Kattedama Skrevet 23. oktober 2022 #1421 Del Skrevet 23. oktober 2022 Vingemutter skrev (3 minutter siden): Han skal ikke det. Det vil utføres en straffeutmåling for disse overgrepene, og så trekkes det fra. Kjenner du til detaljene i hvor mange år han fikk for overgrepene forut Baneheia saken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 23. oktober 2022 #1422 Del Skrevet 23. oktober 2022 Ble i det hele tatt VKs gjenlevende ofre kontaktet av politiet i Oslo i den nye etterforskningen? Jeg har forståelsen av at de undersøkte sakene som gjaldt JHA nøye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. oktober 2022 #1423 Del Skrevet 23. oktober 2022 Just now, Lill said: Kjenner du til detaljene i hvor mange år han fikk for overgrepene forut Baneheia saken? Jeg tror ikke det ble utmålt hver for seg og så lagt sammen. Det norske systemet fungerer ikke på den måten, i alle fall ikke i de endelige saksdokumentene. Gud vet hva de noterer på bakrommet. Gitt hans unge alder, diagnose og en del andre forhold, så dreier det seg sannsynligvis om noen måneder betinget fengsel. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunda Skrevet 23. oktober 2022 #1424 Del Skrevet 23. oktober 2022 2 hours ago, Blåttvann said: Fy faen. Det er så innihelvettes grusomt at jeg mangler ord. Det er enorm forskjell på å drepe før man voldtar og å voldta først. Hvis jeg hadde valget mellom å bli drept og så voldtatt eller den motsatte rekkefølgen, ville jeg personlig valgt det første alternativet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. oktober 2022 #1425 Del Skrevet 23. oktober 2022 Lill skrev (5 minutter siden): Hvordan har det seg at VK skal ha oppreisning for urettmessig 20 år i fengsel, når deler av denne dommen faktisk innebærer soning for andre seksuelle overgrep han utførte ? De overgrepene isolert ville gitt en veldig kort soning visstnok. såvidt jeg har skjønt vil det bli utmålt en straff for de overgrepene ifm frikjennelsen hans i "baneheia" delen. det vil være naturlig å tenke at det vil bli en avkortning. Eks straffen for overgrepene mot jenta settes til 1 år. altså skal han ha erstatning for 20 år og ikke 21. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #1426 Del Skrevet 23. oktober 2022 Callisto83 skrev (3 minutter siden): Ble i det hele tatt VKs gjenlevende ofre kontaktet av politiet i Oslo i den nye etterforskningen? Jeg har forståelsen av at de undersøkte sakene som gjaldt JHA nøye. Det kan ikke jeg svare på, men når det gjelder jenta, har VK tilstått, og dømt for dette,så jeg vet ikke hvor mye man kunne hente ut av å kontakte henne? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. oktober 2022 #1427 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Callisto83 skrev (15 minutter siden): Nå hører det med til historien at disse overgrepene VK utførte mot nabojenta ble nøstet opp i under Baneheia etterforskningen, og var en del av den opprinnelige dommen (og bevisbilde) mot VK den gang. Dommeravhør av gutten ble til og med vist i retten på video den gang. Men så klart, hvis man ikke ser skogen for bare trær, så er det sikkert helt irrelevant at en person som blir trukket inn av bestevennen sin som gjerningsmann nr.2, har tidligere erfaring med å lokke barn til avsidesliggende steder utendørs å forgripe seg på dem seksuelt. (Personlig mener jeg det er en kontekst her som politiet i Oslo tydeligvis har hoppet helt over.) Mobilbruken hans utelukker at han kan ha vært på åstedet og utført ugjerningene. han har ikke lagt igjen noe DNA. JHA har lagt igjen kjønnshår og DNA på intime steder på begge jentene. Han er forøvrig frikjent i Baneheia saken så han har bare gjenlevende ofre. ikke døde ofre. Endret 23. oktober 2022 av Kardemommete 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 23. oktober 2022 #1428 Del Skrevet 23. oktober 2022 Callisto83 skrev (1 minutt siden): Ble i det hele tatt VKs gjenlevende ofre kontaktet av politiet i Oslo i den nye etterforskningen? Jeg har forståelsen av at de undersøkte sakene som gjaldt JHA nøye. "Gjenlevende ofre?" Jeg går ut fra at de undersøkte anklagene mot Andersen nøye fordi de ikke har vært rettslig behandlet før, i motsetning til anklagene mot Kristiansen. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 23. oktober 2022 #1429 Del Skrevet 23. oktober 2022 Forstår ikke dette enorme engasjementet for å renvaske en pedofil mann når det er mye ved saken som er uklart. Han har allerede ødelagt barns liv gjennom overgrep som etter min mening burde straffes med livstid. Det er en skam at pedofile overgrep tas så lett på, at overgripere slippes fri og kan ødelegge flere barns liv. og her blir han løftet opp som uskyldigheten selv. Gremmes over hvor lite lovverket beskytter små barn 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. oktober 2022 #1430 Del Skrevet 23. oktober 2022 1 minutt siden, miss~Audrey said: Forstår ikke dette enorme engasjementet for å renvaske en pedofil mann når det er mye ved saken som er uklart. Han har allerede ødelagt barns liv gjennom overgrep som etter min mening burde straffes med livstid. Det er en skam at pedofile overgrep tas så lett på, at overgripere slippes fri og kan ødelegge flere barns liv. og her blir han løftet opp som uskyldigheten selv. Gremmes over hvor lite lovverket beskytter små barn Ja, disse supporterne av Jan Helge er det vanskelig å forstå seg på. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 23. oktober 2022 #1431 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) 4 minutter siden, miss~Audrey said: Forstår ikke dette enorme engasjementet for å renvaske en pedofil mann når det er mye ved saken som er uklart. Han har allerede ødelagt barns liv gjennom overgrep som etter min mening burde straffes med livstid. Det er en skam at pedofile overgrep tas så lett på, at overgripere slippes fri og kan ødelegge flere barns liv. og her blir han løftet opp som uskyldigheten selv. Gremmes over hvor lite lovverket beskytter små barn 1) Psykiatriske vurderinger av Kristiansen slår fast at han ikke kan bli diagnostisert som pedofil. 2) Saken er ganske klinkende klar for alle uten skylapper. Endret 23. oktober 2022 av Aliquis 16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. oktober 2022 #1432 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) miss~Audrey skrev (11 minutter siden): Forstår ikke dette enorme engasjementet for å renvaske en pedofil mann når det er mye ved saken som er uklart. Han har allerede ødelagt barns liv gjennom overgrep som etter min mening burde straffes med livstid. Det er en skam at pedofile overgrep tas så lett på, at overgripere slippes fri og kan ødelegge flere barns liv. og her blir han løftet opp som uskyldigheten selv. Gremmes over hvor lite lovverket beskytter små barn Det er aldri noen som har hevdet VK er uskyldig i overgrepene mot den lille jenta. han innrømmet etterhvert disse, ba om unnskyldning og har sonet hardere for det enn noen annen. Hva man måtte mene om strafferemmen for overgrep mot barn,så kan man ikke ha det sånn at man ikke kan få gjenåpnet saken sin og bli frikjent for noe man ikke har gjort. Lena og Stine har i 21 år pekt fingeren på JHA............ Vil du ikke at jentene får rettferdighet? vil du ikke at jentenes foreldre endelig får en avslutning ? vil du ikke at VKs foreldre skal slippe stigmaet med å ha en sønn som har orkestrert disse grusomheten ? Vil du ikke at JHA skal dømmes for alt han har gjort ? Vil du ikke ha et politi som fungerer ? påtalemyndighet som fungerer ? rettsmedisinks institutt som fungerer ? gjenopptakelses kommisjon som fungerer? Og hva er uklart med denne saken ? Endret 23. oktober 2022 av Kardemommete 7 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 23. oktober 2022 #1433 Del Skrevet 23. oktober 2022 Kardemommete skrev (1 minutt siden): Det er aldri noen som har hevdet VK er uskyldig i overgrepene mot den lille jenta. han innrømmet etterhvert disse, ba om unnskyldning og har sonet hardere for det enn noen annen. Hva man måtte mene om strafferemmen for overgrep mot barn,så kan man ikke ha det sånn at man ikke kan få gjenåpnet saken sin og bli frikjent for noe man ikke har gjort. Lena og Stine har i 21 år pekt fingeren på JHA............ Vil du ikke at jentene får rettferdighet? vil du ikke at jentenes foreldre endelig får en avslutning ? vil du ikke at VKs foreldre skal slippe stigmaet med å ha en sønn som har orkestrert disse grusomheten ? Vil du ikke at JHA skal dømmes for alt han har gjort ? Vil du ikke ha et politi som fungerer ? påtalemyndighet som fungerer ? rettsmedisinks institutt som fungerer ? gjenopptakelses kommisjon som fungerer? En person som allerede har begått flere overgrep mot barn i ung alder er ikke overbevisende uskyldig i mine øyne uansett om de ikke fant dna og mobilmastene ikke slo ut. Det er mye man ikke vet. Begge disse to mannfolka og alle andre som ødelegger små barns liv med sine overgrep kunne blitt sittende sperret inne spør du meg. Tenk om folk heller kunne brukt engasjementet sitt på alle de tusener av henlagte saker hvor barn var ofre i stedet for denne saken? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. oktober 2022 #1434 Del Skrevet 23. oktober 2022 2 minutter siden, miss~Audrey said: En person som allerede har begått flere overgrep mot barn i ung alder er ikke overbevisende uskyldig i mine øyne uansett om de ikke fant dna og mobilmastene ikke slo ut. Det er mye man ikke vet. Begge disse to mannfolka og alle andre som ødelegger små barns liv med sine overgrep kunne blitt sittende sperret inne spør du meg. Tenk om folk heller kunne brukt engasjementet sitt på alle de tusener av henlagte saker hvor barn var ofre i stedet for denne saken? Har du saksdokumentene til disse sakene? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 23. oktober 2022 #1435 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) miss~Audrey skrev (10 minutter siden): En person som allerede har begått flere overgrep mot barn i ung alder er ikke overbevisende uskyldig i mine øyne uansett om de ikke fant dna og mobilmastene ikke slo ut. Det er mye man ikke vet. Begge disse to mannfolka og alle andre som ødelegger små barns liv med sine overgrep kunne blitt sittende sperret inne spør du meg. Tenk om folk heller kunne brukt engasjementet sitt på alle de tusener av henlagte saker hvor barn var ofre i stedet for denne saken? Er vel egentlig det man prøver å si. Man må gjerne mene at straffeutmålinger og oppklaringsprosent på overgrep på barn er for lav, men det er har egentlig ikke så mye med denne saken å gjøre, så kanskje flytte engasjementet over i arenaer hvor man snakker direkte om dette heller? Endret 23. oktober 2022 av Hank Amarillo 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. oktober 2022 #1436 Del Skrevet 23. oktober 2022 miss~Audrey skrev (Akkurat nå): En person som allerede har begått flere overgrep mot barn i ung alder er ikke overbevisende uskyldig i mine øyne uansett om de ikke fant dna og mobilmastene ikke slo ut. Det er mye man ikke vet. Begge disse to mannfolka og alle andre som ødelegger små barns liv med sine overgrep kunne blitt sittende sperret inne spør du meg. Tenk om folk heller kunne brukt engasjementet sitt på alle de tusener av henlagte saker hvor barn var ofre i stedet for denne saken? Beklager altså,men i 22 klarer man å finne nye DNA funn i 20 år gamle prøver. jfm Baneheia hvor det er funnet mengder av DNA fra JHA på intime på jentene steder etter 20 år. samme i Tengs saken. HVORFOR ER DET IKKE FUNNET NOE FRA VK ???? Det er flere basestasjoner som har god dekning på åstedet. mobilen til VK SLO IKKE INN PÅ NOEN AV DISSE. mobilen lå på EG A som ikke har dekning på åstedet. Strafferammen for overgrep mot barn er en separat diskusjon. det er en del engasjement rundt overgrep mot barn. noe denne tråden beviser for øyeblikket. Om jeg var deg så ville jeg heller vært bekymret for JHA som vandrer rundt som en fri mann med kniver i bil og bolig. nedlasting av overgrepsbilder og kikking på badende barn. 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 23. oktober 2022 #1437 Del Skrevet 23. oktober 2022 miss~Audrey skrev (5 minutter siden): En person som allerede har begått flere overgrep mot barn i ung alder er ikke overbevisende uskyldig i mine øyne uansett om de ikke fant dna og mobilmastene ikke slo ut. Det er mye man ikke vet. Begge disse to mannfolka og alle andre som ødelegger små barns liv med sine overgrep kunne blitt sittende sperret inne spør du meg. Tenk om folk heller kunne brukt engasjementet sitt på alle de tusener av henlagte saker hvor barn var ofre i stedet for denne saken? Det er det vi gjør når vi ønsker at den som står alene om ugjerningene og i ettertid har lastet ned overgrepsmateriale og speidet på badende barn skal måtte ta ansvaret for det andre drapet han begikk - som nå står som uløst - og overgrepsmaterialet han har lastet ned. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. oktober 2022 #1438 Del Skrevet 23. oktober 2022 miss~Audrey skrev (3 minutter siden): En person som allerede har begått flere overgrep mot barn i ung alder er ikke overbevisende uskyldig i mine øyne uansett om de ikke fant dna og mobilmastene ikke slo ut. Det er mye man ikke vet. Begge disse to mannfolka og alle andre som ødelegger små barns liv med sine overgrep kunne blitt sittende sperret inne spør du meg. Tenk om folk heller kunne brukt engasjementet sitt på alle de tusener av henlagte saker hvor barn var ofre i stedet for denne saken? I Norge blir ungdommer forsøkt rehabilitert og ikke straffet når de begår seksuelle overgrep. Viggo Kristiansen har gått til psykolog i årevis, og denne psykologen har sagt at han ikke er pedofil og at det ikke er noen reell fare for gjenntakelse. Han er med andre ord rehabilitert. Om du er uenig i at ungdom skal bli rehabilitert og mener de skal råtne i fengsel hele livet så anbefaler jeg deg å rette skyts mot riktig innstans istedenfor å lukke øya for tidenes justismord. Og nå er også saken sånn at på grunn av dette justismordet så har en barnemorder gått fri i samfunnet UBEHANDLET. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-dette-endret-synet-pa-jan-helge-andersens-modus/15208382/ Her kan du lese litt om konsekvensene dette justismordet har ført til. La oss bare håpe han ikke har gjort ting som ikke er oppdaget. Og jeg håper du, og dere andre som mener Viggo burde råtne i fengsel, forstår at dere i samme åndedrag støtter Jan Helge Andersen. For uten Viggo Kristiansens støttespillere hadde Jan Helge sluppet unna som et offer. Skam dere! 16 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 23. oktober 2022 #1439 Del Skrevet 23. oktober 2022 Kardemommete skrev (25 minutter siden): De overgrepene isolert ville gitt en veldig kort soning visstnok. såvidt jeg har skjønt vil det bli utmålt en straff for de overgrepene ifm frikjennelsen hans i "baneheia" delen. det vil være naturlig å tenke at det vil bli en avkortning. Eks straffen for overgrepene mot jenta settes til 1 år. altså skal han ha erstatning for 20 år og ikke 21. Så 40 millioner av våre skattekroner vil gå til dette. Denne saken bør vel være retningsgivende for å få ryddet opp i hvordan man etterforsker og hva som skal til for å kunne ta ut påtale. Sett i sammenhengen med Tengs saken, så vil disse justismordene koste oss dyrt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 23. oktober 2022 #1440 Del Skrevet 23. oktober 2022 22 minutter siden, Callisto83 said: Men så klart, hvis man ikke ser skogen for bare trær, så er det sikkert helt irrelevant at en person som blir trukket inn av bestevennen sin som gjerningsmann nr.2, har tidligere erfaring med å lokke barn til avsidesliggende steder utendørs å forgripe seg på dem seksuelt. (Personlig mener jeg det er en kontekst her som politiet i Oslo tydeligvis har hoppet helt over.) Oslopolitiet er selvfølgelig klar over tidligere overgrepshistorikk, og derav også konteksten. Poenget er vel heller at denne konteksten stiller veldig svakt sammenlignet med resten av bevisene i saken. Ut fra riksadvokaten sin avgjørelse er det tydelig at de vurderer bevisverdien i Andersens vitnemål betydelig svekket. DNA-beviset har blitt borte. Konteksten du nevner er jo et indisie som støtter opp hypotesen om skyld, men man må jo vurdere det opp mot bevisene som støtter hypotesen om uskyld. Det burde være åpenbart at mobilbeviset og alle DNA-treffene på Andersen stiller betydelig sterkere enn et indisie av denne sorten. Om riksadvokaten var mente Kristiansen var skyldig, men at bevisene ikke var gode nok, kan det være at han hadde lagt større vekt på ting som dette. Slik jeg tolker pressekonferansen ønsket man derimot å sende et klart signal om at man ikke bare mente at bevisene ikke er gode nok, men også at Kristiansen er uskyldig. 30 minutter siden, Callisto83 said: Ble i det hele tatt VKs gjenlevende ofre kontaktet av politiet i Oslo i den nye etterforskningen? Jeg har forståelsen av at de undersøkte sakene som gjaldt JHA nøye. Kanskje? Kanskje ikke? Jeg ser ikke helt hvordan det er relevant? I den saken har man jo en tilståelse, og det er vel lite jenta kan tilføre i dag, som hun ikke allerede sa den gangen? Sakene som gjaldt JHA var jo noe som ikke hadde vært tatt opp tidligere, så det blir jo noe helt annet. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg