket. Søk etter personer du kan snakke tysk med (f.eks. tyskere som bor i Norge og vil lære seg norsk), det beste er å bruke språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2022 at 1:05 PM, Anonymus Notarius said:

Prøvd duo lingo? Hello talk? Jeg liker begge.

Se på tyske filmer/serier, så du blir vant til språket. Søk etter personer du kan snakke tysk med (f.eks. tyskere som bor i Norge og vil lære seg norsk), det beste er å bruke språket.

Det er selvfølgelig sant, men jeg føler jeg må ha et visst nivå inne på grammatikken og ordforrådet før jeg kan begynne å forme setninger. Ellers blir det mye fomling i blinde. Duo Lingo går jeg lei raskt, og jeg synes det er mer memorering enn lære.

Planen er i utgangspunktet å ta A1 og A2 på kurs med klasseromundervisning, og så få en tandempartner i kombinasjon med enkle lydbøker/podkast derfra. Det er derfor jeg i utgangspunktet er ute etter erfaringer fra folk som har tatt språkkurs.

Anonymkode: ee548...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...