anonym 4545 Skrevet 17. mai #7901 Del Skrevet 17. mai Jentainord skrev (40 minutter siden): Ja, hva tenker du så om det siden du svarer så kryptisk? Ikke noe mer enn at jeg personlig ikke tror det er det siste han gang han uttaler til media om saken. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. mai #7902 Del Skrevet 17. mai jabx skrev (6 timer siden): Det er slett ikke uvanlig at de som driver mishandling innad i familien kan fremstå som svært polerte, vellykkede, normale, rolige og avbalanserte for andre. Tyrannen kommer først frem overfor de vedkommende har makt over. Ble ikke Gjert elsket og respektert av det norske folk nettopp fordi han var en slags "tyrann"? Det var jo hele gimmicken hans i TV serien. Ingen normale barn eller ungdommer i norske hjem vil ut å gå på rulleski på en parkeringsplass før skolen begynner. Hele plottet var jo at de måtte gi avkall på så mye for å bli verdens beste. Jeg tror veldig få ville beskrevet Gjert som rolig og avbalansert. Færre ville tenkt det var en normal familie hvor hele tre barn ble toppidrettsutøvere og gullvinnere. Et bedre eksempel på det du beskriver er kanskje kjente personer som Bill Cosby. Hyggelig pappa på TV serie, gjerne for barn, men på privaten doper han ned kvinner med rohypnol og voldtar dem. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet 17. mai #7903 Del Skrevet 17. mai anonym 4545 skrev (30 minutter siden): Ikke noe mer enn at jeg personlig ikke tror det er det siste han gang han uttaler til media om saken. Siden han har uttalt seg så mye liksom? Han har vel kun hatt to kronikker og det er det. Han er ikke akkurat ivrig på den fronten, så jeg tror aldri mer han kommenterer dette. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 18. mai #7904 Del Skrevet 18. mai Gjert i Sandnes selger ungdomsbøker. Er det selveste GI mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 18. mai #7905 Del Skrevet 18. mai Callisto83 skrev (5 timer siden): Ble ikke Gjert elsket og respektert av det norske folk nettopp fordi han var en slags "tyrann"? Det var jo hele gimmicken hans i TV serien. Ingen normale barn eller ungdommer i norske hjem vil ut å gå på rulleski på en parkeringsplass før skolen begynner. Hele plottet var jo at de måtte gi avkall på så mye for å bli verdens beste. Jeg tror veldig få ville beskrevet Gjert som rolig og avbalansert. Færre ville tenkt det var en normal familie hvor hele tre barn ble toppidrettsutøvere og gullvinnere. Et bedre eksempel på det du beskriver er kanskje kjente personer som Bill Cosby. Hyggelig pappa på TV serie, gjerne for barn, men på privaten doper han ned kvinner med rohypnol og voldtar dem. Arbeidsgiver, mor og søstrene hans hevdet jo at de aldri har hørt han heve stemmen, til tross for at han selv innrømmer å kun bruke ‘utestemme’. Så jo, noen hevder det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 18. mai #7906 Del Skrevet 18. mai mammams skrev (7 timer siden): Gjert i Sandnes selger ungdomsbøker. Er det selveste GI mon tro? Nei. Hva i all verden er poenget ditt? Leter du etter Gjert på Finn? 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vardo21 Skrevet 18. mai #7907 Del Skrevet 18. mai anonym 4545 skrev (11 timer siden): Jeg merker meg dette. Jeg tror Gjert også merker seg dette. Og jeg blir ikke overrasket om Gjert kommer til å uttale seg i media i årene fremover, med et håp om å fremprovosere uttalelse fra JI - nettopp for å igjen kunne angripe "troverdigheten hans"; Se, han sa han ikke ville si noe mer om saken, men nå gjør han jo det - han kan ikke stoles på, han lyver jo! Klassisk manipuleringstaktikk. Jeg håper JI lukker ørene for alle slike eventuelle forsøk. Og jeg håper journalister ikke blir mikrofonsttativ for Gjert, i fravær av respons fra JI. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 18. mai #7908 Del Skrevet 18. mai NoaideBiehtar skrev (56 minutter siden): Nei. Hva i all verden er poenget ditt? Leter du etter Gjert på Finn? Æææ, nei! Jeg lette etter bøker en niese ønsket seg og denne annonsen dukket opp. Ingen poeng, skylder på boblerus på nasjonaldagen, beklager… 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet mandag kl 06:27 #7909 Del Skrevet mandag kl 06:27 Jentainord skrev (På 18.5.2025 den 0.19): Siden han har uttalt seg så mye liksom? Han har vel kun hatt to kronikker og det er det. Han er ikke akkurat ivrig på den fronten, så jeg tror aldri mer han kommenterer dette. To kroniker? Har du ikke følgt med i det heløe tatt? Han stilte jo opp i et langt podcas intetju å snaket om barna og konflikten, som var den utløsene faktoren for at banra endelig svarte han. Før det var han nesten et fast inslag i sportsnyhetene, hvor han og eller Narve snaket om konflilten. I tilleg driver han med hinting og antydninger på sosiale medier, og leget ut ting som avisene tolker som stik til barna og lager artikler om. Jeg har ingen tro på at han nå plutselig skal endre seg.... 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet mandag kl 06:32 #7910 Del Skrevet mandag kl 06:32 (endret) Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): To kroniker? Har du ikke følgt med i det heløe tatt? Han stilte jo opp i et langt podcas intetju å snaket om barna og konflikten, som var den utløsene faktoren for at banra endelig svarte han. Før det var han nesten et fast inslag i sportsnyhetene, hvor han og eller Narve snaket om konflilten. I tilleg driver han med hinting og antydninger på sosiale medier, og leget ut ting som avisene tolker som stik til barna og lager artikler om. Jeg har ingen tro på at han nå plutselig skal endre seg.... Her misforsto du litt. @Jentainord sa at Jakob har delt to kronikker, og ellers ikke uttalt seg om konflikten. (Det var en kommentar til at noen sa at de ikke trodde han (Jakob) ikke kom til å si noe til media om saken) Endret mandag kl 06:34 av Lillemor_Meg 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet mandag kl 06:42 #7911 Del Skrevet mandag kl 06:42 (endret) Lillemor_Meg skrev (16 minutter siden): Her misforsto du litt. @Jentainord sa at Jakob har delt to kronikker, og ellers ikke uttalt seg om konflikten. (Det var en kommentar til at noen sa at de ikke trodde han (Jakob) ikke kom til å si noe til media om saken) Å beklager, da misforsto jeg ja! Det er jo Gjert som har insistert på å holde dette gående i media, så trode det var han man ikke trode kom til å være stille. JI har jeg ingen problemer med å tro på om han sier han ikke vil snake om konflikten i media fremover. Endret mandag kl 06:49 av Pippi Lotta 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet mandag kl 07:07 #7912 Del Skrevet mandag kl 07:07 (endret) Pippi Lotta skrev (40 minutter siden): To kroniker? Har du ikke følgt med i det heløe tatt? Han stilte jo opp i et langt podcas intetju å snaket om barna og konflikten, som var den utløsene faktoren for at banra endelig svarte han. Før det var han nesten et fast inslag i sportsnyhetene, hvor han og eller Narve snaket om konflilten. I tilleg driver han med hinting og antydninger på sosiale medier, og leget ut ting som avisene tolker som stik til barna og lager artikler om. Jeg har ingen tro på at han nå plutselig skal endre seg.... Jeg snakker om Jakob og hans kronikker 🙈 ser nå at det allerede var poengtert Endret mandag kl 07:08 av Jentainord La til noe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet mandag kl 21:06 #7913 Del Skrevet mandag kl 21:06 https://www.nettavisen.no/nyheter/gjert-advokaten-heidi-reisvang-til-angrep-pa-jakob-ingebrigtsens-troverdighet/s/5-95-2432626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stay Skrevet mandag kl 23:01 #7914 Del Skrevet mandag kl 23:01 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vold-i-nare-relasjoner-apenbar-forskjellsbehandling-av-ingebrigtsen-rettssaken/o/5-95-2438747 Denne anbefales til alle dere som er tilhengere av disse svake bortkjemte barna som har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sin oppvekst, i et hus med 7 barn og 2 foreldre som har stått på, beskyttet og tilrettelagt til 1000. Som i dag har ALT i livet og kjører rundt og flasher dyre biler. Med koner som viser trutmunnen for penger til uføre tilhengere, og leker kjendiser. ... og som mener at G skal i fengsel, eller i det hele tatt dømmes, for dette 🤣 J sin siste kommentar, og kronikk, var så flau. En klisjé og et taktisk krampetrekk som de mindre intelligente av befolkningen hyller, fordi de ikke klarer å gjennomskue baktanken. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet mandag kl 23:20 #7915 Del Skrevet mandag kl 23:20 (endret) Stay skrev (22 minutter siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vold-i-nare-relasjoner-apenbar-forskjellsbehandling-av-ingebrigtsen-rettssaken/o/5-95-2438747 Denne anbefales til alle dere som er tilhengere av disse svake bortkjemte barna som har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sin oppvekst, i et hus med 7 barn og 2 foreldre som har stått på, beskyttet og tilrettelagt til 1000. Som i dag har ALT i livet og kjører rundt og flasher dyre biler. Med koner som viser trutmunnen for penger til uføre tilhengere, og leker kjendiser. ... og som mener at G skal i fengsel, eller i det hele tatt dømmes, for dette 🤣 J sin siste kommentar, og kronikk, var så flau. En klisjé og et taktisk krampetrekk som de mindre intelligente av befolkningen hyller, fordi de ikke klarer å gjennomskue baktanken. Er datteren også influenser som svigerinnene? Noen som følger henne sa hun har jobbet seg oppover og ligger greit an med følgere på instagram nå. Endret mandag kl 23:25 av Justlooking Fjernet «den yngste» for det er jo bare en datter … 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet tirsdag kl 05:23 #7916 Del Skrevet tirsdag kl 05:23 (endret) Stay skrev (6 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vold-i-nare-relasjoner-apenbar-forskjellsbehandling-av-ingebrigtsen-rettssaken/o/5-95-2438747 Denne anbefales til alle dere som er tilhengere av disse svake bortkjemte barna som har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sin oppvekst, i et hus med 7 barn og 2 foreldre som har stått på, beskyttet og tilrettelagt til 1000. Som i dag har ALT i livet og kjører rundt og flasher dyre biler. Med koner som viser trutmunnen for penger til uføre tilhengere, og leker kjendiser. ... og som mener at G skal i fengsel, eller i det hele tatt dømmes, for dette 🤣 J sin siste kommentar, og kronikk, var så flau. En klisjé og et taktisk krampetrekk som de mindre intelligente av befolkningen hyller, fordi de ikke klarer å gjennomskue baktanken. Så denne åpenbare forskjellen er det barna som har ordnet seg selv i rettssystemet? Og så er det G og T da, som har bygd seg opp fra ingenting til et flott, stort hus med basseng og har kjøpt en flott, stor bolig til i Spania, de kom dårlig ut tenker du? De har ikke tjent penger på karrierene til sønnene? Altså om det at de har sprunget inn mye penger og lever godt materielt sett er et argumentet du har for at G ikke skal dømmes for det han har gjort , så er det ikke mye du kan forsvare han med 😅 Og at de to selv valgte å få syv barn betyr ikke at de barna ikke har rett på en trygg barndom, du er vel klar over det? Alle barn har rett på det. Og hva tenker du de vinner med baktanken sin? Penger hadde de tjent uansett pga løpingen, har du sett på hvor mye penger som er i omløp om man er god i endel av idrettene. Fotballen er ekstrem, det er bare sånn det er med idrett, det har null med barndommene til utøverne å gjøre. De vinner ingenting, heller motsatt! Fra å være så elsket av folket til at så mange hetser og misliker er noe av det de taper på denne kampen, de setter seg selv i gapestokk med å stå opp for seg selv. Og for en toppidrettsutøver er det iallfall ikke hvile og restitusjon Jakon får av denne saken. Jeg er visst også herved et stolt medlem av den mindre intelligente delen av befolknigen 🥳! Og det lever jeg godt med for jeg trenger ikke å synke ned på ditt nivå i kommetarene mine eller kalle andee stygge ting for å få sagt meningene mine. Hva er det som trør deg på tærne med at konene er influensere? At de kjører kule biler og har god økonomi? Du kan jo alltids bli influenser selv, eller bygge deg en karriere på andre måter? Krever endel jobb å tjene mye penger, men alle kan om de vil ☺️ Endret tirsdag kl 05:24 av Jentainord 15 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 06:25 #7917 Del Skrevet tirsdag kl 06:25 Stay skrev (7 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vold-i-nare-relasjoner-apenbar-forskjellsbehandling-av-ingebrigtsen-rettssaken/o/5-95-2438747 Denne anbefales til alle dere som er tilhengere av disse svake bortkjemte barna som har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sin oppvekst, i et hus med 7 barn og 2 foreldre som har stått på, beskyttet og tilrettelagt til 1000. Som i dag har ALT i livet og kjører rundt og flasher dyre biler. Med koner som viser trutmunnen for penger til uføre tilhengere, og leker kjendiser. ... og som mener at G skal i fengsel, eller i det hele tatt dømmes, for dette 🤣 J sin siste kommentar, og kronikk, var så flau. En klisjé og et taktisk krampetrekk som de mindre intelligente av befolkningen hyller, fordi de ikke klarer å gjennomskue baktanken. Fryktelig å lese om dette. Jeg er allikevel glad Ingebrigtsen saken får så mye oppmerksomhet som den gjør. Mange har tatt kontakt med hjelpetelefon. Forstått at det ikke er normalt å leve under psykisk- og fysisk vold: https://www.nrk.no/rogaland/rekordpagang-hos-hjelpelinje-under-rettssaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17378475 Men, straffenivået er dessverre sørgelig lavt. Og ikke til skremsel for denne type voldsmenn og kvinner. Gjert Ingebrigtsen vil antagelig gå fri. Men i det minste er han avslørt. Både han og kona. Tror ikke Marius Borg Høiby vil få noen straff heller. Også en profilert sak.Men han er avslørt. Det er da noe. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentainord Skrevet tirsdag kl 06:36 #7918 Del Skrevet tirsdag kl 06:36 (endret) Doris Becker skrev (2 timer siden): Fryktelig å lese om dette. Jeg er allikevel glad Ingebrigtsen saken får så mye oppmerksomhet som den gjør. Mange har tatt kontakt med hjelpetelefon. Forstått at det ikke er normalt å leve under psykisk- og fysisk vold: https://www.nrk.no/rogaland/rekordpagang-hos-hjelpelinje-under-rettssaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17378475 Men, straffenivået er dessverre sørgelig lavt. Og ikke til skremsel for denne type voldsmenn og kvinner. Gjert Ingebrigtsen vil antagelig gå fri. Men i det minste er han avslørt. Både han og kona. Tror ikke Marius Borg Høiby vil få noen straff heller. Også en profilert sak.Men han er avslørt. Det er da noe. Det finnes mange som har helt forferdelige barndommer, og nettopp derfor er denne saken viktig ja. Fordi det setter presedens, hva er innafor og hva er ikke innafor. Og de som da har det likt og enda verre får iallfall opp øynene for hva de gjennomgår og kanskje tar opp telefonen og ber om hjelp. I en grusom verden kan man aldri si at ikke noen har det verre, det er heldigvis heller ikke det som avgjør om man opplever ting man ikke skal. Da hadde mishandlere kunne kjørt på, for se på barna i Gaza. Man kan ikke sammenligne alt, noen ganger kan man si at dette er ikke greit selv om mange har det mye verre. Rettssystemet trenger en gjennomgang på strafferammene, nå vet vi ikke hva Gjert får, og det er jeg spent på. For det vil bli viktig for straff av mishandling i nære relasjoner i framtiden. Hva er en ødelagt barndom verd? Og hvor ødelagt må den være for å være ødelagt? Endret tirsdag kl 08:52 av Jentainord 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikoletta Skrevet tirsdag kl 06:50 #7919 Del Skrevet tirsdag kl 06:50 Stay skrev (7 timer siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/vold-i-nare-relasjoner-apenbar-forskjellsbehandling-av-ingebrigtsen-rettssaken/o/5-95-2438747 Denne anbefales til alle dere som er tilhengere av disse svake bortkjemte barna som har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sin oppvekst, i et hus med 7 barn og 2 foreldre som har stått på, beskyttet og tilrettelagt til 1000. Som i dag har ALT i livet og kjører rundt og flasher dyre biler. Med koner som viser trutmunnen for penger til uføre tilhengere, og leker kjendiser. ... og som mener at G skal i fengsel, eller i det hele tatt dømmes, for dette 🤣 J sin siste kommentar, og kronikk, var så flau. En klisjé og et taktisk krampetrekk som de mindre intelligente av befolkningen hyller, fordi de ikke klarer å gjennomskue baktanken. Er du vokst opp i dette huset som et av disse barna? Siden du vet at de har blitt kjeftet på et fåtall ganger i sitt liv? Bare det som kom frem i serien om denne familien viser alarmerende dårlig oppvekstvilkår for barn. Hvorvidt de tjener gode penger som voksne er da helt urelevant til saken? Du må gjerne ha dine meninger om hva en god oppdragelse er, men jeg håper virkelig ikke du har barn som du utsetter for dette som Ingebrigtsenbarna beskriver. For det skaper ingen god og trygg oppvekst. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå at noen kan mene at beskrivelsene av deres oppvekst er bra, men meg om det. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 06:50 #7920 Del Skrevet tirsdag kl 06:50 (endret) Jentainord skrev (1 time siden): Det finnes mange som har helt forferdelige barndommer, og nettopp derfor er denne saken viktig ja. Fordi det setter presedens, hva er innafor og hva er ikke innafor. Og de som da har det enda verre får iallfall opp øynene for hva de gjennomgår og kanskje tar opp telefonen og ber om hjelp. Rettssystemet trenger en gjennomgang på strafferammene, nå vet vi ikke hva Gjert får, og det er jeg spent på. For det vil bli viktig for straff av mishandling i nære relasjoner i framtiden. Hva er en ødelagt barndom verd? Og hvor ødelagt må den være for å være ødelagt? Jeg tror barna er mest opptatt av å få sin historie ut. Fortelle om hvordan de har hatt det, og at det står i sterk kontrast til NRK-serien. Signalene det sender er viktige. Debatten det skaper er viktig. For her taper voldsmannen. Og de som støtter voldsmannen mister også ansikt, de blir avslørt. Moren spesielt. Et velkjent problem for mange, at mor ikke forhindrer det som skjer, og er med på å dekke over. Endret tirsdag kl 08:01 av Doris Becker 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå