Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Fremhevede innlegg

Gjest HSV50
Skrevet

Og det gikk ikke for Narve dessverre. Surt å tape med en hundredel for Sverige. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Majer skrev (23 minutter siden):

Jeg føler mange av de som støtter Jakob og er motstander Narve bruker de samme argumentene som folk som støtter Israel og demoniserer Palestina. Jeg er så lei av at man bruker offermentalitet for å rettferdiggjøre dårlige handlinger 

Ja, da kritiserer du vel også Gjert for denne offermentaliteten da?

Fyren gjør jo ikke annet enn å beskrive seg selv som offer.

• Liker 8
  • Nyttig 11
Skrevet
Sveits35 skrev (5 timer siden):

At vi har? Sett det beste av Jakob? 😂😂😂😂 Han er 25 år! Vi har ikke sett hva han er i nærheten av enda! Brødrene hans vil være involvert i friidrettsmiljøet i uoverskuelig fremtid, så det er bare å bite tennene sammen ✌️

Ikke så mye å le av egentlig, at en 25 år gammel utøver som har trent voldsomt mye siden femårs-akderen, nå sliter med det som ser ut som en kronisk svekket akilles. Jeg vil si det er lav sannsynlighet for at han noen gang vil komme tilbake på samme nivå.

Jeg oppholder meg ikke i friidrettsmiljøet, så hvor brødrene befinner seg får ikke noen konsekvens for mitt liv akkurat.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest HSV50
Skrevet
keops skrev (12 minutter siden):

Ikke så mye å le av egentlig, at en 25 år gammel utøver som har trent voldsomt mye siden femårs-akderen, nå sliter med det som ser ut som en kronisk svekket akilles. Jeg vil si det er lav sannsynlighet for at han noen gang vil komme tilbake på samme nivå.

Jeg oppholder meg ikke i friidrettsmiljøet, så hvor brødrene befinner seg får ikke noen konsekvens for mitt liv akkurat.

Spennende at du har diagnostisert ham med kronisk svekket akilles og lav sannsynlighet for å komme tilbake.

Litt spent på hvilken diagnose du har tenkt å gi Narve, som sier han ikke klarte å restituere seg skikkelig etter forsøksløpet. Dårlig kondisjon? 

Jeg for min del ser at idrettsutøvere ofte kommer tilbake etter skader, der være seg knær, ankler, hjertestans og hva har du, og dømmer verken Jakob eller Narve til å være ferdig med karrieren, selv om de av og til gjør dårlige løp eller er skadet.

Synes f.eks. ikke at Markus Rooth skal gi opp karrieren selv om han ødela kneet, måtte operere og mister både VM og resten av sesongen. 

At du ønsker at karrieren til Jakob skal være over fordi du misliker Jakob får du ta på egen kappe. 

Skrevet
keops skrev (21 minutter siden):

Er du doktor og nå 😅🥳😜😂

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (På 14.9.2025 den 2.44):

Ser ut som team Ingebrigtsen har litt å gå på når det gjelder forberedelser og taktiske vurderinger inn mot mesterskapet. Leit med skader, bedre lykke neste gang.

Gratulerer til Narve med en solid kvalifisering. Var nok en riktig avgjørelse å vente til etter innledende løp med å snakke med media.

Stakkars Narve, det er nok Jakob sin feil at han ikke engang klarte å komme seg til finalen, siden Jakob har manipulert idrettsforbundet i tre forskjellige land til å nekte Gjert kreditering, kun for å favorisere Jakob. For Portugal og Canada heier sannsynligvis på Jakob foran sine egne utøvere, det kan jo ikke være noen annen grunn til at en dømt voldsmann og ufin høyrøstet kranglefant kjent for å ha et vanskelig gemytt ikke blir prioritert til å få kreditering…

Majer skrev (3 timer siden):

Hva med en som kommer med trusler (Henrik)? Eller hva med en utøver som kanskje er kriminell (Jakob og boligen)?

Jeg hadde ikke hatt det minste problem med å la barbet mitt trene sammen med en som har bygget en ulovlig mur eller fått en parkeringsbot en gang. Jeg hadde hatt store problemer med å la en som bruker stygge kallenavn og degraderende språk mot ungdommer han trener (har noen sett en episode av serien om dem?) være nær mitt barn. At han nå er dømt for vold er veldig bra så man har formalitetene i orden når man nekter ham kreditering, men oppførselen hans i serien og i mangfoldige intervjuer er mer enn nok til at jeg aldri hadde latt ham komme nær mine barn. Helt hinsides å sammenligne Gjert sin oppførsel over mange år med Henrik sin ene uheldige episode med å miste besinnelsen.

• Liker 5
  • Nyttig 15
Skrevet
HSV50 skrev (39 minutter siden):

Spennende at du har diagnostisert ham med kronisk svekket akilles og lav sannsynlighet for å komme tilbake.

Litt spent på hvilken diagnose du har tenkt å gi Narve, som sier han ikke klarte å restituere seg skikkelig etter forsøksløpet. Dårlig kondisjon? 

Jeg for min del ser at idrettsutøvere ofte kommer tilbake etter skader, der være seg knær, ankler, hjertestans og hva har du, og dømmer verken Jakob eller Narve til å være ferdig med karrieren, selv om de av og til gjør dårlige løp eller er skadet.

Synes f.eks. ikke at Markus Rooth skal gi opp karrieren selv om han ødela kneet, måtte operere og mister både VM og resten av sesongen. 

At du ønsker at karrieren til Jakob skal være over fordi du misliker Jakob får du ta på egen kappe. 

Jeg har ikke stilt noen diagnose, men forholder meg til de opplysninger vedkommende selv gir. Dette er andre året med langtidsskadet akilles. Samme hvor "spennende" du synes det er å lese min kommentar, så betyr dette objektivt sett at han har en kronisk skade. Tar vi så med at han har hatt mye større treningsbelastning enn hva som er vanlig i så ung alder, så er det ingen grunn til å anta noe annet enn at han vil få store problemer med å komme tilbake på ypperste nivå.

Hvorfor du blander Narve og Rooth inne i dette vet jeg ikke. Vil si det er en av de vanligste utfordringer for en idrettsutøver å ikke greie å restituere seg,. Rooth har vært uheldig, skjønner ikke helt hva det har med saken her å gjøre.

• Liker 3
Skrevet
Sveits35 skrev (47 minutter siden):

Er du doktor og nå 😅🥳😜😂

Du aner vel ikke noe om det. 

Forøvrig trist hvis man ikke skulle kunne trekke slutninger uten å ha doktorgrad i ulike emner. Eller er alle familieterapeuter, psykologer og rettsvitere samlet på KG i trådene om fam. Ingebrigtsen?

• Liker 2
Skrevet
keops skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke stilt noen diagnose, men forholder meg til de opplysninger vedkommende selv gir. Dette er andre året med langtidsskadet akilles. Samme hvor "spennende" du synes det er å lese min kommentar, så betyr dette objektivt sett at han har en kronisk skade. Tar vi så med at han har hatt mye større treningsbelastning enn hva som er vanlig i så ung alder, så er det ingen grunn til å anta noe annet enn at han vil få store problemer med å komme tilbake på ypperste nivå.

Hvorfor du blander Narve og Rooth inne i dette vet jeg ikke. Vil si det er en av de vanligste utfordringer for en idrettsutøver å ikke greie å restituere seg,. Rooth har vært uheldig, skjønner ikke helt hva det har med saken her å gjøre.

Vi har nok sett for siste gang at Jakob leker seg med verdenseliten på 1500 m. Flere løpere har kommet frem mens Jakob har vært skadet. Niels Laros er vel favoritt nå, og det er mange løpere med sterke tider. Koech er et nytt stort talent. Cole Hocker, Jake Wightman og Josh Kerr har alle tatt skalpen på Jakob tidligere. Det er så mange gode nå, det blir tøft for Jakob fremover. 

Vi vet alle hvordan Henriks skadehistorikk har vært.

• Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (11 minutter siden):

Du aner vel ikke noe om det. 

Forøvrig trist hvis man ikke skulle kunne trekke slutninger uten å ha doktorgrad i ulike emner. Eller er alle familieterapeuter, psykologer og rettsvitere samlet på KG i trådene om fam. Ingebrigtsen?

Du har jo gitt Jakob en alvorlig diagnose rett over her i tråden, så hva mener du med spørsmålet.  La meg være tydelig her; ingen andre enn deg har delt ut diagnose i dag.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Nowayback skrev (1 minutt siden):

Vi har nok sett for siste gang at Jakob leker seg med verdenseliten på 1500 m. Flere løpere har kommet frem mens Jakob har vært skadet. Niels Laros er vel favoritt nå, og det er mange løpere med sterke tider. Koech er et nytt stort talent. Cole Hocker, Jake Wightman og Josh Kerr har alle tatt skalpen på Jakob tidligere. Det er så mange gode nå, det blir tøft for Jakob fremover. 

Ja nettopp, det er dette som er realitetene.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (7 minutter siden):

Du har jo gitt Jakob en alvorlig diagnose rett over her i tråden, så hva mener du med spørsmålet.  La meg være tydelig her; ingen andre enn deg har delt ut diagnose i dag.

Tror du forveksler å sette diagnose med å kommentere allerede kjent innhold. 

Ja, det er jo alvorlig å få kroniske problemer med akilles for en løper. Men nå er ikke jeg verken fastlege eller spesialist for Jakob, så han har nok fått denne diagnosen stilt av andre. 

Endret av keops
  • Liker 1
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Det handler om rettferdighet. Det virker som folk her inne er følelsesmessig investert i enkelte personer og ikke andre. Det blir veldig svart-hvitt. Man må ta et steg tilbake, puste med magen og tenke på rettferdighet. Tror mange her inne hadde elsket jakob om det så viste seg at jan var dopet, og hatet på Narve om han så brukte alt han eide på å skape en jenteskole i Afghanistan 

Det handler om jus. Om lover og regler som alle må følge, til og med Gjert ingebrigtsen - til stor irritasjon for hans fans.

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Nowayback skrev (12 minutter siden):

Jeg blir så rørt når voksne menn sitter og drømmer stort. Søtt

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest HSV50
Skrevet
keops skrev (32 minutter siden):

Jo, du skrev at han sannsynligvis har kronisk svekket akilles. Det kaller jeg å stille en diagnose. Kronisk svekket akilles er faktisk en egen diagnose, med et navn, og jeg har aldri hørt Jakob på noe tidspunkt si at han har akillestendinopati. Når det er sagt så er det heller ikke noe man får og aldri bli kvitt, med riktig trening kan man bli så god som ny. 

Og det du implisitt sier her er at Gjert har ødelagt sønnen sin med alt for mye og hard trening i ung alder….

Hvorfor jeg blander inn Narve og Rooth her? Fordi jeg mener at det ikke er sånn at folk som løper dårlig eller blir skadet aldri kan komme tilbake igjen. Rooth var uheldig på trening og ødela kneet. Narve var ikke skikkelig restituert etter forrige løp (hans ord, ikke mine). Vi aner ikke hvordan Jakob ødela akillesen. Kronisk akillesskade er tross alt din diagnose, ikke noe som Jakob har gått ut med selv. 

Gjest HSV50
Skrevet
keops skrev (18 minutter siden):

Tror du forveksler å sette diagnose med å kommentere allerede kjent innhold. 

Ja, det er jo alvorlig å få kroniske problemer med akilles for en løper. Men nå er ikke jeg verken fastlege eller spesialist for Jakob, så han har nok fått denne diagnosen stilt av andre. 

Kilde på at Jakob har kronisk betennelse i akillesen, har du det? 

Skrevet (endret)
keops skrev (1 time siden):

Nowayback skrev (32 minutter siden):

Hm, synes å huske at han vant EM gull både på 1500 og 3000 i mars 2025, eller? 🤔 litt tidlig å ønske han ut av jobben sin kanskje? 

Endret av Vardo21
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Vardo21 skrev (1 minutt siden):

Det handler om jus. Om lover og regler som alle må følge, til og med Gjert ingebrigtsen - til stor irritasjon for hans fans.

Og ikke bare det - det er ikke så mange akkrediteringer at hver utøver får med seg sin egen trener.

Jeg har jobbet mange år innen idrett, og det er ikke noe unormalt at en utøvers trener ikke får akkreditering.
De går ofte til trenere som har medaljekandidater, men det er også andre hensyn som tas: bidrar treneren positivt og kan vedkommende løfte hele laget, og steppe inn dersom en annen utøver skulle ha behov for det, osv. 

Har også opplevd trenere som ikke har fått akkreditering står utenfor stadion, og da går utøveren helt ut av stadion hvis det var noe behov for å snakke sammen, eller trener kjøper en billett og står i publikum og roper over rekkverket.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Nowayback skrev (28 minutter siden):

Hadde vært veldig spennende å se hvordan Jakob, om han var i form, vel og merke, hadde klart seg mot Laros! Gleder meg skikkelig til 1500-meteren nå, litt digg å ikke være nervøs på norske vegne 😄 

Gjest HSV50
Skrevet
Nowayback skrev (27 minutter siden):

Jeg er helt enig i at 1500 meter kan bli tøft for Jakob fremover. Det har det jo også blitt sagt tidligere, at 1500 meter ikke er hans beste distanse, han er best på 5000 meter. Det kommer stadig unge, friske løpere som vil slå de yngre. Det er jo history repeating itself, og ikke noe som vil overraske noen. Verdensrekorder slås støtt og stadig. 

At Jakob er ferdig tror jeg lite og ingenting på, og Jakob selv motiveres jo av at det er gode løpere han konkurrerer mot, og har sagt han synes det er dumt at profiler ikke deltar i løp. Jeg skulle bare ønske at noen kunne bygge opp selvtilliten til Narve litt, slik at han ikke går i kjelleren hver gang han ikke vinner. Jeg får vondt av ham når han sier han omtrent er deprimert nå da han ikke gikk videre. Jakob kritiseres ofte for å være kjepphøy, men jeg tror det er en utrolig god egenskap å ha når man konkurrerer, å tro man er best. Og jeg tror Narve hadde tjent mye på å tenke tilsvarende høyt om seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...