Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
VXL100 skrev (1 time siden):

Det er nok av foreldre som har skreket til ungene sine, og skrevet kontrakt på oppførsel med tenåringer. Man skal ikke i fengsel av den grunn. 

Tenker du at det er det eneste saken handler om?

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ane Rikke skrev (17 minutter siden):

Nå er du så på kanten til å komme med injuierende påstander. Dette er ikke greit å presse ut av seg! Begynner etternavnet ditt på I, mon tro?

Tenkte tanken jeg også, etter å ha sett flere innlegg som er helt utrolige.

• Liker 9
Skrevet
HSV50 skrev (16 minutter siden):

Da har du ikke fulgt særlig godt med i rapporteringen fra rettssaken. Både jenta og brødrene har fortalt at hun ønsket å anmelde Gjert umiddelbart etter håndkle-episoden. Det var brødrene som ikke ønsket det, og ville gå via barnevernet o stedet. 

Guilty as charged

• Liker 3
Skrevet
GeanJenie skrev (30 minutter siden):

Riksadvokaten har et rundskriv som jeg har nevnt tidligere, som er interessant i dette tilfellet (nedre grense):

https://www.riksadvokaten.no/wp-content/uploads/2024/12/Rundskriv-2-2023-vold-i-naere-relasjoner.pdf

Spesielt fotnote 13 omhandler en dom som beskrives som nedre grense for "straffbar mishandling i nære relasjoner". Denne saken omtales som et grensetilfelle. Den kan leses om du har lovdata pro. Om ikke er et lite utdrag her:

En 68-årig mann var dømt i lagmannsretten for overtredelse av strl. 1902 § 219 første ledd til en straff på fengsel i 120 dager. Han hadde i en periode på fire måneder i beruset tilstand opptrådt aggressivt, truende og krenkende - ved en anledning også voldelig - overfor sin utenlandske ektefelle. Høyesteretts flertall på tre dommere kom i motsetning til lagmannsretten til at krenkelsene samlet sett ikke hadde karakter av mishandling, selv om det dreide seg om et grensetilfelle. Det ble vist til at tilfellet var mindre graverende enn det som ble behandlet i HR-2018-390-A. Lagmannsrettens dom ble opphevet. Dissens 3-2. (Rt-sammendrag

Ok, hvis det er et grensetilfelle, så må jo denne saken være godt innenfor.  Denne saken gjelder jo forhold over hhv 4 og 10 år, der de fornærmede  var barn og tiltalte er omsorgspersonen som skulle ha beskyttet dem. Jeg tenker det er en god del mer enn den saken som er beskrevet i det siterte.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (39 minutter siden):

…og så ville barna avslutte samarbeidet, og finne seg en ny trener. Veldig vanlig i arbeidslivet å bytte jobb/samarbeidspartnere etter en tid, og å oppløse et firma fordi partene vil søke nye impulser er ikke uvanlig heller. Det som ER uvanlig er at en av partene blir så indignert av «oppsigelsen» at hen sverger å ødelegge for den andre parten, og starter en slags vendetta mot tidligere arbeidsgiver. Det har jeg faktisk ikke hørt om før. 

Harmonerer ikke helt med boka til Gjert, det han skriver at skulle guttene ønske å slutte/ avslutte samarbeidet så var det helt ok, for på mer bekostning av far/barn forholdet skulle det hvertfall ikke bli. Snakk om å snu 360 grader! 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
Callisto83 skrev (3 timer siden):

Det vil ikke komme noe godt ut av dette her for hele denne familien. Alle vil bli tapere. Nå leser jeg i mediene at Jakob Ingebrigsten har fått en kjenning i akillesen(?), og muligens ikke kan løpe i sommer. Toppidrettsutøvere er bare verdt like mye som de kan prestere. De er med andre ord bare en stortå i dørkarmen unna å miste sponsoravtaler og "it factor". Da er det DETTE sirkuset de sitter igjen med. En ødelagt familie.

Blir interessant å lese hva dommen blir. Knipsing og håndkle = 1 år i fengsel i følge aktoratet. Da er det vel bare å vente på massearrestasjon av pakistanske foreldre i Norge, med sandaler i alle rom? 

Det virker jo ikke som du har fått med deg noe særlig av saken. Det er heller ikke lov for pakistanske foreldre å slå barna sine, så det argumentet skjønner jeg ikke. Om du vet at noen barn blir slått så har du meldeplikt. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Harmonerer ikke helt med boka til Gjert, det han skriver at skulle guttene ønske å slutte/ avslutte samarbeidet så var det helt ok, for på mer bekostning av far/barn forholdet skulle det hvertfall ikke bli. Snakk om å snu 360 grader! 

Han bruker jo sei noke og så mener han noko anna.Dette trur eg han aldri har meint. Han vil eige barna sine, kontrollere og styre dei.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
HSV50 skrev (1 time siden):

Offeret i Vågå-saken? HAN?? Ok. Du mener at ordføreren var et offer?? Da sier vi takk til deg og du får en singel i posten. 

Offeret var jenta, og han som fikk dårlig råd var Larsens klient. Han burde blitt sterkere advart mot seg selv. 

• Nyttig 1
Skrevet
Toyah skrev (2 timer siden):

Ja, og når ting ikke lenger går som han ønsker, så velger han å trene den argeste konkurrenten til barna sine.

Han har trent disse omtrent like lenge som sine egne unger. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Lucille skrev (1 time siden):

Ok, hvis det er et grensetilfelle, så må jo denne saken være godt innenfor.  Denne saken gjelder jo forhold over hhv 4 og 10 år, der de fornærmede  var barn og tiltalte er omsorgspersonen som skulle ha beskyttet dem. Jeg tenker det er en god del mer enn den saken som er beskrevet i det siterte.

Enig. Ser ut som det går mot dom mot Gjert, men man kan jo aldri være helt sikker. Det kommer an på hvem dommerne mener er mest troverdige (i mine øyne: definitivt barna)

• Liker 4
Skrevet
GeanJenie skrev (2 minutter siden):

Enig. Ser ut som det går mot dom mot Gjert, men man kan jo aldri være helt sikker. Det kommer an på hvem dommerne mener er mest troverdige (i mine øyne: definitivt barna)

Jo mer det kommer ut om Tones vitnemål, jo sikrere blir jeg på at hun har ødelagt egen troverdighet. Hun har faktisk sagt at hun ikke har opplevd utskjelling og nedsettende ord ovenfor barna. Altså det blir for dumt å si, hele Norge har jo sett tilfeller av dette. Ordet «koko» blir aldri det samme igjen 😅

Ser også at søsteren har uttalt at hun kun en gang har blitt trøstet av moren uten at moren har lagt skylden for det som skjedde på henne. Disse foreldrene blir mer å mer creepy i mine øyne. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (21 minutter siden):

Det virker jo ikke som du har fått med deg noe særlig av saken. Det er heller ikke lov for pakistanske foreldre å slå barna sine, så det argumentet skjønner jeg ikke. Om du vet at noen barn blir slått så har du meldeplikt. 

Jeg har det. Nå er ikke jeg her i tråden for å traumedumpe, diagnostisere familiemedlemmene eller injisere meg selv inn i en profilert sportsfamile. Jeg reagerer på ressursbruken denne saken får, fordi de er kjendiser, når andre ofre kanskje må leve med henleggelser og null ettervern. Jeg synes det er rart at ingen andre ser det.

• Nyttig 7
Skrevet
Jentainord skrev (9 minutter siden):

Jo mer det kommer ut om Tones vitnemål, jo sikrere blir jeg på at hun har ødelagt egen troverdighet. Hun har faktisk sagt at hun ikke har opplevd utskjelling og nedsettende ord ovenfor barna. Altså det blir for dumt å si, hele Norge har jo sett tilfeller av dette. Ordet «koko» blir aldri det samme igjen 😅

Ser også at søsteren har uttalt at hun kun en gang har blitt trøstet av moren uten at moren har lagt skylden for det som skjedde på henne. Disse foreldrene blir mer å mer creepy i mine øyne. 

Jeg synes det er talende at hun ikke ville svare på noen av spørsmålene fra barnas advokat (?). Dersom jeg hadde vært meddommer i denne saken hadde det talt negativt for hennes troverdighet. Barnas advokat kunne for eksempel ha stilt henne nødvendige oppklarende spørsmål som: "hvor høyt må man rope for at det etter din mening utskjelling?" "er 'evneløs' et nedsettende ord for deg?" Dersom hun har svært høy terskel for hva hun mener er utskjelling og nedsettende kommentarer er jo det forklaringen på hvorfor hun mener det ikke har funnet sted.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Callisto83 skrev (11 minutter siden):

Jeg har det. Nå er ikke jeg her i tråden for å traumedumpe, diagnostisere familiemedlemmene eller injisere meg selv inn i en profilert sportsfamile. Jeg reagerer på ressursbruken denne saken får, fordi de er kjendiser, når andre ofre kanskje må leve med henleggelser og null ettervern. Jeg synes det er rart at ingen andre ser det.

🎯

• Nyttig 3
Skrevet
GeanJenie skrev (28 minutter siden):

Jeg lurer ikke så mye på hvem dommerne vil finne mest troverdige. Det er åpenbart barna.Jeg har ingen tro på at dommeren kjøper forklaringene til foreldrene. De henger ikke på greip, mens barnas forklaringer er helt sammenfallende og støttes av andre bevis. 

Derfor tror jeg det springende punktet - gitt at man tror på barna - er om det samlet sett vurderes å oppfylle kriteriet om et fryktregime.

• Liker 21
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Lucille said:

Jeg lurer ikke så mye på hvem dommerne vil finne mest troverdige. Det er åpenbart barna.Jeg har ingen tro på at dommeren kjøper forklaringene til foreldrene. De henger ikke på greip, mens barnas forklaringer er helt sammenfallende og støttes av andre bevis. 

At de brukte hudsykdom som forklaring 😭

Endret av nuskjerdet
  • Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet
Lucille skrev (1 minutt siden):

Derfor tror jeg det springende punktet - gitt at man tror på barna - er om det samlet sett vurderes å oppfylle kriteriet om et fryktregime.

Mitt svar var i forlengelsen av eksempelet fra rundskrivet om grensetilfeller. Med dette eksemplet virker denne saken klart innafor fryktregime, med den forutsetningen at man tror på barna. Derfor min kommentar om det. 

• Liker 3
Skrevet
VXL100 skrev (42 minutter siden):

Offeret var jenta, og han som fikk dårlig råd var Larsens klient. Han burde blitt sterkere advart mot seg selv. 

Ok. Da beklager jeg at jeg trodde du mente at offeret var ordføreren. Det er lett å lese det du skriver slikt, men enda godt å høre at du ikke mente det. Ut over det tenker jeg at en advokat kan gi så mange råd hen bare vil, men det hjelper absolutt ingenting om klienten din nekter å høre på dem. For alt vi vet reiv hun håret av seg selv over klienten sin. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
VXL100 skrev (43 minutter siden):

Nei, det har han ikke. Veldig langt derifra også. 

• Liker 12
Skrevet
VXL100 skrev (49 minutter siden):

Fra intervju med Narve i 2019. Han har trent sammen med brødrene 2-4 ganger i uka siden 2014, men Gjert ble først hovedtrener for Narve i 2022, etter at brødrene sparket ham som trener. Han valgte da å la Gjert bli treneren hans, selv om brødrene tilbød ham å trene med dem  

Som du ser så mente han selv i 2019 at suksessen hans kom da han begynte å trene seg selv. Narve var en god løper også før Gjert tok over som hovedtrener i 2022.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Narve_Gilje_Nordås

IMG_2526.jpeg

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...