AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #41 Del Skrevet 28. august 2022 Hm. Hva med å heller spørre hva jenter med hijab opplever. Jeg tipper mesteparten av de som har svart her ikke bruker hijab og ikke vet hvordan det er for de som gjør. Jeg aner ikke. Men tenker det er vel en grunn til at Ts spør. Har du opplevd mye skummelt p.g.a hodeplagget, Ts ? Signerer uansett de som sier: gå ett godt stykke inn i skogen før dere setter opp telt. Er mye rare folk ute. Men de gidder ikke gå så langt ofte nei. Som kvinne ville jeg nok tatt med meg noe å forsvare meg med og satt teltet ett sted langt fra vei og sti, men hvor det er mobildekning. ( ta med noen powerbanks) Anonymkode: ffdf7...aa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #42 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): At kvinner med hijab blir angrepet av nordmenn er faktisk pissprat. At det har vært voldtektsbølger i Norge de siste 20-30 årene av våre nye landsmenn er fakta. Anonymkode: e1193...107 Pisspratet er det visst du som står for. Anonymkode: caef7...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 28. august 2022 #43 Del Skrevet 28. august 2022 On 8/27/2022 at 10:29 AM, AnonymBruker said: Jeg har alltid vært en spontan person. Tross min hijab er jeg eventyrlysten. Min mor er av en annen sak. Det samme er noen av foreldrene til mine venninner. Vi får gjerne kommentarer som at vi må passe litt ekstra på pga hijab og det at vi er flerkulturelle. Dette er ikke noe jeg benekter, men samtidig orker jeg ikke tenke "hva om", hele tiden... Hva tenker du? To venninner på 19 år med hijab. Kan det lede til en skummel situasjon? Jeg selv tenker at folk legger merke til hvor vi slår ned telt på dagtid, men at mange av disse menneskene drar hjem igjen. Når vi er inne i teltet er det ingen som kan vite hvem vi er. Om natta bruker jeg dessuten en tynn pannebånd, og ikke hijab. Jeg velger å tro at naturlivet er fremmed for våre foreldre. Min generasjon har ikke samme tankegangen. Tross hijaben så kjenner jeg mange jevnaldrende som klatrer Galdhøpiggen og bruker naturen i mye større grad enn foreldrene. Kanskje er det derfor de har denne holdningen? Likevel er det jo sant at en god del har sin mistanke til kvinner i hijab. Hvilke forholdsregler tar du når du sover i naturen? Og gjør det oss mer utsatt at vi bærer hijab? Anonymkode: 721bb...160 Jeg er en mann på over 100kg og 190cm så jeg tar ingen forhåndsregler. Hvis noen er dumme nok til å prøve deg så må de gjerne gjøre det 😁. To jenter med hijab? Norge er et utrolig trykt land, så jeg ville ikke tenkt på det egentlig. Med mindre dere har en ubehagelig opplevelse i løpet av dagen som får dere til å tro at noen ikke liker at dere er der så ser jeg ingen grunn til at dere skulle ha noe å bekymre dere for. Om dere vil ta forhåndsregler så kan dere altid ha øks eller kniv, som jeg regner med at dere har med uansett, inni teltet. Få som er tjukke i huet nok til å kødde med noen med en øks eller kniv uansett hvor mye de misliker dem, så dukker det opp noen er det ikke værre enn at dere har øksa i hånden når dere ber dem om å dra. Det vill skremme bort 99,99% av potensielle bråkmakere, men jeg tror ikke dere vil møte noen uansett som sagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #44 Del Skrevet 29. august 2022 For og tilby et annet perspektiv, så virker nesten alle i denne tråden veldig naive. Min mørkhudete venninne og hennes barn møtt med rasistiske holdninger av noen i nærheten av dem. Som kastet skjellsord etter dem, fordi de er mørke i huden. I skogen. Av en etnisk nordmann. Med familie. De var på en helt vanlig telttur som familie. Så dette er ikke helt utenkelig, og det at to jenter med hijab lurer på dette - det er faktisk en grunn til det. At de er usikre på om noen vil angripe dem for og ha på seg hijab. De opplever nok ting i hverdagen, som tydeligvis virker helt fjernt for mange i denne tråden. At du ikke har opplevd rasisme og usikkerhet, betyr ikke at det ikke eksisterer, Anonymkode: 0cce8...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #45 Del Skrevet 29. august 2022 Nå er det jo muslimske menn som er overrepresentert i voldsstatistikken, så sålenge ingen av dem er i nærheten, går det nok bra. Anonymkode: 1c6d3...730 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #46 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Med all mulig respekt, men det er du som har et forvrengt bilde av virkeligheten. Å bruke hijab er som å vifte med en rød klut foran en del ikke-muslimer. Det kan rett og slett være farlig og jeg skjønner godt hvorfor ts spør. Hilsen en etnisk norsk ateist. Anonymkode: caef7...36a Dette er tøv. Det er ikke farlig å gå med hijab i Norge. Om du hevder det motsatte må du dokumentere det med kilder. Anonymkode: b31c9...720 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #47 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For og tilby et annet perspektiv, så virker nesten alle i denne tråden veldig naive. Min mørkhudete venninne og hennes barn møtt med rasistiske holdninger av noen i nærheten av dem. Som kastet skjellsord etter dem, fordi de er mørke i huden. I skogen. Av en etnisk nordmann. Med familie. De var på en helt vanlig telttur som familie. Så dette er ikke helt utenkelig, og det at to jenter med hijab lurer på dette - det er faktisk en grunn til det. At de er usikre på om noen vil angripe dem for og ha på seg hijab. De opplever nok ting i hverdagen, som tydeligvis virker helt fjernt for mange i denne tråden. At du ikke har opplevd rasisme og usikkerhet, betyr ikke at det ikke eksisterer, Anonymkode: 0cce8...9eb Ingen bør få stygge slengbemerkninger for å gå med hijab. Men farlig er det ikke. Motsatt bør ingen bli tatt for å være hore og fritt vilt fordi de ikke går med hijab. Anonymkode: b31c9...720 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå