Tiara07 Skrevet 8. mai #7201 Skrevet 8. mai Eloise12345 skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er litt urimelig å antyde at jeg mangler dømmekraft fordi jeg prøver å se flere sider av en vanskelig sak. Det at man forsøker å forstå hvorfor mennesker handler som de gjør, betyr ikke at man forsvarer handlingene – eller stiller seg likegyldig til dem som har hatt det vondt. Jeg har aldri bagatellisert det barna forteller, og jeg har hele tiden understreket hvor viktig det er å lytte til og anerkjenne deres opplevelser. Det virker som om det at jeg ikke entydig tar én side, tolkes som en slags trussel. Men for meg handler det om å forholde meg til en kompleks sak med respekt for at vi ikke har hele bildet. Jeg har ingen problemer med å ta stilling i mange andre saker – men i akkurat denne, opplever jeg det som mer sammensatt. Det må også være rom for. Jeg mener vi må kunne diskutere uten å redusere andres intensjoner eller integritet. Det går an å være uenig uten å gjøre det personlig. Enig med deg i dette her inne i denne tråden! 5
Eloise12345 Skrevet 8. mai #7202 Skrevet 8. mai Tiara07 skrev (2 minutter siden): Enig med deg i dette her inne i denne tråden! Takk, det setter jeg pris på. 1
Ninaen Skrevet 8. mai #7203 Skrevet 8. mai Sesong1 episode 4 ligger i sin helhet på YouTube. Det er der Henrik tar motorsykkellappen og I gir tegningen til jul. Og Henrik blir sammen med Liva, også den episoden som er omtalt av serieskaperne hvor Henrik kommer for sent på dugnad i salongen pga Liva og Gjett blir sint. der kommer det for øvrig tydelig fram at frisørsalongen til Tone kom først og var med på å finansiere satsingen den gangen. Den episoden er spilt inn da Jakob var 13-14,5. Han er også konfirmant i episoden. Altså 10-12 år siden. 5
timbar Skrevet 8. mai #7204 Skrevet 8. mai Jentainord skrev (2 timer siden): Dette var en kommentar som kritiserte Istapp, ikke støttet opp. I 2025 håpe jeg det hun skriver er kødd. Mulig kommentaren min havnet feil, var ikke meningen da. 1
lurker Skrevet 8. mai #7205 Skrevet 8. mai GeanJenie skrev (17 timer siden): Dette er grunnen til at jeg blir provosert når folk svarer på en kritikk med "Åja. Men hen er aldri sånn mot meg." En person kan være forskjellig mot forskjellige mennesker. Det finnes folk som ikke klarer å tenke lenger enn sin egen nese. Ja, det er litt som kjendiser som forteller at de får sååå god service og behandling ulike steder 😄 Det sier ofte lite om den generelle servicen. 5
lurker Skrevet 8. mai #7206 Skrevet 8. mai Eloise12345 skrev (17 timer siden): Jeg forstår at det kan oppleves sånn, men det er ikke min intensjon. Jeg prøver å forstå hele bildet – det inkluderer både barna og forelderen. Det betyr ikke at jeg veier deres opplevelser ulikt, men at jeg tror flere perspektiver kan eksistere samtidig. Det er vel ikke så mange her som er uenige i at de har ulike perspektiver, og sånn er det vel ved de fleste lovbrudd? jeg har for eksempel sagt ved flere anledninger at jeg ikke tror Gjert lyver, men at han har liten evne til selvinnsikt. Derav den store forskjellen i perspektiver mellom han og barna. Dette momentet ved saken diskuterte vi helt fra sakens start, men vi kan jo ikke repetere og repetere det. Når det gjelder ulike perspektiver, så er det noen ting som faktisk ikke kan eksistere samtidig. Noen kan ikke ha blitt skadd av noen som ikke har gjort noe skadelig. Ja, de kan ha ment å gjøre noe godt og/eller ikke ment å gjøre noe skadelig, men fakta vil i det tilfelle være at de har gjort noe som skadet et annet menneske. Blir det alvorlig nok, er det ulovlig. Så kan man eventuelt etter det prøve å forstå hvorfor de gjorde som de gjorde, og vise de den grad av empati man selv har i seg, Men det kan ikke frata et friskt, voksent menneske ansvaret for egne handlinger, villet eller ei. 6 1 7
GeanJenie Skrevet 8. mai #7207 Skrevet 8. mai lurker skrev (24 minutter siden): Ja, det er litt som kjendiser som forteller at de får sååå god service og behandling ulike steder 😄 Det sier ofte lite om den generelle servicen. Godt poeng😅 Det kan til og med bety at om du sitter ved det beste bordet må du flytte deg dersom det kommer en kjendis 1
timbar Skrevet 8. mai #7208 Skrevet 8. mai Tartufo skrev (4 timer siden): Her misforstår du veldig. Ofre snakker oftere sant enn tiltalte, og det ER selvsagt enda mer sannsynlig at flere ofre snakker sant (selv om de kan samkjøre forklaringer). I retten kreves bevis, det er selvsagt ikke nok med hva som er sannsynlig. Det er bedre å frikjenne mange skyldige, enn å dømme en uskyldig. Pga rettssikkerheten kreves det sterke bevis for at tiltalte er skyldig for en dom, men det kreves ikke bevis for at tiltalte er uskyldig for en frifinnelse. At en tiltalt frikjennes, betyr derfor ikke at ofrene lyver. Veldig rart å basere alt på utfallet i en rettssak, og derfor ikke kunne ha egne meninger. Og veldig rart å være 50/50 i alle saker. Dersom du kunne noe om sannsynlighetsregning, ville du visst at få saker er 50/50. Dette er en av dem. Veldig enig, er ikke spesielt viktig for meg om han blir dømt eller ikke( sikkert for barna da) men som du sier bil ikke det at han blir frikjent ha noen innvirkning på mitt synspunkt på saken. For som du sier om beviskravet ikke holder, betyr jo ikke det at han er frikjent i manges øyne. 9
Hallepalle2 Skrevet 8. mai #7209 Skrevet 8. mai Eloise12345 skrev (5 timer siden): At flere er uenige med meg betyr ikke nødvendigvis at jeg uttrykker meg uklart, men kanskje at jeg har et annet perspektiv. Jeg synes det er litt urimelig å antyde at jeg mangler dømmekraft fordi jeg prøver å se flere sider av en vanskelig sak. Jeg har aldri bagatellisert det barna forteller, og jeg har hele tiden understreket hvor viktig det er å lytte til og anerkjenne deres opplevelser. Det virker som om det at jeg ikke entydig tar én side, tolkes som en slags trussel. Men for meg handler det om å forholde meg til en kompleks sak med respekt for at vi ikke har hele bildet. Jeg har ingen problemer med å ta stilling i mange andre saker – men i akkurat denne, opplever jeg det som mer sammensatt. Å være uenig og å misforstå er forskjellige ting. Når du opplever at så mange misforstår det du ønsker å få frem må du ta det til etterretning om du vil fremme synet ditt. 6 9
Vaiana Skrevet 8. mai #7210 Skrevet 8. mai Over til noe helt annet. Tydelig at Liva har fylt på brystpartiet sitt i det siste. Hun var jo helt flat før. Syns hu eide det, trist hun ikke bare kunne eie det videre. 2
Angel75 Skrevet 8. mai #7211 Skrevet 8. mai Vaiana skrev (30 minutter siden): Over til noe helt annet. Tydelig at Liva har fylt på brystpartiet sitt i det siste. Hun var jo helt flat før. Syns hu eide det, trist hun ikke bare kunne eie det videre. Hun har snakket om dette. 4
Sophia_08 Skrevet 8. mai #7212 Skrevet 8. mai (endret) Gjert fortsetter å spille offer på Instagram.. ganske spesielt! https://www.sandnesposten.no/ Endret 8. mai av Sophia_08 7 2
tonebelinda Skrevet 8. mai #7213 Skrevet 8. mai Sophia_08 skrev (11 minutter siden): Gjert fortsetter å spille offer på Instagram.. ganske spesielt! Han har gjort som vanlig Slettet innlegget etter en stund. Måtte prøve å få litt sympati 8
HSV50 Skrevet 8. mai #7214 Skrevet 8. mai Hva kan man si? Poster og sletter. Og det bildet har han fått noen til å ta for seg også. 9 3
nuskjerdet Skrevet 8. mai #7215 Skrevet 8. mai 10 minutter siden, HSV50 said: Hva kan man si? Poster og sletter. Og det bildet har han fått noen til å ta for seg også. Dette la han ut da det var morsdag. Innlegget ble også slettet etterhvert «Å unnlate å verdsette sin mor på viktige merkedager som jul, bursdag og morsdag sier betydelig mer om avkomme enn om moren. Å vanære sin mor anses i enkelte kulturer som uhørt. I Norge er det helt ok» https://www.seher.no/kjendis/kryptisk-morsdagshilsen/82655412 7 2
HSV50 Skrevet 8. mai #7216 Skrevet 8. mai nuskjerdet skrev (1 minutt siden): Dette la han ut da det var morsdag. Innlegget ble også slettet etterhvert «Å unnlate å verdsette sin mor på viktige merkedager som jul, bursdag og morsdag sier betydelig mer om avkomme enn om moren. Å vanære sin mor anses i enkelte kulturer som uhørt. I Norge er det helt ok» https://www.seher.no/kjendis/kryptisk-morsdagshilsen/82655412 Ja han har hatt flere sånne «stakkars meg»-innlegg på insta som slettes. Mon om han kommer på at det ikke er smart selv, eller får beskjed om det fra Tone eller advokat. 12
Magnifique Skrevet 8. mai #7217 Skrevet 8. mai nuskjerdet skrev (2 minutter siden): Dette la han ut da det var morsdag. Innlegget ble også slettet etterhvert «Å unnlate å verdsette sin mor på viktige merkedager som jul, bursdag og morsdag sier betydelig mer om avkomme enn om moren. Å vanære sin mor anses i enkelte kulturer som uhørt. I Norge er det helt ok» https://www.seher.no/kjendis/kryptisk-morsdagshilsen/82655412 Snakk om passivt aggressivt innlegg. Han kaller i tillegg barna sine for "avkom".. trenger vi mer bevis på at han ikke akkurat er verdens beste far? 12 8
HSV50 Skrevet 8. mai #7218 Skrevet 8. mai Vaiana skrev (1 time siden): Over til noe helt annet. Tydelig at Liva har fylt på brystpartiet sitt i det siste. Hun var jo helt flat før. Syns hu eide det, trist hun ikke bare kunne eie det videre. Jeg er jo enig, selv om jeg tenker at det må være opp til hver enkelt hva de velger. Måtte sjekke, og det var jo en finslig påfylling da. 3 1
Jentainord Skrevet 8. mai #7219 Skrevet 8. mai HSV50 skrev (1 time siden): Jeg er jo enig, selv om jeg tenker at det må være opp til hver enkelt hva de velger. Måtte sjekke, og det var jo en finslig påfylling da. Ja akkurat det er ikke verken uvanlig eller som vi har noe med, tenker jeg. Og ja, hun har absolutt vært nøktern i påfyllinga. 6 2
oss-to Skrevet 8. mai #7220 Skrevet 8. mai Of topic men. Har Gjert tatooveringer. Husker eg feil, meiner han var veldig i mot det i serien? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå