AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #41 Skrevet 27. august 2022 Indirekte tvinger deg til å slutte å drikke mens han selv drikker ukentlig. Hmm lukter kontrollerende rasshøl her. Gjør han noe annet som du føler på at ikke er helt ok? Anonymkode: 0aa96...e19 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #42 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, synes han er ufølsom og bare, orker ikke formulere meg bedre, tjukk i hodet. Anonymkode: 21582...fb6 Unnskyld, men 😂😂😂 Anonymkode: 20cf1...9eb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #43 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke pga han jeg har angst, har ptsd etter traumer i ungdommen. Ja, jeg føler og han er lite empatisk på dette området dessverre. Anonymkode: 88d26...6a4 Er han lite empatisk på andre områder også? Anonymkode: 20cf1...9eb 2
C8H10N4O2 Skrevet 27. august 2022 #44 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På hvilken måte har du egentlig et alkoholproblem? Anonymkode: 4b9e3...43f Det er ganske problematisk å bruke alkohol for å selvmedisinere, og i tillegg gjøre dette i skjul. Alkoholproblemer går ikke bare på mengde. Ts, gubben din virker lite empatisk som drikker som han gjør rundt deg, spesielt når han har satt det ultimatumet ham har gjort. Jeg håper du tar deg en god prat med legen din om dette. Lykke til 💜 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #45 Skrevet 27. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. I dag er det nydelig vær og vi har spist reker på balkongen. Mannen åpnet en flaske vin til seg selv som han koste seg med. Dette har han hjort hver helg siden jeg sluttet. Øl og vin hver helg til maten. Ikke store menger, men allikevel. Og jeg kjenner det irriterer meg, og jeg blir lei meg. Skulle ønske han tok mer hensyn til at jeg synes dette er vanskelig. At han drikker ute med jobb, når han er ute med kamerater eller når vi har gjester reagerer jeg ikke på. Men når det bare er oss to, synes jeg faktisk han kunne latt være i solidaritet med meg. Er jeg helt urimelig her?? Anonymkode: 88d26...6a4 Hvor mange alkohol enheter drikker han? En hel flaske vin selv? Jaja Anonymkode: 2500e...3c8 2
AnnePåLande Skrevet 27. august 2022 #46 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han håper nok absolutt ikke det. Han sier han ikke skjønner at jeg blir fristet av hans vin. Anonymkode: 88d26...6a4 Han skjønne ikke det??? Oi, huff. 1
AnnePåLande Skrevet 27. august 2022 #47 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor mange alkohol enheter drikker han? En hel flaske vin selv? Jaja Anonymkode: 2500e...3c8 Den eneste i forholdet som er ærlig om problemet, er ts. Hun har sluttet å drikke mens han fortsetter å drikke foran henne.
Maskinfører Skrevet 27. august 2022 #48 Skrevet 27. august 2022 Ta deg ett glass vin til maten men ikke bli som Juni Lunde 1
Sunstone Skrevet 27. august 2022 #49 Skrevet 27. august 2022 Du har brukt alkohol et par ganger for å få sove og roe deg ned? Altså, du er en av MANGE😅 det betyr ikke at man har et alkoholproblem med mindre man gjør det hver eneste gang man skal sove eller roe seg ned. Si til han at neste gang han drikker at når han tar seg et glass vin så gjør du det også. Han kan ikke bestemme over deg. Mener han at han går ifra deg pga du ikke lystrer han så får han bare gå ifra deg. Antageligvis er det bare en tom trussel, men kanskje også like greit om han behandler deg sånn på andre områder også. Stå litt opp for deg selv 😊 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #50 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han håper nok absolutt ikke det. Han sier han ikke skjønner at jeg blir fristet av hans vin. Anonymkode: 88d26...6a4 Han er jo helt dust, denne mannen din. Om han virkelig mente at du hadde et alkoholproblem, så burde han også forstå at du blir fristet når han drikker. Men jeg skjønte ikke hvordan du hadde et problem? Drakk du mye mer enn hva du ga inntrykk for her? Forøvrig bør du dra til legen angående angsten og søvnvanskene dine. Og du bør heller ikke finne deg i trusler og kjip oppførsel av mannen din. Anonymkode: f1705...da0 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #51 Skrevet 27. august 2022 Jeg har ikke lest alle kommentarene, men endel. Synes det skurrer at han på den ene siden mener at du er såpass alkoholisert at du aldri kan drikke igjen, samtidig som han ikke forstår at du kan bli fristet av at han skal få nyte mat og vin i finværet… Jeg er også enig i det flere sier at noe som er ditt problem ikke nødvendigvis skal begrense ham, men slik du beskriver - at problemet med fristelse oppstår når dere er alene - synes jeg er veldig forståelig og synes han bør avstå fra! Ja, du har kanskje hatt et ugreit forhold til alkohol, men jeg synes ikke du høres ut som en alkoholiker! De har jeg dessverre flere av i familien, og jeg kjenner meg ikke igjen i det. Kanskje du på sikt kunne blitt det dersom du holdt på de usunne vanene, men jeg tror ikke du er det per nå. Det høres ut som om du er reflektert og bevisst. Snakk med legen din om angsten og få annen hjelp enn alkohol når det røyner på. Gjør du det er jeg ganske sikker på at du kan nyte vin og måltid med gode venner igjen. Ønsker deg lykke til, og sender mange gode tanker din vei! Anonymkode: ae59d...be1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #52 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor mange alkohol enheter drikker han? En hel flaske vin selv? Jaja Anonymkode: 2500e...3c8 Nei han drikker sjelden så mye:) Det er nok kun når vi har gjester eller han er ute. I dag drakk han 3øl (små), og to glass vin. Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #53 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei han drikker sjelden så mye:) Det er nok kun når vi har gjester eller han er ute. I dag drakk han 3øl (små), og to glass vin. Anonymkode: 88d26...6a4 I går mener jeg🙃 Anonymkode: 88d26...6a4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #54 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har brukt alkohol for søvn og for å døyve angst. I smug. Ikke veldig ofte, men han tok meg på fersken og ble rasende. Naturlig nok. Kan legge til at jeg overhodet ikke savner vin i hverdagen. Men ja, jeg savner det til god mat i sommersola. Anonymkode: 88d26...6a4 Det er ikke naturlig å bli rasende om man oppdager at partneren sin har et problem. Anonymkode: 453d2...44e 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #55 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei han drikker sjelden så mye:) Det er nok kun når vi har gjester eller han er ute. I dag drakk han 3øl (små), og to glass vin. Anonymkode: 88d26...6a4 Så fem enheter. Det er jo en del. Sier som noen andre her; det rimer ikke at han mener du har et så stort problem at du ALDRI kan drikke en dråpe alkohol - og samtidig ikke skjønner at hans drikking påvirker deg. Det får meg til å tenke at han bruker din drikking som påskudd for å utøve kontroll. Da jeg leste hovedinnlegget så tenkte jeg ikke at du hørtes ut som en alkoholiker. At du hadde et forbruk, eller en måte å drikke på som var problematisk, ja. Noe som måtte endres, så absolutt, men det klarte du jo uten problemer. Tenker du selv, når du er helt ærlig med deg selv, at du fint kan ta et glass vin eller to på balkongen og så stoppe? Hvis ja så burde du ikke la mannen din overstyre deg. Han bestemmer ikke over deg. Men han høres ut som han liker å ha kontroll over deg. Ikke la ham!! Vin eller ikke er ikke det viktigste her. Det at han vil kontrollere deg er et mye større problem. Foreslå parterapi igjen, med begrunnelse i at du føler at han kontrollerer deg. Og neste gang du har lyst på et glass vin i sola så tar du det glasset. Anonymkode: 7ed05...6ed 5
got2go Skrevet 28. august 2022 #56 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg klarer fint stoppe etter et par glass. Jeg har og sagt til han mange ganger at jeg aldri aldri vil bruke det som sovemedisin igjen, ei heller smugdrikke. (Herregud så dum jeg føler meg som gjorde det. Men jeg var desperat etter søvn før dager med viktige møter). Han nekter å gå med på at jeg kan drikke noen glass igjen, selv når vi er sammen. Anonymkode: 88d26...6a4 Det er ikke opp til han å bestemme over deg! 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #57 Skrevet 28. august 2022 Med mindre du skriver uærlig her, så har ikke du noe alkoholproblem. Hadde denne mannen din vært en empatisk og forståelsesfull fyr, så hadde du sikkert ikke skjult disse drikkeepisodene dine heller. Du skal selvfølgelig bare drikke du også! Man blir ikke alkoholiker av å døyve angst et par ganger med alkohol. Jeg har gjort det selv en håndfull ganger over en periode på mange år. Det har aldri ført til at alkoholforbruket har økt. Jeg drikker en flaske vin 1-2 ganger i måneden og sånn har det vært i 30 år. Ellers - kom deg til legen og få hjelp for søvnproblemer og angst. Det finnes medisiner man kan ta som virkelig hjelper, og som ikke er vanedannende. Anonymkode: 7ca1b...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #58 Skrevet 28. august 2022 Høres ut som dere er to som har et alkoholproblem. Anonymkode: 19152...e2a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #59 Skrevet 28. august 2022 Gi han et ultimatum selv, han får ikke lov å drikke alkohol når dere to er sammen. Hvis ikke går du fra han. Anonymkode: c7a7c...2e0 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #60 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Høres ut som dere er to som har et alkoholproblem. Anonymkode: 19152...e2a Ts drikker hverken ofte eller mye ifølge henne selv. Det kvalifiserer ikke til noe alkoholproblem i noen som helst sammenheng. Det er ikke lurt å selvmedisinere med alkohol, men det krever, som med all annen alkoholdrikking, at man gjør det jevnlig og ofte før det blir et alkoholproblem. Anonymkode: 7ca1b...6a3 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå