AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1 Skrevet 27. august 2022 Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. I dag er det nydelig vær og vi har spist reker på balkongen. Mannen åpnet en flaske vin til seg selv som han koste seg med. Dette har han hjort hver helg siden jeg sluttet. Øl og vin hver helg til maten. Ikke store menger, men allikevel. Og jeg kjenner det irriterer meg, og jeg blir lei meg. Skulle ønske han tok mer hensyn til at jeg synes dette er vanskelig. At han drikker ute med jobb, når han er ute med kamerater eller når vi har gjester reagerer jeg ikke på. Men når det bare er oss to, synes jeg faktisk han kunne latt være i solidaritet med meg. Er jeg helt urimelig her?? Anonymkode: 88d26...6a4 5 6
AnnePåLande Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. I dag er det nydelig vær og vi har spist reker på balkongen. Mannen åpnet en flaske vin til seg selv som han koste seg med. Dette har han hjort hver helg siden jeg sluttet. Øl og vin hver helg til maten. Ikke store menger, men allikevel. Og jeg kjenner det irriterer meg, og jeg blir lei meg. Skulle ønske han tok mer hensyn til at jeg synes dette er vanskelig. At han drikker ute med jobb, når han er ute med kamerater eller når vi har gjester reagerer jeg ikke på. Men når det bare er oss to, synes jeg faktisk han kunne latt være i solidaritet med meg. Er jeg helt urimelig her?? Anonymkode: 88d26...6a4 Nei, det synes jeg ikke at du er. 27 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #3 Skrevet 27. august 2022 Får lov til...? Anonymkode: bdd28...134 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 Nei, synes han er ufølsom og bare, orker ikke formulere meg bedre, tjukk i hodet. Anonymkode: 21582...fb6 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Det er dårlig gjort for det første og han burde heller ikke drikke hver helg uavhengig av ditt problem. Har han et problem selv? Det er unødvendig drikking. Han burde ja kuttet ut i solidaritet. Hvordan kan han forvente at du skal klare å kutte utgår han ikke klarer det selv? Anonymkode: 075dd...866 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har er alkoholproblem, og kuttet alkohol for par mnd siden etter krav fra mannen. Jeg drakk ikke veldig mye/ofte, men jeg brukte det i smug noen ganger for søvn og for å døyve angst. Mannen min tok meg på fersken med vin i skapet en kveld. Vet jeg har et problem og kuttet all alkohol tvert. Manne sier jeg aldri får lov å røre alkohol igjen, og at han skulle støtte meg 100% i dette. Jeg savner ikke vin i hverdagen, men bår vi har gjester eller koser oss med reker i sola må jeg innrømme at jeg savner 2-3 glass vin. Men det får jeg altså ikke love til mer. Anonymkode: 88d26...6a4 Og kva skjer dersom du bryt alkohol-forbodet hans? Anonymkode: bdd28...134 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Nei, du er ikke urimelig, samtidig som det er litt urimelig å pålegge partneren avhold fordi du har et problem. Her ble jeg også bekymret for mannens alkoholbruk tidligere i år, da han inrømte for meg at han drakk «hver dag». Samtidig som jeg satte begrensninger på hans alkoholbruk så syntes jeg det var urimelig at jeg skulle kutta alkoholen helt, da jeg akkurat hadde begynt å ta et glads vin igjen etter 5 (!) års avhold pga. graviditeter og små barn. Så min tanke er at du ikke kan belemre mannen din med noe som er ditt problem, samtidig som han bør vise litt nøkternhet ift. å drikke foran deg. Anonymkode: 0b467...209 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og kva skjer dersom du bryt alkohol-forbodet hans? Anonymkode: bdd28...134 Da går han fra meg… TS Anonymkode: 88d26...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da går han fra meg… TS Anonymkode: 88d26...6a4 Såpass! Og kvifor driv han og fristar deg kvar helg med alkohol? Håpar han at du dett utpå? Anonymkode: bdd28...134 13 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, du er ikke urimelig, samtidig som det er litt urimelig å pålegge partneren avhold fordi du har et problem. Her ble jeg også bekymret for mannens alkoholbruk tidligere i år, da han inrømte for meg at han drakk «hver dag». Samtidig som jeg satte begrensninger på hans alkoholbruk så syntes jeg det var urimelig at jeg skulle kutta alkoholen helt, da jeg akkurat hadde begynt å ta et glads vin igjen etter 5 (!) års avhold pga. graviditeter og små barn. Så min tanke er at du ikke kan belemre mannen din med noe som er ditt problem, samtidig som han bør vise litt nøkternhet ift. å drikke foran deg. Anonymkode: 0b467...209 Jeg pålegger han absolutt ikke avhold. Han reier mye i jobb og er ute på middager, vi har ganske ofte middagsgjester og han er ute med kamerater. Da må han drikke det han vil. Er kun når det bare er oss jeg reagerer på. Anonymkode: 88d26...6a4 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Såpass! Og kvifor driv han og fristar deg kvar helg med alkohol? Håpar han at du dett utpå? Anonymkode: bdd28...134 Han håper nok absolutt ikke det. Han sier han ikke skjønner at jeg blir fristet av hans vin. Anonymkode: 88d26...6a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Det er ikke urimelig å ønsker at han ikke skyver alkoholen opp i ansiktet sitt. Jeg tror du bør snakke med han. At du ønsker å slutte, men at det er utrolig vanskelig når han dingler det foran deg hver helg. Anonymkode: 870ba...5a5 5 4
minister-mio Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Han ønsker at du skal slutte, men bidrar til at det blir vanskelig for deg. 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er dårlig gjort for det første og han burde heller ikke drikke hver helg uavhengig av ditt problem. Har han et problem selv? Det er unødvendig drikking. Han burde ja kuttet ut i solidaritet. Hvordan kan han forvente at du skal klare å kutte utgår han ikke klarer det selv? Anonymkode: 075dd...866 Takk:-) Han har nok ikke et problem, han drikker normalt ikke så mye gjennom året. Men nå i sommer og finværet har det blitt litt på han. Anonymkode: 88d26...6a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Hersketeknikk. Hvorfor i all verden skal du ikke kunne ta et glass vin til rekene? Har du vært hos noen som har sagt at du er alkoholiker. jeg tror mannen din bruker dette som et påskudd for å bli kvitt deg, han er bare for feig til å si det Anonymkode: e0dd6...beb 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Her burde han støtte deg, jeg synes ikke du er urimelig. Han har satt krav til at du må slutte å drikke og bør derfor også ta hensyn nok ved å ikke drikke sammen med deg. Anonymkode: d408b...b22 2
anon01 Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Nei, du er ikke urimelig som synes det er urimelig. Samtidig er det du som har ett alkoholproblem, og du må tåle at andre klarer å drikke ett-to glass, når du ikke klarer det. Har du snakket med mannen din om at du synes dette er vanskelig? å se han drikke og kose seg, mens han vet at du sliter? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hersketeknikk. Hvorfor i all verden skal du ikke kunne ta et glass vin til rekene? Har du vært hos noen som har sagt at du er alkoholiker. jeg tror mannen din bruker dette som et påskudd for å bli kvitt deg, han er bare for feig til å si det Anonymkode: e0dd6...beb Har ikke vært hos noen som har sagt jeg er alkoholiker. Og det er jeg nok ikke heller… Men jeg var noen ganger brukt det for å få sove. Jeg sliter i perioder veldig med søvn, og da Jar jeg drukket litt vin før jeg må sove om jeg har et viktig møte eller noe dagen etterpå. Vet jo det var helt komplett idiotiske av meg, og vil aldri gjøre det igjen. Og jeg tror egentlig ikke han vil bli kvitt meg heller, virker ikke slik på andre områder. Men han er ganske kontrollerende, og liker bestemme over meg. Anonymkode: 88d26...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 anon01 skrev (1 minutt siden): Nei, du er ikke urimelig som synes det er urimelig. Samtidig er det du som har ett alkoholproblem, og du må tåle at andre klarer å drikke ett-to glass, når du ikke klarer det. Har du snakket med mannen din om at du synes dette er vanskelig? å se han drikke og kose seg, mens han vet at du sliter? Jeg klarer veldig fint å drille 1-2glass🙃 og har ingen problem med at han/gjester drikker alkohol her. Er det at han må drikke når det bare er oss jeg synes er vanskelig. Anonymkode: 88d26...6a4 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 På hvilken måte har du egentlig et alkoholproblem? Anonymkode: 4b9e3...43f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå