Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Catch22 skrev (På 17.6.2025 den 7.34):

Det er ingen foreldre som er perfekte, så ja, litt må man tåle før man går til det skritt å politianmelde sin egen far.

Og hvis du så tv serien, var det noe som tydet på at Jakob gikk på eggeskall og ikke turde å si sin far i mot?

Ut fra min egen vanskelige oppvekst erkjenner jeg det faktum at ingen foreldre er perfekte og at at min far sannsynligvis ga mer og stod på mer for meg enn ting som samlet sett kanskje var verre en det Jakob hevder å ha opplevd.

Det er jo ikke en selvfølge å vokse opp i en tilsynelatende vellykket og velstående familie og hvor faren er mye av drivkraften som gjør sønnen til en verdensmester. De færreste er så heldig.

Det forsvarer selvsagt ikke vold, men er det så ille at dette var en sak for domstolen og media, -og med påstand om 2,5 års fengsel?

Det hadde vært noe annet om Jakobs liv var ødelagt og lagt i grus som følge av farens «skrekk regime». Tvert i mot fremstår han som særdeles vellykket, og mye takket være foreldrene.

Det må man også ta i betraktning når jeg mener at «litt må man tåle» fra en autoritær far som har sine feil og mangler, som alle andre fedre.

Så fordi Jacop tjener bra, så betyr det ikke noe hvordan han har det? Det at han ser "velyket" ut for deg, betyr ikke at du vet om han har det bra!

Synes også det er umåtelig naivt og tro at en TV serie som er underholdning skal vise sannheten, men akurat denne tv serien viser jo faktisk eksempler på håresene oppførse fra far.... Så når Gjert kan oppføre seg sånn mens helle Norge ser på, hvordan oppfører han seg når de er allene? 

Så er det også uærlig å skrive at Gjert har gjort sønnene til verdensmestre synes jeg. Sønnene er fremdeles verdensmestre uten Gjert, de har til og med holdt nivået når Gjert selv sier han skal gjøre alt han kan for å ødelege for de.... Gjert sine nye utøvere derimot, de er ikke blir verdensmestre i noen ting. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Majer skrev (8 minutter siden):

Nei, men han kunne hjulpet mange. Han har muligheten, men lar være. Litt som Skar når Mofasa henger utfor klippen i Løvenes Konge I mine øyne er det ekstremt kynisk. Jeg vokste opp med en far som alltid ga bort det ekstra han hadde 

Hvordan vet du at han ikke gjør det?

• Liker 9
Skrevet
Majer skrev (39 minutter siden):

Nei, men han kunne hjulpet mange. Han har muligheten, men lar være. Litt som Skar når Mofasa henger utfor klippen i Løvenes Konge I mine øyne er det ekstremt kynisk. Jeg vokste opp med en far som alltid ga bort det ekstra han hadde 

Jeg skulle også ønske at rike mennesker gjorde mer for å utjevne forskjeller. En del gjør jo det også, men de fleste gjør det ikke. Hvem andre kritiserer du? Sånn aktivt? For om det er bare Jacob Ingebrigtsen så er det veldig veldig rart å ta opp akkurat det samtidig som han nettopp har gått gjennom en veldig vond sak pga en vanskelig barndom. 

Gjert Ingebrigtsen har også tjent fett på sønnene sine. Synes du han er ekstremt kynisk fordi han ikke gir bort alt det ekstra han har? Eller gjelder det kun sønnen? 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Embla82 skrev (11 minutter siden):

Jeg skulle også ønske at rike mennesker gjorde mer for å utjevne forskjeller. En del gjør jo det også, men de fleste gjør det ikke. Hvem andre kritiserer du? Sånn aktivt? For om det er bare Jacob Ingebrigtsen så er det veldig veldig rart å ta opp akkurat det samtidig som han nettopp har gått gjennom en veldig vond sak pga en vanskelig barndom. 

Gjert Ingebrigtsen har også tjent fett på sønnene sine. Synes du han er ekstremt kynisk fordi han ikke gir bort alt det ekstra han har? Eller gjelder det kun sønnen? 

De virker kyniske hele gjengen. Kyniske og konservative. Alle ble sammen med jomfruer, fikk barn tidlig, to av konene er influensere som har slått gjennom kun pga mennene sine. Alle har penger og berømmelse som de kun har fått pga hverandre. De gir ikkr bort det de har og samler på verdier. Både Jakob og Gjert er vel kriminelle nå? Henrik var slem mot Narve. Lista er lang

Endret av Majer
Skriveleif
  • Nyttig 4
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Ikkje alle born er so heldig å vekse opp med gode førebilete. Som du seier dette blir forma i oppveksten.

• Liker 4
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du T han ikke gjør det? 

• Liker 2
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Eh. Det gjelder også Gjert og Tone. På tross av sutringen i retten over dårlig økonomi har de 16 mill i selskapet sitt, bor i et digert hus i Norge og eier hus i Spania. De kunne jo ha flyttet i en mindre leilighet og brukt alle millionene til å hjelpe andre. Hatt faren din som en forbilde. 

Det er relativt mange i Norge som har muligheten til å «hjelpe mange», spennende å velge Jakob som den som bør  løse fattigdommen i Norge. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
HSV50 skrev (4 minutter siden):

Eh. Det gjelder også Gjert og Tone. På tross av sutringen i retten over dårlig økonomi har de 16 mill i selskapet sitt, bor i et digert hus i Norge og eier hus i Spania. De kunne jo ha flyttet i en mindre leilighet og brukt alle millionene til å hjelpe andre. Hatt faren din som en forbilde. 

Det er relativt mange i Norge som har muligheten til å «hjelpe mange», spennende å velge Jakob som den som bør  løse fattigdommen i Norge. 

Ja, det er hele familien. De fremstår som grådige, gammeldagse og kyniske 

Skrevet
Majer skrev (20 minutter siden):

Er fryktelig enkelt å være generøs med andres penger...

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
EllerBelle skrev (1 time siden):

Er fryktelig enkelt å være generøs med andres penger...

Som Margaret Thatcher sa om sosialist-regimer: «eventually they run out of other people’s money».

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Nå aner vi strengt tatt lite om hva de bruker penger på og ikke da. For alt vi vet kan jo familien gi av velstanden sin til veldedige formål helt uten at vi vet noe som helst om det. 

• Liker 4
Skrevet
Pippi Lotta skrev (9 timer siden):

Så fordi Jacop tjener bra, så betyr det ikke noe hvordan han har det? Det at han ser "velyket" ut for deg, betyr ikke at du vet om han har det bra!

Synes også det er umåtelig naivt og tro at en TV serie som er underholdning skal vise sannheten, men akurat denne tv serien viser jo faktisk eksempler på håresene oppførse fra far.... Så når Gjert kan oppføre seg sånn mens helle Norge ser på, hvordan oppfører han seg når de er allene? 

Så er det også uærlig å skrive at Gjert har gjort sønnene til verdensmestre synes jeg. Sønnene er fremdeles verdensmestre uten Gjert, de har til og med holdt nivået når Gjert selv sier han skal gjøre alt han kan for å ødelege for de.... Gjert sine nye utøvere derimot, de er ikke blir verdensmestre i noen ting. 

For det første har jeg ikke skrevet at Gjert har gjort sønnene til verdensmestre, men at han har vært med på det og selvsagt er en viktig bidragsyter. Det skal faktisk mye til for å bli verdensmerster i en slik idrett, men du tror kanskje at Jakob hadde klart det alene?

Og selvsagt kan Jakob fremdeles være verdensmester etter å ha sparket faren som trener. Mange år med trening og disiplin har ført han dit. Og det er Gjert som har trent han, og det er mye av Gjert sine gener i han...

Så det store spørsmålet er hva Jakob ville ha vært om han ble født i en annen familie og med andre gener? Da ville han ikke ha vært Jakob, men en helt annen person,. sannsynligvis en som er mer lik deg og meg.

Og tror du Jakob ville ha byttet bort suksesslivet sitt med en helt normal tilværelse? Jeg tviler sterkt på det. Det finnes milliarder av mennesker som ville ha byttet liv med Jakob, og det finnes fremdeles folk som vil trene med Gjert.

Mitt poeng er egentlig bare at det bør være en høy terskel for å politianmelde sin egen far, og at man må se helhetlig på det. Hva har man fått igjen for det livet man har levd.

Finn noen som ikke sier at det koster blod svette og tårer å bli gjentatt verdensmester i en så krevende idrett. Jeg tror ikke du vil finne det.

Og jeg forsvarer selvsagt ikke vold, men litt må man tåle. Ingen foreldre er perfekte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Catch22 skrev (52 minutter siden):

For det første har jeg ikke skrevet at Gjert har gjort sønnene til verdensmestre, men at han har vært med på det og selvsagt er en viktig bidragsyter. Det skal faktisk mye til for å bli verdensmerster i en slik idrett, men du tror kanskje at Jakob hadde klart det alene?

Og selvsagt kan Jakob fremdeles være verdensmester etter å ha sparket faren som trener. Mange år med trening og disiplin har ført han dit. Og det er Gjert som har trent han, og det er mye av Gjert sine gener i han...

Så det store spørsmålet er hva Jakob ville ha vært om han ble født i en annen familie og med andre gener? Da ville han ikke ha vært Jakob, men en helt annen person,. sannsynligvis en som er mer lik deg og meg.

Og tror du Jakob ville ha byttet bort suksesslivet sitt med en helt normal tilværelse? Jeg tviler sterkt på det. Det finnes milliarder av mennesker som ville ha byttet liv med Jakob, og det finnes fremdeles folk som vil trene med Gjert.

Mitt poeng er egentlig bare at det bør være en høy terskel for å politianmelde sin egen far, og at man må se helhetlig på det. Hva har man fått igjen for det livet man har levd.

Finn noen som ikke sier at det koster blod svette og tårer å bli gjentatt verdensmester i en så krevende idrett. Jeg tror ikke du vil finne det.

Og jeg forsvarer selvsagt ikke vold, men litt må man tåle. Ingen foreldre er perfekte. 

Ikke meg du har svart her. Lurer bare på hvor du leser at Jakob har anmeldt sin far? For det gjorde han vel ikke?

• Liker 2
Skrevet
Capri skrev (1 time siden):

Ikke meg du har svart her. Lurer bare på hvor du leser at Jakob har anmeldt sin far? For det gjorde han vel ikke?

Nei, du har rett, han gjorde ikke det. Og brødrene ønsket heller ikke at søsteren skulle anmelde. Det var politiet som på eget initiativ startet etterforskning på bakgrunn av kronikken, og på bakgrunnen av anmeldelsen som bistandsadvokaten til søsteren etter hvert leverte inn. 

• Liker 2
Skrevet
Capri skrev (9 timer siden):

Nå har jeg vel ikke skrevet at det var Jakob som anmeldte faren? Det står at det var et familiemedlem. Ett annet sted står det at det var dattra. Martin Ingebrigtsen hevder brødrene sa om faren: «Vi må få kastet ham i fengsel»

Yvonne Larsen forteller at Jakob Ingebrigtsen hadde som mål å bryte med faren. – Og det har han klart. For han har det aller viktigste vært å støtte søsteren sin.

Mitt poeng var vel at det bør være svært gode grunner til å politianmelde sin egen far, og det at både moren og sønnen Martin Ingebrightsen støtter sin far tyder jo ikke akkurat på at Gjert er en grusom tyrann som vil barna sine vondt.

Jeg har selv hatt en veldig tøff oppvekst med en autoritær far men jeg kunne aldri ha politianmeldt han. Kanskje har jeg hatt det verre enn Jakob, jeg vet ikke, men jeg har ingen verdensmestertitler, masse penger og fremragende fremtidsutsikter heller.

Jeg forsvarer på ingen måte vold, men jeg ser bare at foreldre ikke er perfekte og at det nok er mange som ville ha byttet med Jakob.

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (20 timer siden):

Hvordan vet du T han ikke gjør det? 

Synes denne tråden går over stokk og stein, det er lovl å ikke like Jakob, men denne tråden handlet vel ikke om verken hva konene til brødrene driver med eller om de gir penger til veldedige formål.

Og hvordan vet dere som påstår han kun tenker på seg selv og ikke støtter veldedige tiltak med penger? Hvorvidt han gir penger til fattige vet vi absolutt ingenting om, jeg er fast giver til flere fattigdomstiltak, er ikke noe jeg flagger høyt for andre.

Hvis Jakob hadde stått frem og sagt han ga penger til fattiges organisasjoner hadde han nok fått kritikk for det også,  og blitt beskyldt for å skryte av noe som ikke er noe å skryte av, vi vet absolutt ingenting om Jakob og Co gir penger til fattige og burde således holde oss for god til å spekulere om slike ting.

Når det gjelder det at konene til brødrene jobber som influensere må vi ikke glemme at det nok ikke er helt enkelt å ha en vanlig jobb når man  stort sett er alene med  omsorgen for barn mesteparten av året siden siden løpevirkdomheten nok innebærer mye fravær fra familien året rundt.

Så når de har en alternativ mulighet til å tjene penger er vel det forståelig. For øvrig er det jo dere som følger med om de har fått større bryster etc.som finansierer denne virksomheten. 

Uansett handlet denne tråden om rettsaken og ikke alt det andre vrøvlet som er blitt skrevet siste tiden.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Catch22 skrev (12 timer siden):

Jacop hadde selfølgelig ikke vert allene om Gjert hadde tråd til side frivilig. Han hadde hat andre trenere og brødrene er jo der fremdeles. Men jeg synes det er åpenbart at han greier seg bra uten Gjert i og med at han fremdeles er verdensmester, på tros av at Gjert "skuke ødelege live hans". De nye utøverne til Gjert er derimot ikke verdensmestre, som jo tyder på at det er Jacop og brødrene som er den "spesiele ingrediensen" her og ikke Gjert....Så jeg synes det blir misvisene og skrive at "Gjert var mye av drivkraften til å gjørr Jacop til verdensmester", Jacop har åpenbart drivkraft selv. 

Catch22 skrev (12 timer siden):

Her er jeg 100% uenig med deg! Mishandling av barn er feil altid, det er helt absurd og prøve å retferdigjøre det med økonomi!!!

Catch22 skrev (13 timer siden):

Og tror du Jakob ville ha byttet bort suksesslivet sitt med en helt normal tilværelse? Jeg tviler sterkt på det. 

Om Jacop ville byttet karieren sin for en god oppvekst og støtende foreldre mener du? Det vet jeg likke lite som deg om, det er uanset et tulete spørsmål da han ikke kan gjøre noe slikt byte.

Det finnes milliarder av mennesker som ville ha byttet liv med Jakob, og det finnes fremdeles folk som vil trene med Gjert.

Det at noen ønsker Gjert som trener betyr jo ingen ting i forhold til hvordan han er som far...

Mitt poeng er egentlig bare at det bør være en høy terskel for å politianmelde sin egen far, 

Der er nok Jacop helt enig med deg, i og med at han aldri har anmelt sin far.... Tvert om forsøkte han og brødrene imponerende lenge å holde konflikten privat.

og at man må se helhetlig på det. Hva har man fått igjen for det livet man har levd.

Igjen synes jeg det er sykt å blande økonomi inn i en sak som handler om vold mot barn. NEI vi skal ikke se på økonomi når vi vurderer om VOLD mot barn er greit!!! 

Dette er også 100% urelevant. Gjert var tilalt som far ikke trener. 

Du forsvarer ikke vold, men litt vold må barn tåle (Gjert er dømt for vold)? Du forsvarer ikke vold, men synes det kan forsvarers om offere på tros av volden ender opp med en ok økonomi? Jeg tror kansje du må lese hva du selv skriver. 

Og nei ingen er perfekte , men veldig mange er bedre en at de bruker vold mot sine egne barn!!!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
timbar skrev (31 minutter siden):

Synes denne tråden går over stokk og stein, det er lovl å ikke like Jakob, men denne tråden handlet vel ikke om verken hva konene til brødrene driver med eller om de gir penger til veldedige formål.

Og hvordan vet dere som påstår han kun tenker på seg selv og ikke støtter veldedige tiltak med penger? Hvorvidt han gir penger til fattige vet vi absolutt ingenting om, jeg er fast giver til flere fattigdomstiltak, er ikke noe jeg flagger høyt for andre.

Hvis Jakob hadde stått frem og sagt han ga penger til fattiges organisasjoner hadde han nok fått kritikk for det også,  og blitt beskyldt for å skryte av noe som ikke er noe å skryte av, vi vet absolutt ingenting om Jakob og Co gir penger til fattige og burde således holde oss for god til å spekulere om slike ting.

Når det gjelder det at konene til brødrene jobber som influensere må vi ikke glemme at det nok ikke er helt enkelt å ha en vanlig jobb når man  stort sett er alene med  omsorgen for barn mesteparten av året siden siden løpevirkdomheten nok innebærer mye fravær fra familien året rundt.

Så når de har en alternativ mulighet til å tjene penger er vel det forståelig. For øvrig er det jo dere som følger med om de har fått større bryster etc.som finansierer denne virksomheten. 

Uansett handlet denne tråden om rettsaken og ikke alt det andre vrøvlet som er blitt skrevet siste tiden.

Tråden her ble vel etablert når tv-serien kom på NRK, så den omhandler vel storfamilien Ingebrigtsen sin gjøren og laden - og strengt tatt ikke rettsaken. Rettsaken ble jo fremtredende i tråden etterhvert, da dette i lengre tid ble hovedfokuset for storfamilien og omgivelsene rundt.

• Liker 2
Skrevet
Catch22 skrev (5 timer siden):

Nå har jeg vel ikke skrevet at det var Jakob som anmeldte faren? Det står at det var et familiemedlem. Ett annet sted står det at det var dattra. Martin Ingebrigtsen hevder brødrene sa om faren: «Vi må få kastet ham i fengsel»

Yvonne Larsen forteller at Jakob Ingebrigtsen hadde som mål å bryte med faren. – Og det har han klart. For han har det aller viktigste vært å støtte søsteren sin.

Mitt poeng var vel at det bør være svært gode grunner til å politianmelde sin egen far, og det at både moren og sønnen Martin Ingebrightsen støtter sin far tyder jo ikke akkurat på at Gjert er en grusom tyrann som vil barna sine vondt.

Jeg har selv hatt en veldig tøff oppvekst med en autoritær far men jeg kunne aldri ha politianmeldt han. Kanskje har jeg hatt det verre enn Jakob, jeg vet ikke, men jeg har ingen verdensmestertitler, masse penger og fremragende fremtidsutsikter heller.

Jeg forsvarer på ingen måte vold, men jeg ser bare at foreldre ikke er perfekte og at det nok er mange som ville ha byttet med Jakob.

Hvis du ikke mener at Jakob anmeldte sin far er det jo ikke noe poeng å nevne det i innlegg om hva du synes at Jakob bør tåle som takk for at han har løpt seg til titler og penger? 

Dette sier bistandsadvokaten om Jakob: "Han har aldri anmeldt faren sin eller vært opptatt av at han skal få fengselsstraff. Han har fortalt sin sanne historie om hva han har opplevd og han har støttet søsteren sin."

https://www.vg.no/sport/i/wgoKbo/anker-ikke-dommen-mot-gjert-ingebrigtsen

Og i lenken din om hva Martin Ingebrigtsen sa om å kaste Gjert i fengsel, fremgår det at påstanden hans gjelder utsagn fra Kristoffer og kone. Dessuten er det tilbakevist av datter at hun på noe vis ble presset som Martin påstår. I retten har Jakob også forklart at han og flere nettopp ikke ønsket at I anmeldte sin far. At I ønsket å anmelde da hun ble slått, men at Jakob og andre brødre overtalte I til å ikke gjøre det, har hun også selv forklart under ed. 

https://www.tv2.no/direkte/l5lre/ingebrigtsen-rettssaken/67e5234e8664f5218dad8c09/angrer-pa-at-hun-ikke-anmeldte-tidligere

"Siden dag én har jeg hatt lyst til å anmelde, men ingen av mine andre søsken ville det."

https://www.nettavisen.no/sport/datteren-i-vitneforklaring-hvis-gjert-rorte-meg-igjen-sa-var-det-ferdig/s/5-95-2351037

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...