Djækklåsst Skrevet 10. november 2022 #2961 Del Skrevet 10. november 2022 Jazzbazz skrev (1 time siden): Det er riktig at Klomsæt begynte å jobbe med saken i 2008. Det er også riktig at Pettersen som hadde oppgaven frem til 2007 ikke gjorde stort med den. Det er direkte feil å hevde at VK ikke var opptatt å få saken gjenopptatt før 2007. Kan du forklare hva poenget ditt er, og hva du mener det betyr? Jeg antar at du har et annet poeng enn at Klomsæt er en flinkere fyr enn Pettersen? Poenget er kanskje at vedkommende mistenker at årsaken til at det ikke skjedde noe mellom 2002 og 2008 er fordi VK er skyldig og ikke tenkte på gjenopptakelse før dette ble foreslått for ham av psykologen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 13. november 2022 #2962 Del Skrevet 13. november 2022 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 13. november 2022 #2963 Del Skrevet 13. november 2022 Eg er nok på Viggo og Klomsæt si side i denne striden. Var det ikkje for Klomsæt, hadde Viggo framleis halde til på Ila. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 14. november 2022 #2964 Del Skrevet 14. november 2022 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 15. november 2022 #2965 Del Skrevet 15. november 2022 Jazzbazz skrev (På 10.11.2022 den 11.01): Hei! Enten har du et poeng ingen av oss har forstått, og da håper jeg du kan forklare det poenget, eller så spikker du helt meningsløse fliser. Her er fakta: VK har hele tiden hevdet at dommen er feil VK har hele tiden ønsket å få saken gjenopptatt VK har hatt maks en halvtime telefontid i uka og ingen redaksjoner som ville høre på ham, så han har ikke hatt reelle muligheter til å lage oppmerksomhet rundt dette på egenhånd. VK trodde i perioden 2002 - ca 2007 at advokat Pettersen jobbet med en gjenopptakelse. Advokat Pettersen har enten aldri jobbet med en gjenopptakelse, eller gitt opp uten å sende inn noen begjæring. Pettersen har ikke orientert VK om dette før ca 2007. Austad og VK starter jobben med å finne ny advokat ca 2007. VK får Klomsæt som advokat i 2008. Klomsæt sender inn gjenåpningsbegjæring og får mye mediaoppmerksomhet. Er det noen av disse punktene du bestrider? Det er riktig at Klomsæt begynte å jobbe med saken i 2008. Det er også riktig at Pettersen som hadde oppgaven frem til 2007 ikke gjorde stort med den. Det er direkte feil å hevde at VK ikke var opptatt å få saken gjenopptatt før 2007. Kan du forklare hva poenget ditt er, og hva du mener det betyr? Jeg antar at du har et annet poeng enn at Klomsæt er en flinkere fyr enn Pettersen? Det er litt utrolig at det er så mange med etternavn som begynner på P...i Baneheiasaken. Advokat Pettersen ... Krimsjef Arne Pedersen.. Journalist og kritisk til dommen; Eivind Pedersen .. Måtte bare få sagt det 😁 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 15. november 2022 #2966 Del Skrevet 15. november 2022 Austad har på vegne av Viggo gått hardt ut mot EP og Trond Helland på FB, og no ligg dei ulike støttegruppene i krig med einannan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 16. november 2022 #2967 Del Skrevet 16. november 2022 Tråden er ryddet for injuriende utsagn. Sciurus, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 20. november 2022 #2968 Del Skrevet 20. november 2022 Arvid Sjødin er ikke overraskende blant de nominerte i VGs kåring av «Årets navn». Begrunnelsen for nominasjonen: «I flere år har advokat Arvid Sjødin jobbet for at Viggo Kristiansen skulle bli frikjent. <snip> Da Kristiansen ble løslatt, hadde han sittet fengslet i 21 år, og dommen mot ham, står igjen som et historisk justismord. <snip> Kampen mot urett har kostet. Sjødin har selv fortalt at han har måttet selge huset sitt to ganger for å få råd til å fortsette». Jeg synes absolutt at Sjødin fortjener å vinne, etter å virkelig ha jobbet utrettelig mot strømmen for å avdekke to justismord. Men de kunne strengt tatt ha nominert hele støttegruppa til VK. Etter kommentarfeltet å dømme ligger Sjødin godt an. Forresten snublet jeg over en gammel artikkel hvor det kommer frem at Arne Pedersen var en av de nominerte til den samme utmerkelsen i år 2000. Han ble åpenbart også valgt for sin «innsats» i Baneheia-saken... Kadra Årets navn 2000, VG, 22. desember 2000 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymbruker36555 Skrevet 21. november 2022 #2969 Del Skrevet 21. november 2022 Interessant oppvask på Politiforum... er veldig tydelig at DNA miljøet i Oslo har løpt påtalemyndighetenes ærend; total mangel på forklare statistisk men bruker kategorisk "kan ikke utelukke" når det er statistisk minimal sjanse for treff... UiT har etter KRAFTIG MOTSTAND fått mandat som alternativ sakkyndig institutt fra 2025, og de skal bruke statistiske skalaer, og ikke muntlig "ordkløyveri"... https://www.politiforum.no/tromso-leder-kritiserer-dna-praksis-i-oslo/231096 Nei, rettsikkerheten vår bør vi ikke ta for gitt... 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 22. november 2022 #2970 Del Skrevet 22. november 2022 (endret) .. Endret 22. november 2022 av Kardemommete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 22. november 2022 #2971 Del Skrevet 22. november 2022 Lord Friendzone skrev (På 20.11.2022 den 12.51): Forresten snublet jeg over en gammel artikkel hvor det kommer frem at Arne Pedersen var en av de nominerte til den samme utmerkelsen i år 2000. Han ble åpenbart også valgt for sin «innsats» i Baneheia-saken... Kadra Årets navn 2000, VG, 22. desember 2000 Nesten synd han ikke vant, så kunne VG ha blitt utfordret på om de ville ha latt prisen bli stående. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 22. november 2022 #2972 Del Skrevet 22. november 2022 Djækklåsst skrev (56 minutter siden): Nesten synd han ikke vant, så kunne VG ha blitt utfordret på om de ville ha latt prisen bli stående. Ja, faktisk tror jeg Arne Pedersen fort kunne ha blitt Årets navn i 2000, om det ikke hadde vært for Kadras sjokkerende avsløringer gjennon Rikets Tilstand, TV2s kontroversielle dokumentarserie. Så TV2 kan ha gjort en spesiell innsats i Baneheia-saken allerede den gang, om enn uvitende, og på en indirekte måte... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 15. desember 2022 #2973 Del Skrevet 15. desember 2022 Nå er han endelig en fri mann. Dere som mener dere kan bevise at VK er en morder som deltok i Baneheia-mordene burde ha kontaktet politiet for lenge siden. Nå må dere bare sitte inne med de bevisene dere har. Nå er VK på alle måter en fri mann. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 15. desember 2022 #2974 Del Skrevet 15. desember 2022 Gugglo skrev (2 minutter siden): Nå er han endelig en fri mann. Dere som mener dere kan bevise at VK er en morder som deltok i Baneheia-mordene burde ha kontaktet politiet for lenge siden. Nå må dere bare sitte inne med de bevisene dere har. Nå er VK på alle måter en fri mann. Nå håper jeg han får en skikkelig sum i erstatning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 15. desember 2022 #2975 Del Skrevet 15. desember 2022 Gugglo skrev (10 minutter siden): Nå er han endelig en fri mann. Dere som mener dere kan bevise at VK er en morder som deltok i Baneheia-mordene burde ha kontaktet politiet for lenge siden. Nå må dere bare sitte inne med de bevisene dere har. Nå er VK på alle måter en fri mann. Hva skjer med han andre, som de nå vet løy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 15. desember 2022 #2976 Del Skrevet 15. desember 2022 Chroma skrev (1 minutt siden): Hva skjer med han andre, som de nå vet løy? Jeg føler meg i allefall rimelig sikker på at ha politiet etterforsker JHA fortsatt, og det kommer til å bli tatt ut tiltale mot han, slik at han blir ansvarliggjort for hele ugjerningen. Noe annet vil overraske stort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 15. desember 2022 #2977 Del Skrevet 15. desember 2022 Urias skrev (1 minutt siden): Jeg føler meg i allefall rimelig sikker på at ha politiet etterforsker JHA fortsatt, og det kommer til å bli tatt ut tiltale mot han, slik at han blir ansvarliggjort for hele ugjerningen. Noe annet vil overraske stort Okei. Så han må tilbake i fengsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. desember 2022 #2978 Del Skrevet 15. desember 2022 Urias skrev (43 minutter siden): Jeg føler meg i allefall rimelig sikker på at ha politiet etterforsker JHA fortsatt, og det kommer til å bli tatt ut tiltale mot han, slik at han blir ansvarliggjort for hele ugjerningen. Noe annet vil overraske stort Enig i at det vil bli en bombe om påtalemyndigheten nå skulle la være å innstille på å gjenåpne saken mot JHA for å tiltale ham. Vi får da ev. en sak som starter i tingretten, siden JHA ble rettskraftig frifunnet for medvirkning til drapet på Lena der. Det blir da interessant å se hvordan forsvaret til JHA skal forholde seg til uskyldspresumsjonen hva gjelder VK, siden den eneste måten de kan forsøke å så rimelig tvil på nettopp er å løfte frem muligheten for at VK likevel var med på drapene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. desember 2022 #2979 Del Skrevet 15. desember 2022 Chroma skrev (57 minutter siden): Okei. Så han må tilbake i fengsel? Tvilsomt at en ev. tilleggsdom på 2 år vil føre til at han må inn til soning igjen, selv om man ikke kan utelukke det helt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 15. desember 2022 #2980 Del Skrevet 15. desember 2022 Djækklåsst skrev (3 timer siden): Tvilsomt at en ev. tilleggsdom på 2 år vil føre til at han må inn til soning igjen, selv om man ikke kan utelukke det helt. Får håpe det. Det ville vært rettferdighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg