AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #21 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarer veldig fint å drille 1-2glass🙃 og har ingen problem med at han/gjester drikker alkohol her. Er det at han må drikke når det bare er oss jeg synes er vanskelig. Anonymkode: 88d26...6a4 Glemte: Jeg har sagt til han at jeg synes det er vanskelig. Da sier han at han ikke skal gjøre det mer. Men så kommer neste helg med sol og kos på balkongen…og da har han tydeligvis glemt det. Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #22 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke vært hos noen som har sagt jeg er alkoholiker. Og det er jeg nok ikke heller… Men jeg var noen ganger brukt det for å få sove. Jeg sliter i perioder veldig med søvn, og da Jar jeg drukket litt vin før jeg må sove om jeg har et viktig møte eller noe dagen etterpå. Vet jo det var helt komplett idiotiske av meg, og vil aldri gjøre det igjen. Og jeg tror egentlig ikke han vil bli kvitt meg heller, virker ikke slik på andre områder. Men han er ganske kontrollerende, og liker bestemme over meg. Anonymkode: 88d26...6a4 På hvilke andre måter kontrollerer han deg? Anonymkode: 02882...410 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #23 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke vært hos noen som har sagt jeg er alkoholiker. Og det er jeg nok ikke heller… Men jeg var noen ganger brukt det for å få sove. Jeg sliter i perioder veldig med søvn, og da Jar jeg drukket litt vin før jeg må sove om jeg har et viktig møte eller noe dagen etterpå. Vet jo det var helt komplett idiotiske av meg, og vil aldri gjøre det igjen. Og jeg tror egentlig ikke han vil bli kvitt meg heller, virker ikke slik på andre områder. Men han er ganske kontrollerende, og liker bestemme over meg. Anonymkode: 88d26...6a4 Vel, det har jeg også gjort og jeg er ikke alkoholiker av den grunn. Hadde en periode med massivt press på jobb. Drakk litt mer i akkurat den perioden. Skjønte at det ikke var helt bra. Har aldri problemer med å stoppe og har heller ikke problemer med å gå uten alkohol i mange dager. Drikker stort sett ett glass eller to i helgene, og ute hvis jeg tar en øl eller et glass vin med jobb eller venninner etter jobb. Anonymkode: e0dd6...beb 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #24 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På hvilken måte har du egentlig et alkoholproblem? Anonymkode: 4b9e3...43f Jeg har brukt alkohol for søvn og for å døyve angst. I smug. Ikke veldig ofte, men han tok meg på fersken og ble rasende. Naturlig nok. Kan legge til at jeg overhodet ikke savner vin i hverdagen. Men ja, jeg savner det til god mat i sommersola. Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #25 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. I dag er det nydelig vær og vi har spist reker på balkongen. Mannen åpnet en flaske vin til seg selv som han koste seg med. Dette har han hjort hver helg siden jeg sluttet. Øl og vin hver helg til maten. Ikke store menger, men allikevel. Og jeg kjenner det irriterer meg, og jeg blir lei meg. Skulle ønske han tok mer hensyn til at jeg synes dette er vanskelig. At han drikker ute med jobb, når han er ute med kamerater eller når vi har gjester reagerer jeg ikke på. Men når det bare er oss to, synes jeg faktisk han kunne latt være i solidaritet med meg. Er jeg helt urimelig her?? Anonymkode: 88d26...6a4 Nei, du er ikke urimelig i det hele tatt. Om mannen din mener du skal kutte alt ut, så får han kutte ut all alkoholdrikking selv når han er hjemme. Anonymkode: 0e7bb...2d9 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #26 Skrevet 27. august 2022 Du er en voksen kvinne. Dette kan han faktisk ikke bare bestemme. Du er ansvarlig for deg selv, og han for seg. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Anonymkode: 10b8a...e8a 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #27 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): På hvilke andre måter kontrollerer han deg? Anonymkode: 02882...410 Kontrollere ble kanskje feil ord, men han vet på en måte alltid best. Det blir som regel slik han har bestemt, for han mener alltid han har rett. Liker ikke at jeg motsier han. Anonymkode: 88d26...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #28 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. I dag er det nydelig vær og vi har spist reker på balkongen. Mannen åpnet en flaske vin til seg selv som han koste seg med. Dette har han hjort hver helg siden jeg sluttet. Øl og vin hver helg til maten. Ikke store menger, men allikevel. Og jeg kjenner det irriterer meg, og jeg blir lei meg. Skulle ønske han tok mer hensyn til at jeg synes dette er vanskelig. At han drikker ute med jobb, når han er ute med kamerater eller når vi har gjester reagerer jeg ikke på. Men når det bare er oss to, synes jeg faktisk han kunne latt være i solidaritet med meg. Er jeg helt urimelig her?? Anonymkode: 88d26...6a4 Nei ikke urimelig. Om han mener å støtte deg 100% bør han virkelig la være, spesielt akkurat nå Anonymkode: e6701...dfa
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #29 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er en voksen kvinne. Dette kan han faktisk ikke bare bestemme. Du er ansvarlig for deg selv, og han for seg. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Anonymkode: 10b8a...e8a Han er klar på at han går fra meg om jeg drikker nå… Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #30 Skrevet 27. august 2022 Takk for svar alle sammen🌸 Litt godt å høre at dere ikke synes jeg er urimelig. Blir bare lei meg av hele situasjonen. Og jeg nekter han jo på ingen måte å drikke. Er det at han må drikke hver helg nå i sommer når det bare er oss to jeg synes er vanskelig. TS Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #31 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk for svar alle sammen🌸 Litt godt å høre at dere ikke synes jeg er urimelig. Blir bare lei meg av hele situasjonen. Og jeg nekter han jo på ingen måte å drikke. Er det at han må drikke hver helg nå i sommer når det bare er oss to jeg synes er vanskelig. TS Anonymkode: 88d26...6a4 Hva med å sette ned foten litt? Ikke la han bestemme og styre alt, du er en voksen kvinne og bestemmer over deg selv. Han høres jo ikke noe god ut. Jeg drikker ikke selv pga en problematisk oppvekst med mye alkohol, så jeg har et anstrengt forhold til alkohol, men slik du beskriver det, så tviler jeg på at du har et problem. Ikke med alkoholen hvertfall, men med en mann som kontrollerer og truer. Anonymkode: fef69...776 7
kraftwerk Skrevet 27. august 2022 #32 Skrevet 27. august 2022 (endret) Du er ikke en alkoholiker, TS - en alkoholiker hadde ikke klart å kutte alkoholen tvert, slik du gjør. Og hadde du vært avhengig, så hadde du også fått helt sinnssyke abstinenser. Alkohol abstinenser er faktisk noe man kan dø av, så ille er det. Illevarslende at mannen din nekter deg alkohol, og kaller deg avhengig. Hvilke autorisasjon har han, for å kunne diagnosere deg med avhengighet? 🤨. Og det siste man skal gjøre om man vil hjelpe en avhengig, er jo å komme med et ultimatum. For rusen/alkoholen kommer til å innvandrere uavhengig - man vil eller ikke. Mannen din er tydeligvis veldig uvitende, og dere burde komme dere til en parterapeut hvis dere ikke klarer å kommunisere ordentlig. Slik som dette kan ikke du leve, du skal få kunne ta et glass vin eller to til middag - uten å bli truet med skilsmisse. Men du trenger å prate med noen angående angst og søvnproblemer, anbefaler å ta en prat med fastlegen. Men jeg advarer deg, vær forsiktig med hva du sier til fastlegen angående alkoholinntak. Mange har mistet førerkortet sitt, etter å ha snakket med fastlegen i fortrolighet. Så trå varsomt, misbruk er stigmatisert. Endret 27. august 2022 av kraftwerk 5 1 1
anon01 Skrevet 27. august 2022 #33 Skrevet 27. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg klarer veldig fint å drille 1-2glass🙃 og har ingen problem med at han/gjester drikker alkohol her. Er det at han må drikke når det bare er oss jeg synes er vanskelig. Anonymkode: 88d26...6a4 Men i mine øyne har du ikke ett alkoholproblem om du klarer å STOPPE etter 2 glass. Det at du gjemmer deg for å drikke, det er ikke bra. Så det kan du jo si til mannen din at du aldri skal gjøre igjen. Men om du ikke har problemer med å stoppe etter noen glass, ta deg noen glass MED mannen din da. Lag en avtale at dere kan drikke alkohol sammen, men ikke alene? 6
kraftwerk Skrevet 27. august 2022 #34 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Han er klar på at han går fra meg om jeg drikker nå… Anonymkode: 88d26...6a4 Vil du virkelig være sammen med en mann som behandler deg slik? I mine øyne virker han veldig kontrollerende. Er det pga han du har angst? Han sier han ikke forstår hvorfor du blir fristet, når han sitter å drikker foran deg - det viser hvor lite empatisk mann du har. 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #35 Skrevet 27. august 2022 anon01 skrev (4 minutter siden): Men i mine øyne har du ikke ett alkoholproblem om du klarer å STOPPE etter 2 glass. Det at du gjemmer deg for å drikke, det er ikke bra. Så det kan du jo si til mannen din at du aldri skal gjøre igjen. Men om du ikke har problemer med å stoppe etter noen glass, ta deg noen glass MED mannen din da. Lag en avtale at dere kan drikke alkohol sammen, men ikke alene? Jeg klarer fint stoppe etter et par glass. Jeg har og sagt til han mange ganger at jeg aldri aldri vil bruke det som sovemedisin igjen, ei heller smugdrikke. (Herregud så dum jeg føler meg som gjorde det. Men jeg var desperat etter søvn før dager med viktige møter). Han nekter å gå med på at jeg kan drikke noen glass igjen, selv når vi er sammen. Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #36 Skrevet 27. august 2022 kraftwerk skrev (5 minutter siden): Vil du virkelig være sammen med en mann som behandler deg slik? I mine øyne virker han veldig kontrollerende. Er det pga han du har angst? Han sier han ikke forstår hvorfor du blir fristet, når han sitter å drikker foran deg - det viser hvor lite empatisk mann du har. Ikke pga han jeg har angst, har ptsd etter traumer i ungdommen. Ja, jeg føler og han er lite empatisk på dette området dessverre. Anonymkode: 88d26...6a4 2
anon01 Skrevet 27. august 2022 #38 Skrevet 27. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg klarer fint stoppe etter et par glass. Jeg har og sagt til han mange ganger at jeg aldri aldri vil bruke det som sovemedisin igjen, ei heller smugdrikke. (Herregud så dum jeg føler meg som gjorde det. Men jeg var desperat etter søvn før dager med viktige møter). Han nekter å gå med på at jeg kan drikke noen glass igjen, selv når vi er sammen. Anonymkode: 88d26...6a4 Om han ikke klarer å la deg drikke noen glass tross at du faktisk ikke har ett problem - så er jo det ett problem i seg selv. Parterapi? Jeg hadde ikke klart å være i ett forhold der mannen påstå at jeg hadde ett problem når du klarer fint å stoppe. Eventuelt sett deg ned sammen med mannen og vis han at du klarer å stoppe? 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #39 Skrevet 27. august 2022 anon01 skrev (1 minutt siden): Om han ikke klarer å la deg drikke noen glass tross at du faktisk ikke har ett problem - så er jo det ett problem i seg selv. Parterapi? Jeg hadde ikke klart å være i ett forhold der mannen påstå at jeg hadde ett problem når du klarer fint å stoppe. Eventuelt sett deg ned sammen med mannen og vis han at du klarer å stoppe? Parterapi vil han ikke. Han mener vi har det fint sammen, noe vi jo og har utenom akkurat dette. Han vet jeg klarer stoppe etter noen glass, men sier han er redd jeg skal begynne drikke i smug igjen om jeg ikke er 100% avholds. Jeg har forsøkt fortelle han at ja jeg misbrukte alkohol noen ganger for søvn og det var idiotisk av meg. Men han vil ikke høre. Bare avbryter meg og sier at han aldri vil gi seg på at jeg ikke skal drikke . Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #40 Skrevet 27. august 2022 kraftwerk skrev (24 minutter siden): Du er ikke en alkoholiker, TS - en alkoholiker hadde ikke klart å kutte alkoholen tvert, slik du gjør. Og hadde du vært avhengig, så hadde du også fått helt sinnssyke abstinenser. Alkohol abstinenser er faktisk noe man kan dø av, så ille er det. Illevarslende at mannen din nekter deg alkohol, og kaller deg avhengig. Hvilke autorisasjon har han, for å kunne diagnosere deg med avhengighet? 🤨. Og det siste man skal gjøre om man vil hjelpe en avhengig, er jo å komme med et ultimatum. For rusen/alkoholen kommer til å innvandrere uavhengig - man vil eller ikke. Mannen din er tydeligvis veldig uvitende, og dere burde komme dere til en parterapeut hvis dere ikke klarer å kommunisere ordentlig. Slik som dette kan ikke du leve, du skal få kunne ta et glass vin eller to til middag - uten å bli truet med skilsmisse. Men du trenger å prate med noen angående angst og søvnproblemer, anbefaler å ta en prat med fastlegen. Men jeg advarer deg, vær forsiktig med hva du sier til fastlegen angående alkoholinntak. Mange har mistet førerkortet sitt, etter å ha snakket med fastlegen i fortrolighet. Så trå varsomt, misbruk er stigmatisert. Det var ikke noe problem å kutte helt, merket ingenting av abstinens. Jeg drakk jo ikke ofte, men dessverre misbrukte jeg vin noen ganger for søvn/angst. Jeg snakker med legen min om angst og søvnproblemer, har en nydelig lege som har fulgt meg i snart 15år:-) Legen min aner ingenting om alkohol, han tror jeg er verdens mest ordentlige. Og det er jeg jo stort sett og…men unntak av de idiotiske episodene mine med søvn/alkohol. Anonymkode: 88d26...6a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå