Gå til innhold

Man må ikke blande arenaer i livet, alle passer ikke sammen overalt....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kom tilbake og fortell hvor godt det funker den dagen en stor konflikt oppstår på jobb, eller en nedbemanning. Altså, du kan selvfølgelig ha mange fine øyeblikk og et godt miljø med folk fra jobben, jeg sier ikke noe på det. Men det er lurt å huske på at når alt kommer til alt, så er de først og fremst profesjonelle samarbeidspartnere og ikke private venner. Jeg har sett flere, inkludert meg selv, få seg en på trynet ved å tro noe annet. 

Anonymkode: 0d0cf...a3a

Det tar jeg helt med ro. Vi har vært i flere omorganiseringer uten at det har ført til konflikter. Jeg har vært i arbeidslivet i over 30 år og har aldri opplevd konflikter. 

For oss som måtte flytte fra hjemplassen for å få jobb er jobben et sted å få venner som gjør at man trives på der man har flyttet til. Via venner jeg fikk på jobb ble jeg kjent med andre som også ble venner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kom tilbake og fortell hvor godt det funker den dagen en stor konflikt oppstår på jobb, eller en nedbemanning. Altså, du kan selvfølgelig ha mange fine øyeblikk og et godt miljø med folk fra jobben, jeg sier ikke noe på det. Men det er lurt å huske på at når alt kommer til alt, så er de først og fremst profesjonelle samarbeidspartnere og ikke private venner. Jeg har sett flere, inkludert meg selv, få seg en på trynet ved å tro noe annet. 

Anonymkode: 0d0cf...a3a

Det har jeg vært med på, flere ganger, gjennom 20 år i arbeidslivet.

Sitter alltid relativt stille i båten. Om man begynner å ta side eller slenge drit så sprer det seg uansett, eller får konsekvenser på annen måte. 

Da har jeg både sittet trygt i stillingen. Beholdt gode kollegaer som venner. Og aldri vært redd for at kollegaene skal snakke med venner, etc. 

Og ikke minst. Blir jeg selv urettferdig behandlet på noen som helst måte, er det umiddelbart en massiv støtte, da du også har knyttet bånd privat. 

Anonymkode: 4c7db...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lederjobb og omgås derfor ikke kolleger så mye på fritiden, men ellers har jeg ingen grenser for hvem som er med på hva. Ca. en gang i året inviterer jeg til jentekveld med venninner og søstre fra ulike arenaer, med mye ulike mennesker, men alle pleier å synes det er hyggelig. Ellers er det litt ulike "gjenger" jeg gjør ulike ting med.

Anonymkode: dbb59...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har en lederjobb og omgås derfor ikke kolleger så mye på fritiden

Anonymkode: dbb59...64e

Det er en god ting.

Anonymkode: fe1a2...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI er noe av det særeste jeg har lest på lenge. Hvordan får man nye venner når manner så lukket? Og, det må da være uhyre upraktisk, og uinteressant, å leve slik?
De mest interessante middagsselskapene jeg har vært i har vært selskap der folk fra vidt forskjellige livsstadier, faggrupper, bakgrunner og interessefelt er samlet. Folk som møtes på kryss og tvers er det mest spennende jeg vet om. Synes livet til TS høres forferdelig trist og tomt ut. 

Anonymkode: 5eceb...629

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

HI er noe av det særeste jeg har lest på lenge. Hvordan får man nye venner når manner så lukket? Og, det må da være uhyre upraktisk, og uinteressant, å leve slik?
De mest interessante middagsselskapene jeg har vært i har vært selskap der folk fra vidt forskjellige livsstadier, faggrupper, bakgrunner og interessefelt er samlet. Folk som møtes på kryss og tvers er det mest spennende jeg vet om. Synes livet til TS høres forferdelig trist og tomt ut. 

Anonymkode: 5eceb...629

Nye venner er noe man velger selv, så det er jo ikke noe problem :) Er heller ikke lukket, liker variasjon i livet.

Heldigvis har jeg ikke et trist og tomt liv, men et rikt liv pga jeg bruker tid på forskjellige mennesker. Har de ikke på samme arena.

Du høres veldig negativ ut som person.

Anonymkode: fe1a2...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...