Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

omno_guest skrev (2 timer siden):

hadde jakob gjort dette til en stor sak om ikek noen andre ukjente pushet på?

Det er politet som har valgt å ta ut tiltale, ikke Jakob som har anmeldt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wiews skrev (2 timer siden):

Men dette er jo bare synsing fra en person som hevder hun kan «se ting» ? 🙄

Spåpodden?! 🙈🤣 Ja den bør vi nok ta seriøst. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det var en høylytt diskusjon mellom dem» sier Martin i vitneboksen i dag om hendelsen mellom Jakob (8 år) og Gjert. Der flere andre vitner om vold så «husker» Martin det samme som faren. Merkelige greier

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 minutter siden):

«Det var en høylytt diskusjon mellom dem» sier Martin i vitneboksen i dag om hendelsen mellom Jakob (8 år) og Gjert. Der flere andre vitner om vold så «husker» Martin det samme som faren. Merkelige greier

Mye merkelige greier i dette avhøret, etter min mening. Han kunne feiltolkes som kontrollerende og manipulerende, men det var bare omsorg. Dette minner meg skrekkelig om offer som forsvarer sin voldsmann. 
Og både Martin og moren hadde sagt flere ganger at det var nok nå i den «høylytte diskusjonen»…

• Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (6 minutter siden):

I forhold til avhørene av Martin, så poengterer jo aktor at han sier noe annet nå enn i avhør, velger å bruke «mildere» ord (f.eks. i avhør sa han manipulerende, nå overbeskyttende, ville vårt beste osv). På meg virker det ut som om han har valgt «side» og er her for å beskytte faren, og snakker alt ned?

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentainord skrev (Akkurat nå):

Mye merkelige greier i dette avhøret, etter min mening. Han kunne feiltolkes som kontrollerende og manipulerende, men det var bare omsorg. Dette minner meg skrekkelig om offer som forsvarer sin voldsmann. 
Og både Martin og moren hadde sagt flere ganger at det var nok nå i den «høylytte diskusjonen»…

Som varte mellom 5-10 minutt! Har vi hørt det estimert tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits35 skrev (4 minutter siden):

Som varte mellom 5-10 minutt! Har vi hørt det estimert tidligere?

Mener å huske at Filip estimerte til ca det samme i sitt avhør…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monkris skrev (7 minutter siden):

I forhold til avhørene av Martin, så poengterer jo aktor at han sier noe annet nå enn i avhør, velger å bruke «mildere» ord (f.eks. i avhør sa han manipulerende, nå overbeskyttende, ville vårt beste osv). På meg virker det ut som om han har valgt «side» og er her for å beskytte faren, og snakker alt ned?

Martin har sett merket på kinnet, faren har fortalt han at han kan ha vært uheldig og truffet mer enn fingre med håndkleet. Og nå drar han inn enda flere hudproblemer som kan forklare merket søsteren hadde på kinnet sitt etter håndkleepisoden. I mine øyne mistet han all troverdighet nå.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentainord skrev (12 minutter siden):

Høylytt diskusjon - diskusjon - med en 8-åring. Som han også sier står rolig og svarer med korte setninger? Men han bekrefter jo at hendelsen har funnet sted. Og det er tydelig at Martin har sagt helt andre ting i avhør enn det han nå sier i retten. Plutselig er det han sa i avhør «sterke ord» og de this sider i retten mistenkelig likt farens historie. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han er påvirket av ytre faktorer nå for i avhør så har historien vært tilsvarende de andre sin men plutselig når det går litt tid så er far bare omsorgsfull og misforstått. Ikke uvanlig når det er snakk om en slik sak. Det har gått tid og det har nok vært masse diskusjoner på bakrommet så han er fortsatt inn under sine foreldre sin innflytelse,

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bosted er det sterkeste argument for mishandlig vs ikke, ligger Gjert etter mitt skjønn dårlig an med et barn/fornærmet i saken, som heller bodde fosterhjem enn sammen med ham.

Edit: Det er selvsagt ikke bosted som er avgjørende, men for meg uforståelig at så mange går på forsvarets taktikk med å fokusere på avstand til barndomshjemmet som argument til Gjerts fordel, når en av de fornærmede mer eller mindre rømte hjemmefra som 15-åring, og ikke har bosatt seg i nærheten. 

Endret av Capri
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (1 minutt siden):

Hvis bosted er det sterkeste argument for mishandlig vs ikke, ligger Gjert etter mitt skjønn dårlig an med et barn/fornærmet i saken, som heller bodde fosterhjem enn sammen med ham.

Sammen med den 5-10 minutter lange «diskusjonen» så tenker jeg Gjert umulig kan bli frikjent. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentainord skrev (22 minutter siden):

Martin har sett merket på kinnet, faren har fortalt han at han kan ha vært uheldig og truffet mer enn fingre med håndkleet. Og nå drar han inn enda flere hudproblemer som kan forklare merket søsteren hadde på kinnet sitt etter håndkleepisoden. I mine øyne mistet han all troverdighet nå.

Jeg får vondt av han, men dette ser man jo tvers igjennom dessverre. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (21 minutter siden):

Tenker at han er påvirket av ytre faktorer nå for i avhør så har historien vært tilsvarende de andre sin men plutselig når det går litt tid så er far bare omsorgsfull og misforstått. Ikke uvanlig når det er snakk om en slik sak. Det har gått tid og det har nok vært masse diskusjoner på bakrommet så han er fortsatt inn under sine foreldre sin innflytelse,

Traumebånd stikker dypt og er veldig vanskelig å komme seg bort fra. Veldig trist. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stay skrev (18 minutter siden):

Jeg tror 100% på Martin. 

Det er nå så, uten at det er så relevant (og hvorfor begrunner du det ikke?). 
Det mest absurde i kaoset rundt denne rettssaken er alle som utenfra skal mene noe om det som har skjedd i familien. 
Et barn kan lett ha fått en annen behandling og oppvekst enn et annet barn, det vet alle med noe innsikt i sosiale relasjoner. Det er også en vesentlig aldersforskjell mellom Martin og Jacob, noe som selvsagt er relevant. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stay skrev (35 minutter siden):

Jeg tror 100% på Martin. 

Altså det han sa i avhør eller det han sier nå?

Martin er jo skoleeksempel på utroverdig, når han sier noe i avhør uten tiltalte til stede, mens han snur 100% i retten. Hvor lyver han?

At han også skal finne på ting om søsteren sin som dro frivillig i fosterhjem, om at hun har store hudproblemer, og nedspille det faren har sagt om at han slo henne er bare tragisk. 

Om man går på Martins sosiale medier plastrer han jo Gjert utover omtrent hele tiden, så her har nok dessverre noen blitt påvirket.

Tør jeg minne på at Martin signerte brevet til barnevernet? Dette kommer ikke til å gå bra når ofrenes advokater skal kryss-spørre Martin. Han har redd opp sengen sin kraftig her, og det tyder vel også på hvordan Tone kommer til å oppføre seg.

Fasade foran rettferdighet. Enten lyver Martin i avhør og i brev til barnevernet, eller så lyver han nå. Utrolig dårlig strategi.

Endret av 1600
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (12 minutter siden):

Traumebånd stikker dypt og er veldig vanskelig å komme seg bort fra. Veldig trist. 

Fortstår han på mange måter, lojaliteten står sterk ang foreldre. Og jeg har tenkt at nå er Martin i fokus, når de andre er ute av bildet. Han har nok vært forsømt og mistet mye når brødrene tok all tid.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (33 minutter siden):

Altså det han sa i avhør eller det han sier nå?

Martin er jo skoleeksempel på utroverdig, når han sier noe i avhør uten tiltalte til stede, mens han snur 100% i retten. Hvor lyver han?

At han også skal finne på ting om søsteren sin som dro frivillig i fosterhjem, om at hun har store hudproblemer, og nedspille det faren har sagt om at han slo henne er bare tragisk. 

Om man går på Martins sosiale medier plastrer han jo Gjert utover omtrent hele tiden, så her har nok dessverre noen blitt påvirket.

Tør jeg minne på at Martin signerte brevet til barnevernet? Dette kommer ikke til å gå bra når ofrenes advokater skal kryss-spørre Martin. Han har redd opp sengen sin kraftig her, og det tyder vel også på hvordan Tone kommer til å oppføre seg.

Fasade foran rettferdighet. Enten lyver Martin i avhør og i brev til barnevernet, eller så lyver han nå. Utrolig dårlig strategi.

Spot on, @1600

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at Martin har gode minner fra oppveksten. Dessverre får jeg inntrykk av at han helst ønsker at søsknenes dårlige opplevelser og traumer dysses ned slik at han kan fortsette å leve i troen om at barndommen stort sett var fin, fredfull og normal. Det krever jo i så fall at søskene undertrykker sine traumer og lar husmannen styre på som han alltid har gjort, noe jeg tipper er årsaken til at det er lite kontakt mellom dem. Klart det er slitsomt å skulle vedlikeholde en relasjon til familien dersom det fordrer at man ofrer seg selv og ikke får rom eller lov til ha egne tanker, følelser og grenser. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...