Elle Melle Skrevet 28. august 2022 #61 Skrevet 28. august 2022 (endret) Men hvorfor måtte du gjemme deg når du drakk for å få sove? Om jeg drikker noen glass vin midt i stuen, så er jo ikke det noe rart og ingen som leer et øyelokk over, så jeg forstår ikke helt hvorfor du måtte drikke i skjul? Og hvordan framkom det at det var "problematisk" drikking og ikke helt alminnelig drikking? Får ikke helt taket på hvordan dette endte opp med å bli sett på som et alvorlig problem hjemme hos dere. Endret 28. august 2022 av Elle Melle 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #62 Skrevet 28. august 2022 Elle Melle skrev (5 minutter siden): Men hvorfor måtte du gjemme deg når du drakk for å få sove? Om jeg drikker noen glass vin midt i stuen, så er jo ikke det noe rart og ingen som leer et øyelokk over, så jeg forstår ikke helt hvorfor du måtte drikke i skjul? Og hvordan framkom det at det var "problematisk" drikking og ikke helt alminnelig drikking? Får ikke helt taket på hvordan dette endte opp med å bli sett på som et alvorlig problem hjemme hos dere. Hei:-) Jeg drakk dessverre i smug noen ganger da han ikke hadde akseptert at jeg drakk vin midt i uken for å få sove. Dumt av meg. Og jeg skjønner jo at han ble sint når han oppdager at jeg drakk i smug. Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #63 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei:-) Jeg drakk dessverre i smug noen ganger da han ikke hadde akseptert at jeg drakk vin midt i uken for å få sove. Dumt av meg. Og jeg skjønner jo at han ble sint når han oppdager at jeg drakk i smug. Anonymkode: 88d26...6a4 Det er jo her det blir så fryktelig feil. Hvorfor er han i en slik posisjon i forholdet deres, at han har rett til å akseptere eller ikke akseptere at du tar deg et glass vin eller to? Altså, du er voksen og skulle ikke behøve å drikke i smug. Hadde du hatt et alkoholproblem, og drakk så du feks ikke kunne ivareta barna, eller drakk og gikk ut og kjørte bil så kunne jeg forstått at han ble sur, men det er vel ikke tilfellet? Og at han blir sint og at du aksepterer at han blir sint. Ikke bare aksepterer, men skjønner. Jeg synes du skulle gå og snakke med en terapeut om dette for det høres ikke greit ut. Anonymkode: 7ed05...6ed 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #64 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ts drikker hverken ofte eller mye ifølge henne selv. Det kvalifiserer ikke til noe alkoholproblem i noen som helst sammenheng. Det er ikke lurt å selvmedisinere med alkohol, men det krever, som med all annen alkoholdrikking, at man gjør det jevnlig og ofte før det blir et alkoholproblem. Anonymkode: 7ca1b...6a3 Nei , jeg tenkte nesten mest på mannen hennes. Å ha et alkoholproblem mener jeg også er å drikke i smug og bruke det for å døyve følelser. Anonymkode: 19152...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #65 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei:-) Jeg drakk dessverre i smug noen ganger da han ikke hadde akseptert at jeg drakk vin midt i uken for å få sove. Dumt av meg. Og jeg skjønner jo at han ble sint når han oppdager at jeg drakk i smug. Anonymkode: 88d26...6a4 Ærlig talt. Hvorfor lar du ham bestemme over deg? Hvis jeg eller mannen men vil ha vin så tar vi det, samme når det er. Anonymkode: ccd9c...ae5 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #66 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo her det blir så fryktelig feil. Hvorfor er han i en slik posisjon i forholdet deres, at han har rett til å akseptere eller ikke akseptere at du tar deg et glass vin eller to? Altså, du er voksen og skulle ikke behøve å drikke i smug. Hadde du hatt et alkoholproblem, og drakk så du feks ikke kunne ivareta barna, eller drakk og gikk ut og kjørte bil så kunne jeg forstått at han ble sur, men det er vel ikke tilfellet? Og at han blir sint og at du aksepterer at han blir sint. Ikke bare aksepterer, men skjønner. Jeg synes du skulle gå og snakke med en terapeut om dette for det høres ikke greit ut. Anonymkode: 7ed05...6ed Vi har ikke hjemmeboende barn, og jeg hat aldri i mitt liv kjørt i fylla:-) Han er en veldig snill mann, men jeg føyer meg nok noen ganger for å ikke skape dårlig stemning. Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #67 Skrevet 28. august 2022 Jeg synes det er ganske slemt å drikke foran en som prøver å gjøre noe med sitt alkoholproblem. Det burde ikke komme alkohol inn i hjemmet deres før du er 100% trygg på at det går bra for deg. Anonymkode: 43de4...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #68 Skrevet 28. august 2022 Jeg er helt enig med deg at det ikke er lurt å gjøre det du gjorde, men jeg mener heller ikke at du har et alkoholproblem. Du tok noen dumme valg hvor alkohol var involvert, men er jo ikke selve alkoholen som er problemet. Da hadde du ikke klart å slutte på dagen, samt sett andre drikke i ditt nærvær «uten trening». Som andre sier så motsier han også seg selv når han sier at du har et så stort problem at du ikke kan røre alkohol, samtidig drikker han i ditt nærvær. Så synes han både virker slem og kontrollerende. Anonymkode: 6b3fe...747 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #69 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi har ikke hjemmeboende barn, og jeg hat aldri i mitt liv kjørt i fylla:-) Han er en veldig snill mann, men jeg føyer meg nok noen ganger for å ikke skape dårlig stemning. Anonymkode: 88d26...6a4 Han er IKKE snill! Hører du! Han bestemmer over deg! Anonymkode: ccd9c...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #70 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gi han et ultimatum selv, han får ikke lov å drikke alkohol når dere to er sammen. Hvis ikke går du fra han. Anonymkode: c7a7c...2e0 Enig i denne 👆 Det får være likt for begge to! Anonymkode: 83a5c...958
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #71 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 20.17): Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. I dag er det nydelig vær og vi har spist reker på balkongen. Mannen åpnet en flaske vin til seg selv som han koste seg med. Dette har han hjort hver helg siden jeg sluttet. Øl og vin hver helg til maten. Ikke store menger, men allikevel. Og jeg kjenner det irriterer meg, og jeg blir lei meg. Skulle ønske han tok mer hensyn til at jeg synes dette er vanskelig. At han drikker ute med jobb, når han er ute med kamerater eller når vi har gjester reagerer jeg ikke på. Men når det bare er oss to, synes jeg faktisk han kunne latt være i solidaritet med meg. Er jeg helt urimelig her?? Anonymkode: 88d26...6a4 Selvsagt er du urimelig. Snakk om å være egoist. Anonymkode: e8926...391
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #72 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har ikke hjemmeboende barn, og jeg hat aldri i mitt liv kjørt i fylla:-) Han er en veldig snill mann, men jeg føyer meg nok noen ganger for å ikke skape dårlig stemning. Anonymkode: 88d26...6a4 Nei, han er ikke en snill mann. Han er en kontrollerende og egoistisk tosk som mangler empati, og du er sikkert så vant til å bli kontrollert at du ikke merker det selv engang. Jeg synes det var et godt forslag å stille han et ultimatum tilbake: hvis han drikker foran deg igjen, så går du. Anonymkode: fa379...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #73 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 20.53): Han er klar på at han går fra meg om jeg drikker nå… Anonymkode: 88d26...6a4 At du gidder å bli styrt av mannen din. Hvorfor må du slutte å drikke selv om du gjør det av og til/ eller en sjelden gang for å sove eller for å roe ned nervesystemet litt? Mange drikker jo nettopp pga dette, roe ned, slappe av litt. Mannen din drikker jo selv! Jeg hadde ikke tillatt at min mann skulle bestemt at jeg ble avhold, spesielt når han drikker selv. Men å droppe smugdrikking og ev begrense det, hadde vært ok og noe jeg ville samarbeidet om. Anonymkode: 43d03...653 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #74 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 20.33): Hersketeknikk. Hvorfor i all verden skal du ikke kunne ta et glass vin til rekene? Har du vært hos noen som har sagt at du er alkoholiker. jeg tror mannen din bruker dette som et påskudd for å bli kvitt deg, han er bare for feig til å si det Anonymkode: e0dd6...beb Enig! Selv om man har drikker alkohol litt for ofte, betyr ikke det at man er alkoholiker. Klarer man å slutte med dette selv, uten hjelp, synes jeg det bevitner mer om en uvane som har oppstått, og ikke nødvendigvis et problem. At mannen til TS nekter henne i å nyte et par glass i godt lag, høres totalt urimelig ut i mine ører! Her burde mannen heller sagt, at hvis han oppdager at hun smugdrikker igjen, må hun få hjelp, ellers så går han. Denne mannen har dårlig innsikt, ellers så er han svært kontrollerende! Anonymkode: 2d181...764 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #75 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Selvsagt er du urimelig. Snakk om å være egoist. Anonymkode: e8926...391 Hvorfor er hun egoistisk? Forklar Anonymkode: 2d181...764
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #76 Skrevet 29. august 2022 C8H10N4O2 skrev (På 27.8.2022 den 23.53): Det er ganske problematisk å bruke alkohol for å selvmedisinere, og i tillegg gjøre dette i skjul. Alkoholproblemer går ikke bare på mengde. Ts, gubben din virker lite empatisk som drikker som han gjør rundt deg, spesielt når han har satt det ultimatumet ham har gjort. Jeg håper du tar deg en god prat med legen din om dette. Lykke til 💜 Men hvis hun klarer å drikke kun av og til og ikke skjuler det, forstår jeg ikke hvorfor hun "ikke skal få lov å drikke"! Anonymkode: 2d181...764
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå