Gå til innhold

SÅ provosert over kommentar fra søster.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

klarinetta skrev (9 minutter siden):

Kanskje hun mener det. Om ikke direkte spandert på middag, at du har fått noe av dem som hun tenker kunne gjengjeldes. Tipper det. Men om dere skal danse tundt grøten og ikke snakke direkte blir det bare spekulasjoner. 

Så enten spør du henne - oppriktig - om detver noe uoppgjort mellom dere, eller så glemmer du det. Alle kan si ting de ikke har tenkt så nøye igjennom på forhånd.

hun skriver at hennes søster IKKE har spandert på henne

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det har vært jevnlig sånn oppigjennom. Har skrevet denne tråden om temaet tidligere: 

 

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

Hvis det som står i den andre tråden er sant, bør du holde kontakten med disse menneskene til et absolutt minimum. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Åpenbart at du enten har mistolket noe eller ekstremt lettprovosert. Å vase hjemme i sin egen boble hele dagen kan gjøre en litt dårlig sosialt utrustet, så jeg tipper du har misforstått. I tillegg virker du veeeeeldig misunnelig. 

Anonymkode: 3d3cb...352

Selvfølgelig er jeg misunnelig på noen som har god helse og kan stå i jobben, men her misforstod jeg ikke. Går utifra at du ikke leste det andre innlegget jeg postet.

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygda folk blir sett ned på.. dessverre. 

Er du sjalu på at hun hadde vært i syden i 2 uker? Virker sånn.

Anonymkode: 8eac0...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er jeg misunnelig på noen som har god helse og kan stå i jobben, men her misforstod jeg ikke. Går utifra at du ikke leste det andre innlegget jeg postet.

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

Kanskje du kan svare henne tilbake neste gang hun sier noe slikt? Noe som: Hvorfor er du en bitch? For det er jo det hun er...

Anonymkode: ab2bc...ec2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (2 timer siden):

hun skriver at hennes søster IKKE har spandert på henne

Og jeg svarer at det kanskje ikke er snakk om gjengjeldelse for en  middag som sådan, men for noe annet hun har fått i en eller annen sammenheng. Kanskje hun har bodd hos sin søster i en periode og fått mat og husvære, hva vet vi. Jeg tror søsteren har et uoppgjort regnskap med noe hun mener er blitt gitt og ikke gjengjeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trygda folk blir sett ned på.. dessverre. 

Er du sjalu på at hun hadde vært i syden i 2 uker? Virker sånn.

Anonymkode: 8eac0...2de

Ja, at vi blir sett ned på skjønner jeg godt, det merker jeg jo. Men det betyr ikke at hun skal slenge ut en sånn kommentar i fullt alvor. Jeg unner de Sydenturen og skjønner at jeg ikke kan dra, Sydenturen var for å ta et eksempel på at de har det bedre økonomisk enn meg.

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (2 minutter siden):

Og jeg svarer at det kanskje ikke er snakk om gjengjeldelse for en  middag som sådan, men for noe annet hun har fått i en eller annen sammenheng. Kanskje hun har bodd hos sin søster i en periode og fått mat og husvære, hva vet vi. Jeg tror søsteren har et uoppgjort regnskap med noe hun mener er blitt gitt og ikke gjengjeldt.

Dette er ikke tilfelle. Jeg har ikke fått noe av det du snakker om.

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke tilfelle. Jeg har ikke fått noe av det du snakker om.

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

PPOENGET ER at du kanskje ikke har fått eksakt de tingene jeg foreslår, POENGET ER at din søster nok mener du har fått NOE. Som hun mener du burde gjengjelde for. Jeg tenker at du er en litt vanskelig og selvsentrert flisespikker, men det skal du selvsagt få lov til. Du skal også få lov til å være uenig i det, men da får du kanskje aldri noe bedre forhold med søstra di. Som jeg antar er hele poenget her. 

Ellers kan du få slå deg til ro med at søstra di er ei uempatisk kjerring som behandler deg dårlig helt uten grunn, og det skal du også få lov til. 

Spekulering er moro det, men om du EGENTLIG vil ha svaret, må du spørre søstra di. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er faren min også. Kommer med slike vonde stikk om helsen, økonomien og livet mitt hele tiden. Tror det bunner i at han er skuffet over at det aldri ble noe av meg, men han glemmer at jeg arvet denne drittsykdommen fra ham og hans familie. Jeg kan ikke noe for at jeg ble født. Så når han forteller at han nylig brukte 100.000 på ferie og ler seg i hjel når han sammenligner det med min ynkelige årsinntekt, så tenker jeg at det egentlig er seg selv han sårer og så prøver jeg å lukke ørene. 

Anonymkode: c33af...bac

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (1 minutt siden):

PPOENGET ER at du kanskje ikke har fått eksakt de tingene jeg foreslår, POENGET ER at din søster nok mener du har fått NOE. Som hun mener du burde gjengjelde for. Jeg tenker at du er en litt vanskelig og selvsentrert flisespikker, men det skal du selvsagt få lov til. Du skal også få lov til å være uenig i det, men da får du kanskje aldri noe bedre forhold med søstra di. Som jeg antar er hele poenget her. 

Ellers kan du få slå deg til ro med at søstra di er ei uempatisk kjerring som behandler deg dårlig helt uten grunn, og det skal du også få lov til. 

Spekulering er moro det, men om du EGENTLIG vil ha svaret, må du spørre søstra di. 

Jeg oppfordrer deg til å lese innlegget mitt om hvordan jeg har hatt det oppigjennom. :) 
 

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din har sikkert brukt opp alle pengene sine på ferie, er blakk og har ikke råd selv, derfor så ville hun at du skulle spandere. Ikke alltid god jobb og et vellykket ytre viser sannheten om folks økonomi 😉

Anonymkode: 79b89...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er faren min også. Kommer med slike vonde stikk om helsen, økonomien og livet mitt hele tiden. Tror det bunner i at han er skuffet over at det aldri ble noe av meg, men han glemmer at jeg arvet denne drittsykdommen fra ham og hans familie. Jeg kan ikke noe for at jeg ble født. Så når han forteller at han nylig brukte 100.000 på ferie og ler seg i hjel når han sammenligner det med min ynkelige årsinntekt, så tenker jeg at det egentlig er seg selv han sårer og så prøver jeg å lukke ørene. 

Anonymkode: c33af...bac

Hadde dette vært min far hadde jeg kuttet all kontakt. Er det mulig å være så nedrig? Hjelpes... 

Anonymkode: 79b89...50b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg oppfordrer deg til å lese innlegget mitt om hvordan jeg har hatt det oppigjennom. :) 
 

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

Neitakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

klarinetta skrev (Akkurat nå):

Neitakk :)

Ikke sant, så interessert er du i å vite hvordan ståa er. :) Men takk for tips og råd. ;) 

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir provosert/lei deg av en sånn kommentar. Men siden irritasjonen og de leie følelsene kun går utover deg selv (du bruker tid og energi på å være irritert, din søster tenker ikke mer over kommentaren og bruker sin tid på noe som gir henne mer), kan det være lurt å jobbe med å ikke bry seg om en dum kommentar. Har din søster sagt dumme ting før også, prøv å tenke på at det er hennes problem at hun sier dumme ting, du hevet deg over deg og bryr deg ikke. Høres ut som du er bedre enn søsteren din når det gjelder å si dumme ting, om ikke annet:) 

Anonymkode: 1f756...1d2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sant, så interessert er du i å vite hvordan ståa er. :) Men takk for tips og råd. ;) 

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

Kanskje du ikke er interessert i annet enn støttekommentarer om at du blir urettferdig behandlet? Vi får bare servert én side her. Det er alltid minst to sider av en sak. Derfor har jeg ikke mer å komme med enn det jeg allerede har sagt, som ikke var interessant for deg, og da melder jeg meg ut av støtteklubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (Akkurat nå):

Kanskje du ikke er interessert i annet enn støttekommentarer om at du blir urettferdig behandlet? Vi får bare servert én side her. Det er alltid minst to sider av en sak. Derfor har jeg ikke mer å komme med enn det jeg allerede har sagt, som ikke var interessant for deg, og da melder jeg meg ut av støtteklubben. 

Jeg måtte faktisk gå innpå profilen din for å forsikre meg om at du ikke er søsteren min. Jeg har ikke fått bare støttemeldinger her, men syntes tinga du kommer med er litt på kanten. At forholdet i min familie og hvordan jeg har hatt det ikke har vært greit har jeg også fått beskjed om fra andre rundt og jeg har erstatningssak inne for tapt barndom grunnet omsorgssvikt.

Men for all del, jeg er nok skjør og hele problemet, sånn som du vil ha det til. :) 

Ts

Anonymkode: 20b54...faf

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...