HSV50 Skrevet søndag kl 19:12 #8421 Skrevet søndag kl 19:12 Jobbermedbarn skrev (29 minutter siden): 👍 I tillegg til påstander om at han aaaaldri har vært interessert å være trener heller; det var bare viktigere enn å være pappa og han trener også flere nå… Men det er absolutt ikke viktig for han, ikke i det hele tatt… Nei det er ikke viktig for ham, men for dem han trener. Never mind at han stadig finner flere å trene. Gjert ofrer seg skikkelig. Eller forholdet til ungene sine er det han ofrer. 11 1
HSV50 Skrevet søndag kl 19:16 #8422 Skrevet søndag kl 19:16 Anonym_2024 skrev (9 minutter siden): Uffda. Gikk visst ikke veien, selv om Narve fikk spesialbehandling fra forbundet. Hvorfor nevner ikke Gjert denne spesialbehandlingen? https://sol.no/nyheter/narve-gilje-nordas-far-spesialbehandling/83410965 Det er jo bare Jakob som får spesialbehandling, må vite. Passer ikke inn i hans narrativ med «alle er i mot meg» at noen av hans løpere får spesialbehandling. Og han sprang dårlig fordi han var sliten etter løpet i går. Never mind at de andre i løpet hadde sprunget kvalifiseringsløp og sikkert også var slitne. Og etter seieren på 5000-meteren sendte Narve stikk til brødrene med å si at han holdt seg skadefri. Men etter at han tapte i dag så hadde han plutselig en kjenning i foten eller noe sånn. Jada. Altså, jeg heier på alle norske løpere og synes det er bra at Narve gjør det bra. Men alle stikkene han og Gjert kommer med kunne de spart seg. 13 2
Sveits35 Skrevet søndag kl 19:22 #8423 Skrevet søndag kl 19:22 HSV50 skrev (2 timer siden): Godt Gjert har fokus på det sportslige og ikke er opptatt av å krige med Friidrettsforbundet. 🙄 Nå serverer han påstander om at det er styrevedtak(!) på at de ikke skal snakke med ham. Som ingen finner noen spor etter, heller ikke NRK, som har gått gjennom alle styreprotokollene. https://www.nrk.no/sport/slar-tilbake-mot-gjert-pastander_-_-uheldig-1.17514604 Mannen feeder visst på konflikter. Eller så vil han bare ha bort fokus på at Narve ikke vant 1500 m i dag. Det er uansett oganske spesielt å slenge ut sånne påstander. Gjert avslører seg for hele Norge nok en gang. Har ble høy på seg selv med en gang har fikk en stakkarslig akkreditering. Og Narve ynker seg til med en gang han viser sin middelmådighet. 14
nuskjerdet Skrevet søndag kl 19:36 #8424 Skrevet søndag kl 19:36 HSV50 skrev (19 minutter siden): Det er jo bare Jakob som får spesialbehandling, må vite. Passer ikke inn i hans narrativ med «alle er i mot meg» at noen av hans løpere får spesialbehandling. Og han sprang dårlig fordi han var sliten etter løpet i går. Never mind at de andre i løpet hadde sprunget kvalifiseringsløp og sikkert også var slitne. Og etter seieren på 5000-meteren sendte Narve stikk til brødrene med å si at han holdt seg skadefri. Men etter at han tapte i dag så hadde han plutselig en kjenning i foten eller noe sånn. Jada. Altså, jeg heier på alle norske løpere og synes det er bra at Narve gjør det bra. Men alle stikkene han og Gjert kommer med kunne de spart seg. Bare så det er sagt, Narve løp på fredag og ikke igår. Så han hadde "fri" igår 5
HSV50 Skrevet søndag kl 19:47 #8425 Skrevet søndag kl 19:47 nuskjerdet skrev (6 minutter siden): Bare så det er sagt, Narve løp på fredag og ikke igår. Så han hadde "fri" igår Det stemmer ja. Uansett. Etter løpet på fredag ble det fremhevet at han var frisk og skadefri og at det var derfor det gikk så bra. Med tydelig hint til Jakob og hans skade. Så ble han slått av en 18-åring i dag, og da hadde han plutselig en kjenning i foten, var sliten etter 5000-meteren og hadde egentlig ikke tenkt å løpe. Og Gjert kjefter på Friidrettsforbundet sånn helt ut av det blå. Mannen har fått akkreditering, Narve fikk en fordel, men enda er han misfornøyd. Pretty much samme som han alltid var når sønnene løp også. Det er hans fortjeneste når løperne hans vinner og alle andre sin feil om de ikke gjør det. 18
1600 Skrevet mandag kl 07:38 #8426 Skrevet mandag kl 07:38 Både Narve og Gjert setter seg jo opp til fall. Når dette antageligvis ikke går veien i VM kommer det nok en bok om hvor forfulgt de har vært og at alt er andres skyld. Usmakelige mennesker. 13
HSV50 Skrevet mandag kl 08:58 #8427 Skrevet mandag kl 08:58 1600 skrev (1 time siden): Både Narve og Gjert setter seg jo opp til fall. Når dette antageligvis ikke går veien i VM kommer det nok en bok om hvor forfulgt de har vært og at alt er andres skyld. Usmakelige mennesker. Jeg håper jo at alle nordmenn som skal delta i VM gjør det godt, så jeg ønsker Narve suksess i det han holder på med. Men jeg håper ikke at Gjert kommer i en posisjon der han kan gjøre det han har truet med (jo, han truet med det i det lysopptaket Henrik gjorde av ham), nemlig å ødelegge for Jakob, Henrik og Fillip. Men jeg tror at det er såpass viktig for Gjert at hans løpere vinner, og at sønnene ikke gjør det, for å bevise for verden at det e than som er nøkkelen til suksess, at jeg frykter han kommer til å gjøre det. Det er jo ingen andre trenere til noen andre idrettsutøvere som er så synlige i media som ham. Andre trenere lar utøverne skinne og holder seg i bakgrunnen. For Gjert - Og for løperne hans - er det viktig å peke på Gjert i alle sammenhenger. 14 1 1
Capri Skrevet mandag kl 09:45 #8428 Skrevet mandag kl 09:45 (endret) HSV50 skrev (1 time siden): Jeg håper jo at alle nordmenn som skal delta i VM gjør det godt, så jeg ønsker Narve suksess i det han holder på med. Men jeg håper ikke at Gjert kommer i en posisjon der han kan gjøre det han har truet med (jo, han truet med det i det lysopptaket Henrik gjorde av ham), nemlig å ødelegge for Jakob, Henrik og Fillip. Men jeg tror at det er såpass viktig for Gjert at hans løpere vinner, og at sønnene ikke gjør det, for å bevise for verden at det e than som er nøkkelen til suksess, at jeg frykter han kommer til å gjøre det. Det er jo ingen andre trenere til noen andre idrettsutøvere som er så synlige i media som ham. Andre trenere lar utøverne skinne og holder seg i bakgrunnen. For Gjert - Og for løperne hans - er det viktig å peke på Gjert i alle sammenhenger. Enig i alt du skriver. Nå vet jo media at Gjert har truet med å ødelegge, og at både han og "elevene" ikke er fremmed for å opptre usportslig hvis mediene gir dem mulighet til å snakke dritt. Så forhåpentlig får ikke Gjert og Narve like lett tilgang til å gjøre det ifm dette VM, som de fikk sist gang. Ellers tenker jeg at det ikke er for ingenting at Gjert nå så tett på VM legger opp til konflikt og støy med friidrettsforbundet - nå med beskyldning om at det er gjort styrevedtak om at de ikke skal snakke med Gjert. (Stemmer ikke, iflg forbundet og nrk, som har fått tilgang til referat/protokoll over hva som er vedtatt.) Endret mandag kl 10:32 av Capri La til nytt avsnitt 11 1
Zenhouse Skrevet mandag kl 11:34 #8429 Skrevet mandag kl 11:34 HSV50 skrev (2 timer siden): Jeg håper jo at alle nordmenn som skal delta i VM gjør det godt, så jeg ønsker Narve suksess i det han holder på med. Men jeg håper ikke at Gjert kommer i en posisjon der han kan gjøre det han har truet med (jo, han truet med det i det lysopptaket Henrik gjorde av ham), nemlig å ødelegge for Jakob, Henrik og Fillip. Men jeg tror at det er såpass viktig for Gjert at hans løpere vinner, og at sønnene ikke gjør det, for å bevise for verden at det e than som er nøkkelen til suksess, at jeg frykter han kommer til å gjøre det. Det er jo ingen andre trenere til noen andre idrettsutøvere som er så synlige i media som ham. Andre trenere lar utøverne skinne og holder seg i bakgrunnen. For Gjert - Og for løperne hans - er det viktig å peke på Gjert i alle sammenhenger. Ja, jeg bare minner om Instagram-posten til Gjert etter VM-bronsen til Narve: Oops, I did it again. 6
HSV50 Skrevet mandag kl 17:40 #8430 Skrevet mandag kl 17:40 https://www.dagbladet.no/sport/krangler-igjen/83415812 En god kommentar om Gjert og kranglingen og bråket han lager. Og ikke minst at den støyen er negativ også for hans egen elev, Narve, ikke bare hans egne unger. 12 2
Anonym_2024 Skrevet mandag kl 21:34 #8431 Skrevet mandag kl 21:34 Det ville vært krise om brødrene gjør det så bra, at de selv kan begynne å trene andre basert på egen suksess. Tror ikke Gjert hadde taklet det. 7 1
Sveits35 Skrevet onsdag kl 08:09 #8432 Skrevet onsdag kl 08:09 Anonym_2024 skrev (På 4.8.2025 den 23.34): Det ville vært krise om brødrene gjør det så bra, at de selv kan begynne å trene andre basert på egen suksess. Tror ikke Gjert hadde taklet det. Henrik har vel en trenerrolle for Jakob allerede. Liva og Henrik holder på å koke sammen et opplegg, det ser i alle fall slik ut på Liva sin snapkonto. Phillip jobber allerede for forbundet. Dette er menn, med partnere, som er på vei opp og fram og Gjert vet det. Stakkars fyr, det må være fælt å være så hevnsyk som han er. 7
punkyB Skrevet onsdag kl 08:18 #8433 Skrevet onsdag kl 08:18 Gjert viser ikke veldig stor evne til å ønske "fred" og evnt. forsoning - har ikke fått med meg at sønnene har uttalt seg noe om situasjonen . Dvs. veldig enige i alle karakteristikker som kommer av han. Følger Liva og Henrik - tror jo definitivt at Henrik forbereder seg på en trener rolle og han vil kunne gjøre en god jobb der. Synes han forklarer ulike begreper bra og ikke minst forståelig når Liva spør han om ulike ting. Det jeg ikke forstår er at de kan annerkjenne Gjert for den trenerjobben han har gjort og at det er fra han de har mye av kunnskapen de sitter med. Det kan jeg skjønne at Gjert bli irritert på. Nå er det vel ikke sånn at Gjert har funnet opp kruttet heller - men tror han var/er veldig flink til å systematisere treningen og tenke helhet - man skal ikke bare trene men alt man gjør må jo være litt gjennomtenkt. 2 2
Capri Skrevet onsdag kl 09:48 #8434 Skrevet onsdag kl 09:48 punkyB skrev (46 minutter siden): Gjert viser ikke veldig stor evne til å ønske "fred" og evnt. forsoning - har ikke fått med meg at sønnene har uttalt seg noe om situasjonen . Dvs. veldig enige i alle karakteristikker som kommer av han. Følger Liva og Henrik - tror jo definitivt at Henrik forbereder seg på en trener rolle og han vil kunne gjøre en god jobb der. Synes han forklarer ulike begreper bra og ikke minst forståelig når Liva spør han om ulike ting. Det jeg ikke forstår er at de kan annerkjenne Gjert for den trenerjobben han har gjort og at det er fra han de har mye av kunnskapen de sitter med. Det kan jeg skjønne at Gjert bli irritert på. Nå er det vel ikke sånn at Gjert har funnet opp kruttet heller - men tror han var/er veldig flink til å systematisere treningen og tenke helhet - man skal ikke bare trene men alt man gjør må jo være litt gjennomtenkt. Jeg oppfatter ikke at ikke brødrene har anerkjent Gjerts betydning, de skriver blant annet i kronikken at han har betydd mye for dem og deres karrierre. Men Jakob har vel uttalt i retten noe om at Gjert ikke har all ære. Han sikter vel da til at opplegget har blitt til over tid, og at mye er erfaringsbasert kunnskap, som nødvendigvis har måttet komme via brødrene. Uansett hvem som har bidratt med hva er det klart at Gjert som du skriver, har satt ting i system og er en kapasitet som trener. Det han ikke har gjort, er vel å anerkjenne at noen andre enn ham selv har betydd noe særlig. Det er i hvert fall rettet kritikk mot Gjerts uvilje til å dele ære med andre som fortjener det. Tidligere toppløper og nå fastlege, Marius Bakken, sier for eksempel at det ikke stemmer at Gjert har utviklet treningssystemet alene. Han kan dokumentere flere år med samtaler hvor Gjert Ingebrigtsen rådførte seg med ham. Det finnes massevis om dette når man googler, her er bare én av mange artikler (obs, betalingsmur). https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/B0EXkg/gjert-ingebrigtsen-sier-han-staar-bak-treningsfilosofien-tidligere-topploeper-paastaar-det-er-feil 12
punkyB Skrevet onsdag kl 10:08 #8435 Skrevet onsdag kl 10:08 Capri skrev (12 minutter siden): Jeg oppfatter ikke at ikke brødrene har anerkjent Gjerts betydning, de skriver blant annet i kronikken at han har betydd mye for dem og deres karrierre. Men Jakob har vel uttalt i retten noe om at Gjert ikke har all ære. Han sikter vel da til at opplegget har blitt til over tid, og at mye er erfaringsbasert kunnskap, som nødvendigvis har måttet komme via brødrene. Uansett hvem som har bidratt med hva er det klart at Gjert som du skriver, har satt ting i system og er en kapasitet som trener. Det han ikke har gjort, er vel å anerkjenne at noen andre enn ham selv har betydd noe særlig. Det er i hvert fall rettet kritikk mot Gjerts uvilje til å dele ære med andre som fortjener det. Tidligere toppløper og nå fastlege, Marius Bakken, sier for eksempel at det ikke stemmer at Gjert har utviklet treningssystemet alene. Han kan dokumentere flere år med samtaler hvor Gjert Ingebrigtsen rådførte seg med ham. Det finnes massevis om dette når man googler, her er bare én av mange artikler (obs, betalingsmur). https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/B0EXkg/gjert-ingebrigtsen-sier-han-staar-bak-treningsfilosofien-tidligere-topploeper-paastaar-det-er-feil Fint svar 🙂 Mener vel at noen av de har uttalt at Gjert ikke har hatt noe å si for at de har blitt så gode - fritt gjenfortalt og tolket og muligens litt overdrevet av meg og mulig også uttalelsene jeg refererer til har blitt satt på spissen av pressen . Enig i at gutta har jo vært forsøkspersoner og bidratt til å bygge de erfaringene som Gjert har nå. Der har det vært et bra samarbeid som har skaffet alle av de god kunnskap og erfaring. Har også sett at flere andre sier at dette har ikke Gjert funnet på helt alene - han burde være litt mer ydmyk på det 1
Della Skrevet onsdag kl 14:06 #8436 Skrevet onsdag kl 14:06 punkyB skrev (5 timer siden): Gjert viser ikke veldig stor evne til å ønske "fred" og evnt. forsoning - har ikke fått med meg at sønnene har uttalt seg noe om situasjonen . Dvs. veldig enige i alle karakteristikker som kommer av han. Følger Liva og Henrik - tror jo definitivt at Henrik forbereder seg på en trener rolle og han vil kunne gjøre en god jobb der. Synes han forklarer ulike begreper bra og ikke minst forståelig når Liva spør han om ulike ting. Det jeg ikke forstår er at de kan annerkjenne Gjert for den trenerjobben han har gjort og at det er fra han de har mye av kunnskapen de sitter med. Det kan jeg skjønne at Gjert bli irritert på. Nå er det vel ikke sånn at Gjert har funnet opp kruttet heller - men tror han var/er veldig flink til å systematisere treningen og tenke helhet - man skal ikke bare trene men alt man gjør må jo være litt gjennomtenkt. En ting er manglende anerkjennelse for en JOBB man har gjort ref Gjert sitt bidrag som trener. Det jeg finner umulig å forstå er Gjerts manglende anerkjennelse av hvordan de fleste av barna hans har opplevd han som far. Barna må være uhyre skuffet over både overfor sin mor og far i forhold til det, kanskje mest over sin mor all den tid faren ikke viser tegn til selvinnsikt. Hadde han hatt evne til å gjøre anerkjenne deres opplevelser hadde det nok aldri blitt rettssak eller splittelse i familien slik det er nå. På den andre side om han hadde hatt evne til selvinnsikt hadde kanskje ikke barnas opplevelse av han som far vært som den er idag, dvs han hadde vært en bedre far. Han avsløre seg for min del gjennom intervjuet i VG, det er bare å la han snakke så forsterker han inntrykket han gav i rettsaken (og i forkant av den), jeg tror selvsagt på barna her. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå