Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Istapp skrev (4 timer siden):

Og der kom atter en kronikk fra brødrene via sin kommunikasjonsrådgiver;

Ja så mye var "uttalelsene" siste rettsdag verdt. Skammelig.

• Nyttig 4
Skrevet
HSV50 skrev (3 timer siden):

Du forstår særdeles lite av dynamikken her. Jeg har et barn med PTSD (diagnostisert og begrunnet) etter hva far har utsatt hen for. Hen håper fremdeles på en hjertefølt unnskyldning og muligheten til å få en far som virker igjen. En far som velger hen fremfor sin nye familie. Og det er ufattelig vondt for hen å oppleve at det ikke skjer. Samtidig som det ligger en forventning fra far og resten av familien at hen skal «komme over det som skjedde da» og bli venner med faren igjen. 

Og Elden glemmer betimelig at den første kronikken var svar på masse intervjuer med Gjert om akkreditering og podkasten han deltok i, og at denne kronikken er svaret på Narve sitt «jeg vil legge dette dødt og bli venner igjen». 🙄

Den delte historien i familien er like sannferdig fra begge sider. Brødrenes og lillesøster beskrivelse er like sannferdig og realistisk og urealistisk, som Gs og den siden av beskrivelsene. 

Egne historier og dermed følelsesmessige tilsnitt i meninger påvirker helt tydelig hvor nøytralt man greier å ha meninger i denne saken. Det er ytringsfrihet og du og jeg, og samtlige medlemmer i I-familien får ha og gi uttrykk for disse meningene. Kronikken til sønnene var det som utløste føljetongen.

Og nå også viser de hvordan ståa er med både uttalelser via bistandsadvokaten sin og i kronikken i dag. Det er ikke frykt som ligger bak her, det er at G ikke skal trene andre.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Istapp skrev (11 minutter siden):

Den delte historien i familien er like sannferdig fra begge sider. Brødrenes og lillesøster beskrivelse er like sannferdig og realistisk og urealistisk, som Gs og den siden av beskrivelsene. 

Egne historier og dermed følelsesmessige tilsnitt i meninger påvirker helt tydelig hvor nøytralt man greier å ha meninger i denne saken. Det er ytringsfrihet og du og jeg, og samtlige medlemmer i I-familien får ha og gi uttrykk for disse meningene. Kronikken til sønnene var det som utløste føljetongen.

Og nå også viser de hvordan ståa er med både uttalelser via bistandsadvokaten sin og i kronikken i dag. Det er ikke frykt som ligger bak her, det er at G ikke skal trene andre.

Men det som utløyste kronikken var jo Gjert si deltaking i podkast . 

Endret av oss-to
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Men det som utløyste kronikken var jo Gjert si deltaking i podkast . 

Hva utløste gårdagens kronikk da? Fortsatt G sin skyld eller? 

Hvis sønnene ikke kan være på stadioner hvor far kan komme samtidig, så bør sønnene frastå selv å komme. De kan faktisk ikke tillate seg å dirigere hva andre skal gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Istapp skrev (Akkurat nå):

Hvis sønnene ikke kan være på stadioner hvor far kan komme samtidig, så bør sønnene frastå selv å komme. De kan faktisk ikke tillate seg å dirigere hva andre skal gjøre.

Er einig det ikkje passar seg med desse kronikkane. Som eg har kommentert før er desse sønene produkt av far sin. Han har sagt han skal øydelegge for dei og dei er like steile. Men om Gjert hadde godt stillare i dørene, tvilar eg på vi hadde komt der vi er i dag.

• Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Er einig det ikkje passar seg med desse kronikkane. Som eg har kommentert før er desse sønene produkt av far sin. Han har sagt han skal øydelegge for dei og dei er like steile. Men om Gjert hadde godt stillare i dørene, tvilar eg på vi hadde komt der vi er i dag.

G kan ikke gå stillere i dørene. Han har ikke gitt offentlige uttalelser i det hele tatt siden tiltalen forelå ang. saken. At han snakker til pressen på konkurranser, jfr. i Bergen ang prestasjoner osv til Narve, det er helt normalt for en trener.

Dette med at han skal ha sagt han skal ødelegge, er tull og ikke sant. 

Nå må sønnene gi seg og gå videre (om det ikke i siste liten kommer en anke da).

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Istapp skrev (6 timer siden):

G kan ikke gå stillere i dørene. Han har ikke gitt offentlige uttalelser i det hele tatt siden tiltalen forelå ang. saken. At han snakker til pressen på konkurranser, jfr. i Bergen ang prestasjoner osv til Narve, det er helt normalt for en trener.

Nå må sønnene gi seg og gå videre (om det ikke i siste liten kommer en anke da).

Det er vel ikke helt riktig at GI ikke har uttalt seg i media om saken, mener Elden etter rettsaken eller mener han tillegg før rettsaken. For det var GI som først uttalte seg I mediene før kronikken til brødrene i 2023 som ble skrevet som motsvar mot den. Vet ikke om dette er noe Skoland selv har funnet på eller om brødrene selv står bak kronikken. 

• Liker 9
Skrevet
Istapp skrev (7 timer siden):

Spørsmålet er vel om dette er en ytring Skoland selv står for? Alle har lov å skrive ytring om temaene, og såvidt jeg ser er dette Skoland sin private ytring i motsetning til kronikken for 2 år siden, eller har jeg misforstått noe her.

Tragisk er det uansett 

• Liker 3
Skrevet
Istapp skrev (6 timer siden):

Hvordan vet du dette? Selv om G ikke går til pressen kan han fint lage bølger bak i kulissene. 

Du velger også å se bort fra maktforholdet som har vært i majoriteten av barnas liv (barna er altså her guttene), som fremdeles preger dem. Du mener tydeligvis at de nå står likt, men sånn er det bare ikke! 

G velger å være idiot, viser tydelig at han ikke bryr seg om løpergutta han trente før. Sånn jeg ser det bryr han seg bare om seg selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
EllaSays skrev (47 minutter siden):

Hvordan vet du dette? Selv om G ikke går til pressen kan han fint lage bølger bak i kulissene. 

Du velger også å se bort fra maktforholdet som har vært i majoriteten av barnas liv (barna er altså her guttene), som fremdeles preger dem. Du mener tydeligvis at de nå står likt, men sånn er det bare ikke! 

G velger å være idiot, viser tydelig at han ikke bryr seg om løpergutta han trente før. Sånn jeg ser det bryr han seg bare om seg selv. 

På hvilken måte mener du han bare bryr seg om seg selv? Med å gjøre jobben sin? Eller mener du, at han bryr seg bare om seg selv siden han ikke gjør som sønnene sier, mener og vil dirigere - slutte å gjøre jobben sin?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (23 minutter siden):

På hvilken måte mener du han bare bryr seg om seg selv? Med å gjøre jobben sin? Eller mener du, at han bryr seg bare om seg selv siden han ikke gjør som sønnene sier, mener og vil dirigere - slutte å gjøre jobben sin?

Vi ser så ulikt på dette, du og jeg. De aller fleste av oss setter barna våre først og vil dem alt godt. Jeg kan ikke se at G gjør det eller har gjort det. 

Hvis mine barn anklaget meg slik hans har gjort, ville jeg tatt flere steg tilbake og funnet andre jobber. Jeg ville latt min 24 år gamle sønn få den roen han trengte til å fortsatt være verdens beste på sine distanser. Jeg ville gjort alt i min makt og ventet ut sinnet og skuffelsen til barna mine, så vi kanskje kunne være en familie igjen. Så mye elsker jeg mine barn. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Wiews skrev (På 19.6.2025 den 13.09):

Jeg tror mange har glemt hva Gjert Ingebrigtsen har sagt og gjort.

På TV2 ble referert fra rettssaken og der står det bl.annet  - Han ville ødelegge for gutta

Erlend Slokvik sa at Gjert uttalte at det var hans fortjeneste at sønnene hans var blitt så god til å løpe. Han skulle trene Narve til å bli like god som dem for å bevise det. Han sa også at han ville ødelegge for sønnene sine, men sa ikke mer om hva.

Med sånne utsagn er det ikke rart at brødrene ikke vil ha han i nærheten når det er løp.

(Jeg får dessverre ikke lagt inn link)

☝️

Istapp skrev (7 timer siden):

Jo, I følge vitneutsagnet til Erlend Slokvik har han sagt at han ville ødelegge for sønnene sine.

Referat fra rettssaken og alle vitneforklaringene finnes på tv2.no Ingebrigtsen-rettssaken.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (11 timer siden):

Det som utløste gårsdagens kronikk var Narve sine uttalelser i media med ønske om forsoning. Det var jo et DIREKTE svar på dette. 

Og jeg mener jo at en far som igjen og igjen har sagt han ikke er interessert i idrett og kun har blitt presset til å være trener av sønnene sine, kanskje burde la være å være trener og forsøke å forsones med ungene sine. Men vent, nei. Gjert synes det er viktigere å være trener når det kommer til stykket og har ikke planer om å strekke ut en lillefinger en gang. Han forventer at alt ansvar for denne forsoningen som ønskes, legges på sønnene. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Wiews skrev (2 timer siden):

☝️

Jo, I følge vitneutsagnet til Erlend Slokvik har han sagt at han ville ødelegge for sønnene sine.

Referat fra rettssaken og alle vitneforklaringene finnes på tv2.no Ingebrigtsen-rettssaken.

Det ble også sagt i lydopptaket Henrik tok. At han oppfattet dette som en krigserklæring og at nå kom han til å gå all in i denne krigen. Han har også vist i handling (ref vitner i retten) ved å være i veien på trening, stille seg opp i trapp hvor Jakob må gå tett forbi på stevner , lage masse trøbbel knyttet til en sykkel på treningsleir etc. . Så jeg begriper ikke hvordan Elden kan si det er tull. Les referatene fra rettssaken. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Istapp skrev (11 timer siden):

Elden svarer her på vegne av Gjert. 

https://www.vg.no/sport/i/73alEo/john-christian-elden-hvorfor-oensker-ikke-espen-skoland-forsoning

Endret av Sweet Caroline
Glemte linken
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Istapp skrev (3 timer siden):

Igjen. I følge Gjert har han sagt at han ikke er interessert i idrett eller i å være trener. Han har kun vært trener fordi han har blitt presset til dette av ungene sine. Han har hatt - og har, i følge sjefen som vitnet i retten - en annen jobb. Han var ikke treneren til Narve da sønnene sparket ham, han ble Narve sin trener etter dette. Det har jeg lenket til tidligere i tråden. Narve trente seg selv, og trente sammen med brødrene. Så trenerrollen for Narve og Svela (og nå denne portugiseren) har kommet i etterkant av bruddet med sønnene. 

Så plutselig var det viktig å være trener likevel. «Fordi han hadde livet Narve det». Så da var Narve viktigere enn sønnene. Jeg begriper det ikke. At man ofrer forholdet til fem unger for å være trener. Noe man langt på vei har gitt uttrykk for at han har mislikt å være og ikke interesserer seg for. 

Jeg tror jo ikke at han misliker det da. Jeg tror at det er veldig viktig for Gjert å være en flink og vellykket trener. Og at han har et stort behov for å bevise at han er en flink og vellykket trener. Og at det er viktigere for ham enn å være far. Dessverre. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Bra at friidrettsforbundet mener at den rette veien videre er å gå i dialog og finne løsninger fremover. Tror friidrettsforbundet gjør klokt i å behandle utøverne de har i stallen mer rettferdig enn de har gjort de siste årene. Vil anta at forbundet trodde fullt og helt på at G ville bli dømt for vold i nære relasjoner og har utelukkende tatt parti for sønnene. Når dette nå ikke skjedde og G ble frifunnet for alt gjeldende J, så må forbundet ivareta Narve langt bedre enn de har gjort til nå. Og med det betyr det også Narves trener.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Istapp skrev (13 minutter siden):

Bra at friidrettsforbundet mener at den rette veien videre er å gå i dialog og finne løsninger fremover. Tror friidrettsforbundet gjør klokt i å behandle utøverne de har i stallen mer rettferdig enn de har gjort de siste årene. Vil anta at forbundet trodde fullt og helt på at G ville bli dømt for vold i nære relasjoner og har utelukkende tatt parti for sønnene. Når dette nå ikke skjedde og G ble frifunnet for alt gjeldende J, så må forbundet ivareta Narve langt bedre enn de har gjort til nå. Og med det betyr det også Narves trener.

Så er vel G dømt for vold mot datteren sin.

Det er mange klubber og forbund som har nulltoleranse for sånt. Nå skal vi ikke feie alt Gjert har gjort under teppet heller. Han er faktisk, per nå, voldsdømt samme hvor ivrig man er på å avfeie det han har gjort.

I mine barns klubber får ikke folk med slik vandel lov til å være trenere, just saying. Det er faktisk ikke sundt å ha voldsmenn rundt barn og utøvere. 

Ville du latt en voldelig mann trene dine barn, om han ikke het Gjert? Det er folk som ikke får være trenere fordi de slåss når de var 18 også. Det er ingen menneskerett å være trener, i hvert fall ikke når Gjert selv sier han 'hater' idrett og bare har gjort det for sønnene sine. 

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Med tanke på at GI ble dømt for kroppskrenkelse (mildeste form for vold) mot datteren for håndkle-episoden, kan vi vel spare rettssystemet for 7 uker i retten mot sikkerhetssjef under Ødegård/Spelling bryllupet i helgen - anmeldt for kroppskrenkelse og tydelig videobevis av hendelsen;

https://www.seher.no/kjendis/avslort-av-sjokk-video/83266382

Nå er listen lagt for saker til rettssystemet fremover, blir vel 20 dgr for dette tilfellet, 10 000,- til hver av partene som ble angrepet og 2 års prøvetid.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg mistenkte tidlig at denne saken egentlig dreide seg om noe annet enn å vokse opp i et reellt fryktregime. Det handlet vel mest om å fjerne Gjert som trener. De fleste uttalelsene som har kommet frem i ettertid bekrefter det. Fokus på Narve etc.

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...