Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen «øvre grense» for hvor store kostnader man kan trekke fra på «utgift til inntekts ervervelse»? Først var familien til Liva på tur til Kypros / Rodos for å ha ferie og ta bilder til hennes kolleksjon. Så har hun vært på 3 ukers bilferie i Europa og nesten hver eneste snap merkes med «egenreklame». For all del, jeg synes det er flott at hun merker snapene når hun bruker eget klesmerke og liker Liva som influenser. Men betyr det at hun da kan trekke fra masse av disse utgiftene de har når de er på tur? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nuwanda2 skrev (6 minutter siden):

Er det noen «øvre grense» for hvor store kostnader man kan trekke fra på «utgift til inntekts ervervelse»? Først var familien til Liva på tur til Kypros / Rodos for å ha ferie og ta bilder til hennes kolleksjon. Så har hun vært på 3 ukers bilferie i Europa og nesten hver eneste snap merkes med «egenreklame». For all del, jeg synes det er flott at hun merker snapene når hun bruker eget klesmerke og liker Liva som influenser. Men betyr det at hun da kan trekke fra masse av disse utgiftene de har når de er på tur? 

Nei, det tror jeg ikke. Men hvis hun ikke merker med egenreklame risikerer hun mange hundre tusen i bot. Så det er helt rett av henne å merke alle bilder der hun har på seg klær hun selger.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Nuwanda2 skrev (6 timer siden):

Som regnskapsfører ville jeg aldri godkjent en privat ferie i regnskapet, tipper hun merker for hun MÅ det for å slippe bot som noen andre influencere har pådratt seg når de ikke har merket med annonse… Bra jobba tenker jeg, og smart som «lurer inn» reklame der hun kan😅

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frøken Ludvig skrev (14 timer siden):

Som regnskapsfører ville jeg aldri godkjent en privat ferie i regnskapet, tipper hun merker for hun MÅ det for å slippe bot som noen andre influencere har pådratt seg når de ikke har merket med annonse… Bra jobba tenker jeg, og smart som «lurer inn» reklame der hun kan😅

Takk for svar. Da fikk jeg svar på spørsmålet mitt - at det da er regskapssansvsarlig som vurder dette. Takk for oppklaringen :). 

• Nyttig 1
Skrevet

For øvrig er det to forskjellige lover angående hva man kan føre fradrag for, og hva som må merkes som reklame. At noe merkes som reklame er ikke nødvendigvis ensbetydende med at bildet er tatt i en kommersiell setting. For influencere kan noe så lite som å bruke et smykke fra egen kolleksjon i et familiebilde på ferie være nok til at det må merkes med reklame. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sharp75! skrev (44 minutter siden):

Han er enda trener for Pinto. Står på Aftenbladet i dag at Gjert hadde møtt på Jakob i dag på trening og fått trenerakkritering(?) til EM i Birmingham. 

Ja har sett det - vet ikke om da innlegget jeg linket til var feil eller om han/de  ombestemte seg 

Gjert har vel fått akkreditering via det portugisiske forbundet til EM

• Liker 1
Skrevet
punkyB skrev (15 minutter siden):

Ja har sett det - vet ikke om da innlegget jeg linket til var feil eller om han/de  ombestemte seg 

Gjert har vel fått akkreditering via det portugisiske forbundet til EM

Tror det var i forbindelse med at de andre sa han opp. Tror aldri det var snakk om at Pinto skulle. 

Ja, er via det Portugisiske.

Skrevet

Jakob 💗

Dette var stort å se!

• Liker 3
  • Hjerte 10
  • Nyttig 6
Skrevet
FruRosa skrev (1 minutt siden):

Jakob 💗

Dette var stort å se!

Fantastisk comeback! 👏👏

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette var digg! 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er jo egentlig helt sjukt. Operert for få måneder siden, ikke konkurrent siden VM i fjor, hvor han var i elendig form, i praksis knapt sprunget konkurranser på 2 år. Og så bare…bæm! Fy flate. Synd Filip måtte bryte. Gøy med 1 nordmann til på 5.plass. Men for en løper Jakob er. Blir spennende med 1500 m i Diamond league

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Han er helt rå🙏🇳🇴

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg velger å legge bort familiedrama og mine meninger, og klapper høyt for Jacob i dag! Utrolig å se hvordan «han leker seg»! Håper på endelig litt sportslig fokus her inne, uten diverse meninger/hat mot den ene eller andre siden av familien! 🤗🤩❤️

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Så rørende at akkurat idet alle broer er brent, utøverne hans stort sett har forlatt ham og Jakob har gjort et vellykket comeback på EM så har han plutselig funnet ut at han egentlig ønsker forsoning*!

Gjert Ingebrigtsen i ny podkast: Sier han ville beklaget til barna – NRK Rogaland – Lokale nyheter, TV og radio

*Nytt forsøk på å fremstille barna som urimelige som ikke vil ha kontakt med ham lenger

Endret av Pinnsvine
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Pinnsvine skrev (10 minutter siden):

Så rørende at akkurat idet alle broer er brent, utøverne hans stort sett har forlatt ham og Jakob har gjort et vellykket comeback på EM så har han plutselig funnet ut at han egentlig ønsker forsoning*!

Gjert Ingebrigtsen i ny podkast: Sier han ville beklaget til barna – NRK Rogaland – Lokale nyheter, TV og radio

*Nytt forsøk på å fremstille barna som urimelige som ikke vil ha kontakt med ham lenger

Text book oppførsel fra sånne som han. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Pinnsvine skrev (15 minutter siden):

Så dårlig av nrk å skrive at Gjert ble frikjent for barnemishandling, når flere av tilfellene var foreldet! Foreldet betyr ikke at han ble frikjent, bare at det var så lenge siden at det ikke lenger gir straff.

• Liker 7
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...