Lillemor_Meg Skrevet 30. april #6461 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Jeg forstår ikke reaksjonen din. Kan du utdype?
Krimskrans Skrevet 30. april #6462 Skrevet 30. april Lillemor_Meg skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke reaksjonen din. Kan du utdype? Hva tror du som «godt voksen» hadde skjedd om du hadde meldt bekymring til barnevernet med et slikt grunnlag, på et helt normalt «ikke kjendis» barn i Norge i dag? 3 1
Istapp Skrevet 30. april #6463 Skrevet 30. april Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke reaksjonen din. Kan du utdype? Du trenger ikke drive psykoanalyse av vedkommende. Aksepter at vedkommende hadde denne reaksjonen. Dette er en diskusjonstråd og da trenger ingen og utdype sine reaksjoner til andre vel? 4
Callisto83 Skrevet 30. april #6464 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (4 minutter siden): Hva tror du som «godt voksen» hadde skjedd om du hadde meldt bekymring til barnevernet med et slikt grunnlag, på et helt normalt «ikke kjendis» barn i Norge i dag? Jeg lurer også litt på dette. Hvilket støtteapparat blir satt i gang hvis man anmelder en håndkleepisode? For oss som ikke er profilerte sportsutøvere? Med unntak av søsteren, som er blitt 18, er resten av barna til Gjert faktisk foreldre selv, fra 24 års alderen og oppover. Folk prater om hvor bra det er at flere står frem med sine historier, men overser det faktum at denne saken faktisk stjeler ressurser fra andre saker, fra folk som ikke er kjendiser. 8
Lillemor_Meg Skrevet 30. april #6465 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (Akkurat nå): Hva tror du som «godt voksen» hadde skjedd om du hadde meldt bekymring til barnevernet med et slikt grunnlag, på et helt normalt «ikke kjendis» barn i Norge i dag? Jeg er litt usikker på om du vil ha et seriøst svar, men min erfaring etter å ha jobbet med barn i 30+ år, er at bekymringsmeldinger om oppdragervold i første omgang blir møtt med et tilbud om foreldreveiledning/kurs. 13 1
Krimskrans Skrevet 30. april #6466 Skrevet 30. april Lillemor_Meg skrev (2 minutter siden): Jeg er litt usikker på om du vil ha et seriøst svar, men min erfaring etter å ha jobbet med barn i 30+ år, er at bekymringsmeldinger om oppdragervold i første omgang blir møtt med et tilbud om foreldreveiledning/kurs. Har dog ikke jobbet med dette i 30 år, men min erfaring er følgende: INGEN TING!! 2
anonym 4545 Skrevet 30. april #6467 Skrevet 30. april Lillemor_Meg skrev (3 timer siden): dog med noe lavere strafferamme enn vold i nære relasjoner. betraktelig lavere 1
Jentainord Skrevet 30. april #6468 Skrevet 30. april (endret) Krimskrans skrev (34 minutter siden): Hva tror du som «godt voksen» hadde skjedd om du hadde meldt bekymring til barnevernet med et slikt grunnlag, på et helt normalt «ikke kjendis» barn i Norge i dag? Jeg kjenner et barn som ble tatt hardt i armen og fikk et merke, ble «kløpet» i kinnet av sin far under «irettesettelse», samt et nakketak, dette var ikke samtidige hendelser. Her var det ikke psykisk vold i bildet. Mor og far fikk beskjed om at dette var grunnlag for politianmeldelse fra barnevernet. Så ja, et helt vanlig barn kan få sak ut av mindre ting enn Ingebrigtsen-søsknene. Ellers hadde vi en sak som var omtalt i en lokal avis, hvor en far hadde gjort lignende ting som Gjert, dog ikke så utdypet i avisene som det er her. Men absolutt ikke verre enn i denne saken, ganske lik og noe mildere. Han fikk 6 eller 8 mnd fengsel for vold i nære relasjoner Endret 30. april av Jentainord 16
Husmuse Skrevet 30. april #6469 Skrevet 30. april Callisto83 skrev (25 minutter siden): Jeg lurer også litt på dette. Hvilket støtteapparat blir satt i gang hvis man anmelder en håndkleepisode? For oss som ikke er profilerte sportsutøvere? Med unntak av søsteren, som er blitt 18, er resten av barna til Gjert faktisk foreldre selv, fra 24 års alderen og oppover. Folk prater om hvor bra det er at flere står frem med sine historier, men overser det faktum at denne saken faktisk stjeler ressurser fra andre saker, fra folk som ikke er kjendiser. Det er politiet som har anmeldt denne saken etter kronikken, ikke Ingebrigtsen-søsknene. 8 8
Krimskrans Skrevet 30. april #6470 Skrevet 30. april Jentainord skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner et barn som ble tatt hardt i armen og fikk et merke, ble «kløpet» i kinnet av sin far under «irettesettelse», samt et nakketak, dette var ikke samtidige hendelser. Her var det ikke psykisk vold i bildet. Mor og far fikk beskjed om at dette var grunnlag for politianmeldelse fra barnevernet. Så ja, et helt vanlig barn kan få sak ut av mindre ting enn Ingebrigtsen-søsknene. Tja… har du jobbet 30 år + og med dette nå da… 1 2
Jentainord Skrevet 30. april #6471 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (2 minutter siden): Tja… har du jobbet 30 år + og med dette nå da… Absolutt ikke ☺️ Men dette er et barn jeg kjenner og en avissak. Så det trenger jeg ingen jobberfaring for å forteller om. 8 1 2
Krimskrans Skrevet 30. april #6472 Skrevet 30. april Husmuse skrev (4 minutter siden): Det er politiet som har anmeldt denne saken etter kronikken, ikke Ingebrigtsen-søsknene. Om Per Hansen eller Anna Iversen hadde skrevet akkurat samme «kronikk» om sin ukjente far hadde det aldri blitt publisert en gang. 1 3
Krimskrans Skrevet 30. april #6473 Skrevet 30. april Jentainord skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke ☺️ Men dette er et barn jeg kjenner og en avissak. Så det trenger jeg ingen jobberfaring for å forteller om. Ok skjønner, dine erfaringer trumfer mine… 😏 Ikke nedlatende i det hele tatt… 2
Jentainord Skrevet 30. april #6474 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (Akkurat nå): Om Per Hansen eller Anna Iversen hadde skrevet akkurat samme «kronikk» om sin ukjente far hadde det aldri blitt publisert en gang. Selvfølgelig vil ikke det være sammenlignbart med en familie som har solgt familielivet sitt til NRK. Jeg begynner å lure på om du bare troller her 😂 13 5
Krimskrans Skrevet 30. april #6475 Skrevet 30. april (endret) Jentainord skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig vil ikke det være sammenlignbart med en familie som har solgt familielivet sitt til NRK. Jeg begynner å lure på om du bare troller her 😂 Ja, nå kan du lure… Slike holdninger skremmer meg - at «vanlige» menneskers liv ikke er like mye verdt som «kjendiser»… Da kan man jo undres over hvem som er trollet her… Endret 30. april av Krimskrans . 2 1
HSV50 Skrevet 30. april #6476 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (50 minutter siden): 😂😂😂 Så du synes at om man skal irettesette barn så er det helt ok å f.eks. skjelle dem ut etter noter, banne til dem og slå etter dem? Oppføre seg på en måte som gjør at andre voksne mennesker (f.eks. svoger og svigerinne) diskuterer seg i mellom om de burde ringt barnevernet. Det er sånn barn skal tåle? Er man woke og soft om man klarer å oppdra ungene uten å gå bannas tenker du? 11 3
Krimskrans Skrevet 30. april #6477 Skrevet 30. april HSV50 skrev (Akkurat nå): Så du synes at om man skal irettesette barn så er det helt ok å f.eks. skjelle dem ut etter noter, banne til dem og slå etter dem? Oppføre seg på en måte som gjør at andre voksne mennesker (f.eks. svoger og svigerinne) diskuterer seg i mellom om de burde ringt barnevernet. Det er sånn barn skal tåle? Er man woke og soft om man klarer å oppdra ungene uten å gå bannas tenker du? Det er slikt «vanlige» barn MÅ tåle… 2
Capri Skrevet 30. april #6478 Skrevet 30. april Callisto83 skrev (37 minutter siden): Jeg lurer også litt på dette. Hvilket støtteapparat blir satt i gang hvis man anmelder en håndkleepisode? For oss som ikke er profilerte sportsutøvere? Med unntak av søsteren, som er blitt 18, er resten av barna til Gjert faktisk foreldre selv, fra 24 års alderen og oppover. Folk prater om hvor bra det er at flere står frem med sine historier, men overser det faktum at denne saken faktisk stjeler ressurser fra andre saker, fra folk som ikke er kjendiser. Har du dokumentasjon på hvor mange tiltaler som ikke er tatt ut på grunn av denne saken? 8
Krimskrans Skrevet 30. april #6479 Skrevet 30. april Capri skrev (Akkurat nå): Har du dokumentasjon på hvor mange tiltaler som ikke er tatt ut på grunn av denne saken? 😂😂😂 Den var god!! 😂😂😂 1
Capri Skrevet 30. april #6480 Skrevet 30. april Krimskrans skrev (1 minutt siden): 😂😂😂 Den var god!! 😂😂😂 Ikke sant! Dokumentasjon er en god ting når man kommer med påstander. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå