Hallepalle2 Skrevet 14. mai #7621 Skrevet 14. mai Stay skrev (28 minutter siden): Bra oppsummert av G sine forsvarere i dag. Akkurat hva jeg har sagt hele tiden. Håper han frifinnes. Noe annet er hårreisende for landets rettssystem, og et hån mot de som faktisk lever med vold. Morsomt at de fornærmede plutselig fikk panikk da de hørte at de kan sende sin egen far i fengsel for bagateller. Alt de ville var jo bare å få litt penger, og skape blest rundt seg selv, ref. kamerateam på slep. Influenserkonene bør se til sin kollega I.Raad, og hva hun har gjort mtp forsoning med sin far. Man har ett liv, og det er ikke verdt å miste familien sin for bagateller (i Ingebrigtsen-saken, IR sin historie er ikke bagatell). G har ikke endret seg tidligere fordi hele Norge har hyllet ham og ledd av hvor rar og sint han har vært. Kanskje det til og med har gitt ham grunn til å kjøre på og være enda frekkere. Det har blitt hans image. Det er klart han ikke har forstått at væremåten hans er for streng, og uakseptabel i lengden. Spesielt mot de sarte barna. Men jeg er 100% sikker på at han har fått øynene opp nå. Jeg ville gitt ham en ny sjanse... Ja, for spesielt Jacob har problemer med å få blest rundt seg. Han er bare verdens beste på sitt felt, så det er klart at han finner på misbruk for å tjene penger. Ny sjanse? Har han gitt noe inntrykk av selvkritikk og ønske om å endre væremåte? 25 1
Vardo21 Skrevet 14. mai #7622 Skrevet 14. mai (endret) Callisto83 skrev (1 time siden): Står det noe om dette noe sted? Jeg tror heller ikke de har innsett helt hva de har satt i gang. Eller hva som faktisk kan bli konsekvensene av å sette Gjert i fengsel. Det er vel strengt tatt Gjert som skulle tenkt på hva han satte i gang ved å kjøre i gang med oppmerksomhet rundt saken i halvannet år før sønnene tok til motmæle gjennom kronikken i vg. Som MYL sa, så er det viktigste for barna at sannheten kommer frem. Om han ender i fengsel så er det hans eget verk alene. Endret 14. mai av Vardo21 25 5
Hallepalle2 Skrevet 14. mai #7623 Skrevet 14. mai Callisto83 skrev (11 minutter siden): Står det noe om dette noe sted? Jeg tror heller ikke de har innsett helt hva de har satt i gang. Eller hva som faktisk kan bli konsekvensene av å sette Gjert i fengsel. Hva kan konsekvensene bli? En voldsmann mindre ute i samfunnet er det beste jeg kommer på, i tillegg til å skåne barn nr syv for å vokse opp i et regime hvor fars ord er lov. 19 2
Tiara07 Skrevet 14. mai #7624 Skrevet 14. mai timbar skrev (5 timer siden): Ser Elden roser foreldrene for ikke å ha snakket med pressen, er det sånn at barna har uttalt seg til pressen om denne saken da, med unntak av kronikken da. Kan ikke huske å lest noe sted at de har sagt noe om dette til pressen, med unntak av at pressen såklart har skrevet noe om de fleste vitnemålene på begge sider av saken? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Vet ikke hva som er blitt sagt og gjort, men trenger det at Elden roser foreldrene for å ikke å ha snakket med pressen å bety at han mener motparten har gjort det? 1
oss-to Skrevet 14. mai #7625 Skrevet 14. mai Hadde håpa at ein slik rettsak kan vise at det å være forelder med streng og utorutsigbar oppdragelsemetode kan være straffbart. Ein kan ikkje som foreldre gjere nett som ein vill , barn har også stemmer som skal bli hørt. 21 1
Capri Skrevet 14. mai #7626 Skrevet 14. mai Synes det er mye dobbeltmoral i kommentarfelt og noen tilløp i denne tråden. Det kritiseres at "ekte ofre" får saken sin henlagt, men når eldstemann her, som ble utsatt for den groveste volden, ikke fikk prøvet saken på grunn av foreldelse nevnes det ikke med et ord av samme folk som synes det er så forferdelig med henleggelser av slike saker. Også andre søsken fikk sine saker henlagt på bevisets stilling, ikke fordi volden ikke var grov nok. Etter min mening ikke rart at barn i denne familien har gått med hjertebank og alle sanser påskrudd for å unngå å trigge en slik vulkan av sinne og frustrasjon. Jeg ser for meg far som tråkker hodet til en 2-åring ned i gulvet, redde småbarn som settes i iskald dusj, kvelertak, neseblod , slag og spark, konstant knipsing i ansiktet, kontrollregime, konstant kontakt på mobil, trusler og stadig utpsyking med stygge karakteristikker som evneveik og udugelig. Men siden det er GAI som anklages for å ha gjort alt dette, er det visst ikke noe å hisse seg opp over, og helt usannsynlig at noen har følt frykt i familien Ingebrigtsen. Det er jo ingen "ekte ofre" der (bortsett fra Gjert og Tone). 18 1 22
Tiara07 Skrevet 14. mai #7627 Skrevet 14. mai (endret) velociraptor skrev (2 timer siden): Det er ikke 2 mot 5 barn, det er 1 mot 6. Du kan virkelig ikke regne med den yngste, et lite barn! Og det er helt søkt å bruke tiltaltes gamle mor og hans søsken, der ingen av dem bor i huset hans eller han vært under hans kontroll, som «bevis» på at de 5 barna ikke har opplevd uakseptable ting i hjemmet - dette må være det dummeste argumentet jeg har hørt. Du kan i beste fall regne inn kandidaten for Norges verste mor - da får du 3 personer (tiltalte, Martin og Tone) mot 5. Tiltalte og verste-mor-kandidaten har mest å tjene på å lyve, og Martin sier i mot seg selv, men selv da bekreftet han en del av påstandene (nakketak som ga blåmerker etc, han bare synes visst det er helt ok og ikke skremmende - har han barn selv? Burde noen sjekke om de er ok?), så da står vi igjen med 2 personer som har god grunn til å lyve, 1 som uansett lyver da han har sagt en ting i avhør og ved omsorgsovertakelsen av søsteren men har en annen historie nå, og 5 som ikke har logisk grunn til å lyve. Kjenner en som ble mobbet på skolen. Det var det 15 barn mot 1. Jeg vet hvem som hadde rett…. Jeg velger ikke side, men disse sammenlikningene trenger ikke å ha noe å si! Ellers vil jeg si det nå er lynsjestemning her inne mot Elden og alle som har noe å si som kan virke mot barnas forklaring. Det nevnes «at folk må le av»…, alt forsvaret sier blir møtt med hånlige kommentarer her inne… Meget voksent… 🙄 Har som sagt ikke valgt side, men å prøve å nyansere ting litt for å lage perspektiv og se ting fra flere sider for å få et rettferdig og riktig bilde av saken (blir sikker halshugd siden jeg kaller det saken og ikke mishandlingen…), så blir alle slike normale og nødvendige perspektiv bare ledd av og møtt av hånlige kommentarer og «sette-deg-på-plass»-mentalitet! Noen her inne vil overhodet ikke høre på noen som helst som har noe positivt å si om foreldrene eller som kan forsvare/forklare ting. Er veldig glade for at dere er KG-dommere og ikke dommere i virkeligheten, for den mobbingen dere utøver overfor folk som ikke er enig, eller som faktisk ER enig, men prøver å se ting fra flere sider før en bestemmer seg, er bare flaut! Noen her inne prøver å herske over alle andre! 🙈🙈 Endret 14. mai av Tiara07 4 4
Stay Skrevet 14. mai #7628 Skrevet 14. mai Callisto83 skrev (35 minutter siden): Står det noe om dette noe sted? Jeg tror heller ikke de har innsett helt hva de har satt i gang. Eller hva som faktisk kan bli konsekvensene av å sette Gjert i fengsel. Ja, mener jeg leste det i går, etter at det ble ønsket over 2 år i fengsel for G. Og at Larsen da måtte presisere at barna aldri ønsket faren i fengsel, men ønsker økonomisk erstatning. 1
Jentainord Skrevet 14. mai #7629 Skrevet 14. mai (endret) Elden er den advokaten de skyldige og pengesterke bruker, viser seg ofte. Etter å ha hørt på prosedyren til forsvaret i dag, så er det virkelig desperate forsøk. De tviholder på konspirasjonsteorier som blir helt utrolig når saken handler om søsknene når de var BARN, og det blir veldig smålig i mine øyne. Prosedyren i går derimot var saklig, og framført på en respektfull måte uten håning og latterliggjøring av noen. Argumentasjonen var saklig og rolig, noe som jeg personlig tror vinner fram på en helt annen måte enn det høylytte og desperate forsøket til forsvaret. Men ser Gjerts heiagjeng mener de allerede har vunnet saken. Det er ikke sånn at dommere i en slik sak ikke har full oversikt, for det har de. Det er ikke dem som roper høyest som vinner, det er dem som har de beste bevisene og mest troverdige forklaringene. Og de aller fleste har stusset på Gjert sin væremåte lenge før dette kom fram, og har neppe noe vanskelig for å se at han kan virke både skremmende og truende NÅR han er i offentligheten. Og så tenker jeg det finnes mange som er redde for at en dom til Gjert kan bety at de har vært for harde mot sine egne barn. Og da vil man helst at dette skal framstå som en fillesak. Selvfølgelig. Endret 14. mai av Jentainord 16 3
Jentainord Skrevet 14. mai #7630 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (4 minutter siden): Kjenner en som ble mobbet på skolen. Det var det 15 barn mot 1. Jeg vet hvem som hadde rett…. Jeg velger ikke side, men disse sammenlikningene trenger ikke å ha noe å si! Ellers vil jeg si det nå er lynsjestemning her inne mot Elden og alle som har noe å si som kan virke mot barnas forklaring. Det nevnes «at folk må le av»…, alt forsvaret sier blir møtt med hånlige kommentarer her inne… Meget voksent… 🙄 Har som sagt ikke valgt side, men å prøve å nyansere ting litt for å lage perspektiv og se ting fra flere sider for å få et rettferdig og riktig bilde av saken (blir sikker halshugd siden jeg kaller det saken og ikke mishandlingen…), så blir alle slike normale og nødvendige perspektiv bare ledd av og møtt av hånlige kommentarer og «sette-deg-på-plass»-mentalitet! Noen her inne vil overhodet ikke høre på noen som helst som har noe positivt å si om foreldrene eller som kan forsvare/forklare ting. Er veldig glade for at dere er KG-dommere og ikke dommere i virkeligheten, for den mobbingen dere utøver overfor folk som ikke er enig, eller som faktisk ER enig, men prøver å se ting fra flere sider før en bestemmer seg, er bare flaut! Noen her inne prøver å herske over alle andre! 🙈🙈 Jeg er helt uenig, det er gjerne de som «heier» på Gjert som er ufine her inne og slenger med usaklige og stygge kommentarer. De aller fleste oppfører seg greit ellers. Men kom gjerne med eksempler om du vil at vi skal se hva du mener 17
Tiara07 Skrevet 14. mai #7631 Skrevet 14. mai (endret) Jentainord skrev (4 minutter siden): Elden er den advokaten de skyldige og pengesterke bruker, viser seg ofte. Etter å ha hørt på prosedyren til forsvaret i dag, så er det virkelig desperate forsøk. De tviholder på konspirasjonsteorier som blir helt utrolig når saken handler om søsknene når di var BARN, og det blir veldig smålig i mine øyne. Prosedyren i går derimot var saklig, og framført på en respektfull måte uten håning og latterliggjøring av noen. Argumentasjonen var saklig og rolig, noe som jeg personlig tror vinner fram på en helt annen måte enn det høylytte og desperate forsøket til forsvaret. Men ser Gjerts heiagjeng mener de allerede har vunnet saken. Det er ikke sånn at dommere i en slik sak ikke har full oversikt, for det har de. Det er ikke dem som roper høyest som vinner, det er dem som har de beste bevisene og mest troverdige forklaringene. Og de aller fleste har stusset på Gjert sin væremåte lenge før dette kom fram, og har neppe noe vanskelig for å se at han kan virke både skremmende og truende NÅR han er i offentligheten. Og så tenker jeg det finnes mange som er redde for at en dom til Gjert kan bety at de har vært for harde mot sine egne barn. Og da vil man helst at dette skal framstå som en fillesak. Selvfølgelig. Ja, som jeg prøvde å poengtere…. ALT som advokatene gjør på barnas side er riktig og ALT som forsvarerne gjør er feil… En rød tråd her inne 😊 Endret 14. mai av Tiara07 1 4
Tiara07 Skrevet 14. mai #7632 Skrevet 14. mai (endret) Jentainord skrev (4 minutter siden): Jeg er helt uenig, det er gjerne de som «heier» på Gjert som er ufine her inne og slenger med usaklige og stygge kommentarer. De aller fleste oppfører seg greit ellers. Men kom gjerne med eksempler om du vil at vi skal se hva du mener Nei, det er ikke min oppfatning. Mange av de som får kritikk for å være på «Gjert sin side», er ikke på «Gjert sin side», men prøver å få inn seriøse poeng, og blir halshugd i forsøket! Endret 14. mai av Tiara07 2 1 7
refill Skrevet 14. mai #7633 Skrevet 14. mai velociraptor skrev (2 timer siden): Jeg fatter ikke hva som feiler dere som mener at fordi andre kan ha det verre skal ikke dette straffes. Dom i denne saken vil være svært positivt for alle som lever med psykisk mishandling. Og Gjerts oppførsel er nok vel så skadelig som rusbruk. Helt enig. Og om man fulgte Eldens innlegg i dag, hvor han henviste til andre saker av (i mine øyne) ganske grov karakter som hadde blitt omtalt som "i nedre sjikt" av hva som er straffbart, så gir det bare mer og mer mening at folk roper varsku om kanskje spesielt barn og kvinners rettssikkerhet her til lands. Det er absurd hva som faktisk er juridisk lovlig (det er jo strengt tatt ingen annen måte å tolke det på) å gjøre mot andre mennesker. 11 4
Vardo21 Skrevet 14. mai #7634 Skrevet 14. mai (endret) Stay skrev (28 minutter siden): Ja, mener jeg leste det i går, etter at det ble ønsket over 2 år i fengsel for G. Og at Larsen da måtte presisere at barna aldri ønsket faren i fengsel, men ønsker økonomisk erstatning. Det stemmer ikke. Det MYL sa var at det ikke var viktig for barna at Gjert fengsles. Det som var viktig for dem var at sannheten kom frem. "De er ikke opptatt av at faren skal i fengsel, bare at sannheten skal frem, sa Larsen i starten av sin avsluttende prosedyre." https://www.aftenposten.no/norge/i/vg7aKj/bistandsadvokat-de-er-ikke-opptatt-av-at-faren-skal-i-fengsel Endret 14. mai av Vardo21 Feil link 18 4
Jentainord Skrevet 14. mai #7635 Skrevet 14. mai refill skrev (1 minutt siden): Helt enig. Og om man fulgte Eldens innlegg i dag, hvor han henviste til andre saker av (i mine øyne) ganske grov karakter som hadde blitt omtalt som "i nedre sjikt" av hva som er straffbart, så gir det bare mer og mer mening at folk roper varsku om kanskje spesielt barn og kvinners rettssikkerhet her til lands. Det er absurd hva som faktisk er juridisk lovlig (det er jo strengt tatt ingen annen måte å tolke det på) å gjøre mot andre mennesker. Aktoratet snakket endel om dette i går, at psykisk vold er et samfunnsproblem og hvor viktige det er med presedens i denne kategorien vold. Hvordan kan noengang et barn få bevist at de bli mishandlet om de skal måtte ha bildebeviser av det? Hvordan skal vi få bukt med dette om det skal være slik at vitnemål fra venner og familie som ikke bor i samme hus mishandleren og som ikke skjønner at det kan være noe galt, legges på vekta? Mens når 5 barn i samme hus forklarer seg i tråd med hverandre blir beskyldt for å lyve. Jeg tror G blir dømt. Men jeg vil beklage til alle mistrodde barn som opplever psykisk vold for at samfunnet ikke er kommet dit at vi kan hjelpe de. 23 1
timbar Skrevet 14. mai #7636 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (4 minutter siden): Nei, det er ikke min oppfatning. Mange av de som får kritikk for å være på «Gjert sin side», er ikke på «Gjert sin side», men prøver å få inn seriøse poeng, og blir halshugd i forsøket! Det er ikke så veldig ille her, men på FB under eget navn kaller de søskenflokken for drittungeg og bortskjemte. Ja kan virke som mange mener at fordi foreldrene har vært generøs økonomisk og 3 av brødrene har lovende idrettskarrier så må de tåle dette. Vemmelig å lese for det er ikke treneren G som sitter i tiltalebenken men far G. 17
refill Skrevet 14. mai #7637 Skrevet 14. mai Callisto83 skrev (46 minutter siden): Står det noe om dette noe sted? Jeg tror heller ikke de har innsett helt hva de har satt i gang. Eller hva som faktisk kan bli konsekvensene av å sette Gjert i fengsel. De har satt i gang? Det er ikke de som har saksøkt faren. Datteren har anmeldt han ja, men det er jo politiet som besluttet å starte etterforskning basert på kronikken. Dette er jo ren spekulasjon fra min side, men om ikke faren hadde lekt offer i sosiale medier og deltatt i en podcast så hadde det kanskje ikke kommet noe kronikk? 20 3
Tiara07 Skrevet 14. mai #7638 Skrevet 14. mai (endret) timbar skrev (1 minutt siden): Det er ikke så veldig ille her, men på FB under eget navn kaller de søskenflokken for drittungeg og bortskjemte. Ja kan virke som mange mener at fordi foreldrene har vært generøs økonomisk og 3 av brødrene har lovende idrettskarrier så må de tåle dette. Vemmelig å lese for det er ikke treneren G som sitter i tiltalebenken men far G. Ja, og de folk kommenterer på face, har jeg sett, og syntes heller ikke det er greit! Endret 14. mai av Tiara07 2
Jentainord Skrevet 14. mai #7639 Skrevet 14. mai Tiara07 skrev (8 minutter siden): Nei, det er ikke min oppfatning. Mange av de som får kritikk for å være på «Gjert sin side», er ikke på «Gjert sin side», men prøver å få inn seriøse poeng, og blir halshugd i forsøket! Kan du vise meg eksempler av halshuggingen? For jeg har oppriktig ikke sett det. Det skal vel være nok av eksempler her inne som du sier? 14
Caniggia Skrevet 14. mai #7640 Skrevet 14. mai Stay skrev (6 minutter siden): Ja, mener jeg leste det i går, etter at det ble ønsket over 2 år i fengsel for G. Og at Larsen da måtte presisere at barna aldri ønsket faren i fengsel, men ønsker økonomisk erstatning. Økonomisk erstatning er vel det de har minst behov for. Antakelig har de heller ikke behov for noe mer enn en symbolsk reaksjon. Det de primært ønsker er nok å vise hvordan oppvekstvilkårene har vært, og det har vi jo vi fått se og høre i løpet av disse ukene. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå