Gå til innhold

Hvordan avvise en mann på en hyggelig og ryddig måte? Selv etter å vært tydelig tidligere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal avvise en mann på en hyggelig måte, har gjort det også. Men det er som å snakke til en vegg. Han er gift og jeg er overhodet ikke intressert, men det preller av som vann på gåsa. Noen gode tips på avvisning? 

Anonymkode: f47e0...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ignorer eller blokker? Har du sagt fra og han ikke går seg mener jeg det er innafor. 

Anonymkode: 6b459...164

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si Nei. Hjelper ikke det, blokker. Kommer han direkte til deg, trenger du ikke å være hyggelig lenger. Si ‘ jeg er ikke interessert i deg. Pell deg vekk’

Anonymkode: 88f7b...4c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avvist på melding etter date. Gikk melding av han 2min etter jeg satt meg på bussen på vei hjem. Han syns dagen var hyggelig, vi hadde så god tone og var "meant to be", så han ville møtes igjen. 

Jeg svarte da jeg kom hjem. Takket for hyggelig date, skrev vi hadde god tone, men at det ikke var en romantisk tone fra min side. Ønsket han lykke til videre med datingen. 

Fikk ny melding like etter. Han mente vi burde gi det en sjanse til, spurte h a som var galt. Droppet å svare. 

Anonymkode: 22d35...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skal avvise en mann på en hyggelig måte, har gjort det også. Men det er som å snakke til en vegg. Han er gift og jeg er overhodet ikke intressert, men det preller av som vann på gåsa. Noen gode tips på avvisning? 

Anonymkode: f47e0...a89

Her hjelper det nok ikke å være hyggelig lenger, det har jo du prøvd og det funket tydeligvis ikke. Du må bare gi han grei beskjed , punktum .!

Anonymkode: a9a79...703

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er gift, allerede der forsvinner de fleste grunner til å avvise på en hyggelig måte. Når du i tillegg har prøvd det og han ikke tar hintet, er det helt innafor å ta sterkere ord og virkemidler i bruk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (1 minutt siden):

Han er gift, allerede der forsvinner de fleste grunner til å avvise på en hyggelig måte. Når du i tillegg har prøvd det og han ikke tar hintet, er det helt innafor å ta sterkere ord og virkemidler i bruk.

Han ønsker å skille seg fra kona, for at vi skal bli sammen. 

Anonymkode: f47e0...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Liker ikke ignorering for vet det ikke er modent, men siden han ikke tar et hint muntlig, så er det kanskje den eneste måten?

Endret av Ghostface
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han ønsker å skille seg fra kona, for at vi skal bli sammen. 

Anonymkode: f47e0...a89

😂

Ok.

Si:

Fuck off. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han ønsker å skille seg fra kona, for at vi skal bli sammen. 

Anonymkode: f47e0...a89

Eller han sier at han vil det, for å få deg til å gi etter. Eldste trikset i boka, og ingen formildende omstendighet. han er fortsatt gift og fortsatt en idiot...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så utrolig slitsomt. Når du først har avvist ham en gang, får det holde. Etter det skylder du ham ikke flere svar. Du trenger ikke bruke mer energi på denne kroppen. Du har gjort ditt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa noe sånt for ikke lenge siden "Det er hyggelig å bli kjent med deg, du er en bra fyr. Jeg kjenner jo på meg at du er interessert, men du er gift og jeg har ikke tenkt å bli noens elskerinne, det er helt i mot hva jeg står for. Og har du utfordringer i ekteskapet ditt så bør du heller ta tak i det eller ordne deg en skilsmisse. Men ikke bland meg inni det, jeg er ikke interessert." Gikk fint det -sett ham i nabolaget et par ganger, snakker overfladisk, men ikke noe mer.

Anonymkode: 27f51...ec2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp vært gjennom noe lignende. Syns det er vanskelig, men det funker best å vær tydelig. Jeg er ikke interessert. Kort og godt. 

Anonymkode: bc519...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klart og tydelig NEI kombinert med et høflig spark i skrittet pleier å funke.

Anonymkode: 71aef...34e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et klart og tydelig NEI kombinert med et høflig spark i skrittet pleier å funke.

Anonymkode: 71aef...34e

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 18.44):

Her hjelper det nok ikke å være hyggelig lenger, det har jo du prøvd og det funket tydeligvis ikke. Du må bare gi han grei beskjed , punktum .!

Anonymkode: a9a79...703

Ja, han skjønner hva du mener men siden du fortsatt er hyggelig så fortsetter han å presse på vel viten om at det er det han gjør. Du må rett og slett si det mer bestemt. Du er ikke slem selv om du gjør det. Men i sånne tilfeller må man nesten gjøre det sånn :) 

Anonymkode: 4dbc5...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg ikke løse på en hyggelig måte når du har sagt nei og han ikke respekterer det. Eventuelt kan du gjøre det på en tilsynelatende hyggelig måte; inviter han og kona på kaffe og gjenta avvisninga så hjertelig som du bare klarer. Gjerne med noen gjester fra din familie også. Noe sier meg at han tar poenget da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre trodde jeg faktisk helt oppriktig at slike menn var tilbakestående, hehe.

Shit, det er bare så turn off.

 

 

 

Anonymkode: 95072...e90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du være høflig når han ikke er det? 
Om en mann ikke hadde respektert ett nei fra meg, så hadde jeg ikke vært så veldig høflig lengre. 
Her tror jeg kanskje jeg ville sagt "beklager, men jeg har allerede sagt nei, du respekterer tydeligvis ikke ett nei, og dette gjør deg omtrent like attraktiv som ei sulten måke... om du ikke øyeblikkelig ser til å få deg baller og begynne respektere ett nei for ett nei, så kommer jeg til å fortelle dette til familien din" 

Anonymkode: 2e4df...3dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...