Gå til innhold

Kun gå på møllen på treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Så jeg har nylig meldt meg inn på et treningssenter. Har trent før men det er flere år siden nå. Kroppen har gjennomgått en del siden sist og usikker på hva den tåler osv (likte veldig godt løping før). Men det jeg lurte på om det er innafor å bare gå på mølla når jeg er på senteret? Er det rart liksom? Sliter med angst så mulig jeg bare overtenker, men tenker folk over det hvis noen bare går på møllen og drar derfra igjen? Tenker å gå over til noe mer krevende etter hvert da hvis jeg føler meg klar for det. 

Anonymkode: 0bd0e...6c2

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anslå at halvparten som bruker møllene bare går.

Anonymkode: deb08...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare på mølla og elsker det, skikkelig terapi for meg. 

Anonymkode: cd2cc...395

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor. Men ellipsemaskin eller sykkel er snillere mot ledd så det kan jo være lurt å prøve det også om du er usikker på hva kroppen tåler?

Endret av Summeer
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefint å gå på mølle, spesielt hvis det er lenge siden du har trent mye. Og du kan stille den i oppoverbakke slik at det blir en super treningsøkt, som er mer skånsom enn løping. Tror det var en slags trend for en liten stund siden med å gå bratt på mølle, tror du kan søke på 12-5-30.

Anonymkode: f574c...76a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar☺️ Da skal jeg ikke nøle med det! 

Anonymkode: 0bd0e...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg går bare på mølla og elsker det, skikkelig terapi for meg. 

Anonymkode: cd2cc...395

Åh enig i det! Finner ofte musikk på forhånd og bare går inn i min egen sone😎

Anonymkode: 0bd0e...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! Så jeg har nylig meldt meg inn på et treningssenter. Har trent før men det er flere år siden nå. Kroppen har gjennomgått en del siden sist og usikker på hva den tåler osv (likte veldig godt løping før). Men det jeg lurte på om det er innafor å bare gå på mølla når jeg er på senteret? Er det rart liksom? Sliter med angst så mulig jeg bare overtenker, men tenker folk over det hvis noen bare går på møllen og drar derfra igjen? Tenker å gå over til noe mer krevende etter hvert da hvis jeg føler meg klar for det. 

Anonymkode: 0bd0e...6c2

Det går da helt fint.

Putt musikk på øret og lag din egen boble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, ikke tenk på det. Er nok ingen som legger merke til det uansett siden de er opptatt med sitt. 
 

jeg startet nettopp på trening etter 2-3 år, men har aldri trent noe særlig da jeg alltid har falt ut. Fikk meg en pt time med øvelser jeg gjorde, og idag klarer jeg bokstavelig talt ikke å gå, kommer meg ikke opp fra sofaen heller, så gale er det. 
 

så begynn i det små, og jobb deg oppover. jeg har slete mye med angst selv, men det hjalp å ha en pt time. Ellers hadde jeg ikke klart ting riktig og vært redd for hva andre tenkte om meg som sikkert hadde dummet seg ut på trening 😅 men folk er opptatt med sitt, så kjør på og fokuser på deg selv 😊

Anonymkode: d3130...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenkte jeg også da jeg begynte på treningssenter. Pinte meg gjennom noe halvveis jogging før jeg oppdaget at mange bare gikk, så gjorde jeg også det. Trives veldig godt med å gå og varierer med å gå langt og å gå kort med stigning. 

Det var sånn jeg kom meg på trening før jeg turte å prøve andre ting. Syns det var ekkelt at andre "så på" meg og følte de tenkte at jeg var teit som bare trente litt eller jeg var redd for at jeg gjorde ting feil. 

Etterhvert prøvde jeg meg på ellipsemaskin (noe jeg ikke fikk til, før en hyggelig eldre dame spurte om hun skulle vise meg. Ble sååå flau, men innså etterpå at dette bare var bra. Hun viste meg på en fin måte og jeg endte opp med å prøve igjen og klarte det).

Nå er det litt lavere terskel på å prøve andre ting og jeg har innsett at de fleste som trener kun er opptatt med sitt og ikke tenker på hva andre gjør.

Håper du koser deg på trening med det du trives med!!! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! Så jeg har nylig meldt meg inn på et treningssenter. Har trent før men det er flere år siden nå. Kroppen har gjennomgått en del siden sist og usikker på hva den tåler osv (likte veldig godt løping før). Men det jeg lurte på om det er innafor å bare gå på mølla når jeg er på senteret? Er det rart liksom? Sliter med angst så mulig jeg bare overtenker, men tenker folk over det hvis noen bare går på møllen og drar derfra igjen? Tenker å gå over til noe mer krevende etter hvert da hvis jeg føler meg klar for det. 

Anonymkode: 0bd0e...6c2

Helt vanlig det. Det gjør jeg ofte selv når jeg har "cardio". Orker ikke løpe, ihvertfall ikke på mølle, så da går jeg en passende økt også drar jeg hjem. Dessuten så tviler jeg på at folk interesserer seg så veldig for hva jeg eller du gjør på trening. De har vell nok med seg selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Hei

Du trenger ikke bekymre deg for å "bare" gå på mølla. Min erfaring er at stort sett ingen bryr seg om hva du gjør:)

Jeg ser de best trente går på mølla i sitt program, så du har like stor "rett" til dette.

Men; folk er folk og møkk er møkk. Det finnes folk som gjør seg tanker uansett på hva andre gjør og hvordan de gjør det. Det kan du egentlig ikke styre. Til deg som har angst, bare øv på å gjøre det du vil. Prøv å innhent deg informasjon og gjør trening så bra som mulig for deg selv. Etterhvert kan en PT hjelpe mye for lite penger, det er svært lite som skal til for å føle mestring.

Om du er nysgjerrig og vil prøve å blit kvitt angst, utfordre deg og slikt.

Om du aldri blir kvitt det med eksponering, men ønsker et bedre liv med mindre angst søk opp ketamin behandling norge. Koster penger, men en liten sum for å mulig forbedre livet mens du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du går på treningssenteret for din del og ikke de andres del så er det kun hva du vil som betyr noe. Hva de andre mener er irrelevant. Kos deg på mølla. Hilsen en som ofte bare tar meg en løpetur på mølla når jeg er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste på møllene jeg har registrert, er den gangen to gutter jogget foran meg, han ene i sokker, og han andre i slippers. 
Jeg løper en del selv, så tilbringer mye tid i mølle-området, og jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ALDRI har lagt merke til om noen bare kommer innom for å gå eller løpe på møllene, for å så dra igjen. Jeg legger heller ikke merke til om noen bare går rundt å surrer en halvtime uten å trene. Jeg følger rett og slett ikke med på hvor mye/lenge andre trener. 

Det eneste jeg legger merke til, og synes er rart, er de som sitter mye på apparatene å trykker på telefonen (snakker om 10-15 minutter, ikke bare pauser mellom reps). Om man ikke skal trene, så bør man la andre få bruke apparater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel like gjerne gå ute i naturen da? 

og så får du selvfølgelig  masse frisk luft med på kjøpet. :ninuskapus:

Anonymkode: a8d0f...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er av de som bruker lang tid på oppvarming og nedtrapping, så jeg går nesten like mye som jeg løper på mølla under en økt. Aldri lagt merke til hva andre gjør. :)

Anonymkode: f9efc...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å vær fornøyd du med det. Det er mosjon dette og en flott start.  Når og om du føler deg litt mer vel mtp angst så kan du bevege deg til andre ting. Det er ingen som legger merke til at du går på mølla. Folk er som regel veldig opptatt med sitt. Så gøy du har meldt deg inn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går, og kun det. Jeg kunne gått ute, men på grunn av skader tåler kroppen min bedre å gå på mølle enn på flat mark. Så om folk syns det er merkelig å «bare» gå på mølla så får de nå bare ha den tanken da 😛 de fleste på et senter har uansett nok med seg selv. 

Anonymkode: f4b79...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...