Gå til innhold

Går bra å trene selv om man er støl?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt å trene og blir skikkelig støl. Trente på onsdag og har tenkt å trene i dag, men er fortsatt støl. Gjør det noe?

Anonymkode: af9cf...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør ingenting. Bare ta det rolig. Du vil nok føle deg mindre støl underveis. Hva trener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Begynn rolig, varm skikkelig opp.

Anonymkode: d57e9...abd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (18 minutter siden):

Gjør ingenting. Bare ta det rolig. Du vil nok føle deg mindre støl underveis. Hva trener du?

Har begynt med videoer fra youtube :) Enkel styrke/cardio. Er bare det at jeg er veldig utrent 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på!! Du vil ofte føle deg mindre støl etterhvert som du blir varm. YouTube er bra for trening! 

Anbefaler Caroline Girvan, Sydney Cummings og Fitness KayKay spesielt!

Anonymkode: e9db3...3f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har begynt med videoer fra youtube :) Enkel styrke/cardio. Er bare det at jeg er veldig utrent 😆

Så bra at du har kommet i gang☺️Klart du vil kjenne det. Kroppen må venne seg til en belastning den ikke er vant til. Det vil ta tid, men vil garantert bli bra. Når du har kommet så langt, vil du ikke bli støl lenger. Det betyr dermed ikke at økten ikke har vært effektiv. Noe mange later til å tro. Hvis du trener styrke og cardio på samme dag, ville jeg ventet minst et par timer i mellom. Selv trener jeg styrke og cardio annenhver dag. Bare varm godt opp først. Lykke til videre☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjør på!! Du vil ofte føle deg mindre støl etterhvert som du blir varm. YouTube er bra for trening! 

Anbefaler Caroline Girvan, Sydney Cummings og Fitness KayKay spesielt!

Anonymkode: e9db3...3f1

Takk for tips, skal sjekkes ut! Jeg tror ikke jeg tåler særlig mye hopp og sprett foreløpig, men de har nok mye annet også. 

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Så bra at du har kommet i gang☺️Klart du vil kjenne det. Kroppen må venne seg til en belastning den ikke er vant til. Det vil ta tid, men vil garantert bli bra. Når du har kommet så langt, vil du ikke bli støl lenger. Det betyr dermed ikke at økten ikke har vært effektiv. Noe mange later til å tro. Hvis du trener styrke og cardio på samme dag, ville jeg ventet minst et par timer i mellom. Selv trener jeg styrke og cardio annenhver dag. Bare varm godt opp først. Lykke til videre☺️

Ja, den stølheten er jo en måte å kjenne at man har gjort noe. Håper det gir seg litt da. 

Skal prøve å få en vane på det. Det er nok lettere for meg å trene 30min hver dag enn 1-1,5 annenhver dag, holde det kort men hyppig.

Er det vanlig å gå opp litt vannvekt etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for tips, skal sjekkes ut! Jeg tror ikke jeg tåler særlig mye hopp og sprett foreløpig, men de har nok mye annet også. 

Ja, den stølheten er jo en måte å kjenne at man har gjort noe. Håper det gir seg litt da. 

Skal prøve å få en vane på det. Det er nok lettere for meg å trene 30min hver dag enn 1-1,5 annenhver dag, holde det kort men hyppig.

Er det vanlig å gå opp litt vannvekt etter trening?

Helt vanlig å øke vannvekten. Så det ville jeg ikke bekymret meg for☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Helt vanlig å øke vannvekten. Så det ville jeg ikke bekymret meg for☺️

Vil det bli mindre svingninger etter hvert som kroppen blir vant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil det bli mindre svingninger etter hvert som kroppen blir vant?

Det ble det i hvert fall hos meg. Men så lenge det er vann, og ikke fett, er det ikke så mye å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...