AnnaCotta Skrevet 28. august 2023 #181 Del Skrevet 28. august 2023 (endret) Kjetil E skrev (14 minutter siden): Hadde det vært en bedre ide for han og satset mot 800 istedenfor 5000? 10.000 og maraton? Interessen fra høytlønte mosjonister i USA og rike land vil være enorm. Han kan rake inn millioner fra Nike, Red Bull og Zwift. Endret 28. august 2023 av AnnaCotta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 28. august 2023 #182 Del Skrevet 28. august 2023 AnnaCotta skrev (1 minutt siden): 10.000 og. maraton? Vil rake inn millioner fra Nike, Red Bull og Zwift. Jeg tror ikke Jacob skal prøve på en Sifan Hassan. Skal han rake inn mye mere penger slik du hinter om må han satse mot Maraton, og tror ikke han er en maratonløper ihvertfall hva jeg tror. Har og inntrykk av at han synes 1500 er viktigere enn 5000. Både av uttalelser og da han måtte velge distanse i Tokyo OL valgte han 1500 fremfor 5000. Skal han satse mot 10000 så tror jeg han må legge 1500 på is. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 28. august 2023 #183 Del Skrevet 28. august 2023 Mintbird skrev (På 5.8.2023 den 19.38): https://www.nrk.no/sport/friidrettsforbundet-bekrefter_-vil-ikke-gi-gjert-ingebrigtsen-vm-akkreditering-1.16506164 Noe spesielt? Utøveren han trener er medaljekandidat -men treneren får ikke komme inn på utøverområdet.. Er vel da sønnene som ikke vil møte han på området… noe skjedde den dagen han ble sparket umiddelbart av sønnene… Men hva skjedde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. august 2023 #184 Del Skrevet 28. august 2023 jaeols skrev (9 minutter siden): Men hva skjedde? Trenger absolutt ikke å ha skjedd noe som helst den dagen sønnene brøt med faren som trener, klart det skaper konflikt nok og splid i seg selv at de gikk til det skritt å bryte med faren som trener. Jeg vil betegne det som en ganske dramatisk beslutning. Og når de først gjorde det, klart det da måtte være veldig konsekvent, det ville vært umulig for brødrene med Henrik som trener å ikke løsrive seg fullstendig, altså hatt Gjert gående rundt seg med alle de innspill og meninger han da hadde kommet med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. august 2023 #185 Del Skrevet 28. august 2023 caremore skrev (16 minutter siden): De syter og bærer seg ikke, ikke saboterer de heller. Opplever det som fryktelig nedlatende og ikke minst at man degraderer de følelsene guttene utrykker. De er mennesker og ikke maskiner. Selv om Gjert sikkert skulle ønske at de var maskiner, slik at han kunne cashe inn mer penger på de. Deres oppførsel står i kontrast til utøvere det er enklere å like, Warholm for eksempel. Når man hører på syte-pavene som angriper i øst og vest og som ser seg selv som sentrum i universet, man får ikke like godt inntrykk av dem... Slik er det bare!! 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheromosa Skrevet 28. august 2023 #186 Del Skrevet 28. august 2023 tvertimot skrev (5 minutter siden): Trenger absolutt ikke å ha skjedd noe som helst den dagen sønnene brøt med faren som trener, klart det skaper konflikt nok og splid i seg selv at de gikk til det skritt å bryte med faren som trener. Jeg vil betegne det som en ganske dramatisk beslutning. Og når de først gjorde det, klart det da måtte være veldig konsekvent, det ville vært umulig for brødrene med Henrik som trener å ikke løsrive seg fullstendig, altså hatt Gjert gående rundt seg med alle de innspill og meninger han da hadde kommet med. Og dette er du sikker på? Det var sånn det var? Kun det som skjedde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 28. august 2023 #187 Del Skrevet 28. august 2023 tvertimot skrev (2 minutter siden): Deres oppførsel står i kontrast til utøvere det er enklere å like, Warholm for eksempel. Når man hører på syte-pavene som angriper i øst og vest og som ser seg selv som sentrum i universet, man får ikke like godt inntrykk av dem... Slik er det bare!! Å sammenligne disse gutta med Warholm er irrelevant, han har ikke halvparten av medietrykket mot seg slik disse gutta har. Og det ikke bare på grunn av idretten men også «private» anliggende, og at media bygger opp under en konflikt med gutta og Narve. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. august 2023 #188 Del Skrevet 28. august 2023 caremore skrev (57 minutter siden): Å sammenligne disse gutta med Warholm er irrelevant, han har ikke halvparten av medietrykket mot seg slik disse gutta har. Og det ikke bare på grunn av idretten men også «private» anliggende, og at media bygger opp under en konflikt med gutta og Narve. Klart man kan sammenligne med andre idrettsutøvere, både nasjonalt og også internasjonalt. Det er utøvere som er sympatiske og godt likt for hvem de er, og så har man utøvere som viser en personlighet som ikke er så lett å like. Ingebrigtsen-brødrene stiller i sistnevnte kategori og oppfattes av veldig mange å være usympatiske, arrogante og egosentriske, men kanskje mest av alt bortforklarende og sytete der de klager mer enn hva godt er - og det er alltid alt og alle andre som er problemet. Så ja, de har en personlighet mange ikke er veldig begeistret for. Klart det ville stilt seg annerledes dersom de hadde vist helt andre sider, slik mange andre utøvere i forskjellige idretter klarer utmerket godt selv med like mye press og forventninger samt mediaoppmerksomhet som de har. De velger selv hvordan de vil fremstå, slik de er nå så er det ikke veldig bra... 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 28. august 2023 #189 Del Skrevet 28. august 2023 Personlig er min utfordring med dette sirkuset, at de tar med seg sine private konflikter på jobb. Mantraet er hele tiden at dette er privat og ikke har noe "på jobben" å gjøre. Likevel, skal arbeidsplassen legges opp etter privat konflikt. Det synes nok flere enn meg at er uholdbart. Det er også helt unødvendig. Dette er ressurssterke mennesker, med mye god kompetanse til disposisjon. De kan fint bruke litt tid og penger på (familie) terapi og/eller "mekling". Mange tusen nordmenn opplever å komme i konflikt både på arbeidsplassen og privat. Og de aller fleste må bare bite tenna sammen og akseptere at folk de ikke liker og har en konflikt med, befinner seg på arenaer de også ferdes på. Sånn er det bare. En ting er at man slipper å jobbe direkte med noen man er i konflikt med, en helt annen ting er at den man er i konflikt med ikke skal kunne være tilstede på samme konferanse som en selv. For meg virker det som om man forsøker å hindre Gjert i å jobbe. Ikke bare har de blitt enige om at de skiller lag, men av en eller annen merkelig grunn forventes det at Gjert ikke skal utnytte den kunnskapen han har til å tjene penger. Han skal rett og slett sitte på kunnskapen sin og ikke dele den med noen. I alle fall ikke noen som kan bli en konkurrent. Og en tidligere trenings-kamerat skal ødelegge for sitt eget potensiale og sin egen fremtid ved å bryte med Gjert. For meg fremstår det som urimelig. Det er helt greit at de ikke ønsker pappaen sin som trener lenger. Men han er helt klart en veldig dyktig trener, som mange gjerne ville hatt. Og hvis de ikke ønsker å ta med privatlivet sitt på jobb, så må de faktisk jobbe med å akseptere det. 20 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. august 2023 #190 Del Skrevet 28. august 2023 Surreal skrev (12 minutter siden): Personlig er min utfordring med dette sirkuset, at de tar med seg sine private konflikter på jobb. Mantraet er hele tiden at dette er privat og ikke har noe "på jobben" å gjøre. Likevel, skal arbeidsplassen legges opp etter privat konflikt. Det synes nok flere enn meg at er uholdbart. Det er også helt unødvendig. Dette er ressurssterke mennesker, med mye god kompetanse til disposisjon. De kan fint bruke litt tid og penger på (familie) terapi og/eller "mekling". Mange tusen nordmenn opplever å komme i konflikt både på arbeidsplassen og privat. Og de aller fleste må bare bite tenna sammen og akseptere at folk de ikke liker og har en konflikt med, befinner seg på arenaer de også ferdes på. Sånn er det bare. En ting er at man slipper å jobbe direkte med noen man er i konflikt med, en helt annen ting er at den man er i konflikt med ikke skal kunne være tilstede på samme konferanse som en selv. For meg virker det som om man forsøker å hindre Gjert i å jobbe. Ikke bare har de blitt enige om at de skiller lag, men av en eller annen merkelig grunn forventes det at Gjert ikke skal utnytte den kunnskapen han har til å tjene penger. Han skal rett og slett sitte på kunnskapen sin og ikke dele den med noen. I alle fall ikke noen som kan bli en konkurrent. Og en tidligere trenings-kamerat skal ødelegge for sitt eget potensiale og sin egen fremtid ved å bryte med Gjert. For meg fremstår det som urimelig. Det er helt greit at de ikke ønsker pappaen sin som trener lenger. Men han er helt klart en veldig dyktig trener, som mange gjerne ville hatt. Og hvis de ikke ønsker å ta med privatlivet sitt på jobb, så må de faktisk jobbe med å akseptere det. Et godt gjennomtenkt innlegg og fornuftig tilnærming til situasjonen synes jeg. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 29. august 2023 #191 Del Skrevet 29. august 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, ryktespredning, sitater uten kilde og injurie. Sol, admin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kruttønne Skrevet 29. august 2023 #192 Del Skrevet 29. august 2023 Sol Rampelyset skrev (6 timer siden): Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, ryktespredning, sitater uten kilde og injurie. Sol, admin. Hvorfor ikke stenge hele tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheromosa Skrevet 29. august 2023 #193 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) Ja, ja. De siste to innleggene er fra Sol og det sier jo sitt… Håper at Jakob har fått slikket sine sår og at Narve har kommet litt ned på jorda igjen. Fred på jord og alt det der. Klem Endret 29. august 2023 av Pheromosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 30. august 2023 #194 Del Skrevet 30. august 2023 Kruttønne skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke stenge hele tråden? Fordi idrett opptar mennesker og fordi det naturlig nok er en konflikt som engasjerer, og nettopp derfor skriver også media mye om denne konflikten. Klart mennesker følger med på og engasjerer seg i saken, om du ikke gjør det så ta for deg tråder som engasjerer deg, personlig leser eller skriver jeg aldri i tråder som ikke engasjerer meg. Ingen vil ha en verden hvor alt skal sensureres og ikke snakkes eller skrives om, klart det skal være rom for å diskutere dette emnet, det diskuteres langt mer alvorlige emner som krig, grov kriminalitet og drap etc. Om du vil ha sensur på at folk diskuterer og har meninger om de forskjellige sidene i noe så uskyldig som en familiekonflikt, hva tenker du da at kan bli skrevet og snakket om? Bruke dømmekraften din nå, håper du da ser at du er urimelig og at slik sensur blir fullstendig galt. Man vil ikke ha et samfunn med slik sensur, verden har hatt regimer som har sensurert mer enn godt er, et slik samfunn vil vi ikke se igjen og er et gufs fra fortiden som dessverre fortsatt praktiseres i noen land. Tenke heller at dette er en engasjerende debatt som ikke omhandler et for alvorlig tema, men klart at ingen burde fremsette rykter som sirkulerer, slik blir bare helt feil all den tid man ofte får bekreftet at slike er feil. Selv ville jeg aldri kastet meg på en slik bølge, og derfor jeg har argumentert mot dem som kommer med slikt. Skal man skrive så bør det altså være noe som er bekreftet og kjent. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 30. august 2023 #195 Del Skrevet 30. august 2023 Pheromosa skrev (På 28.8.2023 den 19.56): Og dette er du sikker på? Det var sånn det var? Kun det som skjedde? Det var nok mer som skjedde. Men det får vi ikke vite. Men dramatikk har det nok vært. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kruttønne Skrevet 30. august 2023 #196 Del Skrevet 30. august 2023 tvertimot skrev (8 timer siden): Fordi idrett opptar mennesker og fordi det naturlig nok er en konflikt som engasjerer, og nettopp derfor skriver også media mye om denne konflikten. Klart mennesker følger med på og engasjerer seg i saken, om du ikke gjør det så ta for deg tråder som engasjerer deg, personlig leser eller skriver jeg aldri i tråder som ikke engasjerer meg. Ingen vil ha en verden hvor alt skal sensureres og ikke snakkes eller skrives om, klart det skal være rom for å diskutere dette emnet, det diskuteres langt mer alvorlige emner som krig, grov kriminalitet og drap etc. Om du vil ha sensur på at folk diskuterer og har meninger om de forskjellige sidene i noe så uskyldig som en familiekonflikt, hva tenker du da at kan bli skrevet og snakket om? Bruke dømmekraften din nå, håper du da ser at du er urimelig og at slik sensur blir fullstendig galt. Man vil ikke ha et samfunn med slik sensur, verden har hatt regimer som har sensurert mer enn godt er, et slik samfunn vil vi ikke se igjen og er et gufs fra fortiden som dessverre fortsatt praktiseres i noen land. Tenke heller at dette er en engasjerende debatt som ikke omhandler et for alvorlig tema, men klart at ingen burde fremsette rykter som sirkulerer, slik blir bare helt feil all den tid man ofte får bekreftet at slike er feil. Selv ville jeg aldri kastet meg på en slik bølge, og derfor jeg har argumentert mot dem som kommer med slikt. Skal man skrive så bør det altså være noe som er bekreftet og kjent. Dagens moralpreken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 30. august 2023 #197 Del Skrevet 30. august 2023 Kruttønne skrev (2 timer siden): Dagens moralpreken! Var ikke moralpreik det der, utelukkende sunn fornuft. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. september 2023 #198 Del Skrevet 4. september 2023 AnnaCotta skrev (På 28.8.2023 den 18.38): 10.000 og maraton? Interessen fra høytlønte mosjonister i USA og rike land vil være enorm. Han kan rake inn millioner fra Nike, Red Bull og Zwift. Han har jo 10 millioner i formue og tjente 3,8 millioner i 2021 så han klarer seg nok utmerket i en alder av 22 år ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mintbird Skrevet 20. september 2023 Forfatter #199 Del Skrevet 20. september 2023 bryllup til helgen...tro om far er invitert...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 21. september 2023 #200 Del Skrevet 21. september 2023 Mintbird skrev (15 timer siden): bryllup til helgen...tro om far er invitert...? nope - bare de 150 nærmeste i en ballsal i drammen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå