Gjest Anonobilis Skrevet 29. august 2022 #1 Del Skrevet 29. august 2022 Hei! Er det noen her som har erfaringer å dele fra språkkurs hos tilbydere som f.eks. Folkeuniversitetet? Generelle erfaringer om hvordan dere har lært dere et nytt språk er også interessant Selv har jeg de siste årene hatt veldig lyst til å lære meg tysk, men jeg sliter veldig med å komme i gang. Jeg har innsett at jeg trenger et spark bak og sannsynligvis en setting som involverer flere enn meg selv for å få disiplin (f.eks. klasseromsundervisning eller en-til-en/tandem). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. august 2022 #2 Del Skrevet 30. august 2022 Prøvd duo lingo? Hello talk? Jeg liker begge. Se på tyske filmer/serier, så du blir vant til språket. Søk etter personer du kan snakke tysk med (f.eks. tyskere som bor i Norge og vil lære seg norsk), det beste er å bruke språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Del Skrevet 31. august 2022 On 8/30/2022 at 1:05 PM, Anonymus Notarius said: Prøvd duo lingo? Hello talk? Jeg liker begge. Se på tyske filmer/serier, så du blir vant til språket. Søk etter personer du kan snakke tysk med (f.eks. tyskere som bor i Norge og vil lære seg norsk), det beste er å bruke språket. Det er selvfølgelig sant, men jeg føler jeg må ha et visst nivå inne på grammatikken og ordforrådet før jeg kan begynne å forme setninger. Ellers blir det mye fomling i blinde. Duo Lingo går jeg lei raskt, og jeg synes det er mer memorering enn lære. Planen er i utgangspunktet å ta A1 og A2 på kurs med klasseromundervisning, og så få en tandempartner i kombinasjon med enkle lydbøker/podkast derfra. Det er derfor jeg i utgangspunktet er ute etter erfaringer fra folk som har tatt språkkurs. Anonymkode: ee548...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå