Laraa Skrevet 16. august 2022 #1 Del Skrevet 16. august 2022 (endret) Jeg og samboeren vil til Skottland eller Wales neste år og jeg har null erfaring med venstrekjøring. Hvor vanskelig er det å omstille seg? Jeg får panikk litt av tanken, men samboeren mener at jeg kommer til å omstille meg allerede ved Dover/Calais. Deres erfaringer? Endret 16. august 2022 av Laraa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 17. august 2022 #2 Del Skrevet 17. august 2022 Det går helt fint. Ta det rolig i starten, og konsentrer deg før de første rundkjøringene. Lettere med engelsk leiebi, men det er kanskje ikke noe alternativ. Hvis dere kjører "norsk" bil er det en fordel med SUV høyde for å se bedre forover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #3 Del Skrevet 17. august 2022 Det verste er om det ikke er annen trafikk og man feks skal kjøre ut fra en parkeringsplass el. Verst om man har medbragt kjøretøy 😃 Anonymkode: c7c0c...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #4 Del Skrevet 17. august 2022 Rundkjøringer er værst. Og de første 100 meterne om morgenen. Ville helst ha kjørt en bil der du sitter på "rett" side, dvs. ikke en norsk bil. Ha en kartleser slik at du som sjåfør kan konsentrere deg om kjøringen, ikke om å finne fram. Ellers så er det null stress. Du kommer veldig fort inn i det. Anonymkode: f554d...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #5 Del Skrevet 17. august 2022 Lønner seg å være ekstra konsentrert. En gang når jeg var på Kypros så kjørte jeg nesten i feil retning på motorveien, var på tur inn på motorveien via en avkjøringsrampe men fikk heldigvis stoppet i tide. Vær obs på at mange småveier i England, Skottland og Wales er veldig smale og uoversiktlige men fartsgrensen er ofte 60 MPH eller 100 km/t. Anonymkode: ad070...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepinne Skrevet 17. august 2022 #6 Del Skrevet 17. august 2022 Jeg bodde og kjørte med norsk bil i UK i mange år, og sier det samme som samboeren din, du venner deg lett til det. Et par ganger har jeg kjørt på feil side, og det som skjedde var at bilen imot blinket med lysene. De britiske bilistene er vant med turister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #7 Del Skrevet 18. august 2022 Går helt fint, du tar det på et blunk. Anonymkode: b2d70...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå