Sveits35 Skrevet 7. mai #7161 Skrevet 7. mai Istapp skrev (6 timer siden): Det er helt greit at du og mange av oss hadde reagert på det, men jeg tror absolutt ikke at vi hadde stevnet inn vedkommende til retten for utsagnet. Hadde utvilsomt sendt en tydelig melding til barnevernet! 3 1
Eloise12345 Skrevet 7. mai #7162 Skrevet 7. mai Jentainord skrev (5 timer siden): Du har ikke bagatellisert at barna har hatt det vondt, men du har forsvart vold og rettferdiggjort Gjerts handlinger fordi du kan forstå hvorfor det blir sånn. Uansett meningen hans med sine handlinger, så formilder ikke dette konsekvensan av handlingene for barna hans. Det blir som en eks av meg, som gjorde ting som såret meg og ødela for oss, han forsvarte seg med at deg aldri var meningen at jeg skulle få vondt. Det var ikke vondt ment. Slike unnskyldninger kan kun brukes en gang. Når handlingen gjentar seg så vet man at dette gjør den andre vondt. Jeg har aldri forsvart vold. Det er mulig å prøve å forstå hvorfor mennesker handler som de gjør, uten å si at det er greit. Det er en stor forskjell. Jeg respekterer at du har sterke følelser, men mine intensjoner er blitt feiltolket her. 4 1
GeanJenie Skrevet 7. mai #7163 Skrevet 7. mai Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri forsvart vold. Det er mulig å prøve å forstå hvorfor mennesker handler som de gjør, uten å si at det er greit. Det er en stor forskjell. Jeg respekterer at du har sterke følelser, men mine intensjoner er blitt feiltolket her. Jeg tror det tolkes sånn av mange fordi det kan virke som om du bruker mer tid på å forstå Gjert, og forstår ham bedre, enn barna. Derfor virker det ujevnt. Jeg synes ikke du har forsvart vold. 13
Eloise12345 Skrevet 7. mai #7164 Skrevet 7. mai (endret) GeanJenie skrev (12 minutter siden): Jeg tror det tolkes sånn av mange fordi det kan virke som om du bruker mer tid på å forstå Gjert, og forstår ham bedre, enn barna. Derfor virker det ujevnt. Jeg synes ikke du har forsvart vold. Jeg forstår at det kan oppleves sånn, men det er ikke min intensjon. Jeg prøver å forstå hele bildet – det inkluderer både barna og forelderen. Det betyr ikke at jeg veier deres opplevelser ulikt, men at jeg tror flere perspektiver kan eksistere samtidig. Endret 7. mai av Eloise12345 5
Tartufo Skrevet 7. mai #7165 Skrevet 7. mai (endret) Eloise12345 skrev (52 minutter siden): Jeg forstår at det kan oppleves sånn, men det er ikke min intensjon. Jeg prøver å forstå hele bildet – det inkluderer både barna og forelderen. Det betyr ikke at jeg veier deres opplevelser ulikt, men at jeg tror flere perspektiver kan eksistere samtidig. Problemet er vel nettop det at du veier deres opplevelser likt. Det er fem ofre og en tiltalt, da er det sannsynlig at ofrene snakker sant. Alt behøver ikke være likt alltid. Er du 50/50 i alle saker? Når så mange «misforstår» deg, så kan det være lurt å lese gjennom det du har skrevet i tråden. Kanskje svaret ligger der? Endret 7. mai av Tartufo 11 10
EllerBelle Skrevet 7. mai #7166 Skrevet 7. mai Det er noe jeg ikke helt forstår. Forsvaret til Gjert er veldig opptatt av at det var 14 dager mellom NRK avpubliserte "Team Ingebrigtsen" og den nye serien "Ingebrigtsen: Born to run" hadde premiere. Jeg forstår ikke hvordan det er relevant i forhold til Gjert er siktet for. Er det noen som vet? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nrk-sjef-til-gjert-serien-har-vi-alltid-vaert-stolt-av/17708515/ 5 1
nuskjerdet Skrevet 7. mai #7167 Skrevet 7. mai (endret) 16 minutter siden, EllerBelle said: Det er noe jeg ikke helt forstår. Forsvaret til Gjert er veldig opptatt av at det var 14 dager mellom NRK avpubliserte "Team Ingebrigtsen" og den nye serien "Ingebrigtsen: Born to run" hadde premiere. Jeg forstår ikke hvordan det er relevant i forhold til Gjert er siktet for. Er det noen som vet? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nrk-sjef-til-gjert-serien-har-vi-alltid-vaert-stolt-av/17708515/ Antageligvis å rette fokus på mulige økonomiske insentiver Endret 7. mai av nuskjerdet 4 1
Andrea59 Skrevet 7. mai #7168 Skrevet 7. mai refill skrev (6 timer siden): Familie som "karaktervitne" har stort sett null verdi. Jeg skjønner ikke hvorfor de (søstrene til Gjert) er kalt inn i det hele tatt. Ene søsteren er jo tydeligvis ikke klar over, eller husket på, at mannen hennes har sagt i avhør at de vurderte å kontakte bv. Hun har jo tilsynelatende nettopp løyet under ed (jeg har bare lest hva Aftenbladet har referert). ----- Legger til hva Aftenbladet refererte siden det var ganske enkelt å finne igjen. Dette er fra dag 12, når Gjerts svoger (altså mannen til en av de som vitnet i dag) vitnet. "Bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen overtar utspørringen. Hun foreholder vitnet noe av det han har sagt i avhør. Her nevnte han at han og kona var bekymret for mye kjeting og krangling i Ingebrigtsens familie. Ikke minst uttrykker han her bekymring for de andre som fikk med seg kranglingen. Han nevnte også at han og kona diskuterte hvorvidt dette måtte meldes til barnevernet om det fortsatte." https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/4B8VJ6/ingebrigtsen-rettssaken-dag-12?pinnedEntry=252368 Er det sikkert at dette er mannen til en av de søstrene som vitnet? Ikke mannen til en annen søster, eller broren til Tone? Og, i så fall, om det er mannen til en av de to fra i dag, hvorfor ble ikke ditt spørsmål stilt vedkommende fra bistandsadvokat, dette burde hun jo i så fall bli grillet om? 1 1
Istapp Skrevet 7. mai #7169 Skrevet 7. mai Tartufo skrev (57 minutter siden): Problemet er vel nettop det at du veier deres opplevelser likt. Det er fem ofre og en tiltalt, da er det sannsynlig at ofrene snakker sant. Alt behøver ikke være likt alltid. Er du 50/50 i alle saker? Når så mange «misforstår» deg, så kan det være lurt å lese gjennom det du har skrevet i tråden. Kanskje svaret ligger der? Sannsynlighetsregning fungerer ikke når det er snakk om påstander som kan samkjøres. Du konkluderer kjapt her med fem ofre og en tiltalt, ergo 5:1 og da er det overvekt mot at tiltalte er skyldig for han kan jo sannsynligvis ikke snakke sant for han er jo bare en, da de fem øvrige sannsynligvis snakker sant, skriver du. Hadde det vært så enkelt i rettsaker, så hadde vi spart mange skattepenger. 2 2
Istapp Skrevet 7. mai #7170 Skrevet 7. mai Sveits35 skrev (2 timer siden): Hadde utvilsomt sendt en tydelig melding til barnevernet! Wow, og det mener du barnevernstjenesten skal bruke sine ressurser på? Du tenker ikke at barnevernstjenesten har alvorligere saker å bruke tiden sin på? 4
timbar Skrevet 7. mai #7171 Skrevet 7. mai nuskjerdet skrev (5 timer siden): Stavnger aftenblad har en mer detaljert direkterapportering av saken enn andre Men man må ha innlogging der, holder allerede aviser i Bergen. Kan ikke tegne enda et abonnement bare for å få med meg alt som skjer i denne saken?
miss spjåk Skrevet 7. mai #7172 Skrevet 7. mai (endret) Majer skrev (4 timer siden): Okei, så moren og begge søstrene til Gjert støtter Gjert. Det samme gjør en av sønnene, og serieskaperne. Friidrettsjefen sier han må beskytte Narve mot Henrik Ingebrigtsen. De søsknene som kritiserer Gjert støtter samtidig Henrik som friidrettsjefen altså mener er skummel. Det er vel dette vi har av fakta hittil? Serieskaperne mistet endel kredibilitet i manges øyne etter å ha tatt mailen fra Kristoffer så lite på alvor. Der advarer han serieskaperne. Samme med Gjerts søster som hadde glemt at hun og mannen diskuterte om de måtte kontakte b.v. Da blir det merkelig å snu helt om. Faktisk ganske talende om forholdet hun og Gjert har.. I det hele tatt mange rundt som driver ansvarsfraskrivelse. Hadde ikke fått med meg at Kristoffer har vitnet ferdig om mailen så fjernet den feilinformasjonen fra innlegget mitt. Endret 7. mai av miss spjåk Justere feil info 11
oss-to Skrevet 7. mai #7173 Skrevet 7. mai miss spjåk skrev (8 minutter siden): Serieskaperne mistet endel kredibilitet i manges øyne etter å ha tatt mailen fra Kristoffer så lite på alvor. Der advarer han serieskaperne. Samme med Gjerts søster som hadde glemt at hun og mannen diskuterte om de måtte kontakte b.v. Da blir det merkelig å snu helt om. Faktisk ganske talende om forholdet hun og Gjert har.. I det hele tatt mange rundt som driver ansvarsfraskrivelse. Håper mailen blir en av temaene når Kristoffer vitner neste uke. Er ikkje vitneføringa ferdig?
GeanJenie Skrevet 7. mai #7174 Skrevet 7. mai Eloise12345 skrev (2 timer siden): Jeg forstår at det kan oppleves sånn, men det er ikke min intensjon. Jeg prøver å forstå hele bildet – det inkluderer både barna og forelderen. Det betyr ikke at jeg veier deres opplevelser ulikt, men at jeg tror flere perspektiver kan eksistere samtidig. Jeg tror ingen her er uenige i at det eksisterer flere perspektiver, og at Gjert har sitt perspektiv. 5 2
timbar Skrevet 7. mai #7175 Skrevet 7. mai miss spjåk skrev (8 minutter siden): Serieskaperne mistet endel kredibilitet i manges øyne etter å ha tatt mailen fra Kristoffer så lite på alvor. Der advarer han serieskaperne. Samme med Gjerts søster som hadde glemt at hun og mannen diskuterte om de måtte kontakte b.v. Da blir det merkelig å snu helt om. Faktisk ganske talende om forholdet hun og Gjert har.. I det hele tatt mange rundt som driver ansvarsfraskrivelse. Håper mailen blir en av temaene når Kristoffer vitner neste uke. Rimelig sprøtt disse søstrene vitnemål, fordi det er så åpenbart at de har laget seg et vitnemål til fordel for broren og for all del mulig han virker omsorgsfull og hjelpsom for de, men Gjert har jo selv sagt han aldri kam snakke med innestemme, så vitner disse søstrene at de aldri har observert at han har snakket med ute stemme. Helt merkelig at de ikke skjønner selv at de skader saken mer enn de gagner den. Håper dommerne gjennomskuer de for dette var nok et godt planlagt vitnemål de har kokt sammen for å redde broren. Nå skal ikke jeg kritisere de for det, men med det jeg har nevnt røper de jo seg selv. 8 2
tonebelinda Skrevet 7. mai #7176 Skrevet 7. mai miss spjåk skrev (13 minutter siden): Håper mailen blir en av temaene når Kristoffer vitner neste uke. Har ikke Kristoffer vitnet ennå?
timbar Skrevet 7. mai #7177 Skrevet 7. mai miss spjåk skrev (14 minutter siden): Serieskaperne mistet endel kredibilitet i manges øyne etter å ha tatt mailen fra Kristoffer så lite på alvor. Der advarer han serieskaperne. Samme med Gjerts søster som hadde glemt at hun og mannen diskuterte om de måtte kontakte b.v. Da blir det merkelig å snu helt om. Faktisk ganske talende om forholdet hun og Gjert har.. I det hele tatt mange rundt som driver ansvarsfraskrivelse. Håper mailen blir en av temaene når Kristoffer vitner neste uke. Har ikke Kristoffer vitnet enda? Ja det blir litt spennende.
Zenhouse Skrevet 7. mai #7178 Skrevet 7. mai (endret) Tartufo skrev (1 time siden): Problemet er vel nettop det at du veier deres opplevelser likt. Det er fem ofre og en tiltalt, da er det sannsynlig at ofrene snakker sant. Alt behøver ikke være likt alltid. Er du 50/50 i alle saker? Når så mange «misforstår» deg, så kan det være lurt å lese gjennom det du har skrevet i tråden. Kanskje svaret ligger der? For min del så kan jeg si at når jeg ser ordet «familiekonflikt» bli brukt om denne saken, så danner jeg meg allerede der et inntrykk av hvor vektskåla til vedkommende som brukte det ordet ligger. Dette er en straffesak, ikke en familiekrangel som løses på et familievernkontor. Endret 7. mai av Zenhouse 10 9
Vardo21 Skrevet 7. mai #7179 Skrevet 7. mai miss spjåk skrev (31 minutter siden): Serieskaperne mistet endel kredibilitet i manges øyne etter å ha tatt mailen fra Kristoffer så lite på alvor. Der advarer han serieskaperne. Samme med Gjerts søster som hadde glemt at hun og mannen diskuterte om de måtte kontakte b.v. Da blir det merkelig å snu helt om. Faktisk ganske talende om forholdet hun og Gjert har.. I det hele tatt mange rundt som driver ansvarsfraskrivelse. Håper mailen blir en av temaene når Kristoffer vitner neste uke. Skal Kristoffer vitne igjen? Han vitnet for over en måned siden https://www.nrk.no/rogaland/kristoffer-ingebrigtsen-forklarer-seg-for-retten-om-sin-far-gjert-ingebrigtsen-1.17368173
Jentainord Skrevet 7. mai #7180 Skrevet 7. mai Majer skrev (3 timer siden): Jeg er enig, men disse brødrene- og særlig dama til Jakob, prøver å ta fra han æren for at de har blitt flinke. Han har nok noen narsissistiske tendenser på linje med disse brødrene. Alle vil ha æren. Typisk egosentrisme å hevde at alt er ens egen fortjeneste Men det er da ikke bare Gjerts ære at de er blitt flinke? Jeg skjønner godt at de reagerer på at han skulle ta alt mot media og framstille seg selv som geniet bak alle medaljene. Hadde jeg vunnet OL og VM osv hadde jeg jaggu krevd mye av æren selv, ja jeg hadde takket trenere og team, men det hadde da vært jeg som sprang dag ut og dag inn og presterte når det gjaldt. Og når man har disse opplevelsene bak seg med treneren sin som de har, skjønner jeg godt at det kan føles vanskelig å kreditere han i ett sett, da skal det svelges noen kameler. Noe de da også har gjort flere ganger. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå