Nuwanda2 Skrevet i går, 11:14 #8681 Skrevet i går, 11:14 Er det noen «øvre grense» for hvor store kostnader man kan trekke fra på «utgift til inntekts ervervelse»? Først var familien til Liva på tur til Kypros / Rodos for å ha ferie og ta bilder til hennes kolleksjon. Så har hun vært på 3 ukers bilferie i Europa og nesten hver eneste snap merkes med «egenreklame». For all del, jeg synes det er flott at hun merker snapene når hun bruker eget klesmerke og liker Liva som influenser. Men betyr det at hun da kan trekke fra masse av disse utgiftene de har når de er på tur?
Huldraisør Skrevet i går, 11:21 #8682 Skrevet i går, 11:21 Nuwanda2 skrev (6 minutter siden): Er det noen «øvre grense» for hvor store kostnader man kan trekke fra på «utgift til inntekts ervervelse»? Først var familien til Liva på tur til Kypros / Rodos for å ha ferie og ta bilder til hennes kolleksjon. Så har hun vært på 3 ukers bilferie i Europa og nesten hver eneste snap merkes med «egenreklame». For all del, jeg synes det er flott at hun merker snapene når hun bruker eget klesmerke og liker Liva som influenser. Men betyr det at hun da kan trekke fra masse av disse utgiftene de har når de er på tur? Nei, det tror jeg ikke. Men hvis hun ikke merker med egenreklame risikerer hun mange hundre tusen i bot. Så det er helt rett av henne å merke alle bilder der hun har på seg klær hun selger. 6 2
Frøken Ludvig Skrevet 19 timer siden #8683 Skrevet 19 timer siden Nuwanda2 skrev (6 timer siden): Er det noen «øvre grense» for hvor store kostnader man kan trekke fra på «utgift til inntekts ervervelse»? Først var familien til Liva på tur til Kypros / Rodos for å ha ferie og ta bilder til hennes kolleksjon. Så har hun vært på 3 ukers bilferie i Europa og nesten hver eneste snap merkes med «egenreklame». For all del, jeg synes det er flott at hun merker snapene når hun bruker eget klesmerke og liker Liva som influenser. Men betyr det at hun da kan trekke fra masse av disse utgiftene de har når de er på tur? Som regnskapsfører ville jeg aldri godkjent en privat ferie i regnskapet, tipper hun merker for hun MÅ det for å slippe bot som noen andre influencere har pådratt seg når de ikke har merket med annonse… Bra jobba tenker jeg, og smart som «lurer inn» reklame der hun kan😅 2 1
Nuwanda2 Skrevet 4 timer siden #8684 Skrevet 4 timer siden Frøken Ludvig skrev (14 timer siden): Som regnskapsfører ville jeg aldri godkjent en privat ferie i regnskapet, tipper hun merker for hun MÅ det for å slippe bot som noen andre influencere har pådratt seg når de ikke har merket med annonse… Bra jobba tenker jeg, og smart som «lurer inn» reklame der hun kan😅 Takk for svar. Da fikk jeg svar på spørsmålet mitt - at det da er regskapssansvsarlig som vurder dette. Takk for oppklaringen :).
Durinur Skrevet 4 timer siden #8685 Skrevet 4 timer siden For øvrig er det to forskjellige lover angående hva man kan føre fradrag for, og hva som må merkes som reklame. At noe merkes som reklame er ikke nødvendigvis ensbetydende med at bildet er tatt i en kommersiell setting. For influencere kan noe så lite som å bruke et smykke fra egen kolleksjon i et familiebilde på ferie være nok til at det må merkes med reklame. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå